.
کنسرت حسین زمان
گزارش ویدیویی «موسیقی ما» از کنسرت 17 مرداد 1398 این خواننده
خواننده: 
تهیه کننده: 
پایگاه خبری - تحلیلی «موسیقی ما»
تصویر: 
هادی پوراحمدی، مصطفی گرمان
تدوین: 
وحید رحیمیان
گفت و گو: 
plays 143871
موسیقی ما  سالن مرکز همایش‌های برج میلاد تهران شامگاه روز سوم مرداد میزبان اولین کنسرت «حسین زمان» پس از هفده سال ممنوعیت از فعالیت‌های هنری بود. این خواننده باسابقه طی سال‌های اخیر به دلایلی اجازه فعالیت رسمی نداشت اما کنسرت او بازگشت دوباره‌اش به عرصه رسمی موسیقی پاپ بود. کنسرتی که در آن حضور خواننده‌ها و هنرمندان موسیقی هم دوره حسین زمان بیشتر به چشم می‌آمد. این خواننده هم در گفتگوی ویدئویی با خبرنگار سایت «موسیقی ما» از برنامه‌های خود برای فعالیت بیشتر و همچنین اجراهای زنده دیگر در تهران و سایر شهرها خبر داد.
 
حسین زمان لحظاتی پیش از شروع اولین سانس کنسرت خود در برابر دوربین سایت «موسیقی ما» گفت:«می‌خواهم در لحظه اول به مخاطبانم بگویم که خیلی دوستشان دارم و برایشان احترام زیادی قائل هستم چون به واسطه مهر و محبت مخاطبانم توانستم دوام بیاورم. هیجان زیادی دارم و پس از هفده سال می‌خواهم روی صحنه بروم و این حس و حال را فقط کسانی درک خواهند کرد که مثل خودم مدتی از عشقشان محروم بودند. شاید در زندگی هر کسی به ندرت چنین حس و حالی تجربه شود.»
 
او همچنین در پاسخ به این سوال که قول می‌دهد دوباره بین کنسرت‌هایش چند سال وقفه پیش نیاید گفت:«من نباید چنین قولی را بدهم. آنهایی باید قول بدهند که نگذاشتند هفده سال کار کنم!»
 
صابر جعفری، رهبر ارکستر این کنسرت، درباره شرایط کنونی موسیقی پاپ این دیدگاه را داشت که همه چیز باید به سی یا حتی پنجاه سال قبل برگردد:«موسیقی امروز ما نیاز دارد که به سی سال قبل و دوره‌ای که آقای زمان مجوز داشتند و می‌خواندند برگردد. اگر موسیقی پاپ ما به دهه هفتاد برگردد خیلی چیزها درست می‌شود. الان به جایی رسیده‌ایم که خیلی‌ها می‌گویند با یک لپ تاپ و چهار نوازنده روی استیج برویم.
 
عبدالجبار کاکایی نظر خود درباره اوضاع کنونی بازار و بازگشت حسین زمان را اینگونه بیان کرد:«شنیدن صداهایی از این دست در این هیاهو باعث قوت قلب است. حضور چنین خواننده‌هایی شور و شوق را در ما هم بیشتر می‌کند.»
 
محمدعلی بهمنی نگاهی فراتر نسبت به کنسرت حسین زمان داشت و آن را مرتبط با حیثیت کشور هم می‌دانست:«برای حیثیت کشورمان و دوستداران خودش، این ضرورتی بود که اتفاق افتاد. خیلی از هم نسل‌های من ایشان را از دل و جان دوست دارند و یکی از آنها خود من هستم.
 
قاسم افشار ضمن اعلام خبر برگزاری کنسرت خود پس از یازده سال درباره اجرای حسین زمان گفت:«هم خوشحال شدم و هم متأثر از اینکه چرا یک هنرمند نباید هفده سال کار کند و بعضی‌ها در بیست و چهار ساعت دو مرتبه کار کنند! من خودم پس از محرم و صفر پس از حدود یازده سال کنسرت خواهم داشت. نمی‌خواهم که نسلی بیاید و نسلی برود اما امیدوارم برنامه‌ها بین نسل ما و نسل جدید به صورت عادلانه تقسیم شود و هنرمندان هم دوره ما که قدر هم هستند بدون مانع اجرا داشته باشند.»
 
محمدرضا عیوضی از منظر دیگری به اوضاع کنونی موسیقی پاپ نگاه کرد و به این نکات اشاره داشت:«وضعیت جامعه ما برای شنیدن موسیقی‌های خوب مناسب نیست. به هر دلیل به سمتی رفته‌ایم که موسیقی ما جایگاه اصلی خودش را ندارد و موسیقی خوبی شنیده نمی‌شود. علت اینکه خواننده‌های قدیمی حاضر نیستند روابط خود را قوی‌تر کنند این است که حاضر نیستند کار بد اجرا کنند.»
 
حمید غلامعلی در بخشی از صحبت‌های خود راجع به اجراهایی که در آنها از سکوئنس استفاده می‌شود این نظر را داشت:«در برخی اجراها شما از قبل می‌دانید که قرار است با لپ تاپ و سکوئنس روی صحنه بروند و برایتان عجیب نیست. حتماً قرار است آنجا روی صحنه تحرک‌هایی رخ دهد که خواندن در آن شرایط سخت می‌شود یا صداهایی لازم است که در اجرای معمول صحنه‌ای ممکن است نتوان تولید کرد. از این قبیل برنامه‌ها به عنوان کنسرت یاد نمی‌شود و این یک پرفورمنس است.»
 
بابک صحرایی در تشریح ویژگی‌های حسین زمان به این نکات اشاره کرد:«حسین زمان یکی از مهمترین نشانه‌های موسیقی جدی و اجتماعی و اعتراضی در زمانه ما است. خواننده‌ای که از روزهای اول فعالیت خود نشان داد که آمده است تا صدای دردهای جامعه‌اش باشد.»
 
بهزاد خداویسی یکی دیگر از مهمانان این کنسرت بود که گفت:«ایشان انسان بسیار افتاده و وارسته‌ای هستند. چند سال بود که کارهای ایشان را گوش نکرده بودیم. چند سال از شنیدن صدای ایشان محروم بودیم و خوشحالم که پس از سال‌ها ایشان را در صحنه می‌بینیم.»
 
دانیال شهرتی هم این نظر را درباره برگزاری کنسرت حسین زمان داشت:«نسل جدید می‌توانند چنین خوانندگانی را بیشتر بشناسند. اینکه آقای زمان به موسیقی جدی اهمیت دادند و ارکستر بزرگ دارند اتفاق خوبی است.»
 
مسعود فروتن هم در بخش دیگری از این کنسرت گفت:«حسین زمان دو سانس کنسرت شلوغ را پشت سر گذاشت پس او حضور دارد که این افراد آمدند تا اجرای او را ببینند. من فکر می‌کنم هر آرتیست جایگاه خودش را دارد حتی اگر مدتی نباشد. حسین زمان چند سال نبود و الان صدایش همان صدا است و من امیدوارم که موفق شود.»

مهدی یراحی، مونا برزویی، مجید خراطها و حامد حنیفی از جمله سایر مهمانان این کنسرت بودند. در ادامه می‌توانید نسخه کامل ویدئوی گزارش کنسرت «حسین زمان» را ببینید و دانلود کنید:


دیدگاه‌ها

سه شنبه 8 مرداد 1398 - 15:51

زیباترین گزارشی بود که تا بحال کار کرده بودید خیلی لذت بردم خیلی ممنون

افزودن یک دیدگاه جدید

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
14 + 1 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.




دانلود ویدیو کنسرت حسین زمان از سایت موسیقی ما | موسیقی ما