با گردآوری و ویرایشِ جلال امیرپورسعید
دومین جلد از مجموعه «یک صد سال خنیاگری» منتشر شد
موسیقی ما- دومین جلد از مجموعه «یک صد سال خنیاگری» به همراه فایل صوتی آن توسط نشر نای و نی منتشر شده است.
این کتاب کمک آموزشی شامل ۳۲ تصنیف در آواز دشتی است که یکصد سال اخیر را دربرمیگیرد. نت نویسی این مجموعه به شکل ساده و روان و به دور از نتهای زینت و پیچیده انجام شده که اجرای آن را برای هنرجویان آسان میسازد. این کتاب، مجموعهای چند جلدی از تصانیف قاجار تاکنون است که به تفکیک دستگاهها و آوازها پرداخته است.
گردآوری و ویرایش این کتاب توسط جلال امیرپورسعید، اجرای تار توسط بهزاد رواقی، صابر نظرگاهی، جلال امیرپورسعید، تمبک توسط پدرام بلورچی، مرتضی یگانه راد، مجید یگانه راد، طراحی جلد توسط نازنین خزایٔی، صدابرداری توسط صابرنظرگاهی صورت گرفته است.
امیرپورسعید در مقدمه این کتاب آورده است: «آموزش موسیقی سنتی ایران همواره دستخوش تحولات اجتماعی و فرهنگی بوده و در شرایط زمانی مختلف با توجه به رویکرد جامعه نسبت به این هنر فراز و فرودهای فراوانی داشته است. می توان گفت یکی از مهمترین مشکلات آموزشی در عدم ارتباط نسلها نهفته است به شکلی که بسیاری از هنرجویان این رشته هنری هیچ ارتباطی با قطعات موسیقی نسلهای قبلشان ندارند. این معضل نه فقط بخاطر مسائل فرهنگی جامعه بلکه به دلیل عدم وجود متدهای آموزشی و کمک آموزشی متناسب با روحیه نسل جدید است ...»
این کتاب کمک آموزشی شامل ۳۲ تصنیف در آواز دشتی است که یکصد سال اخیر را دربرمیگیرد. نت نویسی این مجموعه به شکل ساده و روان و به دور از نتهای زینت و پیچیده انجام شده که اجرای آن را برای هنرجویان آسان میسازد. این کتاب، مجموعهای چند جلدی از تصانیف قاجار تاکنون است که به تفکیک دستگاهها و آوازها پرداخته است.
گردآوری و ویرایش این کتاب توسط جلال امیرپورسعید، اجرای تار توسط بهزاد رواقی، صابر نظرگاهی، جلال امیرپورسعید، تمبک توسط پدرام بلورچی، مرتضی یگانه راد، مجید یگانه راد، طراحی جلد توسط نازنین خزایٔی، صدابرداری توسط صابرنظرگاهی صورت گرفته است.
امیرپورسعید در مقدمه این کتاب آورده است: «آموزش موسیقی سنتی ایران همواره دستخوش تحولات اجتماعی و فرهنگی بوده و در شرایط زمانی مختلف با توجه به رویکرد جامعه نسبت به این هنر فراز و فرودهای فراوانی داشته است. می توان گفت یکی از مهمترین مشکلات آموزشی در عدم ارتباط نسلها نهفته است به شکلی که بسیاری از هنرجویان این رشته هنری هیچ ارتباطی با قطعات موسیقی نسلهای قبلشان ندارند. این معضل نه فقط بخاطر مسائل فرهنگی جامعه بلکه به دلیل عدم وجود متدهای آموزشی و کمک آموزشی متناسب با روحیه نسل جدید است ...»
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 تیر 1400 - 13:49
افزودن یک دیدگاه جدید