برنامه یاد بعضی نفرات
 
با هدف ارتقای «موزه موسیقی» و افزایش «آثار موسیقایی ایران در عرصه جهانی»
معاون میراث فرهنگی با هنرمندان موسیقی دیدار کرد
موسیقی ما- ارتقای «موزه موسیقی» و افزایش «آثار موسیقایی ایران در عرصه جهانی» اهداف برگزاری جلسه معاون میراث‌فرهنگی کشور با هنرمندان موسیقی و مدیرعامل خانه موسیقی عنوان شد.
  
علی دارابی (معاون میراث‌فرهنگی وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) از برگزاری نشست با هنرمندان حوزه موسیقی کشور به منظور انجام بحث و گفت‌وگو درخصوص سازوکارهای همکاری و ارتقای «موزه موسیقی» و نیز افزایش «آثار موسیقایی ایران در عرصه جهانی» خبر داد.
 
او دراین خصوص نوشت: «ارسطو فیلسوف بزرگ دنیا، موسیقی را شاخه‌ای از dr-alidarabi ریاضیات می‌دانست و حکیم ابوعلی سینا در کتاب شفا از موسیقی می‌گوید. قدمت موسیقی به پیدایش نخستین جوامع و شکل گیری فرهنگ باز می‌گردد. موسیقی بیانگر آداب و رسوم، احساسات و عواطف، شکست و پیروزی و سبک زندگی جوامع مختلف در ادوار و زمانه‌های تاریخی است.

یکی از زبان‌های مشترک جهان که در عرصه دیپلماسی عمومی و معرفی ملل و فرهنگ‌ها و تمدن‌ها از منزلت و جایگاه والایی برخوردار است «موسیقی» است. از ۱۶ اثر ثبت شده ناملموس ایران در عرصه جهانی، چهار اثر آن در حوزه موسیقی است که شامل: «ردیف موسیقی ایرانی»، «موسیقی بخش‌های خراسان»، «مهارت ساخت و نواختن کمانچه»، «مهارت‌های سنتی ساختن و نواختن دوتار» است. 

در دفتر معاونت میراث فرهنگی میزبان هنرمندان حوزه موسیقی کشور حمیدرضا نوربخش (مدیرعامل) و استاد داود گنجه‌ای از اعضای موسس خانه موسیقی و سیدعباس سجادی بودم.
 
خانه موسیقی به عنوان یک نهاد صنفی غیردولتی در ۱۳۷۹ تشکیل و بیش از ۱۷ هزار عضو دارد. از جمله اهداف آن «حفظ میراث هنری ایران در بخش موسیقی» و «گسترش و معرفی موسیقی و موسیقی‌دانان ایرانی» است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 مهر 1400 - 14:17

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود معاون میراث فرهنگی با هنرمندان موسیقی دیدار کرد | موسیقی ما