برنامه یاد بعضی نفرات
 
تریوی حمزه یگانه و گروه کماکان روی استیج رفتند
با اجرای «کماکان» شب های جز پرشور تمام شد
موسیقی ما - دومین برنامه از اجراهای «شب‌های جز» برگزار شد. تریوی حمزه یگانه و گروه کماکان در این اجرا روی استیج رفتند و به این ترتیب شب های جز به کار خود پایان داد.
 
در ابتدای برنامه تریوی حمزه یگانه (پیانو و کیبورد)، آرین کشیشی (گیتار باس) و امین طاهری (درامز) اجرای خود با اجرای قطعه «days and night for waiting» اثری از کیت جرت آغاز کردند. پس از آن هم دو قطعه دیگر را کاور کردند و حمزه یگانه برای مدتی جای خود را به ابراهیم علوی نوازنده عود داد و قطعه روهام اثری از آرین کشیشی را اجرا کردند. همچنین قطعه «my hand» از آرین کشیشی اجرا شد که تا حد زیادی به استاندارد بین الملی نزدیک بود. دو قطعه آخر از نظر فرم و البته حس و حال سرخوش نزدیک به هم بودند. اولی قطعه «سرخوش» از حمزه یگانه بود و دومی که با حضور مجدد ابراهیم علوی اجرا شد؛ «the jocker» از کریم زیاد.
 
در قسمت دوم اجرا گروه کماکان با ترکیب جدیدش روی صحنه ظاهر شدند. کماکان در اصل گروهی متکی به مهدی ساکی که حالا با تغییرات اساسی پیدا کرده است. ابراهیم علوی که پیش از این هم همراه اصلی کماکان بوده در این اجرا نوازنده گیتار باس بود. مهرداد علیزاده نوازنده جوان  که برای سازهای کوبه ای به گروه اضافه شده است و مجموعه پرکاشنی که برای خودش جمع کرده بود حضور هوشمندانه و البته فراتر از ریتم نگه داشتن در این اجرا داشت. نکته اصلی این اجرا حضور سردار سرمست بود که قطعات پیشین گروه را تنظیم مجدد کرده و البته ساخت قطعات جدید را هم برعهده داشته است. سرمست با تیزهوشی توانسته باری که سازهای ملودیک در آهنگ ها داشتند را تا حد ممکن کم کند و در عوض برای هر آهنگ یک تمِ نوشته است. تمام ملودی ها را در حالتی تکرار شونده و نیمه مینیمال قرار داده است. در واقع سردار توانسته تمام اضافات را موسیقی کماکان حذف کند و به جای آن کمترین و تاثیر گذارترین ها را جایگزین کند. اجرا تا حدی پرشور تمام شد که برای اولین بار در این چهار اجرا گروه مجبور شد یا تشویق مخاطبان روی صحنه برگردد.
 
در نهایت گروه ها از سازباز برای برگزاری این رویداد هنری تشکر ویژه کردند و همچنین مدیریت سازباز از حمایت مالی و پشتیبانی سایت ریحون که همراهشان بودند قدردانی کرد. همچنین شب های جز در این دو شب میزبان هنرمندانی از جمله: کریستف رضاعی، سیاوش امامی، مانی حقیقی، پیتر سلیمانی پور، امید روحانی و ... بود.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 شهریور 1395 - 15:52

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود با اجرای «کماکان» شب های جز پرشور تمام شد | موسیقی ما