برنامه یاد بعضی نفرات
 
بیانیه گروه THE WAYS در اعتراض به برخی رفتارهای عضو سابق
تا امروز، مقابل تهمت های کودکانه، سکوت کرده بودیم
موسیقی ما – انتشار بخش‌هایی از یک قطعه موسیقی در کانال تلگرام عضو سابق گروه THE WAYS با اعتراض اعضای فعلی این گروه رو به رو شد.

به گزارش «موسیقی ما»، کاوه آفاق درروزهای گذشته با انتشار بخشی از قطعه «زندگی ماشینی» (ماشینیسم) در کانال تلگرامش، مورد اعتراض اعضای گروه THE WAYS قرار گرفته است. آفاق با ذکر توضیحاتی برایاین قطعه نوشته بود:
«این اثر از کارهای قدیمی من و گروه دویز بود که با آقای آزاد برای تنظیم آن کلی زحمت کشیدیم و بعد از جدایی من از گروه، هرگز نشد که آن را منتشر کنیم. چون نیمی از شعر و آهنگ برای من بود و نیمی دیگر برای نوازنده گروه سابق.»
توضیحات آفاق ساعاتی پس ازانتشار از کانال تلگرام این خواننده حذف شد و انتشار آن اثر با توضیحات فوق با واکنش اعضای THE WAYS رو به رو شد و آنها در بیانیه ای که برای انتشاردر اختیار سایت «موسیقی‌ما» قرار گرفته است، توضیحاتی را ارائه کرده اند که متن کامل این بیانیه را در ادامه می‌خوانید:

«در روزهای گذشته خواننده سابق گروه اقدام به انتشار قسمتی از آهنگ "زندگی ماشینی" کرده است که از آثار منتشر نشده گروه است. این کار غیر اخلاقی،غیر حرفه‌ای و غیر قانونی باعث شد که نکاتی را به عرض برسانیم:

1. این آهنگ در سال۲۰۱۱(۱۳۸۹) توسط حامد که در کانادا سکونت داشت به ایمان به عنوان یک کار جدید در کنار چندین کار دیگر ایميل شد. خوشبختانه با توجه به ابزاری که در اختیار مراجع صالح هست صحت این مطلب کاملا قابل شناسایی و کارشناسی می‌باشد.

2. به دلیل نفس کار گروهی هر اثر پس از وارد شدن به گروه قبل از انتشار با تغییراتی در جهت بهتر شدن کار همراه خواهد بود اما این به معنای تغییر صاحب اثر یا ایجاد حق مالکیت برای سایرین نخواهد بود. زندگی ماشینی هم از این قانون مستثنی نبوده است. تنظیم كار توسط پدرام آزاد انجام شد و گیتار های این اثر توسط آرین نایینی ضبط شده و البته اين عضو سابق گروه در قسمت‌هایی از ساخت و ترانه این اثر دخیل بوده و چون ايشان در آن زمان خواننده گروه بودند نسخه اي ماکت از کار با صدای ایشان موجود هست که بخشی از همین نسخه منتشر شده است. البته قابل ذكر است كه تمامي خروجي‌هاي گروه با تلاش تمامي اعضا پس از انتشار متعلق به گروه خواهند بود.

3. جدا ازهمه این مسائل این آهنگ و ترانه مربوط به آن به صورت رسمی در اداره ارشاد ثبت شده است و در مراحل نهایی اخذ مجوز اجرا است. به همین دلیل اقدام‌های لازم در ارشاد یا مراجع عمومی برای پیگیری این تخلف آشکار برای گروه محفوظ است.

4. درپایان به این مطلب اشاره می‌کنیم که هر چه می گذرد با توجه به شان گروه که سکوت و بی‌اعتنایی را در برابر مباحث دون شان هنری، حرفه‌ای و تهمت‌های کودکانه بر گزیده بودیم. اما رفتارهای بی‌مبالات که کاملا نشان دهنده هویت انسان هاست همیشه بانی این گونه گفتمان‌های ناخوشایند بوده است. هدف ما صرفا تولید موسیقی بوده و هست و خوشبختیم که گروه در تمام مدت حیات خود از محصولات خودش برای جلب نظر مخاطب استفاده کرده و هیچ گاه حتی از آثار همکاران یا اعضای سابق خود استفاده نکرده است. حتی اگر تنظیم کامل آن آثار توسط گروه و با نوازندگی اعضای گروه انجام شده باشد برای نمونه همین کار "حق" که در آلبوم ایشان بدون هیچ ذکر نامی از تنظیم کننده اثر پدرام آزاد و نوازندگی نوازندگان گروه منتشر شد و ما به دلیل اینکه ایشان صاحب اثر بودند نه تنها بعد از انتشار ادعایی نداریم چه برسد که بخواهیم این آثار را بدون اجازه و قبل از پخش رسمی آن منتشر کنیم. پس از این همه سال کار مشترک از اینگونه نمونه‌ها بسیار است. اما ما رویه و اخلاق حرفه‌ای را مثل همیشه سرلوحه کار گروه قرار خواهیم داد.»
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 اسفند 1394 - 10:36

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

یکشنبه 23 اسفند 1394 - 18:19

سلام و ممنون از گروه عزی the ways و واقعا جای بسی تامل و تفکر داره که چرا عضو گروه سابق نمونه ای کاری رو پخش کرده که قبلا و با حضور همه اعضا گروه بوده، حداقل کار ممکن اجازه گرفتن بود. درسته ایشان الن جز گروه نیستن اما نمونه کار متعلق به قبل هست. واقعا جای تاسف دااره. حالا خووبه از وقتی که از گروه جدا شدن کارهاشوون به مراتب ضعیف تر هم بوده، من که به شخصه کارهای جدید ایشان را نمی پسندم. با تشکر و آرزوی موفقیت برای گروه عزیز the ways و عضو سابق

یکشنبه 23 اسفند 1394 - 20:35

خخخخ راست میگن ولی خب الان دیگه کاوه آفاق مجاز شده و حق با اونه و کاری از وطن فروشای زیرزمینی برنمیاد

سه شنبه 25 اسفند 1394 - 15:14

ازرفتارهای کاوه و آلبوم جدید وبشدت ناامید کننده اش میشه حدس زد که کارهایی مثل شال و آلبوم زیبای استرس از دویز بوده اما مطمئنا دویز جایگزینی برای صدای کاوه پیدا نخواهد کرد خلاصه استرس هرگز برنمیگرده

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تا امروز، مقابل تهمت های کودکانه، سکوت کرده بودیم | موسیقی ما