تیغ و ابریشم - ملودی های آقای رئیس (8)
نگاهی به فعالیت های موسیقایی مسعود کیمایی کارگردان نامدار سینمای ایران
موسیقی ما- «مسعود کیمیایی» تیغ و ابریشم را در سالِ 1364 ساخت. موسیقی این اثر را مرحوم «گیتی پاشایی» ساخت و «ناصر چشمآذر» کار تنظیم آن را برعهده گرفت. «آندره آرزومانیان» نیز در این اثر همراهیکنندهی پاشایی بود.
زندهیاد «پاشایی» در موسیقی این اثر از فضای موسیقی الکترونیک بهره برد و همین امر سبب شد تا به فضاسازیهای فیلم کمک کنند. هر کجا که فیلم به قاچاقچیان بازمیگردد، موسیقی ناگهان با دلهره به یادمان میآورد که با چه جمع شومی روبهرو هستیم.
در این فیلم «آندره آرزومانیان» و «ناصر چشمآذر» با گیتی پاشایی همکاری داشتند. مسعود کیمیایی سالها بعد دربارهی آندره آرزومانیان گفته است: «در فیلم «تیغ و ابریشم» و فیلمهای دیگری که در اوایل انقلاب ساختم بسیار به «آندره» نزدیک شدم و بدون شک او یکی از بهترین نوازندگان پیانو بود که همیشه در ملودی تاثیر خود را میگذاشت و قطعه را برجسته میکرد. «آندره» از جمله هنرمندانی بود که در کار خود سبک و سیاق خاصی داشت و بسیار هم زحمت کشیده بود. با وجود اینکه «آندره» یک نوازنده موسیقی پاپ بود و مهارت موسیقی پاپ را داشت، اما در نواختن ملودیهای ایرانی نیز تاثیرات بسیار خوبی گذاشت و نوازنده بسیار باتکنیک ملودیهای ایرانی بود و همیشه جای او در پشت پیانو در استودیوی «پاپ» خالی است.»
زندهیاد «پاشایی» در موسیقی این اثر از فضای موسیقی الکترونیک بهره برد و همین امر سبب شد تا به فضاسازیهای فیلم کمک کنند. هر کجا که فیلم به قاچاقچیان بازمیگردد، موسیقی ناگهان با دلهره به یادمان میآورد که با چه جمع شومی روبهرو هستیم.
در این فیلم «آندره آرزومانیان» و «ناصر چشمآذر» با گیتی پاشایی همکاری داشتند. مسعود کیمیایی سالها بعد دربارهی آندره آرزومانیان گفته است: «در فیلم «تیغ و ابریشم» و فیلمهای دیگری که در اوایل انقلاب ساختم بسیار به «آندره» نزدیک شدم و بدون شک او یکی از بهترین نوازندگان پیانو بود که همیشه در ملودی تاثیر خود را میگذاشت و قطعه را برجسته میکرد. «آندره» از جمله هنرمندانی بود که در کار خود سبک و سیاق خاصی داشت و بسیار هم زحمت کشیده بود. با وجود اینکه «آندره» یک نوازنده موسیقی پاپ بود و مهارت موسیقی پاپ را داشت، اما در نواختن ملودیهای ایرانی نیز تاثیرات بسیار خوبی گذاشت و نوازنده بسیار باتکنیک ملودیهای ایرانی بود و همیشه جای او در پشت پیانو در استودیوی «پاپ» خالی است.»
-
آرین قیطاسی , سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما , آوش مدیا
-
سایت موسیقی ما , آوش مدیا
-
سایت موسیقی ما , آوش مدیا
-
شهرام ناظری , سایت موسیقی ما
-
عالیم قاسم اف , سایت موسیقی ما
-
پدرام امینی ابیانه , سایت موسیقی ما
-
سالار عقیلی , ابوالفضل صادقی نژاد , سایت موسیقی ما
-
سازنگار , سامان احتشامی , سایت موسیقی ما
-
فردین خلعتبری , سایت موسیقی ما
-
حیدو هدایتی , سایت موسیقی ما
-
فرهاد فخرالدینی , سایت موسیقی ما
-
شهرام ناظری , سایت موسیقی ما
-
پژمان طاهری , سایت موسیقی ما
-
همایون شجریان , فردین خلعتبری , سایت موسیقی ما
-
مجید رضوی , سایت موسیقی ما
-
رضا موسوی , سایت موسیقی ما
-
سازنگار , پویا نیکپور , سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما , علیرضا پور استاد
-
سایت موسیقی ما , مهدی بوستانی
-
گروه چارتار , سایت موسیقی ما
-
سالار عقیلی , سایت موسیقی ما
-
سازنگار , آزاده امیری , سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما , فردین خلعتبری , علی اکبر قربانی , مانی جعفرزاده
-
سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما
-
فرهاد فخرالدینی , علی اکبر قربانی , سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما , ماکان بند
-
سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما
-
علیرضا میرآقا , سایت موسیقی ما , سازنگار
-
سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما , اکسیر نوین , محمدرضا خانزاده
-
سایت موسیقی ما , سهراب پورناظری , علی قمصری
-
سایت موسیقی ما , اکسیر نوین , محمدرضا خانزاده
-
سایت موسیقی ما , محمد بحرانی
-
سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما , منوچهر صهبایی
-
سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما , آیدین الفت
افزودن یک دیدگاه جدید