برنامه یاد بعضی نفرات
 
شاعر رویاها در آی.سی.یو
احمدرضا احمدی در بستر بیماری است
موسیقی ما- احمدرضا احمدی شاعر و نویسنده پیشکسوت در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری است.
 
ماهور احمدی فرزند احمدرضا احمدی شاعر، نویسنده و نقاش پیشکسوت با اعلام این خبر در فضای مجازی نوشت: «احمدرضا چند روزی‌ست در آی.سی.یو بستری‌ و جایش در خانه بسیار خالی‌ست؛ اما این جای خالی، جای خالیِ یک مرد ٨٢ ساله نیست. انگار پسرکی ٥ ساله، در خانه نیست... خانه ساکت، اتاق‌اش مرتب، ظرف‌های آب‌نبات پُر و خانه خالی از صدای پی‌درپی‌اش که بی‌وقفه می‌گوید: ماهور، شهره، ماهور، شهره.../ عشق و دعاهای همیشگی شما همراه احمدرضاست و شک نداریم معجزه‌ای خواهد شد.»
 
احمدرضا احمدی شاعر، نویسنده، نقاش و نمایشنامه‌نویس متولد ۳۰ اردیبهشت ۱۳۱۹ در کرمان، توسط مرکز هنرمندان ایران به عنوان موسس و پایه‌گذار موج شعر نو و پیشگام سورئالیسم در ادبیات کودکان شناخته شده است. «سفر در شب» یکی از قوی‌ترین آثار احمدی است که به موضوع‌های اجتماعی، صلح، همزیستی، تحمل و همکاری اشاره می‌کند.
 
رویا و تخیل، دو مؤلفه اصلی در داستان‌سرایی احمدی هستند. وی، دنیاهایی را در برخور باهم ایجاد می‌کند که در آن همبستگی، عشق، نفرت، بیگانگی و تنهایی وجود دارد و در نهایت راهی برای پیوند و یکپارچگی، آزادی و دوستی بین آنها قرار می‌دهد.
 
احمدی، موفق به دریافت جوایز زیادی از جمله جایزه ملی، فرهنگی و هنری (بیژن جلالی) برای مجموعه اشعارش در سال ۱۳۸۵ شد. نوشته‌های احمدی به دلیل خلاقیت در ترکیب ساختارهای شعر و نثر، بسیار منحصر به فرد است. اشعار وی به زبان‌های مختلفی از جمله عربی، ارمنی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی و کره‌ای ترجمه شده است. «از بارانی که دیر بارید»، «میوه‌ها طعم تکراری دارند»، «هزار اقاقیا در چشمان تو هیچ بود»، «روزی برای تو خواهم گفت» و «هزار پله به دریا مانده‌ است» از آثار این شاعر است.
تاریخ انتشار : شنبه 16 اردیبهشت 1402 - 14:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود احمدرضا احمدی در بستر بیماری است | موسیقی ما