برنامه یاد بعضی نفرات
 
با سخن‌رانی فرهاد فخرالدینی، داریوش طلایی و علی‌اکبر شکارچی
کتاب گزیده ردیف کاربردی اثر کیوان ساکت رونمایی می‌شود
موسیقی ما - کتاب «گزیده‌ی ردیف کاربردی» نوشته‌ی «کیوان ساکت»،جمعه هشتم بهمن با سخن‌رانی اساتیدی چون  فرهاد فخرالدینی،داریوش طلایی،محمد سریر،علی اکبر شکارچی،میرجلال الدین کزازی و مجتبی سبزه در فرهنگ‌سرای ارسباران رونمایی خواهد شد.
 
این آهنگساز و نوازنده‌ی تار مدت سه سال است که مشغول کار بر روی این اثر است. خودش درباره‌ی آن می‌گوید: ««گزیده ردیف کاربردی» ردیفی است که با حفظ تمام جان مایه‌های موسیقی ایرانی به گونه‌ای نوشته شده که مانند ردیف‌های قدیم صرفا آموزشی نباشد، بلکه از ویژگی‌های  آموزشی، اجرایی و تجزیه و تحلیلی برخوردار باشد. ضمن آنکه گوشه‌هایی که در موسیقی کمتر کاربرد دارند در کتاب«گزیده ردیف کاربردی موسیقی ملی ایران» آورده شده است.»
 
کیوان ساکت در این کتاب سعی کرده است تا با انتخاب گوشه‌های مدال و اصلی ردیف دستگاهی موسیقی ایرانی آنها را به هنرجو ارائه کند. ساکت معتقد است که گوشه‌هایی که شخصیت مدال دارند، گوشه‌های اصلی محسوب می‌شوند و شاکله اصلی موسیقی ردیف دستگاهی نیز بر روی همین گوشه‌های مدال انسجام یافته است، حالا او این گوشه‌ها را انتخاب و در کتابِ جدید خود آورده است. خودش می‌گوید: «می‌خواستم  هنرجو، سریع‌تر به اصل موسیقی ردیف دستگاهی دست پیدا کند و آن را فهمد. برای مثال من در دستگاه شور گوشه هایی مانند درآمد، رهاب، شهناز، قرچه و حسینی را انتخاب کرده‌ام. ضمن اینکه باید تاکید کنم در گذشته های دور نیز قدما بیشتر در اجراهایشان از همین گوشه‌های اصلی و مدال بهره می گرفتند.»
 
کتاب«گزیده ردیف کاربردی موسیقی ملی ایران» در 160 صفحه منتشر شده است.
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 دی 1395 - 12:14

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کتاب گزیده ردیف کاربردی اثر کیوان ساکت رونمایی می‌شود | موسیقی ما