برنامه یاد بعضی نفرات
 
در افتتاحیه‌ی نمایشگاه عکس‌های «مائورو ویتالیه» -عکاس شهیر ایتالیایی- از عشایر ایران
پروین بهمنی لالایی خواند
موسیقی ما- نمایشگاه عکس‌های «مائورو ویتالیه» -عکاس شهیر ایتالیایی- از عشایر ایران در قالب رویداد تصویر سال به دبیری «سیف‌الله صمدیان» در حالی افتتاح شد که «پروین بهمنی» -بانوی قشقایی-  به اجرای لالایی پرداخت. بهمنی این لالایی را هنگامی که دختر بزرگش برای تحصیل به ایتالیا سفر کرده بود، می‌خوانده است. این نمایشگاه با نام «مردم و سرزمین پشمینه» در گالری «نامی» خانه هنرمندان ایران برپاست. 

در این نمایشگاه که در قالب رویداد «تصویر سال» برگزار می‌شود، چیزی در حدود 60 اثر ارائه شده است. ویتالیه در این تصاویر به نمایش سنت‌های فرهنگی و کشف مسیر شعبانی ایران و ایتالیا می‌پردازد. این عکاس سعی کرده است نحوه زندگی و امرار معاش زندگی مردم کوچ‌نشین را به نمایش بگذارد. در این نمایشگاه تعداد زیادی پرتره از مردمان کوچ‌نشین ارائه شده است
.
بخشی از این عکس‌ها نمایانگر زندگی ایل قشقایی در ایران است که پروین بهمنی (لالایی‌خوان قشقایی) در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه به خوانش لالایی مشغول بود. در این مراسم افرادی مانند سید محمدمجتبی حسینی (معاون امور هنری وزارت ارشاد)، سیف‌الله صمدیان (عکاس و دبیر تصویر سال)، یدالله کابلی خوانساری (خوشنویس)، نگار نادری‌پور (مجسمه‌ساز)، مهدی افضلی (رئیس موسسه توسعه هنرهای معاصر)، مجید رجبی معمار (مدیرعامل خانه هنرمندان)، کاردار سفارت ایتالیا در تهران، بهرام کلهرنیا (گرافیست) و ... حضور داشتند. این نمایشگاه که تا بیستم اسفندماه ادامه دارد جایگزین نمایشگاه «تصویر مناطق محروم» شده است.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1396 - 12:37

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پروین بهمنی لالایی خواند | موسیقی ما