برنامه یاد بعضی نفرات
 
نشست رسانه‌ای نخستین «رزمواره مدافعان حرم» برگزار شد
طالبی: حوزه مدافعان حرم نیازمند اقدامات مشترک فرهنگی-هنری ایجابی است
موسیقی ما - نشست رسانه‌ای نخستین "رزمواره مدافعان حرم" در سالن جلسات معاونت صدا به همت رادیو ایران و با حضور حمید شاه‌آبادی معاون صدای رسانه ملی، دکتر جعفری رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس و مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، فرزاد طالبی مدیرکل امور موسیقی و نماینده معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهندس بهنام احمدپور مدیر شبکه رادیویی ایران، علی فروغی رئیس بسیج صداوسیما، محسن فرجادی نماینده معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سعید مقیسه مدیرکل بازار محتوا و نماینده معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما و اصحاب رسانه برگزار شد.

در این نشست که ظهر دیروز به همت ستاد برگزاری نخستین "رزمواره مدافعان حرم" برگزار شد، فرزاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حوزه مدافعان حرم بیش از هر حوزه دیگری نیازمند اقدامات مشترک فرهنگی و هنری ایجابی است و تفاوت نام دستگاه‌های مجری نباید مانعی بر سر راه اقدامات مشترک در این حوزه باشد.

وی تصریح کرد مدافعان حرم یک موضوع ملی، منطقه‌ای و فراتر از آن بین‌المللی است و آزادیخواهان و عدالت‌طلبان جهان، مدافعان حرم را فرزندان خود می‌دانند.

مدیرکل دفتر موسیقی با اشاره به حضور مدافعان حرم از برخی کشورهای دیگر گفت: در مجموعه مدافعان حرم حضور علاقه‌مندان به ائمه اطهار (ع) را از اقصی نقاط جهان شاهدیم، هرچند پرچم این حرکت در دست جوانان ما قرار دارد، جوانان مردمی که در خلق حماسه، فداکاری و جانبازی پیشگام‌اند.

طالبی در این نشست گفت: در این مسیر بدون استفاده از ابزار هنر، نشان دادن عظمت این فداکاری‌ها در سطح ملی و بین‌المللی ممکن نیست، چراکه تأثیر هنر بخصوص موسیقی در بیان رشادت‌ها و سلحشوری‌ها غیرقابل‌انکار است.

وی گفت دفتر امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این رویداد عهده‌دار بخش موسیقی، سرود و نغمات آیینی است که قسمت‌های مختلفی همچون موسیقی با کلام و موسیقی بی‌کلام، کلیپ، سرود، ترانه‌سرایی و همچنین مدیحه‌سرایی را شامل می‌شود و دفتر ضمن تعیین هیئت‌های انتخاب و داوری آثار، در بخش جوایز نیز مشارکت دارد.

وی در پایان گفت: امیدوارم نخستین رزمواره مدافعان حرم به بهترین شکل برگزار شود و برای سال‌های آتی شاهد برگزاری آن به شکل بین‌المللی باشیم.

شایان‌ذکر است نخستین "رزمواره مدافعان حرم" باهدف پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه انقلابی گری و مقاومت مردمی، معرفی فعالیت‌های هنری هنرمندان این مرزوبوم در مقوله دفاع از حریم اهل‌بیت عصمت و طهارت، قویت حرکت‌های هنری – رسانه‌ای در حوزه مدافعان حرم، معرفی مدافعان حرم و خانواده‌هایشان به‌عنوان محصول و رویش انقلاب اسلامی، تقویت روحیه انقلابی – جهادی با حضور دستگاه‌ها و نهادهای مختلف فرهنگی در شش بخش برگزار می‌شود.

همچنین علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده فراخوان نخستین "رزمواره مدافعان حرم" می‌توانند به نشانی اینترنتی www.razmvare.ir مراجعه نمایند.

منبع: 
هنرآنلاین
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1396 - 01:01

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود طالبی: حوزه مدافعان حرم نیازمند اقدامات مشترک فرهنگی-هنری ایجابی است | موسیقی ما