برنامه یاد بعضی نفرات
 
در یک سریال سه قسمتی
کارگردان «ارباب حلقه‌ها» مستند «بیتل‌ها» را ساخت
موسیقی ما- «پیتر جکسون» که کارگردانی فیلم «ارباب حلقه‌ها» را انجام داده است، مستندی از گروه موسیقی «بیتل‌ها» خواهد ساخت. او برای ساخت این مستند حجم عظیمی از تصاویر آرشیوی را استفاده کرده است. پیش‌تر قرار بود این مستند در قالب یک فیلم سینمایی در چهارم سپتامبر 2020در آمریکا و کانادا و سپس به‌صورت جهانی اکران شود، اما اخیرا «دیزنی» اعلام کرده که مستند «بیتل‌ها: باز می‌‌گردند» به‌صورت یک‌سریال نمایش داده خواهد شد.
 
استودیوهای والت دیزنی، اپل کورپز ووینگ نات فیلمز، کمپانی‌های سازنده این فیلم اعلام کرده‌اند که سریال مستند بیتل‌ها: باز می‌گردند برای نخستین‌بار در روزهای 25، 26و 27نوامبر(4، 5و 6آذر) در شبکه دیزنی+ نمایش داده خواهد شد. پیش از اعلام تبدیل این فیلم مستند به سریال، در 21دسامبر 2020، یک پیش مونتاژ از این فیلم توسط پیتر جکسون از طریق دیزنی+ و یوتیوب نمایش داده شد.

در این فیلم 5دقیقه‌ای تصاویری از اعضای گروه بیتل در پشت صحنه ساخت آلبوم «بگذار باشد» نشان داده شده که در آن اعضای گروه در حال خواندن، انجام حرکات موزون، بداهه‌خوانی و بداهه‌نوازی دیده می‌شوند. در این فیلم 5دقیقه‌ای همچنین جان لنون در حال خواندن یک مقاله در روزنامه درباره دیدارجورج هریسون (دیگر عضو گروه) با یک عکاس و همچنین تصاویری از پل مک کارتنی و جان لنون در حال خواندن ترانه آهنگ دو نفر از ما دیده می‌شوند.

به‌گفته پیتر جکسون کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده نیوزیلندی که آثاری نظیر ارباب حلقه‌ها را  در کارنامه خود دارد، مستندبیتل‌ها: باز می‌گردند قرار است در قالب یک مینی‌سریال 3 قسمتی ساخته شود. جکسون همچنین به این مسئله اشاره کرده که هر قسمت از این سریال حدود 2 ساعت خواهد بود. هر قسمت از این سریال با موافقت و حمایت پل مک کارتنی، رینگو استار، یوکو اونو - لنون همسر ژاپنی جان لنون و اولیویا هریسون همسر جورج هریسون، نمایش داده خواهد شد.
 
پیتر جکسون با اشاره به فیلم بگذار باشد که در سال 1970درباره بیتل‌ها ساخته شد، می‌گوید: «تصاویر آرشیوی این فیلم از خیلی جهات قابل توجه است. از لابه‌لای این تصاویر می‌توان خطوط داستانی زیادی ترسیم کرد. جکسون درباره جزئیات سریالبیتل‌ها: بازمی‌گردند نیز گفت: در این سریال مستند، داستان دوستان و افراد روایت شده. در واقع این سریال داستان ضعف‌های انسانی و یک شراکت جاودانه است. روایتی همراه با جزئیات کامل از روند خلاقانه ساخت آهنگ‌های نمادین و خاطره‌انگیزی است که تحت‌فشار در حال و هوای خاص اجتماعی اوایل سال 1969ساخته شدند. جکسون در ادامه نیز به این مسئله اشاره کرد که بسیاری از بیتل‌ها، اپل کورپز و دیزنی به‌خاطر اینکه به من اجازه دادند این داستان را دقیقا آنگونه که باید گفته شود  روایت کنم سپاسگزارم.»
 
رینگو استار از اعضای گروه بیتل‌ها نیز اخیرا در گفت‌وگویی اعلام کرده که نگاه پیتر جکسون باعث شده این سریال مستند نسبت به فیلم لیندسی- هاگ لحن متفاوتی داشته باشد. رینگو افزوده است: من با پیتر جکسون درباره اینکه در زمان ساخت آلبوم بگذار باشد چه احساسی داشتم گفت‌وگوهای زیادی انجام دادم. ما در زمان ضبط و اجرای این آلبوم مدام می‌خندیدیم و به ما خیلی خوش می‌گذشت. ما حین ساخت بگذار باشد، ضمن انجام کارها و تمرین‌های مربوط به این آلبوم بازی نیز می‌کردیم. پیتر جکسون برای نشان دادن سکانس‌هایی از این سریال با‌ آی‌پد خود به لس‌آنجلس آمد. او در سکانس‌هایی که من دیدم ما را به‌عنوان یک گروه در حال خندیدن و سرگرم بودن نشان داده است. با دیدن این سکانس‌ها متوجه شدم که جکسون تصاویر دقیقی از حالت سرخوشانه ما هنگام ضبط این آلبوم نشان داده است. من بی‌صبرانه منتظر زمان نمایش سریال و دیدن کل این کار هستم.
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 تیر 1400 - 13:46

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کارگردان «ارباب حلقه‌ها» مستند «بیتل‌ها» را ساخت | موسیقی ما