نظری که شما قصد پاسخ دادن به آن را دارید وجود ندارد.
پروندهای برای نوازندههای موسیقی ایران – 4
نیما رمضان: شاید منافع یک عده هم در جدایی ما از سیروان بود!
موسیقی ما – او هم مانند خیلی از موزیسینها، علیرغم میل باطنی خانواده به سمت موسیقی آمده و تقریباً به صورت تجربی آن را یاد گرفته است. نیما رمضان اولینبار به صورت رسمی در گروه اولیه سیروان برای مخاطب شناخته شد و بعد از آن هم کمکم همکاریاش با دیگر خوانندگان پاپ همچون بنیامین، فریدون آسرایی، اشوان و... شکل گرفت و ادامه پیدا کرد. البته که مثل اکثر نوازندهها به سمت علاقهمندیهای خودش که موسیقیهای خاصتری است هم رفت که از دل آن، گروه پرطرفدار «کامنت» متولد شد و در ادامه، علاقهمندیهای خود را در پروژههای آریا عظیمینژاد و اشکان خطیبی پیش برد.
در ادامه گفتوگو با نوازندههای موسیقی ایران، به سراغ این نوازنده خلاق گیتار الکتریک که خیلی زود توانست در بین نوازنده ها خود را مطرح کند، رفتیم و با او درباره شروع فعالیتاش، همکاریهایش با خوانندههای پاپ، اتفاقاتی که در گروه سیروان افتاد و برای اولینبار هم در این گفتوگو مطرح شد و همچنین اتفاقی که برای گروه «کامنت» افتاد صحبت کردیم.
همه خوانندهها دوست دارند بتوانند سیستم خود را کنترل کنند. فرق سیروان با خیلی از خوانندهها این است که هم موزیسین است، هم به خوبی میداند قرار است چه اتفاقی روی سیستماش بیفتد. در آن بازه زمانی حس خوبی نداشت که یک سری آدم موازی با او حرکت کنند و میخواست آن فاصله رعایت شود. مقصر یک بخش از آن، خودش بود و یک بخش هم تقصیر ما بود. رفاقت عجیبی در گروه ما شکل گرفته بود که آن حس داشت کمکم از بین میرفت اما سیروان همچنان میخواست این حس وجود داشته باشد. مقصر او نیست و این اتفاقی است که همیشه برای همه خوانندهها افتاده است. البته یک سری آدم هم کنار سیروان بودند که میتوانستند مشکل را حل کنند اما آنها هم متأسفانه این کار را نکردند و شاید به خاطر منافعشان یا هر چیز دیگر ترجیح دادند داستان اینگونه پیش برود.
در ادامه گفتوگو با نوازندههای موسیقی ایران، به سراغ این نوازنده خلاق گیتار الکتریک که خیلی زود توانست در بین نوازنده ها خود را مطرح کند، رفتیم و با او درباره شروع فعالیتاش، همکاریهایش با خوانندههای پاپ، اتفاقاتی که در گروه سیروان افتاد و برای اولینبار هم در این گفتوگو مطرح شد و همچنین اتفاقی که برای گروه «کامنت» افتاد صحبت کردیم.
- * چطور با فضای موسیقی آشنا شدی و چه زمانی به سمت نوازندگی آمدی؟
- * کسی از اعضای خانوادهات موزیسین یا علاقهمند به موسیقی نبود؟
- * با این شرایط، چطور به موسیقی علاقهمند شدی؟
- * اولین گیتاری که خریدی چه بود؟
- * به جز میلاد زندهنام دیگر چه اساتیدی داشتی؟
- * پس گیتار را بیشتر به صورت تجربی یاد گرفتی.
- * یعنی کتاب خاصی هم برای آموزش گیتار نخواندی؟
- * اولین باری که روی استیج رفتی چند سالگی بود؟
- * در همان بیست سالگی با رضا تاجبخش آشنا شدی؟
- * اما همکاری تو با رضا تاجبخش ادامه پیدا کرد.
- * ترتیب و توالی همکاریات با خواننده ها را بعد از «پیکولو» به یاد داری؟
- * برگردیم به همان سال 89. از همکاری با سیروان بگو؛ گفتی به دلیل مدل خاص گیتار زدنت، میخواست که با او همکاری کنی.
- * پس تو جزء اولین نفراتی بودی که با گروه سیروان شروع به همکاری کردی.
- * خیلیها معتقدند که گروه سیروان در آن دوره رویایی بود اما فکر میکنم جدایی شما از آن گروه خیلی دوستانه نبود. بعد از آن هم، همه سکوت کردید. حالا بعد از این چند سال به ما بگو که چه اتفاقی افتاد؟
- * آن زمان دیدگاه دیگری داشتی، یعی الان پشیمانی که بعد از چند سال به این نتیجه رسیدهای؟
همه خوانندهها دوست دارند بتوانند سیستم خود را کنترل کنند. فرق سیروان با خیلی از خوانندهها این است که هم موزیسین است، هم به خوبی میداند قرار است چه اتفاقی روی سیستماش بیفتد. در آن بازه زمانی حس خوبی نداشت که یک سری آدم موازی با او حرکت کنند و میخواست آن فاصله رعایت شود. مقصر یک بخش از آن، خودش بود و یک بخش هم تقصیر ما بود. رفاقت عجیبی در گروه ما شکل گرفته بود که آن حس داشت کمکم از بین میرفت اما سیروان همچنان میخواست این حس وجود داشته باشد. مقصر او نیست و این اتفاقی است که همیشه برای همه خوانندهها افتاده است. البته یک سری آدم هم کنار سیروان بودند که میتوانستند مشکل را حل کنند اما آنها هم متأسفانه این کار را نکردند و شاید به خاطر منافعشان یا هر چیز دیگر ترجیح دادند داستان اینگونه پیش برود.
- * در همان دوره، فعالیت گروه «کامنت» را به شکل جدی و با انگیزه زیادی شروع کردید و روند رو به رشدی هم داشتید. چه دغدغههایی باعث شد این گروه را تشکیل بدهید؟
- * وقتی جدایی اعضای «کامنت» پیش آمد، خیلیها گفتند چون اعضای اصلی «کامنت» درگیر اجراهای پاپ بودند، نتوانستند این گروه را ادامه دهند.
- * تو چه نظری درباره کارهای مستقل کیان داری؟
- * در همان بازه زمانی، همکاریهایی با میلاد درخشانی داشتی. اما اتفاقی که این اواخر دائماً برای میلاد میافتد این بود که نوازندههایش نزدیک به اجرا تغییر میکردند. دلیل این اتفاق چه بود؟
- * از همکاریات با بنیامین بگو.
- * اجراهای شما با بنیامین هم خیلی موفق بود و با آرش سعیدی رونق خاصی به آنها داده بودید. اما گویا جدایی از بنیامین هم خیلی دوستانه نبوده است.
- * بعد از شما هم درامر و هم نوازنده کیبورد بنیامین از او جدا شدند و همراه شما به گروه اشوان پیوستند و شاید همین موضوع باعث شد فکر کنند اتفاق خاصی افتاده است.
- * شما یک قطعه به نام «پریزاد» هم برای بنیامین تنظیم کردی که کار متفاوتی هم بود. درست است که قرار بوده به صورت تنظیمکننده ثابت با بنیامین کار کنی؟
- * خودت هم ظاهراً خیلی اهل تنظیم کردن نیستی؟
- * کمی هم درباره همکاری با مهدی یراحی بگو.
- * کدام خواننده که با او روی صحنه رفتهای، سلیقه موسیقاییاش به تو نزدیکتر بوده است؟
- * اواخر سال 94 بود که شهرام شعرباف تصمیم گرفت خودش به شکل داوطلبانه، مجوز «اوهام» را لغو کند. اما شما که اعضای گروهش بودید، هیچ حمایتی از او نکردید.
- * برای بخش انتهایی گفت و گو، برویم سراغ سوال و جوابهای کوتاه. نوازنده مورد علاقهات کیست؟
- * در ایران چطور؟
- * بهترین نوازندههایی که با آنها روی صحنه رفتهای؟
- * خودت نزدیک دو سال است که آموزش گیتار میدهی. به نظرت کیفیت آموزش این ساز در ایران چطور است؟
- * یادت میآید اولینباری که برای ضبط به استودیو رفتی با چه کسی بود؟
- * به جز گیتار سازی بوده که دوست داشته باشی آن را یاد بگیری؟
- * در موسیقی ایرانی چطور، سازی بوده که دوست داشته باشی بزنی؟
- * خوانندهای بوده که دوست داشتی با او روی استیج بروی اما فرصتاش پیش نیامده باشد؟
- * البته از سال گذشته همکاریات با اشکان خطیبی را هم شروع کردهای.
- * در برنامهریزیها هم به اشکان مشاوره میدادی؟
- * پس احتمالاً مدیریت در ذات تو است چون رشته تحصیلیات هم مدیریت است.
منبع:
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 6 مرداد 1396 - 12:03
دیدگاهها
البته یادمه اون موقع که از بند سیروان جدا شدند همشون بر این باور بودند که سیروان رو اون ها به اینجا رسوندند ...که خب بعد از این سال ها سیروان نه تنها افت نکرد بلکه روز به روز پیشرفت کرد و معروف تر شد...درضمن آقای رمضان در یک مصاحبه ای یک جمله ی عجیب گفته بودند که *نوازندگی یعنی باربری این که سازت رو بذاری رو کولت دنبال خواننده از این شهر به اون شهر*من شخصا هیچ وقت نمیتونم درک کنم که یک هنرمند اون هم از جنس نوازنده همچین دیدی نسبت به هنرش داشته باشه و انقدر هم موفق باشه...با آرزوی موفقیت برای همه ی هنرمندان خوب کشورمون...
يكي از خوش اخلاق ترينها ، سالم ترين ها، با سواد ترين ها و مهربونترين موزيسين هاي ايران هست آقاي رمضان.
بايد امثال نيما رمضان رو بزاريم رو سرمون حلوا حلوا كنيم تا هستن.
حيف كه تا نيما رمضان ها هستن قدرشون رو نميدونيم.
نوازنده های خوب هیچ وقت فراموش نمیشن
درود خدمت ادمین،ببخشید چرا هیچ خبری از آهنگ های مجید خراطها توی سایتتون و صفحه اینستاگرامتون نمیذارید؟آیا مشکلی بینتون پیش اومده؟؟ نزدیک ده تا تک آهنگ از ایشون تو این چند وقته اومده بیرون ولی شما بیتفاوت بودید؛ خواهشا و لطفا پیگیری کنید؛ لطفا سلیقه شخصی خودتون رو توی انتخاب آهنگ ها لحاظ نکنید،مجید خراطها طرفدارهای بیشماری داره و انتظار میره از معتبرترین سایت موسیقی داخلی که همه خواننده ها رو به یک چشم نگاه کنه.مرسی??
هیچ وقت نفهمیدم اینو و کیان پورتراب و مهبد شفیع نژاد چرا با سیروان مشکل پیدا کردن
از بنیامین چرا جدا شدن؟؟
amu nima ishalla halet hamishe khoshhal bashe o be hadafat ruz be ruz nazdik tar shi ostad ... vaqan kheyli delam barat tang shode vli rum nemishe mozahemet sham ?❤❤?? damet garm kolli
افزودن یک دیدگاه جدید