برنامه یاد بعضی نفرات
 
تشییع حسین آهی
با حضور «محمدرضا شفیعی کدکنی» و دیگر ادبا و نویسندگان و همچنین جمعی از مردم و مسئولان
پیکر زنده‌یاد «حسین آهی» در قطعه‌ی هنرمندان آرام گرفت
موسیقی ما -  پیکر زنده‌یاد «حسین آهی» شاعر، ترانه سرا و گوینده رادیو با حضور «محمدرضا شفیعی کدکنی» و دیگر ادبا و نویسندگان و همچنین جمعی از مردم و مسئولان از مقابل مسجد بلال تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) آرام گرفت. نماز میت بر پیکر مرحوم حسین آهی به امامت حجت‌الاسلام محمود دعایی با حضور مردم، دوستداران و خانواده آن مرحوم اقامه شد.

در این مراسم «عبدالعلی علی‌عسگری» -رئیس سازمان صدا و سیما- ضمن تسلیت درگذشت این هنرمند و چهره ادبی کشور، اظهار داشت: «بی‌شک زنده یاد آهی از سرمایه‌های ملت ایران بود و بابت از دست دادن او متاثریم. او که الگوی مهمی برای جوانان بود، بعد از مرگ نیز به عنوان الگو مورد رجوع نسل جوان قرار بگیرد تا اندیشه‌ها و جایگاهش بهتر شناخته شود. مرحوم حسین آهی بدون ادعا زحمت می‌کشید، کار می‌کرد و برای اعتلای فرهنگ کشور گام برمی‌داشت.»

بهروز رضوی نیز دراین مراسم گفت: «یکی از بی‌شیله پیله‌ترین انسان‌های روزگار را از دست دادیم. بی‌تکلف و نازنین بود که در نبودش، بودش را درمی‌یابیم، او آنقدر متواضع بود که کسی متوجه حضورش نمی‌شد. ادیبی که مانند نداشت را از دست دادیم. حسین آهی حیف بود که به این زودی برود و گلچین روزگار خوبان را دستچین می‌کند و می‌برد.»‌

سیدعلی موسوی گرمارودی نیز ضمن قرائت دو بیت از شعر خسرو احتشامی که در سوگ مرحوم آهی سروده بود، چند بیت از سروده خود در سوگ ادیب نیشابوری را برای حضار قرائت کرد و این اتفاق ناگوار را تسلیت گفت.

این مراسم در سخنان کوتاهی از شرکت‌کنندگان تشکر کرد و با اشاره به گرمای هوا گفت: «آنهایی که بابا را می‌شناختند می‌دانند که نمی‌خواست مایه زحمت کسی شود و بزرگترین مشکل ما در ماه‌های آخر که با بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد همین ویژگی او بود که نمی‌خواست کسی را به دردسر بیاندازد. به همین خاطر الان نیز روحش راضی نیست که در این گرما مزاحم کسی شویم!»

مراسم تشییع پیکر مرحوم حسین آهی از مقابل مسجد بلال صدا و سیما به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) با حضور چهره‌های مختلفی مانند محمدرضا شفیعی کدکنی، سیدعلی موسوی گرمارودی، حمیدرضا شاه‌آبادی (معاون صدای سازمان صدا و سیما) مرتضی امیری اسفندقه، ساعد باقری، محمدرضا زائری، محسن مومنی شریف، اسماعیل امینی، مجید زین‌العابدین، فاضل نظری،   محمود اکرامی‌فر، عباسعلی براتی‌پور، سیدعباس سجادی، سعید اسلام‌زاده، محمدعلی ابطحی، سیداکبر میرجعفری، پرویز بیگی حبیب‌آبادی، عبدالله مقدمی، سهیل محمودی، سعید یوسفی، حسین اسرافیلی، رضا اسماعیلی، مهدی قزلی و ... برگزار شد.

براساس اعلام خانواده مرحوم حسین آهی، مراسم ترحیم این شاعر و گوینده رادیو روز شنبه، ۱۲ مرداد ساعت ۱۴ تا 15:30در مسجد بلال صدا و سیما واقع در خیابان ولی عصر(عج) خیابان بلال حبشی برگزار خواهد شد.

حسین آهی، شاعر، پژوهشگر و گوینده، متولد آذر سال ۱۳۳۲ بود که بر اثر سرطان غدد لنفاوی از دنیا رفت. او مدتی را به دلیل بیماری بستری بود و شامگاه دوشنبه، هفتم مردادماه در منزل درگذشت.
تاریخ انتشار : جمعه 11 مرداد 1398 - 15:42

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پیکر زنده‌یاد «حسین آهی» در قطعه‌ی هنرمندان آرام گرفت | موسیقی ما