آهنگساز و تنظیمکننده موسیقی پاپ از فعالیتهای جدیدش سخن گفت
میلاد اکبری: ترجیح میدهم تولیدکننده حرفهای برای خوانندهای حرفهای باشم
موسیقی ما - «میلاد اکبری» تنظیمکننده و آهنگسازی که سابقه همکاری با خوانندگانی چون مانی رهنما، نیما مسیحا، رضا صادقی، فریدون آسرایی، حمید عسکری، عماد طالبزاده، امیر کریمی، گرشا رضایی و... را در کارنامه دارد، در شب تولدش از همکاری با «حمید اصغری» خواننده قطعه معروف «عسل خانم» که به تازگی دوره ممنوعالفعالیتیاش به پایان رسیده خبر داد و گفت نمیخواهد همانند همکارانش در موسیقی پاپ میراثدار باشد.
به گزارش «موسیقی ما»، تعدادی از هنرمندان موسیقی پاپ با دعوت از میلاد اکبری، سالروز تولد او را در دفتر «بابک صحرایی» جشن گرفتند. در این مراسم بابک صحرایی، حمید اصغری، امیر کریمی، مسعود امامی، محمدرضا مقدم، محمد فلاحی، والایار، گلشید بحرایی، محسن کرد، میلاد کیان، مهرشاد مولایی، مهدی امیری و امیرشاپو صالحی حضور داشتند.
میلاد اکبری در حاشیه این مراسم درباره فعالیتهای جدید خود پس از یک دهه حضور در عرصه موسیقی، به افتتاح استودیو «هوداد» با حضور محسن کرد و مهرشاد مولایی اشاره کرد و گفت: «فعالیت اصلی این استودیو همکاری با خوانندگان بنام است که تا کنون سابقه همکاری با آنها را داشتهام و طبق برنامهریزیهای صورت گرفته، تولید کار برای خوانندگان جدید به نسبت گذشته کمتر خواهد بود. همچنین در ابتدای راه قرارداد همکاری با حمید اصغری به عنوان خواننده اصلی بسته شده و پس از تولید آثار جدید، برگزاری اجراهای ایشان از فروردینماه سال آینده آغاز خواهد شد.»
این تنظیمکننده درباره عدم همکاری با خوانندگان و چهرههای جدید، توضیح داد: «ممکن است چهره جدید در خوانندگی شانس بیشتری برای معروفیت به نسبت خوانندهای که چندین سال فعالیت میکند داشته باشد، اما بهشخصه بهدلیل شرایط روحی و شناختی که از خودم دارم ترجیح میدهم با خوانندهای حرفهای کار کنم. چون شما باید به یک چهره جدید الفبای خوانندگی تا روی استیج رفتن را آموزش بدهید و من آدم این دردسرها نیستم و اگر بتوانید خوانندهای که عمر کاریاش به هر دلیلی اعم از بیماری، ممنوعالفعالیتی و... تمام شده را مجدداً به عرصه بازگردانید، اتفاق بزرگی را رقم زدهاید. من به دنبال بیزینس در این کار نیستم و ترجیح میدهم تولیدکننده حرفهای برای خوانندهای حرفهای باشم. البته شاید بعدها به این نتیجه برسم که چهرهای جدید را معرفی کنم.»
میلاد اکبری با اعتراض به نحوه همکاری تهیهکنندگان با چهرههای جدید در عرصه خوانندگی، اظهار کرد: «اکنون نحوه همکاری شرکتها با خوانندگان به گونهای شده که خواننده در مدت زمان پنج تا ده سال در اختیار شرکت قرار میگیرد و حتی آب خوردن و نفس کشیدنش هم به آن شرکت بستگی دارد. ولی ما آدم اینگونه قراردادها و پایمال کردن حق دیگران نیستیم. روندی که اکنون بسیاری از شرکتها در پیش گرفتهاند، قراردادهای 90 به 10 یا 80 به 20 درصد است که منجر به تباه کردن عمر یک هنرمند میشود و در آخر با آن همه اجرا و زحمت برایش یک خانه باقی میماند و بُرد این داستان برای شرکت است. اگر روزی به این نتیجه برسم که چهره جدیدی را که مستحق حضور روی استیج و دیده شدن است معرفی کنم، طوری همکاری خواهم کرد که حق آن فرد ضایع نشود.»
این آهنگساز و تنظیمکننده با اعلام اینکه هر خواننده و تولید کنندهای ملزم به همکاری با شرکت فرهنگی و هنری برای برگزاری اجرا است، گفت: «اگر هر خوانندهای با هزینه شخصی بتواند به شهرت لازم برای استیج برسد، باید با یک شرکت همکاری کند و هرکدام از شرکتها در آغاز همکاری حداقل 50 درصد عواید یک خواننده را میخواهند. در نتیجه حقکشی از ابتدای ماجرا شروع میشود و در بهترین شرایط اگر شما خوانندهای را با چندین کار به شرایط برگزاری کنسرت برسانید، باید با یک شرکت قراداد امضاء کنید به همین خاطر ترجیح دادم میراثدار نباشم.»
اکبری که سابقه همکاری با خوانندگان مطرح بسیاری را در کارنامه دارد، بیمحتوایی آثار موسیقی پاپ را دلیل اصلی عدم ماندگاری برخی چهرههای جدید عرصه خوانندگی عنوان کرد و افزود: «موجی در موسیقی پاپ به راه افتاده که بسیاری روی آن سوار شدهاند و با انتشار ترانههای سطحی که متاسفانه گوش مردم به آن عادت کرده وارد موسیقی میشوند و مدتی برای مردم جذابیت دارند. نکته جالب این است که اگر قطعهای مورد استقبال قرار بگیرد، دیگر خوانندگان هم از روی همان کار کپی میکنند و انقدر این تقلید ادامهدار میشود که مخاطب همان قطعه اصلی را هم پس میزند. اکنون فضای موسیقی پاپ غیرقابل پیش بینی است و برخی شرکتهای تهیهکنندگی هر از گاهی چند خواننده جدید را با آثار سطحی به مارکت موسیقی معرفی میکنند و مخاطبان بعد از شنیدن چند کار از آنها، دیگر تمایلی به شنیدن آثارشان ندارند. چون بعضی از این خوانندگان همچون رضا صادقی، احسان خواجه امیری، محسن یگانه و... دارای ریشه نیستند که ده سال روی استیج بروند و به جرأت میتوان گفت چهل درصد خوانندگان نسل جدیدی که این روزها روی صحنه میروند و اجرا میگذارند، حتی شایستگی این را ندارند که پایشان را روی پلههای استیج بگذارند.»
او اضافه کرد: «زمانی که بهترین آهنگ سال، آهنگی انتخاب میشود که دارای محتوا نیست، شما دیگر معیاری برای کار ارزشمند ندارید. از طرفی هر کسی برای خودش مافیایی به راه انداخته و جهتی به موسیقی پاپ داده است.»
اکبری با تشکر از «محسن کرد» مدیر برنامههایش و زحماتی که تا کنون برای فعالیتهای او کشیده و اعلام اینکه دوره ممنوعالفعالیتی حمید اصغری به پایان رسیده، گفت: «حمید به واسطه کارهایی که در گذشته منتشر کرده و تواناییاش در اجرا، به استیج نزدیک است و کارهای جدیدی را برای ایشان تولید خواهیم کرد؛ اما ما نمیخواهیم حمید اصغری را تغییر دهیم و از او بخواهیم با لحن و حالتهایی که در موسیقی پاپ امروز مرسوم است، بخواند. کارهای جدید او باید بهروز و یادآور کارهای گذشتهاش باشد و طبق برنامهریزیهای صورت گرفته، کارهای جدید او بعد از ماههای محرم و صفر منتشر میشود.»
به گزارش «موسیقی ما»، تعدادی از هنرمندان موسیقی پاپ با دعوت از میلاد اکبری، سالروز تولد او را در دفتر «بابک صحرایی» جشن گرفتند. در این مراسم بابک صحرایی، حمید اصغری، امیر کریمی، مسعود امامی، محمدرضا مقدم، محمد فلاحی، والایار، گلشید بحرایی، محسن کرد، میلاد کیان، مهرشاد مولایی، مهدی امیری و امیرشاپو صالحی حضور داشتند.
میلاد اکبری در حاشیه این مراسم درباره فعالیتهای جدید خود پس از یک دهه حضور در عرصه موسیقی، به افتتاح استودیو «هوداد» با حضور محسن کرد و مهرشاد مولایی اشاره کرد و گفت: «فعالیت اصلی این استودیو همکاری با خوانندگان بنام است که تا کنون سابقه همکاری با آنها را داشتهام و طبق برنامهریزیهای صورت گرفته، تولید کار برای خوانندگان جدید به نسبت گذشته کمتر خواهد بود. همچنین در ابتدای راه قرارداد همکاری با حمید اصغری به عنوان خواننده اصلی بسته شده و پس از تولید آثار جدید، برگزاری اجراهای ایشان از فروردینماه سال آینده آغاز خواهد شد.»
این تنظیمکننده درباره عدم همکاری با خوانندگان و چهرههای جدید، توضیح داد: «ممکن است چهره جدید در خوانندگی شانس بیشتری برای معروفیت به نسبت خوانندهای که چندین سال فعالیت میکند داشته باشد، اما بهشخصه بهدلیل شرایط روحی و شناختی که از خودم دارم ترجیح میدهم با خوانندهای حرفهای کار کنم. چون شما باید به یک چهره جدید الفبای خوانندگی تا روی استیج رفتن را آموزش بدهید و من آدم این دردسرها نیستم و اگر بتوانید خوانندهای که عمر کاریاش به هر دلیلی اعم از بیماری، ممنوعالفعالیتی و... تمام شده را مجدداً به عرصه بازگردانید، اتفاق بزرگی را رقم زدهاید. من به دنبال بیزینس در این کار نیستم و ترجیح میدهم تولیدکننده حرفهای برای خوانندهای حرفهای باشم. البته شاید بعدها به این نتیجه برسم که چهرهای جدید را معرفی کنم.»
میلاد اکبری با اعتراض به نحوه همکاری تهیهکنندگان با چهرههای جدید در عرصه خوانندگی، اظهار کرد: «اکنون نحوه همکاری شرکتها با خوانندگان به گونهای شده که خواننده در مدت زمان پنج تا ده سال در اختیار شرکت قرار میگیرد و حتی آب خوردن و نفس کشیدنش هم به آن شرکت بستگی دارد. ولی ما آدم اینگونه قراردادها و پایمال کردن حق دیگران نیستیم. روندی که اکنون بسیاری از شرکتها در پیش گرفتهاند، قراردادهای 90 به 10 یا 80 به 20 درصد است که منجر به تباه کردن عمر یک هنرمند میشود و در آخر با آن همه اجرا و زحمت برایش یک خانه باقی میماند و بُرد این داستان برای شرکت است. اگر روزی به این نتیجه برسم که چهره جدیدی را که مستحق حضور روی استیج و دیده شدن است معرفی کنم، طوری همکاری خواهم کرد که حق آن فرد ضایع نشود.»
این آهنگساز و تنظیمکننده با اعلام اینکه هر خواننده و تولید کنندهای ملزم به همکاری با شرکت فرهنگی و هنری برای برگزاری اجرا است، گفت: «اگر هر خوانندهای با هزینه شخصی بتواند به شهرت لازم برای استیج برسد، باید با یک شرکت همکاری کند و هرکدام از شرکتها در آغاز همکاری حداقل 50 درصد عواید یک خواننده را میخواهند. در نتیجه حقکشی از ابتدای ماجرا شروع میشود و در بهترین شرایط اگر شما خوانندهای را با چندین کار به شرایط برگزاری کنسرت برسانید، باید با یک شرکت قراداد امضاء کنید به همین خاطر ترجیح دادم میراثدار نباشم.»
اکبری که سابقه همکاری با خوانندگان مطرح بسیاری را در کارنامه دارد، بیمحتوایی آثار موسیقی پاپ را دلیل اصلی عدم ماندگاری برخی چهرههای جدید عرصه خوانندگی عنوان کرد و افزود: «موجی در موسیقی پاپ به راه افتاده که بسیاری روی آن سوار شدهاند و با انتشار ترانههای سطحی که متاسفانه گوش مردم به آن عادت کرده وارد موسیقی میشوند و مدتی برای مردم جذابیت دارند. نکته جالب این است که اگر قطعهای مورد استقبال قرار بگیرد، دیگر خوانندگان هم از روی همان کار کپی میکنند و انقدر این تقلید ادامهدار میشود که مخاطب همان قطعه اصلی را هم پس میزند. اکنون فضای موسیقی پاپ غیرقابل پیش بینی است و برخی شرکتهای تهیهکنندگی هر از گاهی چند خواننده جدید را با آثار سطحی به مارکت موسیقی معرفی میکنند و مخاطبان بعد از شنیدن چند کار از آنها، دیگر تمایلی به شنیدن آثارشان ندارند. چون بعضی از این خوانندگان همچون رضا صادقی، احسان خواجه امیری، محسن یگانه و... دارای ریشه نیستند که ده سال روی استیج بروند و به جرأت میتوان گفت چهل درصد خوانندگان نسل جدیدی که این روزها روی صحنه میروند و اجرا میگذارند، حتی شایستگی این را ندارند که پایشان را روی پلههای استیج بگذارند.»
او اضافه کرد: «زمانی که بهترین آهنگ سال، آهنگی انتخاب میشود که دارای محتوا نیست، شما دیگر معیاری برای کار ارزشمند ندارید. از طرفی هر کسی برای خودش مافیایی به راه انداخته و جهتی به موسیقی پاپ داده است.»
اکبری با تشکر از «محسن کرد» مدیر برنامههایش و زحماتی که تا کنون برای فعالیتهای او کشیده و اعلام اینکه دوره ممنوعالفعالیتی حمید اصغری به پایان رسیده، گفت: «حمید به واسطه کارهایی که در گذشته منتشر کرده و تواناییاش در اجرا، به استیج نزدیک است و کارهای جدیدی را برای ایشان تولید خواهیم کرد؛ اما ما نمیخواهیم حمید اصغری را تغییر دهیم و از او بخواهیم با لحن و حالتهایی که در موسیقی پاپ امروز مرسوم است، بخواند. کارهای جدید او باید بهروز و یادآور کارهای گذشتهاش باشد و طبق برنامهریزیهای صورت گرفته، کارهای جدید او بعد از ماههای محرم و صفر منتشر میشود.»
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 شهریور 1398 - 12:32
دیدگاهها
تولدت مبارک دیر دیدم ❤️
افزودن یک دیدگاه جدید