برنامه یاد بعضی نفرات
 
آلبوم «سرو خرامان» به آهنگسازی حمیدرضا عرب منتشر شد
محمدعلی کیانی نژاد: موسیقی ایران به حمایت از آهنگسازان مستقل نیاز دارد
موسیقی ما- آلبوم «سرو خرامان» به آهنگسازی حمیدرضا عرب و با حضور استاد محمد علی کیانی‌نژاد رونمایی شد. «سرو خرامان» در ژانر موسیقی اصیل ایرانی و در دستگاه همایون، روی اشعاری از مولانا و فیض کاشانی ساخته شده است. قطعات این آلبوم با همراهی اعضای ارکستر «دل و جان» به سرپرستی حمید رضا عرب در استودیو پژواک ضبط شده است.
 
حمیدرضا عرب آهنگساز آلبوم «سرو خرامان» در مراسم رونمایی از این اثر، ضمن تقدیر از حضور و استقبال گرم هنردوستان و مدعوین از سیر مراحل تهیه و تولید آلبوم سخن به میان آورد و ابراز امیدواری کرد که در پاسداشت موسیقی اصیل ایرانی کوشا و وفادار باشد.
 
همچنین در این مراسم محمد علی کیانی‌نژاد نیز برای ایراد سخنرانی روی صحنه آمد و ضمن تقدیر از شاگرد خود (حمیدرضا عرب) از دشواری‌های تهیه و تنظیم آلبوم در فضایی امروزیِ موسیقی و هنر کشور گفت و تاکید کرد: موسیقی ایرانی برای حرکت رو به جلوی خود، به حمایت از آهنگسازان مستقل نیاز دارد. اصغر و حمیدرضا اسماعیلی خوانندگان این آلبوم هستند.
 
مراسم رونمایی از آلبوم «سرو خرامان» بخش ویژه‌ای هم برای اجرای گروه «دل و جان» داشت. علی عرب (نوازنده نی)، کوروش حجازی (نوازنده تنبک)، میلاد مرادی (نوازنده کمانچه)، صائب کاکاوند (نوازنده سه تار)، داوود فروزان (نوازنده سنتور) و اصغر و حمیدرضا اسماعیلی (خوانندگان) اعضای این گروه بودند که روی صحنه آمدند و قطعاتی را اجرا کردند.
 
در این اجرا بهناز معرب به همراه گروه «دل و جان» به دکلمه اشعاری از مولانا پرداخت. حمیدرضا عرب از نوازندگان جوان و مدرسان ساز نی است و از امیدهای موسیقی ایرانی به شمار می‌رود تا در آینده با تولید و انتشار آثاری دیگر، به اعتلای این موسیقی کمک کند.
 
صدابرداری آلبوم «سرو خرامان» را یاسر فلاحپور انجام داده و انتشارات «آوای مهربانی» این اثر را منتشر کرده است.
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 خرداد 1401 - 14:38

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود محمدعلی کیانی نژاد: موسیقی ایران به حمایت از آهنگسازان مستقل نیاز دارد | موسیقی ما