برنامه یاد بعضی نفرات
 
مراسم رونمایی از آلبوم «فصل سکوت» برگزار شد
کاری که فرهاد هراتی برای حمایت از فرزندش انجام داد
موسیقی ما - فرهاد هراتی، روز جمعه 28 اردیبهشت مراسم رونمایی از آلبومش یعنی «فصل سکوت» را که خود تهیه‌کننده آن است، با حضور هنرمندان و مدیران موسیقی در فرهنگسرای نیاوران برگزار کرد.
 
کامبیز منصوری به نمایندگی از موسسه «پیانو هفت» (ناشر آلبوم فصل سکوت) در ابتدای مراسم گفت: «به اعتقاد من، «فصل سکوت» یک آلبوم متفاوت برای خلوت هر شنونده‌ای است. فرهاد هراتی برای تولید این آلبوم با تمام سختی‌ها مبارزه کردو این آلبوم تجربه دوم من یا او بعد از انتشار آلبوم «زمین مقدس» است که امیدوارم تا چندین اثر بعد پایدار بماند.»
 
فرهاد هراتی آهنگساز آلبوم «فصل سکوت» هم ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره زنده یاد ناصر چشم‌آذر گفت: «من برای انتشار این آلبوم در جایگاهی قرار گرفتم که کار من نیست. من مجبور شدم تا برای امنیت کار، خودم تهیه‌کننده باشم و از این فرزندی که تازه متولد شده مراقبت کنم. به هر صورت از سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران تشکر می‌کنم که به عنوان یک آرتیست و یک انسان جسور باعث شد تا این مراسم را در فضای باز فرهنگسرای نیاوران برگزار کنم.»
 
هانا هراتی فرزند فرهاد هراتی هم در این مراسم ضمن دریافت نمادین آلبوم «فصل سکوت» از مادربزرگش بیان کرد: «من می‌دانم از این به بعد اگر این آلبوم را ببینم قوی‌تر از قبل از جای خود بلند می‌شوم و البته هیچ چیزی بهتر از این نیست که یک پدر سکوت دخترش را بفهمد.»
 
عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران هم بعد از صحبت‌های جوان از انتشار آلبوم «فصل سکوت» ابراز خرسندی کرد و گفت: «در چنین فضای خوب و خاطره‌انگیزی باید خاطره‌سازی کرد و امشب به جهت انتشار آلبوم «فصل سکوت» شب خاطره‌انگیزی برای اهالی موسیقی است که به روایت عزیزانی که در کلیپ صحبت کردند حرفی برای گفتن دارد. به عنوان کسی که هم در عرصه موسیقی و هم در عرصه شعر به فعالیت مشغول است باید بگویم هر وقت اثری را می‌شنویم باید بتوانیم در ذهن خود کلامی را هم متبادر کرده و آن را زمزمه کنیم. خاطرم هست استاد محمدرضا شجریان در بزرگداشت استاد جلیل شهناز که سال‌ها پیش توفیق برگزاری آن را در فرهنگسرای ارسباران داشتم می‌گفت: «استاد شهناز همواره آوازی ساز می‌زند». حتی چندی قبل در مستندی مشاهده کردم که استاد کسایی از بزرگان موسیقی ایران به پسرش جواد گفت: «وقتی ساز می‌زنی در ذهن خود شعری را مرور کن». به هر حال هر چند موسیقی وابسته به کلام نیست اما می‌تواند خارج از کلام، بیان خود را داشته باشد.»
 
مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران در ادامه سخنانش گفت: «من این افتخار را داشتم که پیش از انتشار رسمی اثر دوبار آلبوم «فصل سکوت» فرهاد هراتی را بشنونم و باید اذعان کنم تقویم و پاره تنی از فرهاد هراتی را دیدم که به وضوح در این اثر جاری است. این آلبوم اثری سهل و ممتنع است که مخاطب تا فکر می‌کند یک تم از قبل شنیده شده را می‌شنود بلافاصله حرف‌های جدیدی مطرح می‌کند و اجازه نمی‌دهد شما درگیرکارهای دیگران شوید.»
 
سجادی در در بخش پایانی صحبت‌های خود عنوان کرد: «سکوت بخش مهمی از موسیقی است و امشب خیلی خوشحالم چنین اثر قابل تأملی در بنیاد آفرینش های هنری نیاوران رونمایی می‌شود. این اثر غیر از هنرمندی فرهاد هراتی نوازندگان شایسته دیگری هم دارد که از نظر روحی به فرهاد هراتی نزدیک هستند. به اعتقاد من او در این آلبوم ققنوس‌وار زنده می‌شود و طبق گفته رولان بارت یا میشل فوکو که مولف با اثر قبلی خود می‌میرد و با اثر جدید زنده می‌شود، تولد دوباره فرهاد هراتی با این آلبوم جدید را تبریک می‌گویم.»
 
نیما جوان (مدیر موسسه نشر و پخش جوان) گفت: «متأسفانه در نقاط دیگر دنیا جنگ است، اما خوشبختانه ما امشب برای هنر این‌جا جمع شدیم. من امشب بسیار خوشبختم که اعلام کنم فرهاد هراتی افتخار پخش آلبوم «فصل سکوت» را به ما واگذار کرد و امشب از من خواست که به صورت حسی درباره آلبوم برای شما صحبت کنم. همه ما فرهاد هراتی را می‌شناسیم و می‌دانیم که او سال‌ها است رهبری گروه کُر «نامیرا» را عهده‌دار است. آثاری که او تاکنون چه در اجراهای زنده و چه در آلبوم‌هایش شنیده‌ایم همیشه رنگ و بوی صلح، مهر و محبت داشته و من حتم دارم که آلبوم جدید او بر دل‌ها خواهد نشست.»
 
او در پایان با اشاره به این‌که کپی رایت چرخ دنده‌های هنر را روان‌تر خواهد کرد گفت: «تردید ندارم آلبوم «فصل سکوت» هدیه بسیار ارزشمندی است که می‌توانید آن را به عزیزانتان هدیه دهید.»
 
پخش کلیپی از روند ضبط و تولید آلبوم «فصل سکوت»، پخش یک فیلم مستند کوتاه با تعدادی از هنرمندان و منتقدان مطرح موسیقی کشورمان درباره آلبوم «فصل سکوت»، پخش فیلمی از فرهاد هراتی درباره چگونگی ساخت و نمایش یک کلیپ تصویری از موسیقی آلبوم «فصل سکوت» بخش‌های دیگر این مراسم رونمایی بودند.
 
محمد سریر، علیرضا عصار، پویا نیک‌پور، علی جعفری‌پویان، احسان غلامی، بصیر فقیه‌نصیری، آیدین الفت، رضا خسروی، علی اوجاقی، نیما جوان، مهندس ریاضی، سید عباس سجادی، فرید حامدی، امید نیک‌بین، علی مرادخانی، علی تفرشی، آرمان موسی پور و بهرام دهقانیار از جمله افرادی بودند که در این مراسم حضور داشتند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 29 اردیبهشت 1397 - 11:41

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کاری که فرهاد هراتی برای حمایت از فرزندش انجام داد | موسیقی ما