برنامه یاد بعضی نفرات
 
اجرای ارکستر سمفونیک گروسمان
کنسرت ارکستر سمفونیک «گروسمان» به رهبری سهراب کاشف برگزار شد
تلاشی برای بهبود
موسیقی ما - ارکستر سمفونیک «گروسمان» که تشکیل شده از برخی نوازندگان مستعد هنرستان موسیقی، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان موسیقی کشور است در تاریخ 27 و 28 آبان ماه در تالار رودکی روی صحنه رفت.

ارکستر سمفونیک گروسمان ارکستری است که با هدفِ آموزشی و با رویکرد حرفه‌ای و نگاهی ویژه به آینده جوانان مستعد بنیان نهاده شده است. نوازندگانِ‌ این ارکستر متشکل از بهترین‌های هنرستان‌های موسیقی و دانشجویان و فارغ التحصیلان منتخب دانشگاه‌های موسیقی کشور هستند که همگی طی چند سال اخیر تحت آموزش مستقیم سهراب کاشف در این مراکز آموزشی بوده‌اند و با دقت و حساسیت بسیار انتخاب شده‌اند. همچنین گروسمان نام طبقه‌ای از آسمان است که موسیقی کیهانی از آن برمی‌آید.

اجرا با پخش ویدئویی از صحبت‌های رهبر ارکستر سهراب کاشف و تعدادی از نوازنده‌ها آغاز شد که اصولا در اجراهای کلاسیک مرسوم نیست. رپرتوار نسبتا سنگینی از آثار دورژاک، وبر، هایدن، شوبرت و بتهوون انتخاب شده بود. ارکستر جوان گروسمان به خوبی از عهده‌ی اجرای این قطعات برآمد اما ضعف‌هایی هم وجود داشت که در چنین اجرایی قابل قبول است. صدا دهی سازهای بادی با توجه به حضور ترکیب یکدست و با تجربه نمره‌ی بالاتری از بقیه سکشن‌ها داشت. شاید مهمترین ضعف ارکستر ناهماهنگی‌های گاه و بی‌گاه در رعایت ریتم قطعه بود که در کنترباس‌ها و البته ویلنسل‌ها نمود بیشتری پیدا می‌کرد.

پس از اتمام قطعات با تشویق پیاپی مخاطبان رهبر ارکستر روی صحنه بازگشت و اعلام کرد با توجه به سنگین بودن پروگرام قطعه‌ی بیز آماده نکردند و قسمتی از برنامه را دوباره اجرا خواهند کرد. در نهایت به نظر می‌رسد اگر ترکیب و تمرینات این ارکستر همراه با رهبرش ادامه پیدا کند در آینده‌ای نزدیک به یکی از مهمترین ارکسترهای کشور تبدیل خواهد شد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 2 آذر 1398 - 18:59

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تلاشی برای بهبود | موسیقی ما