برنامه یاد بعضی نفرات
 
حالِ عمومی پروین بهمنی رو به بهبود است
پروین بهمنی کتاب «غریب و صنم» را می نویسد
موسیقی ما - پروین بهمنی ـ پژوهشگر و لالایی‌خوان موسیقی قشقایی ـ که مدتی است با بیماری سرطان دست‌ و پنجه نرم می‌کند، هم‌اکنون حال عمومی‌اش بهبود پیدا کرده و در حال نگارش جدیدترین کتاب خود با عنوان «غریب و صنم» است که یک داستان عاشقانه‌ی قشقایی محسوب می‌شود.
 
«دامون شش‌بلوکی» فرزند این هنرمند با اعلام این مطلب به «موسیقی ما» گفت: «خدا را شکر، حال عمومی مادرم مساعد و اوضاع جسمی ایشان رو به بهبود است. نتایج آخرین آزمایش‌های ایشان خوب بوده و هم‌اکنون هم در حال سپری کردن دوران نقاهت است. البته فعالیت‌های هنری مادرم ادامه دارد و پس از انتشار کتاب «اصلی و کرم» هم‌اکنون در حال نگارش یک کتاب جدید با عنوانِ «غریب و صنم» از منظومه‌های مهم قشقایی است که دارای اهمیت بسیار زیادی در رپرتوار موسیقی قشقایی محسوب می‌شود.»
 
پروین بهمنی، موسیقیدان و پژوهشگر متولد سال ۱۳۲۸ در ایل قشقایی است. او کودکی خود را در ایل گذراند و سال‌ها به‌عنوان آموزگار در مناطق مختلف عشایری استان فارس خدمت کرد. بهمنی در چند دهه‌ی اخیر به‌عنوان هیئت مولف در انتشار کتاب‌هایی مانند «داستان‌ها و حکایت‌ها و افسانه‌های اقوام ترک»، «ایران ترکلر»، «جغرافیای محیط عاشقی ترکان ایران» و چند کتاب دیگر همکاری داشته است.
 
این هنرمند همچنین آلبوم‌هایی را مانند «خدای من غریب»، «به یاد فرود»، «مجموعه نغمه‌های عاشقی قشقایی» و «آوازهای قشقایی» منتشر کرده است. پروین بهمنی سال 1392 در فستیوال «فرهنگ، ادبیات و موسیقی ترک‌زبانان جهان» که در قزاقستان برگزار شد، به پاس خدماتی که در چند دهه گذشته در عرصه‌ی فرهنگ داشته، به‌عنوان «بانوی برگزیده فرهنگی ترک‌زبانان جهان» معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 مهر 1395 - 12:05

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پروین بهمنی کتاب «غریب و صنم» را می نویسد | موسیقی ما