برنامه یاد بعضی نفرات
 
آهنگساز فیلم‌سینمایی به وقت شام و برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر گفت
کارن همایونفر:«حاتمی‌کیا» یادم می‌اندازد که هم آهنگساز هستم و هم سینماگر
موسیقی ما چندی پیش و در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن به «کارن همایونفر» برای آهنگسازی فیلم‌سینمایی «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا رسید. این آهنگساز باسابقه درباره این همکاری به تازگی اعلام کرده است:«وقتی آهنگساز با یک فیلم خارج از عرف مثل «به وقت شام» مواجه می‌شود، مجبور است همه داشته‌های و کلیشه‌هایش را کنار بگذارد و طور دیگری به مسائل نگاه کند؛ به‌خصوص وقتی با کارگردانی احساسی همچون ابراهیم حاتمی‌کیا کار می‌کنید.»
 
او در ادامه گفت:«آهنگساز قرار نیست در هر فیلم حتما امضای خودش را هم بگنجاند. آهنگساز سینما ابتدا در خدمت فیلم است و بعد یعنی در درجه دوم باید در خدمت موسیقی باشد. حتی می‌خواهم تا حدودی کرامات آهنگسازان را پایین بیاورم و بگویم موسیقی یک فیلم جزئی از باند صوتی آن فیلم است. آن‌قدرها هم نباید کرامات ویژه‌ای برایش قائل شویم. اما ما سعی می‌کنیم برای فیلم‌ها موسیقی زیبا بسازیم. موسیقی‌ای که ملودیک باشد و موسیقی‌ای که به گوش خوشایند باشد.»
 
همایونفر سپس اعلام کرد:«حاتمی کیا یادم می‌اندازد که آهنگساز هستم و در عین حال یادم می‌اندازد من هم سینماگر هستم. با خیلی از کارگردان‌ها کار می‌کنیم و وقتی فاصله می‌گیریم حتی یک بار هم برانگیخته نمی‌شویم دوباره فیلم را ببینیم. در کل کار با حاتمی‌کیا بسیار سخت و البته دلچسب است زیرا او کارگردان به‌شدت باهوشی است و تا چیزی باب طبعش نباشد دست از آن نمی‌کشد.»
 
کارن همایونفر نهایتاً اعلام کرد:«نکته دیگری که ارزش این کار و این جایزه را برایم بیشتر می‌کند این‌ است که همه مراحل موسیقی فیلم «به وقت شام» در ایران و با نوازندگان و متخصصان فنی ایرانی انجام شده است و این موضوع خیلی مهم است که همه فرآیند یک فیلم با این شکل‌ و ‌شمایل استاندارد و پروداکشن بزرگ ایرانی باشد و با این کیفیت از کار دربیاید.»
منبع: 
راه نوا
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 اسفند 1396 - 14:48

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کارن همایونفر:«حاتمی‌کیا» یادم می‌اندازد که هم آهنگساز هستم و هم سینماگر | موسیقی ما