برنامه یاد بعضی نفرات
 
از صبح روز پنجشنبه 13 اسفند
آلبوم «دخت پری‌وار» با صدای «علیرضا قربانی» و آهنگسازی «مهیار علیزاده» منتشر شد
موسیقی ما – آلبوم «دخت پری‌وار» با صدای «علیرضا قربانی» و آهنگسازی «مهیار علیزاده» منتشر شد. این اثر به تهیه‌کنندگی شرکت «آهنگ اشتیاق» و از سوی شرکت پخش «هنر شهر» در مراکز معتبر فرهنگی و هنری توزیع شده و در اختیار مخاطبان قرار دارد. «پرده نشین»، «دریای بی‌پایان»، «مرثیه»، «دوستت دارم»، «عتاب یار»، «نگاه»، «راز»، «دلتنگ»، «صبح آزادی»، «گمگشته»، «سودای عاشقی» و «دخت پری‌وار» عناوین دوازده قطعه این مجموعه است. البته سه اثر در آلبوم دخت‌ پری‌وار سازی و بی‌کلام است و در قطعات باکلام هم شنونده سروده‌های «سعدی»، «عراقی»، «عطار نیشابوری»، «فریدون مشیری»، «قیصر امین‌پور»، «هوشنگ ابتهاج»، «محمدعلی اسلامی ندوشن»، «محمدعلی بهمنی» و «علیرضا کلیایی» هستیم.

از سوی دیگر مهیار علیزاده در بخش موسیقی آلبوم دخت پری‌وار با جمعی از چهره‌های سرشناس عرصه نوازندگی نظیر «پدرام فریوسفی»، «علی جعفری‌پویان»، «میثم مروستی»، «سامان صمیمی»، «نیلوفر محبی»، «محسن عبادی»، «پریسا پیرزاده»، «نگار نوراد»، «حسام حسینی»، «آتنا اشتیاقی»، «همایون نصیری»، «آرین کشیشی»، «بهنام ابوالقاسم»، «سایوری شفیعی» و «باربد بیات» همکاری داشته است. ضبط این مجموعه هم در استودیو «کنگان پارسه» و توسط «رضا فرهادی» و «پیمان حاتمی» و در استودیو «بل» توسط «امید نیک‌بین» انجام شده است.

دخت پری‌وار دومین آلبوم مشترک علیرضا قربانی و مهیار علیزاده است. اولین مجموعه این دو هنرمند سرشناس موسیقی اصیل ایرانی با نام «حریق خزان» در سال 1391 به بازار عرضه شد. از آن اثر استقبال زیادی به عمل آمد و در اولین جشن سالانه «موسیقی ما» تندیس طلایی بهترین آلبوم موسیقی اصیل ایرانی از دیدگاه کارشناسان را کسب کرد. از سال 92 پروسه تولید و ضبط دخت پری‌وار آغاز شد و قربانی و علیزاده در فضایی متفاوت همکاری خود را پیگیری کردند. به دلیل ضبط آلبوم مشترک علیرضا قربانی و «همایون شجریان» و همچنین انتشار آلبوم «در شعله با تو رقصان»، ضبط دخت پری‌وار در مقطعی متوقف شد. اواسط سال 94 هم اعلام شد که قرار است آلبوم مشترک همایون شجریان و علیرضا قربانی اسفند سال جاری و آلبوم شخصی قربانی بهار سال آینده به بازار عرضه شود. اما در برنامه‌های این خواننده‌ها و مهیار علیزاده تغییراتی رخ داد و سرانجام دخت پری‌وار در آستانه نوروز 95 در اختیار علاقه‌مندان موسیقی قرار گرفت. یکی دیگر از نکات آلبوم دخت پری‌وار وجود قطعه «پرده نشین» در میان آثار است. اثری که تیتراژ سریالی به همین نام بود و سال گذشته استقبال ویژه مخاطبان را به دنبال داشت. همچنین این اثر در سومین جشن سالانه «موسیقی ما» تندیس طلایی بهترین تک قطعه سنتی خارج از آلبوم را کسب کرد. قطعه «نگاه» هم یکی دیگر از آثار این مجموعه است که قبلا با تنظیم و اجرایی متفاوت در آلبوم «در شعله با تو رقصان» شنیده شده بود و این بار نسخه جدید آن به مخاطبان عرضه شده است.

مهیار علیزاده صبح امروز و همزمان با انتشار این اثر گفتگویی با خبرنگار سایت «موسیقی ما» داشت و اعلام کرد:«استقبالی که از آلبوم حریق خزان به عمل آمد باعث شد تا کار ما برای تولید آلبوم دخت پری‌وار سخت‌تر شود زیرا می‌دانستیم توجهات و آنالیز نسبت به این اثر بسیار بیشتر باشد. پس از آلبوم حریق خزان هم در قطعه «پرده نشین» با آقای علیرضا قربانی همکاری داشتم که آن اثر با استقبال مواجه شد. به همین دلایل از همان روز اول با دقت نظر خاصی کارها را پیگیری کردیم. در این مجموعه از سروده‌های قدما نظیر «سعدی»، «فخرالدین عراقی»، «عطار نیشابوری» و شعرای معاصر نظیر «فریدون مشیری»، «قیصر امین‌پور»، «محمدعلی بهمنی» و «محمد علی اسلامی ندوشن» تا اشعاری که نوی نو و در حضور خودم سروده شدند یعنی شعر «نگاه» اثری از «علیرضا کلیایی» بهره‌مند شدیم. در این آلبوم سه قطعه سازی هم قرار دارد که آن کارها هم ارکسترال هستند و فرم اغلب قطعات ارکسترال است و طبق معمول از آنسامبل‌های آزاد در آنها استفاده شده است. همانطور که قبلا هم اعلام کرده بودم آلبوم جدید روی یک لبه باریک قدم برمی‌دارد. همان لبه باریکی که مجموعه «حریق خزان» از آن رد شده است. ردپایش هم هنوز آن‌جا هست؛ ولی اثر جدید ما جا پای آن نمی‌گذارد بلکه با خطرپذیری بیشتر، گاهی به مخاطب نزدیک و گاهی از او دورتر می‌شود. امیدوارم این حرکت و آلبوم دخت پری‌وار نظر مثبت مخاطبان را به دنبال داشته باشد.»

سایت «موسیقی ما» همانند گذشته از کاربران فهیم خود درخواست می‌کند تا به جهت حفظ حقوق مادی و معنوی مولفان اثر، نسبت به تهیه نسخه اصلی این آلبوم اقدام نمایند. در ادامه هم می‌توانید کاورهای این آلبوم را ببینید و دریافت کنید. دموی این مجموعه را هم از اینجا می‌توانید دانلود کنید.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 اسفند 1394 - 12:42

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 13 اسفند 1394 - 20:32

تخصصی در موسیقی ندارم،به عنوان یک شنونده اما لذت بردم،مخصوصا از قطعه ی "عتاب یار"،من رو به یاد قطعه ی "بی قرار" آقای قربانی انداخت.
خسته نباشید میگم به آقای قربانی و آقای علیزاده و همه ی افرادی که سهمی داشتند در لذت بردنِ منِ مخاطب.

جمعه 14 اسفند 1394 - 14:40

آهنگ عتاب یار، مرا دیوانه کرد... اشک و حسرت و اوج عرفانی رو توامان در آدمی پدید می آورد...سپاس فراوان از این دو هنرمند خاص کشورمان.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «دخت پری‌وار» با صدای «علیرضا قربانی» و آهنگسازی «مهیار علیزاده» منتشر شد | موسیقی ما