برنامه یاد بعضی نفرات
 
پیام تسلیت سرپرست معاونت امور هنری و مدیر کل دفتر موسیقی برای درگذشت یک هنرمند
«دردی محمد اسمعیل‌زاده» (هنرمند پرآوازه‌ی ترکمن) بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت
موسیقی ما- «دردی محمد اسمعیل‌زاده» معروف به «خلیفه دردی طریک» هنرمند شهیر و پرآوازه ترکمن شامگاه یکشنبه در ۷۲ سالگی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. این هنرمند از چند روز قبل در بیمارستان بستری شده بود.

 استاد دردی طریک، بخشی دوتار نواز ترکمن در سال ۱۳۲۸ در روستای آق‌قابر آق‌قلا متولد شد و در اجرا و خوانندگی صاحب سبک بود. او در کشورهای اروپایی از جمله آلمان، هلند و انگلستان به هنرنمایی پرداخته بود. این هنرمند آذر ماه پارسال نشان درجه یک هنری به خلیفه دردی طریک اهدا شده بود.

دردی طریک افتخارات بسیاری از جمله لوح تقدیر از هفتمین و نهمین جشنواره موسیقی فجر و مقام نخست نهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها در سال ۸۰ را به دست آورده بود.

به همین مناسبت سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت هنرمند موسیقی استان گلستان را تسلیت گفت.

«محمود شالویی» در پیام خود نوشت: «موسیقی ایران سرشار از نغماتی است که با زیست فرهنگی و اجتماعی و باورهای مردم مناطق کشور از گذشته تا امروز پیوند دارد و هنرمندان موسیقی نواحی با نواها و آواها، حافظ و راوی این باورها و تاریخ و فرهنگ بومی هستند. محمد اسماعیل زاده دردی طریک نوازنده دو تار و خواننده مصداقی از حافظان و راویان عاشق هنر و موسیقی استان گلستان و ایران است که در داخل و کشورهای دیگر با اجرای موسیقی معرف شایسته‌ای برای فرهنگ و موسیقی ترکمن و گلستان بود.»

سرپرست معاونت امور هنری در ادامه این پیام تسلیت نوشته است: «درگذشت هنرمند گرانقدر و ارزشمند موسیقی نواحی محمد اسماعیل‌زاده را به خانواده گرانقدرش، مردم عزیز استان گلستان و دوستداران فرهنگ و هنر کشور تسلیت می‌گویم و برای این هنرمند زنده یاد نیک نام رحمت الهی از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.»

هم‌چنین مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت استاد دردی طریک، بخشی دوتارنواز ترکمن را تسلیت گفت که در متنِ پیام او آمده است:

«انالله و انا الیه راجعون
امروز موسیقی ترکمن در فقدان یکی از هنرمندان پیشکسوت خود در سوگ نشسته است. متأسفانه باخبر شدیم استاد دردی محمد اسمعیل زاده معروف به خلیفا دردی طریک هنرمند پیشکسوت موسیقی نواحی و از بخشی دوتارنوازان برجسته ترکمن براثر ابتلا به ویروس کرونا دعوت حق را لبیک گفتند.
 
زنده یاد خلیفا دردی طریک نمونه کاملی از اخلاق بود و همین عامل باعث شده تا هنرش نزد مردم استان ماندگار باشد. بی تردید خدمات ارزنده ایشان در عرصه موسیقی ایرانی ماندگار و آثار به جا مانده از ایشان برای همیشه یاد و خاطره ایشان را زنده نگه خواهد داشت.
این‌جانب فقدان این هنرمند تلاشگر را به خانواده آن مرحوم و جامعه موسیقی کشور صمیمانه تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید، رحمت واسعه و همنشینی با اولیاء الله و برای بازماندگان معزز صبر و اجر خواستارم.»
 
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 مهر 1400 - 15:08

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «دردی محمد اسمعیل‌زاده» (هنرمند پرآوازه‌ی ترکمن) بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت | موسیقی ما