برنامه یاد بعضی نفرات
 
گیتاریست «کامنت»، از گروه تازه تأسیس خود خبر داد
نيما رمضان: «پالس» موسيقى مدرنى دارد كه شبيه آن را در ايران نداريم
موسیقی ما - این روزها گروه‌هایی که اصطلاحاً خارج از جریان اصلی موسیقی هستند، بیش از گذشته فعال شده‌اند و سعی می‌کنند در این فضایی که -هرچند ناچیز- برای تنفس وجود دارد، بیشترین اکسیژن را برای حیات خود ذخیره کنند.
 
یکی از این گروه‌های تازه متولد شده، گروه «پالس» است که البته اعضای آن از موزیسین‌های حرفه‌ای و قدیمی این حوزه هستند. در واقع نیما رمضان (نوازنده گیتار الکتریک) که یکی از تأثیرگذارترین اعضای گروه «کامنت» محسوب می‌شود، تصمیم گرفته با همراهی آرش سعیدی (نوازنده گیتار باس) و مانی صفی‌خانی (خواننده و لیدر گروه راک «هک» در دهه هشتاد که سال 81 در اولین فستیوال موسیقی زیرزمینی در کنار گروه‌هایی مثل 127 حضور پیدا کردند) این گروه را تشکیل دهد و در زمینه موسیقی ایندی-الکترونیک، مخاطبان موسیقی را با فضایی کاملاً مدرن و جدید روبه‌رو کند.
 
نیما رمضان درباره این گروه به «موسیقی ما» می‌گوید: «من حدوداً 9 قطعه تولید کرده بودم و برای آنها دنبال خواننده می‌گشتم. بعد از کلی جستجو با مانی صفی‌خانی آشنا شدم که یکی از خواننده‌های قدیمی در این ژانر محسوب می‌شود. بعد از آن هم با آرش سعیدی صحبت کردم که قرار شد به این پروژه اضافه شود. علاوه بر آن به احتمال زیاد یک درامر مهمان هم خواهیم داشت و بقیه لاین‌ها هم به صورت پلی‌بک پخش می‌شوند. در بخش طراحی و گرافیک هم قرار است آرش آرمین ما را همراهی کند. در واقع تصمیم گرفتم پروژه را به صورت شخصی جلو نبرم و از ایده بچه‌ها هم برای آن استفاده کنم که همین باعث جمع شدن ما دور یکدیگر شد.»
 
او درباره سبک کاری گروه «پالس» می‌گوید: «می‌توان گفت سبک فعالیت این گروه ایندی-الکترونیک است. در واقع کار مدرن و جدیدی است که شبیه آن را در ایران نداریم و نمی‌دانم مردم چه واکنشی به آن نشان خواهند داد. کلام قطعات، فارسی است که یک تعداد از آنها را خود مانی نوشته و قرار است کیان ایرجی (گیتاریست، آهنگساز و خواننده) هم در چند قطعه، در بخش شعر و ملودی وکال به ما کمک کند. این آلبوم، موزیک بسیار جدید و متفاوتی دارد که خوشبختانه خیلی هم نمونه خارجی ندارد. در واقع، برداشتی از موزیک‌هایی است که در بازه زمانی یک سال گذشته گوش کرده‌ام و نمی‌توانم بگویم شبیه گروه خاصی است که به نظرم اتفاق خوبی است. چون حداقل کسی نمی‌تواند بگوید کارها دزدی هستند.»
 
این نوازنده گیتار الکتریک درباره هدفی که باعث متولد شدن این گروه و قطعات موسیقی آن شد، می‌گوید: «راستش ایده‌هایی داشتم که در چارچوب کلی و فضای کاری گروه «کامنت» قابل اجرا نبود و فکر کردم شاید بتوانم در فضای دیگری این کار را انجام دهم. البته مدت زمان زیادی است که ایده کار کردن روی این جنس از موزیک را دارم و بچه‌های «کامنت» هم خیلی در این زمینه به من کمک کردند؛ اشکان آبرون که خیلی همراه بود و از آن جایی که من تنظیم‌کننده نبودم، در تنظیم‌ها بسیار به من کمک کرد. کیان و بردیا امیری هم در بخش‌های خودشان درباره آلبوم نظر دادند و سعی کردند برای پیشبرد آن به من کمک کنند.»
 
معمولاً وقتی اعضای یک گروه تصمیم به انتشار کارهای انفرادی می‌گیرند، بسیاری از افراد کار آنها را نقد و آن را آغازی برای پایان گروه قلمداد می‌کنند. در صورتی که می‌توان این‌گونه به این موضوع نگاه کرد که در این صورت افراد، تمام ایده‌های خود را در گروه -که ممکن است نسبت به فضای آنجا بی‌ربط باشد- پیاده نمی‌کنند و برایشان فضای دیگری برای عرضه آنها مهیا می‌شود. در نتیجه برای هنرمند، محیط آرامی از لحاظ ذهنی به وجود می‌آید تا بتواند تمام تمرکز خود را برای تولید اثری در چارچوب گروه بگذارد. رمضان هم معتقد است این کار لطمه‌ای به فعالیت «کامنت» نمی‌زند و این گروه همچنان با قدرت به مسیر خود ادامه خواهد داد. او درباره فعالیت‌های آتی «کامنت» می‌گوید: «در گروه کامنت داستان خیلی جدی است و ما با یک اسپانسر بسیار خوب و باربط به فضای موسیقی صحبت کرده‌ایم که احتمالاً بعد از عید با او قرارداد می‌بندیم. برای آلبوم هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم که فکر می‌کنم در فصل تابستان آن را منتشر کنیم.»
 
تقریباً تمام قطعات اولین آلبوم این گروه ایندی-الکترونیک آماده شده و قرار است دو قطعه از آن به صورت سینگل از «موسیقی ما» پخش شود که یکی پیش از عید و قطعه دوم هم تا اردیبهشت سال آینده منتشر می‌شود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 15 اسفند 1394 - 16:40

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نيما رمضان: «پالس» موسيقى مدرنى دارد كه شبيه آن را در ايران نداريم | موسیقی ما