برنامه یاد بعضی نفرات
 
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد عنوان کرد
فرزاد طالبی: تک‌قطعاتی که بدون اخذ مجوز منتشر شوند، قطعا مجوز اجرای صحنه‌ای نمی‌گیرند
موسیقی ما - مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مسائل مربوط به اعطای مجوز به تک ‌قطعات هنرمندان و خواننده‌های حوزه موسیقی توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش «موسیقی ما»، فرزاد طالبی درباره روند اعطای مجوز تک‌قطعات به خواننده‌های داخلی و برخی حواشی انتشار بدون مجوز و تفاوت نوع برخورد دفتر موسیقی با هنرمندان سرشناس و افراد بی نام و نشان، در گفتگو با خبرنگار سایت «موسیقی ما» توضیح داد: «هر هنرمند و خواننده‌ای، چه معروف باشد و چه غیر معروف، اگر قبل از این‌که مجوز تک‌آهنگش را از دفتر موسیقی بگیرد اثر را به هر طریقی منتشر کند، دیگر به آن قطعه مجوز داده نخواهد شد و در اجراهای صحنه‌ای نیز آن قطعه غیرقابل اجرا است، چون مجوز ندارد.»

مدیرکل دفتر موسیقی درپاسخ به این سوال که آیا واقعا این رویه اجرا می‌شود نیز گفت: «بله قطعا عملی می‌شود.هر کسی اگر قبل از این‌که مجوز بگیرد تک‌آهنگی را منتشر کند، آن تک‌آهنگ مجوز اجرای صحنه‌ای نمی‌گیرد.»

وی همچنین درباره مدت زمان طی شدن روند اخذ مجوز تک قطعات در دفتر موسیقی وزارت ارشاد نیز گفت: «تمام تلاش مجموعه این است که تک‌قطعات طی دو هفته مجوز بگیرد. مگر اینکه اصلاحی داشته باشد. مثلاً گفته‌اند 5- 6 جای شعر باید اصلاح شود و شما به دنبال اصلاح آن، زمانی را صرف می‌کنید. ولی اگر شعر را دادید و تایید شد، انتظار این است که طی دو هفته مجوز نشر بگیرید.»

طالبی درباره تعدد درخواست‌ها و کم بودن تعداد کارمندان دفتر موسیقی نیز گفت: «وقتی من مسئولیت دفتر را برعهده گرفتم فقط یک نفر در بخش آلبوم و تک‌آهنگ مشغول کار بود، ولی الان پنج نفر مشغول فعالیت در این بخش هستند. قطعاً روند رو به بهبودی را در آینده شاهد خواهیم بود.»
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1396 - 10:46

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فرزاد طالبی: تک‌قطعاتی که بدون اخذ مجوز منتشر شوند، قطعا مجوز اجرای صحنه‌ای نمی‌گیرند | موسیقی ما