برنامه یاد بعضی نفرات
 
شهرام غلامی ورک‌شاپ تکنیک و سونوریته برگزار می‌کند
غلامی: تکنیک فقط سرعت نیست
موسیقی ما - «شهرام غلامی» - آهنگساز و نوازنده‌ی مطرح ساز عود- جمعه، یازدهم تیرماه، ورك شاپ يك روزه‌ی نوازندگى عود با موضوع «تكنيك و سونوريته» را در آکادمی موسیقی پنج‌خط برگزار می‌کند.

«غلامی» سال‌هاست که علاوه بر فعالیت‌هایش در حوزه‌ی موسیقی، در زمینه‌ی آموزش این ساز نیز فعالیت می‌کند، این اما اولین ورک‌شاپی است که او برگزار می‌کند. خودش در این باره به «موسیقی ما» می‌‌گوید: «شاید تعدادی از نوازندگانِ این ساز در این سال‌ها می‌خواستند درباره‌ی تکنیک و نحوه‌ی اجرای این ساز، نظرات من را داشته باشند و امکان حضور در کلاس‌های آموزشی‌ام را نداشتند، به همین خاطر این ورک شاپ را برگزار کردم تا علاوه بر آنان، علاقه‌مندانی که در شهرستان هستند نیز بتوانند از آنچه در این جلسه‌ی سه ساعته مطرح می‌شود، استفاده کنند.» از نظر غلامی، تکنیک صرفاً سرعت نیست، لحن، درک مطلب، سونوریته‌ی ساز و خیلی چیزهای دیگر را هم در آن دخیل می‌داند.

او امیدوار است که این کلاس‌ها ادامه پیدا کند. او نوازندگی را با سه‌تار شروع کرده و علاوه بر آن، آواز را نیز نزد «شاپور رحیمی» و ردیف آوازی را پیش «محمود کریمی» فراگرفته است.  درباره‌ی علاقه‌اش به ساز عود می‌گوید: «آقای شاپور رحیمی عود هم می‌نواختند و من خواستم از کلاس‌های خصوصیشان در منزل استفاده کنم، به منزلشان رفتم و دیدم یک ساز عجیب و غریب و گرم به دیوار آویزان است، گفتم این چه سازی‌ است و ایشان گفتند عود. از ایشان خواستم برایم بزنند و ایشان هم نواختند و من خیلی خوشم آمد، مثل علاقه‌ای که فرد دلیلش را نمی‌داند، رفتم به سمت این ساز و همیشه دنبال صدای این ساز می‌گشتم، مثلاً رادیو که موزیک‌های قدیمی پخش می‌کرد، دنبال صدای بم عود می‌گشتم یا مثلاً در ارکسترهای آقای کیانی‌نژاد من همیشه دنبال صدای عود بودم و می‌دیدم چه رنگ قشنگی به ارکستر می‌دهد و چقدر کار را جذاب می‌کند.»

او این ساز را نزد استاد «نریمان» فرا گرفته است.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 خرداد 1395 - 13:20

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود غلامی: تکنیک فقط سرعت نیست | موسیقی ما