برنامه یاد بعضی نفرات
 
پیروز ارجمند:
تفاهمنامه مشترک با نیروی انتظامی بزودی امضا می‌شود
موسیقی ما - پیروز ارجمند مدیر کل دفتر موسیقی در خصوص وضعیت تفاهم‌نامه نیروی انتظامی و دفتر موسیقی گفت: توافق با نیروی انتظامی در حال انجام است. ما هیچ‌گاه با نیروی انتظامی اختلافی نداشته‌ایم؛ بلکه به دنبال راهکاری هستیم که بسیاری از مشکلاتی که سد راه برگزاری کنسرت‌ها خصوصا در شهرستان‌ها است را برطرف کنیم. در واقع ما و نیروی انتظامی مشکل مشترکی داشته‌ایم که در حال حل آن هستیم.

ارجمند در خصوص برگزاری فصل جدید‌ کنسرت‌ها بعد از ماه صفر نیز گفت: پیش‌نویس تفاهم‌نامه را در اختیار نیروی انتظامی گذاشته‌ایم و این تفاهم‌نامه در حال نهایی شدن است. مطمئنا با این تفاهمنامه تمام مشکلات مربوط به برگزاری کنسرت حل خواهد شد.

این آهنگساز در پاسخ به این سوال که آیا قرار است از این پس نمایندگانی از نیروی انتظامی در همه کنسرت‌ها حضور داشته باشند یا خیر، گفت: این چنین نیست. دفتر موسیقی در همه سالن‌های برگزاری کنسرت‌ها ناظر دارد و بنا بر گزارش این ناظران موارد احتمالی که پیش می‌آید، آسیب‌شناسی می‌شود و بر اساس این گزارش‌ها برخی از گروه‌ها تشویق می‌شوند و به برخی دیگر نیز در صورت تخلف تذکر داده می‌شود.

مدیر کل دفتر موسیقی ادامه داد: نیروی انتظامی پیش از این نیز در کنسرت‌ها به مانند گذشته که مرسوم بوده حضور داشته است. اما اتفاقی که با این تفاهم‌نامه صورت گرفته خواهد شد، این است که به یک تقسیم وظایف درست خواهیم رسید و مسولیت برگزاری کنسرت‌ها و کارهای مربوط به آن را تقسیم وظیفه می‌کنیم. در حال حاضر این وظایف تعریف نشده است و مشخص نیست. به عنوان نمونه اگر اتفاقی در سالن کنسرت، سالن انتظار و یا پشت صحنه و بیرون از صحنه بیفتد، مشخص نیست که مسولیت آن بر عهده کیست. و قواعد و شرایط برگزاری هم از یک آیین‌نامه و ضوابط مشخصی نبعیت نمی‌کند.

ارجمند افزود: ‌ با امضای این تفاهم‌نامه تمام این ضوابط و قواعد مکتوب می‌شود و نقش هر کدام از دستگا‌ه‌ها، سالن‌ها، مدیران برنامه‌ها، کنسرت‌گذاران، دفتر موسیقی و نیروی انتظامی مشخص می‌شود.

وی در خصوص زمان نهایی شدن این تفاهم‌نامه نیز گفت: در حال حاضر دفتر موسیقی و نیروی انتظامی نقطه‌نظارتی دارند که امیدوارم به زودی به یک جمع‌بندی نهایی برسیم.

ارجمند در پاسخ یه سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا در این تفاهم‌نامه هزینه‌هایی که اماکن بابت کنسرت‌ها دریافت می‌کند هم ضوابطی تعریف شده یا خیر نیز گفت: ‌ اداره اماکن تهران مدعی است که هیچ پولی را دریافت نمی‌کند. در حال بررسی این موضوع نیز هستیم که اگر هم پولی دریافت شود بابت آن باید وظایفی و خدماتی که انجام می‌پذیرد، کاملا شفاف و مشخص باشد.

وی ادامه داد: بودن قانون خیلی بهتر از نبودن آن است. متاسفانه ما در خیلی از امور خلا قانونی داریم و وظایف نهاد‌ها و دستگاه‌ها مشخص نیست. و این موضوع به نفع کسانی که در برگزاری یک کنسرت دخیلی هستند، نیست. اما آنچه که مسلم است این است که تایید محتوای کیفی آثار بر عهده دفتر موسیقی است و نیروی انتظامی بخش انتظامی و امنیتی را مدیریت خواهد کرد.
منبع: 
فارس
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آذر 1393 - 15:57

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تفاهمنامه مشترک با نیروی انتظامی بزودی امضا می‌شود | موسیقی ما