برنامه یاد بعضی نفرات
 
هم‌زمان با ایام سوگواری ابا عبدالله حسین (ع)
آلبوم «رستاخیز سرخ» منتشر شد
موسیقی ما - آلبوم «رستاخیز سرخ» همزمان با ایام عزاداری امام حسین(ع) منتشر شد.

«رستاخیز سرخ» که از تازه‌ترین تولیدات مرکز موسیقی حوزه هنری به شمار می‌رود، با آهنگ‌سازی محسن جلیلی و مهدی آقایی و نوازندگی هنرمندانی چون سعید نبئی (ترومپت)، مهدی آقایی (پیانو و کیبورد)، علیرضا مصدقی (عود) تولید شده و ضبط، میکس و مسترینگ آن در استودیو هلال انجام شده است.

این آلبوم ۱۱ قطعه بی‌کلام را در بر دارد که یک بند آغاز و قطعات گفتگوی تنهایی، آخرین دیدار، لالایی، رویای آرامش، علمدار، وداع، خوان خورشید، داغ تازه، شب فراق و قافله را شامل می‌شود.

محسن جلیلی آهنگساز آلبوم «رستاخیز سرخ» با اشاره به این که در حال و هوای آلبوم رستاخیز پیش از این کمتر کار شده، عنوان کرد: «این آلبوم موسیقی بی‌کلام است. بر اساس صحبت‌هایی که با آقای محمدی، مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری داشتیم تصمیم گرفتیم آلبومی بر اساس موسیقی تعزیه و در فضایی تازه تولید کنیم. قطعات این آلبوم با محوریت ساز ترومپت که ساز اصلی تعزیه است شکل گرفته و حاوی خط روایی هستند و از آغاز حرکت کاروان سیدالشهدا به کربلا شروع می‌شود و تا حرکت کاروان اسرا به پایان می‌رسد.»

این آهنگساز با تاکید بر این که فضای آلبوم رستاخیز، ارکسترال است عنوان کرد: «تمام قطعات این آلبوم  قابلیت اجرا با ارکستر سمفونیک را دارد و می‌تواند شاخص باشد. در عین حال این اثر می‌تواند برای مداحان و کسانی که در موسیقی آئینی و تعزیه فعالیت دارند هم قابل توجه باشد و به نوعی این موضوع را گوشزد کند که فضای ناب و اصیل ما در موسیقی آئینی چه فضایی است.»

در پشت جلد این آلبوم آمده است: «عاشورا حماسه‌ای شگرف و عشقی تمام‌ناشدنی و واقعیتی است فرهنگ‌ساز. قرن‌هاست که از آن «رستاخیز سرخ» می‌گذرد اما تا هنوز یاد و داغ این حماسه‌ی بزرگ و جانگداز در جهان و جهان آدمیان تازه است و به یاد آن جان‌های بیدار، حنجره‌ی سرخ عاشورا و عاشوراییان شده‌اند، تا ندای حق‌طلبی پیشوای بی‌بدیل آزادگان تاریخ امام حسین(ع) را فریادگر شوند...».

علاقه‌مندان برای تهیه آلبوم «رستاخیز سرخ» می‌توانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور و همچنین سایت‌های معتبر مرکز موسیقی مراجعه کنند.
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مهر 1397 - 22:23

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «رستاخیز سرخ» منتشر شد | موسیقی ما