برنامه یاد بعضی نفرات
 
نخستین کنسرت خواننده «شال» برگزار شد
کاوه آفاق: خوشحالم که در امن‌ترین کشور دنیا می‌خوانم
‎موسیقی ما - شامگاه پنجشنبه 21 مرداد، کاوه آفاق نخستین کنسرت مستقل و رسمی خود در تهران برگزار کرد.

‎به گزارش «موسیقی ما»، کاوه آفاق با همان استایل همیشگی و ساق‌بندهای معروفش که به رنگ پرچم ایران بود، روی صحنه آمد و در همان ابتدای برنامه بدون مقدمه گفت: «خوشحالم در کشوری روی صحنه می‌روم که در بحران امنیتی خاورمیانه، امن‌ترین و آرام‌ترین کشور دنیا است و به لطف مجاهدت‌های مسئولین امنیتی و نظامی و سربازهای بی‌ادعا، حتی صدای یک ترقه هم آرامش مردمش را بر هم نزده است.»

‎او ادامه داد: «مسئولین ارشد نظامی و فرهنگی در کشور، امروز برای برگزاری این کنسرت نهایت همکاری را با ما داشتند و من مفتخرم که امروز از تک تک آنها در نیروی انتظامی، وزارت ارشاد، اماکن و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و دفتر موسیقی، تشکر کنم که اجازه دادند امروز در حضور شما بزرگواران شبی ویژه و بزرگ را در کنار هم باشیم.»

‎آفاق با بوسه‌ای به پرچم ایران که روی دستش بود، گفت: «از گذشته نسبت به کشورم تعصب ویژه‌ای داشتم و دارم و حالا در اولین کنسرتم، عاشقانه با شما هم‌صدا خواهم شد. امروز مهم‌ترین روز زندگی من در تمام این سالها است و افتخار می‌کنم که مخاطبینی تا این حد فرهیخته دارم».

‎خواننده آلبوم «با قرص‌ها می رقصد...» در ابتدای برنامه خود پیش از اجرای قطعه «شهر من کو؟» گفت: «این قطعه را در سال 86 پس از دیداری با یک جانباز جنگ تحمیلی نوشتم و خواندم که خاطره‌اش همیشه آزارم می‌دهد و احساس دین زیادی نسبت به آن نسل دارم.»

‎آفاق با ذکر خاطره‌ای در این باره گفت: «در آن سالها ماشین نداشتم و با تاکسی در حال رفت و آمد بودم. آقای سالخورده‌ای راننده تاکسی بود و از همان ابتدای مسیر از خاطرات جنگ و نوع مصدومیت و جانبازی‌اش تعریف کرد و تا انتهای مسیر غرق در صحبت‌های ایشان بودم. از مشکلات جسمی اش گفت و اینکه اگر این تاکسی را نداشت گذران زندگی برایش چقدر سخت می‌شد...»

‎آفاق که به خاطر بُغضب که در گلو داشت قادر به ادامه صحبت‌هایش نبود، با اشاره به رهبر ارکسترش از او خواست که ارکستر شروع به نواختن کند و نتوانست ادامه خاطره‌اش را تعریف کند.

‎«شهر من کو؟» به یاد همه رشادت‌های رزمندگان ایران در خرمشهر، به مردمان همیشه سرفراز این شهر، همراه با بُغض کاوه آفاق اجرا شد تا این خواننده از همان اوایل برنامه اش، به طرز عجیبی بتواند احساسات حاضرین در سالن برج میلاد را تحت تاثیر قرار دهد. 

‎مخمصه، پرانتز و خواب بازی قطعات قدیمی و پرطرفدار آفاق بودند که در ادامه با همخوانی دوستدارانش اجرا شدند و به مرور و قطعاتی جدیدتری چون «عطر تو» و «بدرود» مورد توجه دوستداران این خواننده قرار گرفت و شدت همخوانی‌ها طوری بود که آفاق پس از اجرای این قطعات با خنده رو به حاضرین در سالن گفت: «امروز من به کنسرت شما آمده‌ام و چقدر حالم خوب است که می‌بینم دلتنگی‌ها و احساسات من به این شیوایی و زیبایی، از زبان شما مخاطبان محترم و ارجمند اجرا می‌شود.»

‎اجرای «شال» و «اتاق آبی» هیجان جالبی در سالن همایش های برج میلاد ایجاد کرد که نشان داد آثار قدیمی این خواننده که به نوعی باعث معرفی آفاق به مخاطبان موسیقی شد، همچنان با فاصله زیاد در صدر علاقمندی دوستداران این خواننده هستند.

‎آفاق در ادامه با گفتن «شما طرفدارانم همیشه برای من مهمانان ویژه برنامه ‌»، به معرفی برخی چهره‌های سرشناس حاضر در سالن پرداخت که چهره‌هایی چون علی مرادخانی، ناصر پلنگی، محسن رجب‌پور، آراد آریا، رستاک حلاج، ابوالحسن داودی، کمند امیر سلیمانی، علیرضا طلیسچی، علی حق‌شناس، ساغر مسعودی و... از جمله مهمانان ویژه نخستین کنسرت کاوه آفاق در تهران بودند و این خواننده تشکر و سپاس ویژه‌ای را نیز از مهدی میرزاباقریان، محسن هردان و امیربهادر شاهوار داشت که در تمام این سالها به گفته آفاق، حامی همیشگی این خواننده در شرایط مختلف بودند.

‎آرمان مهربان (تنظیم‌کننده و نوازنده کیبورد، پیانو و آکاردئون)، پیام زمانی (درامز)، شهاب آفاقی (گیتار)، مهرداد حامدی (گیتارباس) و آندره خاچیکیان (گیتار الکتریک) اعضای ارکستر این خواننده را تشکیل می دادند و محمدحسن تفرشی نیز تهیه کننده این برنامه بود که در بخشی از کنسرت نیز به نوازندگی سنتور پرداخت.

‎اجرای قطعه «ایران» آخرین بخش این کنسرت را تشکیل می‌داد و در هنگام اجرای این قطعه کل حاضرین در سالن به صورت ایستاده با آفاق همخوانی کردند تا انتهای این کنسرت به شکلی حماسی به اتمام برسد.

‎به درخواست فراوان دوستداران آفاق این خواننده بار دیگر در انتهای کنسرتش قطعه «شال» را اجرا کرد تا این برنامه با یک پایان بندی پرطرفدار به اتمام برسد و کاوه آفاق نخستین کنسرت خود را در میان استقبال و همخوانی شدید دوستدارانش به اتمام برساند.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1395 - 17:44

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

جمعه 22 مرداد 1395 - 23:27

کاوه هر کاری نکن برای یک کنسرت!

شنبه 23 مرداد 1395 - 00:22

واسه موسیقی زیاد امن نیست
شما وزیر ارشاد و کشور اومدن کنسرتت نذاشتن کنسل بشه وگرنه مال شمام تعطیل بود،بله

شنبه 23 مرداد 1395 - 00:31

کاوه ی عزیز!
اجرات بی نظیر بود. فوق العاده بودی روی سن.
یکی از لذت بخش ترین کنسرت هایی بود که در زندگیم رفتم.
بالاخره انتظار خودت و طرفدارات برآورده شد
با آرزوی موفقیت های روزافزون برای تو و گروهت

یکشنبه 24 مرداد 1395 - 06:28

آفاق به خاطر بغضی که در گلو داشت... نه به خاطر آفاقی که غروب کرد...
شهر من کو؟
یک ترانه، چند روایت!
هر بار قصه ای روایت میکنی از نگارشش
کاوه دروغگو کم حافظست ولی تو خودت کاور استرس درست کردی باید بدونی تنها نگفتیش میدونم هنوز یادته! ماندگاری یا فقط ماندن با هر دستاویز این خودت بهم یاد دادی نگو شعار بودن این فقط یه پوسته ست از خودت
سرآغازش گوش کن ...اوهوم... شااال که منم خیلی دوستش دارم ما همه عاشق اون شاهکارتیم
Think You Are Living Or Just Existing
Everything Popular is Wrong
آفاق لعنتی طلوع کن

یکشنبه 30 آبان 1395 - 01:13

از نظر من صدای آقای آفاق فوق العاده هستش من عاشق سبک راک و مخصوصا گیتار الکتریک هستم واز کاوه جان تشکر می کنم که داره این سبک رو تو ایران رواج میدن واقعا صدا تونو دوست دارم و یکی از طرفدارای اصلیتون هستم
و همین طوراز این که این قدر به ایران عشق می ورزید از شما قدر دانی میکنم
باز هم ممنون
یلدا،14ساله،از شیراز

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کاوه آفاق: خوشحالم که در امن‌ترین کشور دنیا می‌خوانم | موسیقی ما