برنامه یاد بعضی نفرات
 
اجرای آثار سمفونیک در لندن به نفع کودکان سوری؛
کامکارها بار دیگر کنسرت خیریه برگزار می‌‌کنند
موسیقی ما - «کامکارها» که 6 خردادماه کنسرت بزرگی به نفع موسسه‌ی خیریه دادند، بار دیگر قرار است کنسرتی خیریه این بار به نفع آوارگان سوری برگزار کند. این گروه که در سال‌های فعالیت خود نشان داده همواره دغدغه‌های اجتماعی‌ای حتی فراتر از مرزهای ایران دارد، به دعوت سازمان جهانی یونیسف این برنامه را برگزار خواهد کرد و قرار است آثار سمفونیک «هوشنگ کامکار» در لندن به نفع کودکان آواره‌ی سوری توسط ارکستر سمفونیک داکلندز (dockland sinfonia) به رهبری «اسپنسر داون» در سالن باربیکن شهر لندن در تاریخ 30 خرداد 1395 اجرا شود.

«هوشنگ کامکار» در این باره می‌گوید: «پیرو تماسی که از مدیر برنامه داشتیم در مورد کنسرت و جمع‌آوری هر چه بیشتر کمک‌های مالی و کسر هزینه‌ها صحبت شد. ما نه تنها آمادگی خود را برای اهدای کل درآمد کنسرت اعلام کردیم، بلکه پیشنهاد دادیم، اگر لازم بود بلیت هواهپیما را هم خودمان تهیه کنیم؛ اما دعوت‌کنندگان گفتند این مورد توسط یکی از اسپانسرها پرداخت می‌شود، به همین خاطر برای صرفه‌جویی تعداد گروه کامکارها را تاحد ممکن تقلیل دادیم.»

این آهنگساز همچنین تاکید می‌کند که هنرمندان بزرگ و مشهور موسیقی و دیگر هنرهای ایران باید در مسوؤلیت‌های اجتماعی شرکت کرده و در این راه آنچه که مقدورشان است را انجام دهند. خصوصا کسانی که دوستان یا خانواده‌اشان درگیر این بیماری مزمن هستند. کامکارها بر این اعتقاد هستند که:‌ «برپایی مداوم کنسرت‌ها در ایران و خارج از کشور از نظر فرهنگی و مادی امری پسندیده است و اختصاص حداقل یکی از این کنسرت‌ها به امر کمک به همنوعان و معرفی این‌گونه موسسیات خیریه کار بسیار نیکو یی است.»

برنامه کامکارها در این  کنسرت شامل دو بخش جداگانه است. در قسمت اول آثار سمفونیک هوشنگ کامکار اجرا می‌شود که از جمله‌ی آن می‌توان به پوئم سمفونی «انفال» مومان اول اشاره کرد که درباره‌ی قتل عام کردهای عراق توسط صدام حسین است و با صدای صبا کامکار، گروه کر و ارکستر سمفونیک و ساز عود اجرا می‌شود. کنسرتینو آریو برای سنتور و ارکستر  سمفونیک با تک‌نوازی «اردوان کامکار» است. آریو نام پسر اردوان است که این اثر برایش ساخته شد. آواز صلح قطعه‌ای برای ارکستر سمفونیک، آواز سولو، گروه کر بر روی اشعاری از باباطاهر عریان و سعدی با خوانندگی «صبا کامکار» برای صلح جهانی ساخته شده و ویدیو کلیپ آن در سایت‌های مجازی ایران پخش شده است. کنسرتینو «زشبستانه» برای کمانچه و ارکستر سمفونیک با تکنوازی «اردشیر کامکار» نوشته شده که نام این قطعه از حروف اول اسامی فرزندان کامکارها انتخاب شده است.

پوئم سمفونی بهاران آبیدر نسخه‌ی سازی آن برای ارکستر سمفونیک، سازهای عود و کمانچه با تکنوازی ارسلان و اردشیر است که بر اساس ملودی‌های فولکلوریک کردی تصنیف شده و تصاویر موسیقایی آن بیانگر بهاران زیبای از یاد رفته‌ی کوه آبیدر مشرف به شهر سنندج (زادگاه کامکارها) است.

قسمت دوم کنسرت به اجرای موسیقی کردی کامکارها با خوانندگی بیژن اختصاص دارد و در آن ارسلان (عود)، ارژنگ (تنبک)، اردشیر کمانچه، اردوان (سنتور) بیژن (دف) و صبا (همخوان و نوازنده‌ دهل) هنرنمایی می‌کنند.

گروه کامکارها در تاریخ ششم خرداد ماه امسال برای بزرگداشت بیست وپنجمین سال تاسیس موسسه «محک» کنسرتی به نفع کودکان مبتلا به سرطان تحت حمایت این موسسه در تالار وحدت تهران برپا کرد و تمام عواید حاصل از آن به خیریه‌ محک اهدا شد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 خرداد 1395 - 14:18

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کامکارها بار دیگر کنسرت خیریه برگزار می‌‌کنند | موسیقی ما