برنامه یاد بعضی نفرات
 
با آهنگ‌سازی «امید سعیدی»، تنظیم «بامداد افشار» و همراهی گروه اتاق
آلبوم «به دشت نفتون» منتشر و کنسرتِ آن اجرا می‌شود
موسیقی ما- آلبوم جدید گروه اتاق با عنوان «به دشت نفتون» با آهنگ‌سازی «امید سعیدی» و تنظیم «بامداد افشار» پنجم تیرماه به صورت آنلاین منتشر می‌شود و این در حالی است که کنسرتی از این اثر در روزهای سوم، چهارم و  پنجم تیرماه در فضای باز عمارت روبرو و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

«سعیدی» این اثر را که می‌توان آن را خرده روایت‌هایی از داستان‌های روزانه‌ی مردمان ساحل‌نشین دانست، تحت تاثیر ایده‌ها و قصه‌هایی درباره‌ی نفت به خصوص داستانِ کوتاهِ «قصه‌ی نفتی» اثرِ «صادق چوبک» نگاشته است. «به دشت نفتون» دارای 9 قطعه است. «به کعله» تنظیم جدیدی از ترانه‌ی فولکور بوشهری با عنوان «کعله» است. «آبی‌های دریایی» تحت تاثیر نمایشی است که مادرِ آهنگ‌ساز در کودکی‌اش بر اساسِ داستانِ «اهل غرق» نوشته‌ی «منیرو روانی‌پور» خلق کرده است.

«اُندر بُندر» به بستنِ آب کنسول‌گری انگلستان زمانِ سلطه‌شان بر این شهر حکایت دارد و نوعی موسیقی اعتراضی است. «تا همیشه» نگاهی جدید به خیام‌خوانی بوشهری است. قطعه‌ی «بوشهر تا استرالیا» قصه‌ی آتش‌سوزی جنگل‌های استرالیا و بوشهر را تعریف می‌کند. «قتل مفتون» نیز روایتی از دوبیتی‌های فایز و مفتون است. «آریوز» از ظلم‌های خارجی‌هایی می‌گوید که روزگاری بر بوشهر مسلط بودند. «کوچ» داستانِ حضرت یونس را بیان می‌کند و نگاهی به پدیده‌ی مهاجرت دارد و سرانجام قطعه‌ی «اهواز» افسانه‌ای است که به از دست دادنِ رازها توسطِ شیطان از اجرام آسمانی سخن می‌گوید.

این اثر که از پنجم تیرماه در اسپاتیفای، آی‌تونز و تمامی بسترهای آنلاین ارائه‌ی موسیقی در گوش‌رس خواهد بود.

تنظیم آلبوم «به دشت نفتون» را «بامداد افشار» انجام داده و نوازنندگانی چون پویا شمالی (گیتار بیس) امید سعیدی (نی‌انبان و پیانو)،  نیوشا قربانی (هم‌خوان و نوازنده‌ی ساز کوبه‌ای دمام) و ری دیکتی (ساکسفون) در آن حضور دارند. اصغر پیران نیز که خواننده‌ی اصلی گروه اتاق است؛ یکی از قطعات این آلبوم را خوانده است.

تهیه‌کننده‌ی این اثر و مسوؤل پخش جهانی آن نشر «واک» است و نسخه‌ی فیزیکی این آلبوم نیمه‌ی تیرماه با همراهی مرکز موسیقی بتهوون منتشر می‌شود.

اجرای زنده‌ی «اتاق» از این آلبوم ساعت 20 در عمارت روبرو برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت‌های این برنامه را از سایت live.rooberoomanison.com خریداری کنند. 
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 تیر 1400 - 12:42

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «به دشت نفتون» منتشر و کنسرتِ آن اجرا می‌شود | موسیقی ما