برنامه یاد بعضی نفرات
 
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 19:01

اول از همه من شخصا به خاطر زحمات فراوان و حساسایت های زیادی که عوامل این آلبوم بخصوص محسن عزیز روی آلبوم داشته صمیمانه سپاسگزارم.
در مورد آلبوم نظر من اینه که آلبوم بسیار زیبا و با کلاسیه . در بعضی آهنگها به خاطر آهنگ زیبا مخاطب جذب میشه و در بعضی دیگر به خاطر ترانه زیبا مخاطب جذب آهنگ میشه . و هر دو به نوعی لذت خاصی برای مخاطب داره . ولی آلبوم محسن هم از لحاظ ترانه و هم از لحاظ آهنگ بخ گونه ای هست که ادم رو محو یک موضوع خاصی در اهنگ نمیکنه و در واقع این هم از هنرمندی محسن جان است که در واقع باعث زیبایی اهنگ و لذت بخشی واقعی از شنیدن یک اهنگ میشه .
میشه از آهنگ ها و نوع اجرای محسن ، حساسیت بسیار زیاد روی آلبوم رو احساس کرد که شاید در بعضی موارد باعث چهاچوبی شدن اهنگ ها شده و مخاطبان اذیت شدن ولی این هم از توجه بسیار زیاد عوامل به طرفداران بوده و تلاش برای هر چه زیباتر شدن آلبوم . و به نظر من اینطوری انتقاد از یک سری مسائل آلبوم که صرفا به خاطر حساسیت زیاد برای زیباتر شدن آلبوم بوده و بدست اوردن دل مخاطب کار درستی نیست.
و زیبایی دیگر و هنرمندانه محسن که با زیرکی خاصی در چند روز باقی مانده به انتشار آلبوم هم به این نکته اشاره کرد ( ترانه ها رو حفظ کنید تا توی کنسرت ها با هم بخونیم) در واقع اشاره به این داشت که آهنگ ها رو نه یکبار بلکه چند بار گوش دهید . در واقع زیبایی دیگر آلبوم حباب در اینه که با یکبار گوش دادن نمیشه در مورد اون نظر داد بلکه با هربار گوش دادن مجدد به زیبایی هر چه بیشتر اهنگ ها میشه پی برد (امتحان کنید) .
شاهد این هستیم که خیلی هایی ار متن ترانه ها انتقاد کردن ولی همانطور که گفتم این نظر اون شنونده هایی که با ترانه آهنگ ها بیشتر ارتباط برقرار می کنند یا بعضی ها از میکس زیاده برخی آهنگ ها انتقاد کردند که این هم از طرف مخاطبانی بوده که با ملودی اهنگ ها ارتباط برقرار می کنند ولی هنر محسن در این آلبوم این بوده که یه تعادل بسیار زیبایی در ترانه و آهنگ بوجود آورده که نه زیاد ذهن به سمت ترانه میره نه به سمت ملودی ! بلکه توجه ذهن به هر دو مقوله همزمان هست که باعث لذت بخشی زیاد آهنگ ها میشه .
من شخصا فکر نمی کنم کسی که 2 سال برای آلیوم زحمت کشیده و برای آهنگسازی و ظبط حتی تا ترکیه و همکاری با نوازندگات ترکی هم میره و اینهمه حساسیت روی البوم و طرفدار داره روی ترانه ها دونسته ضعیف کار کنه . بنظر من این یه نوع هنرمندی زیبایی که محسن بکار برده برای لذت بخشی آهنگ و دوری از کشیده شدن مخاطب به سمت صرفا ترانه یا صرفا ملودی . ما کارهای قوی با ترانه های بسیار زیبا هم از محسن شنیدیم پس این استعداد رو داش و اینکه چرا اینگونه ساخته به نظر من خود یک نوع هنرمندانه بوده .
من هم موافقم که ترانه ها بسیار بسیار زیبا و رویایی نیست و از روی تعصب روی یک خواننده سعی در پوشوندن اینها نیستم ولی من شخصا با هربار گوش دادن مجدد آهنک ها احساس می کنم تعادل مناسبی بین ملودی و ترانه برقرار کرده ، و بیشتر به هم میان . و فکر می کنم از یک ادم با ذوق و هنرمند و زیرک و حساسی مثل محسن اینکار بعیده که روی ترانه کم بذاره و مطمئنم می تونست بهتر کار کنه ولی اینجوری تناسب بهتری دارن اهنگ و ترانه و لذت بخش تره . گفتم با گوش دادن مکرر اهنگ ها میشه احساس کرد که سعی در دوری ار ترانه محوری و ملودی محوری داشته .
و البته شاید نوع موسیقی محسن به خاطر جوان پسندی و ملودی های جوان پسند زیاد رو به شعرهای سخت نرفته . خودمونی حرف زده .
البته شاید بخاطر ترک بالا بودن آلبوم و تنوع در آهنگ ها باعث سردرگمی مخاطب شده . ولی تمام اینها به مرور زمان و با گوش دادن مکرر آهنگ ها جذاب خواهند شد ولی متاسفانه برخی عجولانه یا متعصبانه سریعا دست به انتقاد می زنند .
با توجه به اینکه محسن نیز سعی در دور شدن از سبک های قبلی و ایجاد سبکی نوین در خوانندگی داشت بدون شک گاهی در این مورد شاید افت و خیزهایی دیده بشه ولی این ها رو باید به فال نیک گرفت و با حمایت از زحمات و تلاش های خواننده مورد نظر کمک در پیشرفت ایشان داشت . ولی به نظر من محسن در این امر افت که نداشته بلکه پیشرفت هم داشته .
به نظر من اگه ترکهای ( یادته و نمیزارم خسته شی ) رو توی آلبوم نمی ذاشت بهتر بود و آلبوم یکدستی کامل تری داشت .
ولی با تمام اینها البوم حباب یک آلبوم بسیار هنرمندانه و با کلاسی هست . و تهیه این آلبوم به صورت اورجینال حمایتی از این خواننده زحمت کش و کمک به موسیقی کشورمان در سمت تولید آلبوم های هنری مثل آلبوم حباب خواهد بود .
و شخصا از یک سری سایت های اینترنتی که به خاطر تخریب یا جلوگیری از رکورد فروش یا حمایا از خواننده مورد علاقه خودشان و پایین کشیدن محسن آلبوم رو روی نت برای دانلود گذاشتن واقعا گله مند و متاسفم .امیدوارم طرفدارای محسن یگانه برای حمایت از او آلبوم رو بصورت اورجینال تهیه کنند و درگیر تبلیغات منفی و انتقاد های کورکورانه این سایت ها نشده و از ایشان حمیات کنند .

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
6 + 1 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.




افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما