گزارش مفصل سایت «موسیقی ما» از کنسرت خواننده «امپراطور» در سالن میلاد نمایشگاه بینالمللی
مهدی یراحی در قلب پایتخت از غربت اهواز خواند
موسیقی ما - سالن میلاد نمایشگاه بینالمللی تهران در شامگاه دومین روز از یازدهمین ماه سال 94 میزبان طرفداران «مهدی یراحی» بود. خوانندهای که قرار بود زودتر از اینها به دیدار مخاطبان پایتختنشین خود برود اما اتفاقاتی باعث شد تا این دیدار فاصلهای شش ماهه داشته باشد.
به گزارش سایت «موسیقی ما»، مهدی یراحی دوم بهمن درحالی روی صحنه رفت که گلچینی از قطعات آلبوم جدید و آثار خاطرهانگیز قدیمیاش را برای مخاطبان تدارک دیده بود. اما مهمترین نکته این کنسرت رپرتوار پُر و پیمان برنامه بود که اجرای آن بیش از دو ساعت و 20 دقیقه طول کشید و چنین تایمی در هیچیک از کنسرتهای پاپ -و حتی سنتی و کلاسیک- معمول نیست. در ادامه میتوانید منتخبی از اتفاقات سانس اول و دوم این کنسرت را در گزارش اختصاصی سایت «موسیقی ما» بخوانید:
برخلاف کنسرتهای قبلی این خواننده، برنامه با قطعهای ریتمیک آغاز نشد. او چهارمین ترک آلبوم «مثل مجسمه» یعنی «آخرین اسیر» را برای آغاز این شب در کنار طرفداراناش انتخاب کرده بود. یراحی بدون درنگ به سراغ کار بعدی رفت که برای اولین بار اجرا میشد. قطعه «اشک و بارون» آغاز شد و ناگهان در نیمههای اجرا، «احسان نیزن» در حال نواختن سولوی ریتمیک ویولن این قطعه از گوشه سمت چپ وارد استیج شد و این نوع ورود و اجرای او انرژی سالن را بیشتر کرد.
یراحی پس از این قطعه گفت: «تا آخر عمر قبل از شروع کنسرت و سلامکردن به شما از روی استیج، صدایم میلرزد. وقتی که میخواهم با شما حرف بزنم، همه کلمات را فراموش میکنم. به نسبت خوانندهها دایره واژگان کمی ندارم اما نه به نسبت مهمانانی که اینجا حضور دارند.»
انتخاب قطعه پرطرفدار در کنسرتهای مهدی یراحی سخت است؛ اما «مثل مجسمه» یقیناً یکی از 5 اثر پرمخاطب او در کنسرتهایش است. این قطعه به عنوان سومین بخش کنسرت و با همراهی سولوی ویولن احسان نیزن در سالن اجرا شد.
تکنوازی کیبورد «امیر علیزاده» و ملودی عربی که او مینواخت، حاضران را برای شنیدن یکی از سه اثر ریتمیک و محبوب یراحی آماده کرد! قطعات «من علمک» و «علی مودک» به صورت مِدلی و پشت سر هم اجرا شد. این قطعه مجالی بود تا «اکبر شهریاری»، نوازنده پرکاشن، تکنوازی کند؛ اما او ناگهان جای خود را با نوازنده درامز عوض کرد و «مجید رضاپور» (درامر) در این قطعه عربی «کونگا» و «تمپوی عربی» نواخت. «امیر فقیه»، سمپلر و نوازنده سینتسایزر هم در این قطعه نقش پررنگی داشت و با افکتهای به موقع به جذابیت اجرا میافزود. پس از این اثر، قطعه «انفرادی» اجرا شد.
در این بخش به ترتیب قطعات «دیوار»، «هوای تو»، «ندارمت»، «دیدار اتفاقی»، ریمیکس «منو رها کن»، «برمیگردی»، «مرز»، «به من نگاه کن»، «با هم نبودیم» و «فکر من نباش» اجرا شد. تقریباً اغلب این قطعات به صورت مستقل در هیچکدام از کنسرتهای یراحی تاکنون شنیده نشده بود و همین مسأله، جذابیت زیادی برای مخاطبان داشت.
در قسمت بعدی کنسرت نوبت به اجرای آنپلاگد قطعات «از خودت خبر بیار» و «دوسِت نداشت» رسید که در این قسمت یراحی گیتار نواخت و اکبر شهریاری هم او را با پرکاشن همراهی کرد. البته این نوازنده پرکاشن با تکنوازی «جیمبی» در قطعه بعدی (بهونه) هم حضور داشت.
یک پارت دیگر کنسرت هم به دوئت پیانو و ویولن اختصاص داشت که در این قسمت نیزن و نوری حضور داشتند. یراحی هم به گفته خودش سری به «ماه عسل» زد و «سازش» و «هرجای دنیایی» را خواند. در ادامه هم نوبت به یکی دیگر از قطعات تأثیرگذار آلبوم «مثل مجسمه» یعنی «سال درد» رسید و یراحی برای معرفی «مونا برزویی» (ترانهسرای این کار) گفت: «ایشان یکی از بهترین بانوان ترانهسرا و به زعم خیلیها بهترین بانوی ترانهسرای حال حاضر ایران هستند.»
حسن ختام برنامه هم اجرای قطعه «غزال» بود. در این اثر به جای استفاده از ساز قانون که در کنسرتهای قبلی یراحی نوای آن شنیده میشد، «کیان دارات» تکنوازی عود کرد که هیجان و استقبال حاضرین را به دنبال داشت.
مهرداد احمدزاده (کیبورد و بکوکال)، اکبر شهریاری (پرکاشن)، مجید رضاپور (درامز)، امیر فقیه (سمپلر و سینتسایزر)، کیان دارات (گیتار آکوستیک و عود الکتریک)، علی افلاطونی (گیتار الکتریک)، حامد حمیدزاده (گیتار بیس) و احسان نیزن (نوازنده مهمان ویولن) اعضای گروه در این برنامه بودند. با توجه به اینکه مدت زمان زیادی از کنار هم قرار گرفتن اعضای جدید و قدیم گروه نمیگذشت، اما آنها حضور قابل قبولی روی استیج داشتند و ارکستر خوب صدا میداد.
این مجری در دو قطعه احساسی کنسرت به شدت تحت تأثیر قرار گرفت و اشک از چشماناش جاری شد که درباره این مسأله هم گفت: «صدای مهدی یراحی احساس مخاطب را به اوج میبرد و ترانههایی که انتخاب میکند، بسیار عالی است. این دو موضوع با هم تلفیق و باعث میشود که آدم تحتتأثیر قرار بگیرد. من یکی از کسانی هستم که به شدت تحت تأثیر ترانه قرار میگیرم. مهدی هم ترانههای بسیار خوبی داشت و به خوبی آنها را اجرا کرد.»
او در پاسخ به این که کسی نمیدانست شما و این خواننده دوستی قدیمی دارید، چنین جوابی مطرح کرد: «این از آن مواردی است که مردم نمیدانند ولی فکر میکنند که میدانند! مردم همیشه باید فاصلهای برای آن چیزهایی که نمیدانند بگذارند. ما از سالها قبل دوست هستیم و مهدی رفیق دوستداشتنی من است. مدتها به دنبال فرصتی بودم که اجرای او را از نزدیک ببینم و خوشحالام که امشب این اتفاق رخ داد و الان هم انرژی خوبی دارم و از این به بعد، به همه کنسرتهای مهدی یراحی میآیم.»
او در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال دارد با این خواننده همکاری کنید هم گفت: «همکاری با آقا مهدی برای من باعث افتخار است و فقط شاید برای خودشان مشکل شود. ایشان صدای بسیار بااحساسی دارند و انتخاب شعر و تنظیمهایشان هم عالی است و اگر زمانی قسمت شود که همکاری کنیم، بسیار خوشحال میشوم.»
او درباره اجرای قطعه «خاک» با تنظیم خودش و فیدبکهایی که از این اثر گرفته، گفت: «از اجرای قطعه «خاک» در کنسرت تهران سورپرایز و خوشحال شدم که دارد یک بُعد اجتماعی کلی و نه فقط مختص به یک شهر خاص، به این قطعه میدهد. از زمان پخش این کار خیلی از مردم جنوب لطف داشتند و با پیامهای خود نسبت به این کار ابراز احساسات نشان دادند. ترانه این کار بسیار قوی بود و روزبه بمانی به خوبی خودش را در این قطعه نشان داد. امیدوارم بازخورد این کار از جانب مسئولین هم خوب بوده باشد و پیگیریهای لازم راجع به وضعیت زیستمحیطی شهر اهواز از سوی آنها جدی باشد و مشکلات برطرف شود.»
اما نامداری یک انتقاد را هم چاشنی نظراتاش کرد. البته انتقاد به سالن میلاد نمایشگاه بینالمللی: «کلاً اجرای مهدی را دوست داشتم اما فضای سالن میلاد نمایشگاه را خیلی دوست ندارم؛ چون به مخاطب جو کنسرت نمیدهد. در بین سالنهایی که در تهران اجرا داشتیم، به نظر من اولین سالن برج میلاد است که حس کنسرت حتی به ما که اجراکننده هستیم، میداد. همه بچهها هم متفقالقول این نظر را دارند که کنسرتهای برج میلاد واقعاً تفاوت داشت. ما خودمان خیلی در سالن میلاد نمایشگاه برنامه نداشتیم و بیشتر در تالار وزارت کشور بودیم که آنجا هم نقاط ضعف و قوت خودش را داشت. اما خودم خیلی با اجراهای سالن میلاد نمایشگاه حس خوبی ندارم. اجراهای برج میلاد اخیراً پارتیبازی شده و بعضاً خوانندههای پاپ در آنجا برنامه برگزار میکنند. امیدوارم این مسائل حل شود و همه بتوانند در آن سالن برنامه داشته باشند.»
این کنسرت با همت شرکت «ققنوس» و «مهدی کرد» (مدیر برنامههای مهدی یراحی) برگزار شد. امیر فرشباف و مهیار کرد هم در این برنامه مدیر ارکستر و مدیر هماهنگی بودند. در ادامه میتوانید عکسهای «سید علیرضا حقشناس» از متن و حاشیه این کنسرت را ببینید:
به گزارش سایت «موسیقی ما»، مهدی یراحی دوم بهمن درحالی روی صحنه رفت که گلچینی از قطعات آلبوم جدید و آثار خاطرهانگیز قدیمیاش را برای مخاطبان تدارک دیده بود. اما مهمترین نکته این کنسرت رپرتوار پُر و پیمان برنامه بود که اجرای آن بیش از دو ساعت و 20 دقیقه طول کشید و چنین تایمی در هیچیک از کنسرتهای پاپ -و حتی سنتی و کلاسیک- معمول نیست. در ادامه میتوانید منتخبی از اتفاقات سانس اول و دوم این کنسرت را در گزارش اختصاصی سایت «موسیقی ما» بخوانید:
برخلاف کنسرتهای قبلی این خواننده، برنامه با قطعهای ریتمیک آغاز نشد. او چهارمین ترک آلبوم «مثل مجسمه» یعنی «آخرین اسیر» را برای آغاز این شب در کنار طرفداراناش انتخاب کرده بود. یراحی بدون درنگ به سراغ کار بعدی رفت که برای اولین بار اجرا میشد. قطعه «اشک و بارون» آغاز شد و ناگهان در نیمههای اجرا، «احسان نیزن» در حال نواختن سولوی ریتمیک ویولن این قطعه از گوشه سمت چپ وارد استیج شد و این نوع ورود و اجرای او انرژی سالن را بیشتر کرد.
یراحی پس از این قطعه گفت: «تا آخر عمر قبل از شروع کنسرت و سلامکردن به شما از روی استیج، صدایم میلرزد. وقتی که میخواهم با شما حرف بزنم، همه کلمات را فراموش میکنم. به نسبت خوانندهها دایره واژگان کمی ندارم اما نه به نسبت مهمانانی که اینجا حضور دارند.»
انتخاب قطعه پرطرفدار در کنسرتهای مهدی یراحی سخت است؛ اما «مثل مجسمه» یقیناً یکی از 5 اثر پرمخاطب او در کنسرتهایش است. این قطعه به عنوان سومین بخش کنسرت و با همراهی سولوی ویولن احسان نیزن در سالن اجرا شد.
تکنوازی کیبورد «امیر علیزاده» و ملودی عربی که او مینواخت، حاضران را برای شنیدن یکی از سه اثر ریتمیک و محبوب یراحی آماده کرد! قطعات «من علمک» و «علی مودک» به صورت مِدلی و پشت سر هم اجرا شد. این قطعه مجالی بود تا «اکبر شهریاری»، نوازنده پرکاشن، تکنوازی کند؛ اما او ناگهان جای خود را با نوازنده درامز عوض کرد و «مجید رضاپور» (درامر) در این قطعه عربی «کونگا» و «تمپوی عربی» نواخت. «امیر فقیه»، سمپلر و نوازنده سینتسایزر هم در این قطعه نقش پررنگی داشت و با افکتهای به موقع به جذابیت اجرا میافزود. پس از این اثر، قطعه «انفرادی» اجرا شد.
- خاک پر از پرواز
- 15دقیقه بدون توقف
در این بخش به ترتیب قطعات «دیوار»، «هوای تو»، «ندارمت»، «دیدار اتفاقی»، ریمیکس «منو رها کن»، «برمیگردی»، «مرز»، «به من نگاه کن»، «با هم نبودیم» و «فکر من نباش» اجرا شد. تقریباً اغلب این قطعات به صورت مستقل در هیچکدام از کنسرتهای یراحی تاکنون شنیده نشده بود و همین مسأله، جذابیت زیادی برای مخاطبان داشت.
در قسمت بعدی کنسرت نوبت به اجرای آنپلاگد قطعات «از خودت خبر بیار» و «دوسِت نداشت» رسید که در این قسمت یراحی گیتار نواخت و اکبر شهریاری هم او را با پرکاشن همراهی کرد. البته این نوازنده پرکاشن با تکنوازی «جیمبی» در قطعه بعدی (بهونه) هم حضور داشت.
- من از عشق بارون به دریا زدم
یک پارت دیگر کنسرت هم به دوئت پیانو و ویولن اختصاص داشت که در این قسمت نیزن و نوری حضور داشتند. یراحی هم به گفته خودش سری به «ماه عسل» زد و «سازش» و «هرجای دنیایی» را خواند. در ادامه هم نوبت به یکی دیگر از قطعات تأثیرگذار آلبوم «مثل مجسمه» یعنی «سال درد» رسید و یراحی برای معرفی «مونا برزویی» (ترانهسرای این کار) گفت: «ایشان یکی از بهترین بانوان ترانهسرا و به زعم خیلیها بهترین بانوی ترانهسرای حال حاضر ایران هستند.»
حسن ختام برنامه هم اجرای قطعه «غزال» بود. در این اثر به جای استفاده از ساز قانون که در کنسرتهای قبلی یراحی نوای آن شنیده میشد، «کیان دارات» تکنوازی عود کرد که هیجان و استقبال حاضرین را به دنبال داشت.
- ارکستر جدید
مهرداد احمدزاده (کیبورد و بکوکال)، اکبر شهریاری (پرکاشن)، مجید رضاپور (درامز)، امیر فقیه (سمپلر و سینتسایزر)، کیان دارات (گیتار آکوستیک و عود الکتریک)، علی افلاطونی (گیتار الکتریک)، حامد حمیدزاده (گیتار بیس) و احسان نیزن (نوازنده مهمان ویولن) اعضای گروه در این برنامه بودند. با توجه به اینکه مدت زمان زیادی از کنار هم قرار گرفتن اعضای جدید و قدیم گروه نمیگذشت، اما آنها حضور قابل قبولی روی استیج داشتند و ارکستر خوب صدا میداد.
- جمع ستارهها جمع بود
- فرزاد حسنی: از این به بعد به همه کنسرتهای مهدی میآیم
این مجری در دو قطعه احساسی کنسرت به شدت تحت تأثیر قرار گرفت و اشک از چشماناش جاری شد که درباره این مسأله هم گفت: «صدای مهدی یراحی احساس مخاطب را به اوج میبرد و ترانههایی که انتخاب میکند، بسیار عالی است. این دو موضوع با هم تلفیق و باعث میشود که آدم تحتتأثیر قرار بگیرد. من یکی از کسانی هستم که به شدت تحت تأثیر ترانه قرار میگیرم. مهدی هم ترانههای بسیار خوبی داشت و به خوبی آنها را اجرا کرد.»
او در پاسخ به این که کسی نمیدانست شما و این خواننده دوستی قدیمی دارید، چنین جوابی مطرح کرد: «این از آن مواردی است که مردم نمیدانند ولی فکر میکنند که میدانند! مردم همیشه باید فاصلهای برای آن چیزهایی که نمیدانند بگذارند. ما از سالها قبل دوست هستیم و مهدی رفیق دوستداشتنی من است. مدتها به دنبال فرصتی بودم که اجرای او را از نزدیک ببینم و خوشحالام که امشب این اتفاق رخ داد و الان هم انرژی خوبی دارم و از این به بعد، به همه کنسرتهای مهدی یراحی میآیم.»
- حمید صفت: همکاری با آقا مهدی برای من باعث افتخار است
او در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال دارد با این خواننده همکاری کنید هم گفت: «همکاری با آقا مهدی برای من باعث افتخار است و فقط شاید برای خودشان مشکل شود. ایشان صدای بسیار بااحساسی دارند و انتخاب شعر و تنظیمهایشان هم عالی است و اگر زمانی قسمت شود که همکاری کنیم، بسیار خوشحال میشوم.»
- مونا برزویی: تسلط یراحی در اجرای زنده با اجرای ضبطشده برابری میکند
- هومن نامداری: ارکستر با این ترکیب جدید، پاپتر و مردمیتر شده است
او درباره اجرای قطعه «خاک» با تنظیم خودش و فیدبکهایی که از این اثر گرفته، گفت: «از اجرای قطعه «خاک» در کنسرت تهران سورپرایز و خوشحال شدم که دارد یک بُعد اجتماعی کلی و نه فقط مختص به یک شهر خاص، به این قطعه میدهد. از زمان پخش این کار خیلی از مردم جنوب لطف داشتند و با پیامهای خود نسبت به این کار ابراز احساسات نشان دادند. ترانه این کار بسیار قوی بود و روزبه بمانی به خوبی خودش را در این قطعه نشان داد. امیدوارم بازخورد این کار از جانب مسئولین هم خوب بوده باشد و پیگیریهای لازم راجع به وضعیت زیستمحیطی شهر اهواز از سوی آنها جدی باشد و مشکلات برطرف شود.»
اما نامداری یک انتقاد را هم چاشنی نظراتاش کرد. البته انتقاد به سالن میلاد نمایشگاه بینالمللی: «کلاً اجرای مهدی را دوست داشتم اما فضای سالن میلاد نمایشگاه را خیلی دوست ندارم؛ چون به مخاطب جو کنسرت نمیدهد. در بین سالنهایی که در تهران اجرا داشتیم، به نظر من اولین سالن برج میلاد است که حس کنسرت حتی به ما که اجراکننده هستیم، میداد. همه بچهها هم متفقالقول این نظر را دارند که کنسرتهای برج میلاد واقعاً تفاوت داشت. ما خودمان خیلی در سالن میلاد نمایشگاه برنامه نداشتیم و بیشتر در تالار وزارت کشور بودیم که آنجا هم نقاط ضعف و قوت خودش را داشت. اما خودم خیلی با اجراهای سالن میلاد نمایشگاه حس خوبی ندارم. اجراهای برج میلاد اخیراً پارتیبازی شده و بعضاً خوانندههای پاپ در آنجا برنامه برگزار میکنند. امیدوارم این مسائل حل شود و همه بتوانند در آن سالن برنامه داشته باشند.»
- زهرا عاملی: یراحی از معدود خوانندگان پاپ است که اجرای زنده گوشنوازی دارد
- شیث رضایی: او قلب مهربانی دارد
این کنسرت با همت شرکت «ققنوس» و «مهدی کرد» (مدیر برنامههای مهدی یراحی) برگزار شد. امیر فرشباف و مهیار کرد هم در این برنامه مدیر ارکستر و مدیر هماهنگی بودند. در ادامه میتوانید عکسهای «سید علیرضا حقشناس» از متن و حاشیه این کنسرت را ببینید:
منبع:
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 بهمن 1394 - 13:23
دیدگاهها
چقدر حس خوبی داره قسمت جدید کنسرت اول اصفهان بوده بعد تهران دیده شده:))
همیشه موفق باشن کل ایران رو بترکونن
حیف این همه استعداد گه نمیتونن مانور بدن
درود بر بهترین نوازنده استیج احسان نی زن ودیگر هیچ
داره به حقش میرسه، بی نظیره
داره به حقش میرسه، بی نظیره
آقای یراحی خواننده بسیار خوبی هستند و اجراهای زنده عالی دارند فقط افسوس که کنسرت های ایشان به مرور تر و شاد تر میشوند و بعضی قطعه های شاد جای آن قطعات غمگین و احساسی را میگیرند کاش اجراهاشون و خاب قطعاتشون به گذشتها برمیگشت قطعاتشونبرمیگشتین مسئله سلیقه ایی هست. امیدوارم همیشه موفق باشند
امپراطور در قلب همههههههههههههههههه
صداش بی نظیره هیچ فرقی با سی دی نمی کنه
امپراطور
Eshghe eshgh ❤concertesh fogholade bood
يه دونه است محشره ?❤️
کنسرت عالییییی بود
عاشقتم امپراطور
مهدی یراحی امپراطووووور عشششق
میان همه خوبان ، جای مرتضی خالی
اقا احسان مث همیشه عالی;-)
استاد احسان میدرخشد
بزرگترین حسرت زندگیم حساب کردم نرفتن به این کنسرت رو
بهترینع
درجه یک ترین کنسرت بود
منظور، خواننده ی آهنگ امپراطور بود
چقدر بعضیا بی انصافن..تو این سالها صدای مهدی از بهترین صداهاست و تو کنسرت هم که همه جوره بینظیره..با صدای استودیوییش هیچ فرقی نداره واقعا.. چرا وقتی ندیدید و نشنیدید الکی رو هوا حرف میزنید
من هر سری با یه دوستم رفتم که کلا مهدیو نمیشناختن ولی واقعا لذت بردن همشون و همگی از طرفداراش شدن
محمدعليزاده عشقه ❤️
مهدی یراحی از معدود خواننده هایی ک اجرای زنده اش بی نظیره... و با صدای ضبط شده اش مو نمیزنه... هر کی از ایشون بد بگه واقعا درکی از موسیقی نداره...
مهدی یراحی بهترینه دو نفرو خیلی دوسدارم چاوشی و یراحی درک نمیکنم که چرا بعضیا بد میگن واقعا خنده داره بعضی کامنتا ?
مهدی یراحی. محسن چاوشی????????????
پست بعدیتون درمورد سامی یوسف باشه خب این روزا اخبار صداسیما بیشتر اطلاعات میده شما نمیخوایین کاری کنین!!!!!!؟
وای قیافه هارووووووووووو
وای عاشقتم مهدی یراحی دمت گرم پسر خوزستان که اونجا هم درد و دل ما خوزستانی ها رو با قطعه خاک گفتی افتخار میکنیم که خوزستان یراحی رو داره عاشقتم هم استانی
عاااااااااااااااالی بود.مهدی تکه تک
البوم سعید شهروز دو روزه منتشر شده چرا خبر نمی دید عجیبه
مهدی بی شک در چند سال اخیر با کیفیت ترین خواننده ایران بوده امیدوارم پیشرفتش مداوم باشه من که عاااااشقشم
خانم برزويى هم اضحار نظر فرمودن,,, خانم پريناز قراره جات و بگيره مواظب خودت باش.
فوق العادست مهدی یراحی
شما که قرار بود راجع به کل بازار موسیقی اظهار فضل بفرمایید پس خیلی هم اشتباه کردین که اسم یکی از اهرمای سنگین موسیقی رو با عناوین مسخره به دهن میارید ، در بینظیر بودن جناب خواجه امیری شکی نیس ایشون که دیگه پدر علم تیتراژ ایرانن نکنه ایشونم زیر سوال میبرید ، در واقع بعضیا با کامنتایی که میزارن فقط آبرو ریزی میکنن و خودشو به پایین ترین سطح ممکن میکشن??
گزارش کنسرت 5 بهمن مهدی احمدوندو بزارید لطفااااا
Seda va ejray aqay yarahi foqoladast
یراحی عالیه من نمیدونم چرا بعضیا نظر بیخودی میدن
افزودن یک دیدگاه جدید