برنامه یاد بعضی نفرات
 
سه شنبه 13 فروردین 1392 - 20:48

با سپاس از انتخاب موضوع بسیلر مناسب.
عزیزان خوبه که ما بدونیم این مسائل وجود داره اما مهمتر اینه که دلایل اصلیش رو بدونیم.
یه موضوع توی متن عنوات کردید که خیلی واسم عجیبه(ترس از رقابت با نسل جدید)!!!!؟!!!! من قبول دارم الان هم خواننده های خوب داریم. ولی دوستان بیایید منطقی به قضیه نگاه کنیم... اسامی ماندگار نسل اولی ها رو با نام های پر سروصدای امروزی مقایسه کنیم. کار راحتیه چون رزومه همگی مشخصه. منطق شما کدوم رو می پذیره؟ رقابت با ستارگان انگشت شمار موسیقی در اون سالها سخت تر بود یا با خواننده های بیشمار و البته نه چندان ماندگار کنونی؟ آیا قابل قبوله بگیم کسایی که اون زمان از میدان رقابت با اساتیدی چون شادمهر و خدابیامرز ناصر عبدالهی سربلند بیرون آمدن، الان از رقابت با نسل جدید حراس دارن؟؟؟ پس این دلیلش نمیتونه باشه...
شما بحث ملودی قدیم و موزیک الکترونیک رو مطرح کردید. جا داره عرض کنم به عنوان یک نمونه کامل کسی مثل سعید شهروز که تاریخ میگه با ملودی-به قول شما-قدیمی، کارهای خیلی قوی از خودش به جا گذاشته. همینطور با کارهای جدید و الکترونیک هم آثار بکری از خودش جا گذاشته. مثل آلبوم بیخوابی که به انتخاب کارشناس های اهل فن از هر نظر بهترین سال شناخته شد، این یعنی اون ثابت کرده اگه بخواد هنوز هم بی رقیبه. داریم به عینه میبینیم هنوز هم خیلی از خواننده ها دارن توی اون فضا کار میکنن. پس مشکل ملودی و موزیک الکترونیک هم نیست...
بجای اینها به لحاظ ژنتیکی یک آدم بیست ساله رو با با یک آدم چهل ساله مقایسه کنید. خیی فرق دارن! نه؟ آدم بیست ساله کلی انرژی و شور و هیجان داره. دغدغه زیادی هم نداره اما چهل ساله بیشتر به دنبال آرامـــشـــــــه و کلی هم دغدغه روزمره داره. وقتی انرژی داری ظرف 7سال 7 آلبوم میدی. اما وقتی به دنبال آرامشی انگیزت متفاوت میشه. پس یکی از دلایل: انگیزه، هیجان و نگرش میتونه باشه.
یه دلیل دیگه سلیقه مخاطب امروزیه. به عنوان مثال خواننده ای با صدای قوی مثل حمید حامی بزرگترین دلیل کم کاریش رو سلیقه مخاطب عنوان کرده.
شعرهای تکراری و ضعیف هم دلیل مهمیه. به قول استاد یغما گلوریی: فاز اول موسیقی ما شده " تو رفتی و من مردم". کو اون عشق و امید گذشته؟
البته تعدادی از عزیزان نسل اولی هم با داشتن صدای زیبا وقوی، به دلیل انتخاب نامناسب از سطح کاری خودشون دور شدن.
دلایل دیگه ای هم هست اما دوستان یه یه نکته توجه کنیم: اینکه این سال ها هیچ کس ملودی جدید به موسیقی ارائه نداده و ما امروزا ناخواسته از بزرگان چند سال پیش یاد میکنیم.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما