برنامه یاد بعضی نفرات
 
در ویژه‌برنامه روز «خلیج فارس» کانون ادبی زمستان صورت گرفت
هم‌خوانی حمید غلامعلی و محمدرضا عیوضی در نشست «ترانه آواز»
موسیقی ما - نشست کانون ادبی زمستان با عنوان «ترانه آواز» عصر دیروز در حالی در فرهنگسرای سرو برگزار شد که بخش عمده برنامه به دلیل تقارن با روز «خلیج فارس»، به خوانش و اجرای آثاری در این زمینه اختصاص داشت.
 
به گزارش «موسیقی ما» این برنامه ساعت 17 عصر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1397 با حضور اهالی ترانه و موسیقی و علاقه‌مندان آغاز شد. در نشست این هفته‌ی «ترانه آواز»، «محمدرضا چراغعلی» و «محمدرضا عیوضی» به عنوان کارشناسان موسیقی و «صابر قدیمی» و «مهدی موسوی میرکلایی» به عنوان کارشناسان ادبی حضور داشتند و «سجاد عزیزی آرام» نیز به عنوان کارشناس-مجری، اداره جلسه را بر عهده داشت. همچنین در این برنامه «حمید غلامعلی»، «محمدرضا عیوضی» و «ماهان پوریان» به اجرای زنده پرداختند.

برنامه با خوانش اشعار و ترانه‌های چهره‌های جوان درباره «خلیج فارس» آغاز شد و در بخش دوم آثار «مستقل و آزاد» مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

بخش دیگری از برنامه به اجرای زنده موسیقی توسط «ماهان پوریان» اختصاص داشت. این خواننده موسیقی پاپ که برای دومین بار اجرای زنده در نشست «ترانه آواز» را تجربه می‌کرد، قطعات نوستالژیک «خلیج فارس» و «سوغاتی» را اجرا کرد که با همراهی و استقبال حضار مواجه شد.

در بخشی از این برنامه، عزیزی آرام با اشاره به حضور یک چهره هنری فعال و تأثیرگزار در فضای رسانه‌ای موسیقی کشور، از «سعید عبداللهی» به عنوان کسی که کمک قابل توجهی به فعالیت‌های کانون ادبی زمستان کرده تقدیر کرد. در این بخش کیک تولدی که به مناسبت سالروز تولد سعید عبداللهی از سوی کانون ادبی زمستان تهیه شده بود روی صحنه آورده شد و از این عکاس باسابقه حوزه موسیقی تقدیر به عمل آمد.
 
در این برنامه، به سرایندگان آثاری که حائز امتیاز بیشتری شده بودند از سوی شرکت فرهنگی هنری «اکسیر نوین» بلیت کنسرت «کولی‌های اسپانیا» اهدا شد.

بخش پایانی این برنامه به اجرای زنده «حمید غلامعلی» خواننده باسابقه موسیقی پاپ اختصاص داشت. او با نوازندگی «وحید مهراد» قطعات «غریبانه» و «وسعت سبز» را اجرا کرد و پس از آن با دعوت از محمدرضا عیوضی، قطعه «ایران ایران» از آثار زنده‌یاد «مازیار» با هم‌خوانی این دو خواننده نسل اول موسیقی پاپ پس از انقلاب احرا شد.
 
در ادامه گزارش تصویری و ویدئویی نشست روز 9 اردیبهشت 1397 کانون ادبی زمستان را مشاهده کنید.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 اردیبهشت 1397 - 19:51

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هم‌خوانی حمید غلامعلی و محمدرضا عیوضی در نشست «ترانه آواز» | موسیقی ما