برنامه یاد بعضی نفرات
 
در دیدار مدیرعامل موسسه‌ی پیش‌کسوتان هنر به بهانه‌ی تولد هنرمند برجسته
«شاپور رحیمی» پس از چهار سال نوازندگی کرد
موسیقی ما- «شاپور رحیمی» ـ نوازنده عود و خواننده ـ که چهارسال از آخرین باری که ساز نواخته بود، می‌گذشت قطعاتی را با ساز عود اجرا کرد و فاضل جمشیدی با آواز او را همراهی کرد. این اتفاق در دیدار «نیکنام حسینی‌پور»  ـ مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت ـ به بهانه تولد این هنرمند پیشکسوت رخ داد.
 
در این دیدار ناصر مقدم (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز)، فاضل جمشیدی (خواننده) و حکیم‌رابط‌ (رئیس انجمن موسیقی استان البرز) حضور داشتند.
 
در انتهای مراسم نیکنام حسینی‌پور بر ضرورت حفظ میراث، خاطرات و اسناد تاریخی هنرمندان پیشکسوت توسط نهادهای فرهنگی تاکید و آمادگی موسسه برای همکاری در این امر مهم را اعلام کرد. همچنین لوحی را به نشانه سپاس برای سال‌ها فعالیت به شاپور رحیمی اهدا کرد.

شاپور رحیمی متولد ۲۳آذر ۱۳۲۶ و در سال ۱۳۴۵ در برنامه کودک رادیو ایران به‌عنوان خواننده فعالیت هنری خود را آغاز کرد. سپس نزد اسماعیل مهرتاش به یادگیری ردیف وی پرداخت و پس از آن از محضر محمود کریمی، ادیب خوانساری، محمدرضا شجریان، عبدالله دوامی، نورعلی برومند بهره برد. سبک خوانندگی وی تحت تأثیر محمود کریمی است که ۱۸ سال شاگرد وی بوده‌ است.
 
شاپور رحیمی ردیف‌های سازی و نواختن عود (بربط) را نیز نزد نصرالله زرین پنجه و منصور نریمان فرا گرفته‌ است و مدرک دانشگاهی او کارشناسی عود است و در سال ۱۳۹۲ نشان درجه یک هنری به او اعطاء شد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آذر 1400 - 13:48

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «شاپور رحیمی» پس از چهار سال نوازندگی کرد | موسیقی ما