برنامه یاد بعضی نفرات
 
سرپرست گروه موسیقی لیان در دو فستیوال پریزماتیک کانادا و کوچه کالچرِ هندوستان به هنرنمایی پرداخت
محسن شریفیان:‌ امیدوارم این آغازی برای اتفاقات نیک در حوزه موسیقی باشد
 موسیقی ما - «محسن شریفیان» -آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی لیان- در دو فستیوال پریزماتیک کانادا و کوچه کالچرِ هندوستان به هنرنمایی پرداخت. او به عنوان نوازنده میهمان در پروژه شیبالیِ حبیب مفتاح بوشهری، در کنار این نوازنده و نیکولا لاکومت، اجرایی را در فستیوال پریزماتیک هالی فکسِ کانادا به‌روی صحنه بردند.

این موزیسین پیش از این به همراه گروهش، در فستیوال کوچه کالچر بمبئیِ هندوستان، به معرفی پتانسیل ها و ویژگی های موسیقی بوشهری پرداخته و اشتراکات موسیقی آن خطه با موسیقی هندوستان را به گوش مخاطبان رساندند.

شریفیان در گفتگوی کوتاهی درباره‌ی این اتفاق می‌گوید: «این فستیوال علاوه بر موسیقی، شاخه‌های هنری دیگر از جمله سینما، غذا، صنایع دستی و...را نیز شامل بود. ما با اجرای موسیقی بوشهری به معرفی بیشتر آن و اشتراکات فرهنگی و موسیقایی بوشهر و هندوستان پرداختیم؛ همچنین من با همراهی دو نوازنده هندى در اختتامیه این فستیوال نیز قطعاتی را تقدیم مخاطبان کردیم. لازم می‌دانم اشاره کنم که این اولین باری است که یک گروه هنرى مستقل و خودجوش، آن هم از جنوب ایران در این رویداد هنری حضور یافته و به شکلی جهانی و با استقبال رسانه های بالیوودی و پوشش‌های خبری گسترده خود را به مخاطبان در این کشور و دیگر نقاط دنیا می‌شناساند. امیدوارم که این آغازی باشد برای اتفاقات نیک و بیشتری در آینده ی عرصه موسیقی کشور، خصوصا موسیقی جنوب.»

هنرمندان و روسای بنگاه‌های فرهنگی و گردشگری از جمله مدعووین فستیوال بمبئی بوده‌اند و گفته م‌ شود برخلاف اجراهای دیگر گروه‌های موسیقی ایرانی در خارج از کشور که اغلب مخاطبان ایرانی را جذب می‌کنند، در این رویداد فرهنگی خودجوش و غیرانتفاعی که به همت هنرمندان بوشهری در حال برگزاری است، ایرانیان مقیم خارج از کشور بخش بسیار اندکی از مخاطبان را تشکیل میدهند و این رویداد فرهنگی با اقبال گسترده هنردوستان هندی روبرو شده است.
فستیوال کوچه کالچر، در ادامه برنامه سال گذشته در بوشهر که با عنوان کوچه فستیوال برگزار شد، این عنوان کلی را به انتخاب احسان عبدی ‌پور، کارگردان سینما بر خود گرفته و شب‌های هنر پارس و ازبوشهر تا بمبئی، عناوین این رویداد در سفر هند هستند. دو شهر بوشهر و بمبئی در حوزه ارتباطات فرهنگی تاریخچه قابل ملاحظه‌‌ای را تا به امروز رقم زده‌اند و تاثیرپذیری بسیاری در حوزه های فرهنگی و هنری از یکدیگر داشته‌اند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 شهریور 1397 - 17:47

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود محسن شریفیان:‌ امیدوارم این آغازی برای اتفاقات نیک در حوزه موسیقی باشد | موسیقی ما