برنامه یاد بعضی نفرات
 
گزارش مفصل سایت «موسیقی ما» از کنسرت خواننده «امپراطور» در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی
مهدی یراحی در قلب پایتخت از غربت اهواز خواند
موسیقی ما - سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران در شامگاه دومین روز از یازدهمین ماه سال 94 میزبان طرفداران «مهدی یراحی» بود. خواننده‌ای که قرار بود زودتر از اینها به دیدار مخاطبان پایتخت‌نشین خود برود اما اتفاقاتی باعث شد تا این دیدار فاصله‌ای شش ماهه داشته باشد.
 
به گزارش سایت «موسیقی ما»، مهدی یراحی دوم بهمن درحالی روی صحنه رفت که گلچینی از قطعات آلبوم جدید و آثار خاطره‌انگیز قدیمی‌اش را برای مخاطبان تدارک دیده بود. اما مهم‌ترین نکته این کنسرت رپرتوار پُر و پیمان برنامه بود که اجرای آن بیش از دو ساعت و 20 دقیقه طول کشید و چنین تایمی در هیچ‌یک از کنسرت‌های پاپ -و حتی سنتی و کلاسیک- معمول نیست. در ادامه می‌توانید منتخبی از اتفاقات سانس اول و دوم این کنسرت را در گزارش اختصاصی سایت «موسیقی ما» بخوانید:
 
برخلاف کنسرت‌های قبلی این خواننده، برنامه با قطعه‌ای ریتمیک آغاز نشد. او چهارمین ترک آلبوم «مثل مجسمه» یعنی «آخرین اسیر» را برای آغاز این شب در کنار طرفداران‌اش انتخاب کرده بود. یراحی بدون درنگ به سراغ کار بعدی رفت که برای اولین بار اجرا می‌شد. قطعه «اشک و بارون» آغاز شد و ناگهان در نیمه‌های اجرا، «احسان نی‌زن» در حال نواختن سولوی ریتمیک ویولن این قطعه از گوشه سمت چپ وارد استیج شد و این نوع ورود و اجرای او انرژی سالن را بیشتر کرد.
 
یراحی پس از این قطعه گفت: «تا آخر عمر قبل از شروع کنسرت و سلام‌کردن به شما از روی استیج، صدایم می‌لرزد. وقتی که می‌خواهم با شما حرف بزنم، همه کلمات را فراموش می‌کنم. به نسبت خواننده‌ها دایره واژگان کمی ندارم اما نه به نسبت مهمانانی که اینجا حضور دارند.»
 
انتخاب قطعه پرطرفدار در کنسرت‌های مهدی یراحی سخت است؛ اما «مثل مجسمه» یقیناً یکی از 5 اثر پرمخاطب او در کنسرت‌هایش است. این قطعه به عنوان سومین بخش کنسرت و با همراهی سولوی ویولن احسان نی‌زن در سالن اجرا شد.
 
تکنوازی کیبورد «امیر علیزاده» و ملودی عربی که او می‌نواخت، حاضران را برای شنیدن یکی از سه اثر ریتمیک و محبوب یراحی آماده کرد! قطعات «من علمک» و «علی مودک» به صورت مِدلی و پشت سر هم اجرا شد. این قطعه مجالی بود تا «اکبر شهریاری»، نوازنده پرکاشن، تکنوازی کند؛ اما او ناگهان جای خود را با نوازنده درامز عوض کرد و «مجید رضاپور» (درامر) در این قطعه عربی «کونگا» و «تمپوی عربی» نواخت. «امیر فقیه»، سمپلر و نوازنده سینت‌سایزر هم در این قطعه نقش پررنگی داشت و با افکت‌های به موقع به جذابیت اجرا می‌افزود. پس از این اثر، قطعه «انفرادی» اجرا شد.
 
  •  خاک پر از پرواز
مهدی یراحی در ادامه و برای معرفی «روزبه بمانی» گفت: «خیلی از کارهای جدی‌ام را مدیون او هستم و تاکنون کارهای زیادی برای من نوشته است. ما عاشقانه‌های اجتماعی زیادی با هم ساخته‌ایم، اما قطعه‌ای که اکنون می‌خواهم اجرا کنم از سروده‌های او و یک کار صرفاً اجتماعی است.» انتظار می‌رفت که یراحی با توضیحات مفصل‌تری به استقبال این اثر برود یا حتی یک حرکت اعتراضی هم روی استیج داشته باشد. همانند اجرای اردیبهشت 93 که یک شیشه آب گِل‌آلود را برای بیان معضل اصلی زادگاه‌اش روی استیج تهران آورد. اما ترانه «خاک» خودش به قدر کافی درد و ناگفته دارد که نیازی به پیش‌گفتار نباشد و هم‌زمان هم تصاویری از شهر اهواز و بناها و مردمان‌اش در سالن پخش می‌شد.
 
  •  15دقیقه بدون توقف
پس از قطعه ریتمیک «عطر تو» نوبت به یک بخش جدید در کنسرت این خواننده رسید. این بخش، مِدلی فارسی بود که برای اولین بار در کنسرت‌های یراحی اجرا می‌شد. او و اعضای گروه‌اش پانزده دقیقه بدون وقفه اجرا کردند و این مِدلی در حکم نواری بود که با آن خاطرات 8 سال گذشته مهدی یراحی مرور شد.
 
در این بخش به ترتیب قطعات «دیوار»، «هوای تو»، «ندارمت»، «دیدار اتفاقی»، ریمیکس «منو رها کن»، «برمی‌گردی»، «مرز»، «به من نگاه کن»، «با هم نبودیم» و «فکر من نباش» اجرا شد. تقریباً اغلب این قطعات به صورت مستقل در هیچ‌کدام از کنسرت‌های یراحی تاکنون شنیده نشده بود و همین مسأله، جذابیت زیادی برای مخاطبان داشت.
 
در قسمت بعدی کنسرت نوبت به اجرای آنپلاگد قطعات «از خودت خبر بیار» و «دوسِت نداشت» رسید که در این قسمت یراحی گیتار نواخت و اکبر شهریاری هم او را با پرکاشن همراهی کرد. البته این نوازنده پرکاشن با تکنوازی «جیم‌بی» در قطعه بعدی (بهونه) هم حضور داشت.
 
  •  من از عشق بارون به دریا زدم
در ادامه نوبت به یکی از همان پنج قطعه پرطرفدار مهدی یراحی رسید که در ابتدای گزارش به آنها اشاره شد. «امپراطور» با تکنوازی پیانوی «توحید نوری»، استقبال حاضرین را به دنبال داشت. یراحی پس از اجرای قطعه «آشوب» و پیش از معرفی «محمد علیزاده» از او با لفظ خواننده خوش‌صدا و یک موزیسین خوب نام برد و بخش‌هایی از ترانه «شهر باران» با صدای علیزاده را زمزمه کرد.
 
یک پارت دیگر کنسرت هم به دوئت پیانو و ویولن اختصاص داشت که در این قسمت نی‌زن و نوری حضور داشتند. یراحی هم به گفته خودش سری به «ماه عسل» زد و «سازش» و «هرجای دنیایی» را خواند. در ادامه هم نوبت به یکی دیگر از قطعات تأثیرگذار آلبوم «مثل مجسمه» یعنی «سال درد» رسید و یراحی برای معرفی «مونا برزویی» (ترانه‌سرای این کار) گفت: «ایشان یکی از بهترین‌ بانوان ترانه‌سرا و به زعم خیلی‌ها بهترین بانوی ترانه‌سرای حال حاضر ایران هستند.»
 
حسن ختام برنامه هم اجرای قطعه «غزال» بود. در این اثر به جای استفاده از ساز قانون که در کنسرت‌های قبلی یراحی نوای آن شنیده می‌شد، «کیان دارات» تکنوازی عود کرد که هیجان و استقبال حاضرین را به دنبال داشت.
 
  •  ارکستر جدید
مهدی یراحی در این برنامه با ارکستری نسبتاً متفاوت روی صحنه حاضر شد. پیش‌تر «نیما رمضان» رهبر ارکستر این خواننده بود؛ اما او پس از ماه‌‌های محرم و صفر از این گروه کنار رفت و «امیر علیزاده» (که در اولین کنسرت یراحی رهبر ارکستر او بود) بار دیگر وظیفه هدایت ارکستر را بر عهده گرفت.
 
مهرداد احمدزاده (کیبورد و بک‌وکال)، اکبر شهریاری (پرکاشن)، مجید رضاپور (درامز)، امیر فقیه (سمپلر و سینت‌سایزر)، کیان دارات (گیتار آکوستیک و عود الکتریک)، علی افلاطونی (گیتار الکتریک)، حامد حمیدزاده (گیتار بیس) و احسان‌ نی‌زن (نوازنده مهمان ویولن) اعضای گروه در این برنامه بودند. با توجه به اینکه مدت زمان زیادی از کنار هم قرار گرفتن اعضای جدید و قدیم گروه نمی‌گذشت، اما آنها حضور قابل قبولی روی استیج داشتند و ارکستر خوب صدا می‌داد.
 
  •  جمع ستاره‌ها جمع بود
مهدی یراحی در دو سانس کنسرت‌اش پذیرای جمع زیادی از چهره‌های سرشناس هنری کشور بود. فرزاد حسنی، کوشان حداد، گلاره عباسی، حمید ماهیصفت، زهیر یاری و زهرا عاملی مهمانان ویژه سانس اول بودند. در سانس دوم هم احسان علیخانی، رضا رشیدپور، محمد علیزاده، روزبه بمانی، هومن نامداری، مونا برزویی، حمید صفت، افشین پیروانی، معین راهبر، مهران غفوریان، سعید زمانی، آرون حسینی، امیرعلی بهادری، زایا سلیمان، دانیال عبادی، شیث رضایی و هیراد حاتمی حضور داشتند.
 
  •  فرزاد حسنی: از این به بعد به همه کنسرت‌های مهدی می‌آیم
فرزاد حسنی که اولین‌بار بود در کنسرت مهدی یراحی حاضر می‌شد، درباره اجرای این خواننده به خبرنگار سایت «موسیقی ما» گفت: «من همیشه دوست داشتم اجرای زنده مهدی یراحی عزیز را از نزدیک ببینم. پیش ما چند مرتبه خوانده بود و صدایش را شنیده بودم، اما تاکنون به کنسرت‌اش نیامده بودم. همان اندازه که فکر می‌کردم، خوب و زیبا و دوست‌داشتنی بود. اجرای خوب و درستی داشت و ارتباط قشنگی با مردم برقرار کرد و واقعاً من را تحت تأثیر قرار داد.»
 
این مجری در دو قطعه احساسی کنسرت به شدت تحت تأثیر قرار گرفت و اشک از چشمان‌اش جاری شد که درباره این مسأله هم گفت: «صدای مهدی یراحی احساس مخاطب را به اوج می‌برد و ترانه‌هایی که انتخاب می‌کند، بسیار عالی است. این دو موضوع با هم تلفیق و باعث می‌شود که آدم تحت‌تأثیر قرار بگیرد. من یکی از کسانی هستم که به شدت تحت تأثیر ترانه قرار می‌گیرم. مهدی هم ترانه‌های بسیار خوبی داشت و به خوبی آنها را اجرا کرد.»
 
او در پاسخ به این که کسی نمی‌دانست شما و این خواننده دوستی قدیمی دارید، چنین جوابی مطرح کرد: «این از آن مواردی است که مردم نمی‌دانند ولی فکر می‌کنند که می‌دانند! مردم همیشه باید فاصله‌ای برای آن چیزهایی که نمی‌دانند بگذارند. ما از سال‌ها قبل دوست هستیم و مهدی رفیق دوست‌داشتنی من است. مدت‌ها به دنبال فرصتی بودم که اجرای او را از نزدیک ببینم و خوشحال‌ام که امشب این اتفاق رخ داد و الان هم انرژی خوبی دارم و از این به بعد، به همه کنسرت‌های مهدی یراحی می‌آیم.»
 
  •  حمید صفت: همکاری با آقا مهدی برای من باعث افتخار است
مهدی یراحی هنگام معرفی حمید صفت با لفظ یکی از خوانندگان موفق این روزهای سبک رپ از او نام برد. این خواننده جوان درباره کنسرت یراحی و اینکه خودش خواننده رپ است و معمولاً به کنسرت‌های پاپ نمی‌رود، گفت: «اجرای آقا مهدی یکی از بهترین اجراها است و صدای بسیار بااحساسی دارد و اجرای امشب او هم مثل همیشه عالی بود. این حضور من هم شاید به دلیل علاقه باشد. آهنگ‌های آقا مهدی را دوست دارم. کارهای سایر خوانندگان را هم دوست دارم اما ارادت و دوستی با آقا مهدی باعث شده که دو بار پشت سر هم، در اجرای او حضور داشته باشم.»
 
او در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال دارد با این خواننده همکاری کنید هم گفت: «همکاری با آقا مهدی برای من باعث افتخار است و فقط شاید برای خودشان مشکل شود. ایشان صدای بسیار بااحساسی دارند و انتخاب شعر و تنظیم‌هایشان هم عالی است و اگر زمانی قسمت شود که همکاری کنیم، بسیار خوشحال می‌شوم.»
 
  •  مونا برزویی: تسلط یراحی در اجرای زنده با اجرای ضبط‌شده برابری می‌کند
ترانه‌سرای قطعه امپراطور هم چنین نظری داشت: «آقای یراحی از معدود خواننده‌های داخلی هستند که تسلط‌شان در اجرای زنده با اجرای ضبط‌شده برابری می‌کند. در انتخاب کارهای شاد و کارهای کمی عمیق‌تر هم توازن ایجاد کرده‌اند؛ بنابراین هیجان کنسرت دلچسب است. در همه کنسرت‌ها عوامل تهیه آثار او حضور دارند و مخاطب با یک مجموعه عوامل اغلب پشت‌صحنه و نه انحصاراً یک نفر آشنا می‌شود. ضمناً همیشه در هر اجرا از اجرای قبل موفق‌تر ظاهر شده‌اند.»
 
  •  هومن نامداری: ارکستر با این ترکیب جدید، پاپ‌تر و مردمی‌تر شده است
هومن نامداری که تنظیم‌کننده اغلب قطعات آلبوم «مثل مجسمه» بود و برای اولین بار در کنسرت خواننده این اثر حضور پیدا می‌کرد هم گفت: «خود مهدی را خیلی دوست دارم و اجرای امشب او را هم بسیار دوست داشتم. ارکستر او با این ترکیب جدید، یک مقدار پاپ‌تر و مردمی‌تر شده و همه‌چیز در کل عالی بود. این اولین بار بود که در کنسرت او حاضر می‌شدم و همیشه با اجراهای «احسان خواجه‌امیری» تداخل داشت و نمی‌توانستم برنامه او را از نزدیک ببینم. اما خوشحالم که بالاخره این اتفاق رخ داد.»
 
او درباره اجرای قطعه «خاک» با تنظیم خودش و فیدبک‌هایی که از این اثر گرفته، گفت: «از اجرای قطعه «خاک» در کنسرت تهران سورپرایز و خوشحال شدم که دارد یک بُعد اجتماعی کلی و نه فقط مختص به یک شهر خاص، به این قطعه می‌دهد. از زمان پخش این کار خیلی از مردم جنوب لطف داشتند و با پیام‌های خود نسبت به این کار ابراز احساسات نشان دادند. ترانه این کار بسیار قوی بود و روزبه بمانی به خوبی خودش را در این قطعه نشان داد. امیدوارم بازخورد این کار از جانب مسئولین هم خوب بوده باشد و پیگیری‌های لازم راجع به وضعیت زیست‌محیطی شهر اهواز از سوی آنها جدی باشد و مشکلات برطرف شود.»
 
اما نامداری یک انتقاد را هم چاشنی نظرات‌اش کرد. البته انتقاد به سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی: «کلاً اجرای مهدی را دوست داشتم اما فضای سالن میلاد نمایشگاه را خیلی دوست ندارم؛ چون به مخاطب جو کنسرت نمی‌دهد. در بین سالن‌هایی که در تهران اجرا داشتیم، به نظر من اولین سالن برج میلاد است که حس کنسرت حتی به ما که اجراکننده هستیم، می‌داد. همه بچه‌ها هم متفق‌القول این نظر را دارند که کنسرت‌های برج میلاد واقعاً تفاوت داشت. ما خودمان خیلی در سالن میلاد نمایشگاه برنامه نداشتیم و بیشتر در تالار وزارت کشور بودیم که آنجا هم نقاط ضعف و قوت خودش را داشت. اما خودم خیلی با اجراهای سالن میلاد نمایشگاه حس خوبی ندارم. اجراهای برج میلاد اخیراً پارتی‌بازی شده و بعضاً خواننده‌های پاپ در آنجا برنامه برگزار می‌کنند. امیدوارم این مسائل حل شود و همه بتوانند در آن سالن برنامه داشته باشند.»
 
  •  زهرا عاملی: یراحی از معدود خوانندگان پاپ است که اجرای زنده گوشنوازی دارد
زهرا عاملی هم دیدگاه خود درباره اجرای زنده یراحی را این‌گونه مطرح کرد: «مهدی یراحی جزو‌ معدود خوانندگانی است که اجرای زنده‌اش بااحساس، تمیز، ژوست و کامل است. هیچ‌وقت نشده که از شنیدن صدای زنده او گوش‌درد بگیرم و اجرای زنده او همیشه گوش‌نواز بوده است. این یکی از تفاوت‌های اصلی مهدی یراحی با هم‌نسل‌های خودش است. تقریباً من به تمامی کنسرت‌های او در تهران رفته‌ام و خوشحال‌ام که هر بار در اجرای او خواننده‌ای را روبه‌روی خودم می‌بینم که ترانه‌های فاخر می‌خواند و آثارش ارزش شنیدن دارند. منظورم ترانه‌های خودم نیست و از دوستان همکار و جوانان تازه‌کار ترانه‌های بسیار خوبی را انتخاب می‌کند. نمی‌دانم شاید این یکی از نقاط قوت او هم باشد که تا این حد روی استیج، خودش است. ولی اگر بخواهم نقدی جهت ارتقای هرچه بیشتر اجرایش داشته باشم، باید بگویم که او کمی باید روی صحنه‌گردانی‌ خود کار کند. اما به لحاظ موزیکالیته، صدای خوب و قطعات خوب، عالی است. هر بار هم در کنسرت او یک نوآوری وجود دارد و یک اتفاقی را رقم می‌زند و از نکات مثبت همیشگی اجراهای او همین است.»
 
  •  شیث رضایی: او قلب مهربانی دارد
شیث‌رضایی هم که اخیراً به شکل جدی وارد حطیه خوانندگی شده، درباره این کنسرت به خبرنگار «موسیقی ما» گفت: «من مهدی را خیلی دوست دارم. قبلاً هم کارهای او را گوش می‌کردم و دوست داشتم که به این کنسرت آمدم. او پسری است که قلب مهربانی دارد و صداها همیشه از قلب می‌آید و برایش آرزوی موفقیت دارم. محتوا و کلام آثار مهدی قوی است که مخاطب به سالن می‌آید و از شنیدن آثارش لذت می‌برد. من همه آثار او را گوش کرده‌ام و همه آنها خوب هستند و یقیناً در آینده باز هم آثار بهتری با صدای او خواهیم شنید.»
 
این کنسرت با همت شرکت «ققنوس» و «مهدی کرد» (مدیر برنامه‌های مهدی یراحی) برگزار شد. امیر فرشباف و مهیار کرد هم در این برنامه مدیر ارکستر و مدیر هماهنگی بودند. در ادامه می‌توانید عکس‌های «سید علیرضا حق‌شناس» از متن و حاشیه این کنسرت را ببینید:
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 بهمن 1394 - 13:23

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 09:17

چقدر حس خوبی داره قسمت جدید کنسرت اول اصفهان بوده بعد تهران دیده شده:))
همیشه موفق باشن کل ایران رو بترکونن

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 09:23

حیف این همه استعداد گه نمیتونن مانور بدن

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 11:51

درود بر بهترین نوازنده استیج احسان نی زن ودیگر هیچ

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 12:44

داره به حقش میرسه، بی نظیره

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 12:50

داره به حقش میرسه، بی نظیره

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 13:07

آقای یراحی خواننده بسیار خوبی هستند و اجراهای زنده عالی دارند فقط افسوس که کنسرت های ایشان به مرور تر و شاد تر میشوند و بعضی قطعه های شاد جای آن قطعات غمگین و احساسی را میگیرند کاش اجراهاشون و خاب قطعاتشون به گذشتها برمیگشت قطعاتشونبرمیگشتین مسئله سلیقه ایی هست. امیدوارم همیشه موفق باشند

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 13:24

امپراطور در قلب همههههههههههههههههه

صداش بی نظیره هیچ فرقی با سی دی نمی کنه

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 13:32

امپراطور

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 13:32

Eshghe eshgh ❤concertesh fogholade bood

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 13:32

يه دونه است محشره ?❤️

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 13:32

کنسرت عالییییی بود

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 13:32

عاشقتم امپراطور

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 13:32

مهدی یراحی امپراطووووور عشششق

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 13:32

میان همه خوبان ، جای مرتضی خالی

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 13:32

اقا احسان مث همیشه عالی;-)

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 13:32

استاد احسان میدرخشد

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 13:32

بزرگترین حسرت زندگیم حساب کردم نرفتن به این کنسرت رو

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 13:32

بهترینع

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 13:32

درجه یک ترین کنسرت بود

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 13:32

منظور، خواننده ی آهنگ امپراطور بود

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 15:20

چقدر بعضیا بی انصافن..تو این سالها صدای مهدی از بهترین صداهاست و تو کنسرت هم که همه جوره بینظیره..با صدای استودیوییش هیچ فرقی نداره واقعا.. چرا وقتی ندیدید و نشنیدید الکی رو هوا حرف میزنید

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 15:20

من هر سری با یه دوستم رفتم که کلا مهدیو نمیشناختن ولی واقعا لذت بردن همشون و همگی از طرفداراش شدن

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 15:20

محمدعليزاده عشقه ❤️

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 15:20

مهدی یراحی از معدود خواننده هایی ک اجرای زنده اش بی نظیره... و با صدای ضبط شده اش مو نمیزنه... هر کی از ایشون بد بگه واقعا درکی از موسیقی نداره...

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 15:20

مهدی یراحی بهترینه دو نفرو خیلی دوسدارم چاوشی و یراحی درک نمیکنم که چرا بعضیا بد میگن واقعا خنده داره بعضی کامنتا ?

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 18:43

مهدی یراحی. محسن چاوشی????????????

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 18:43

پست بعدیتون درمورد سامی یوسف باشه خب این روزا اخبار صداسیما بیشتر اطلاعات میده شما نمیخوایین کاری کنین!!!!!!؟

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 18:43

وای قیافه هارووووووووووو

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 20:10

وای عاشقتم مهدی یراحی دمت گرم پسر خوزستان که اونجا هم درد و دل ما خوزستانی ها رو با قطعه خاک گفتی افتخار میکنیم که خوزستان یراحی رو داره عاشقتم هم استانی

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 20:20

عاااااااااااااااالی بود.مهدی تکه تک

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 22:18

البوم سعید شهروز دو روزه منتشر شده چرا خبر نمی دید عجیبه

سه شنبه 6 بهمن 1394 - 02:21

مهدی بی شک در چند سال اخیر با کیفیت ترین خواننده ایران بوده امیدوارم پیشرفتش مداوم باشه من که عاااااشقشم

سه شنبه 6 بهمن 1394 - 09:11

خانم برزويى هم اضحار نظر فرمودن,,, خانم پريناز قراره جات و بگيره مواظب خودت باش.

سه شنبه 6 بهمن 1394 - 09:11

فوق العادست مهدی یراحی

سه شنبه 6 بهمن 1394 - 09:11

شما که قرار بود راجع به کل بازار موسیقی اظهار فضل بفرمایید پس خیلی هم اشتباه کردین که اسم یکی از اهرمای سنگین موسیقی رو با عناوین مسخره به دهن میارید ، در بینظیر بودن جناب خواجه امیری شکی نیس ایشون که دیگه پدر علم تیتراژ ایرانن نکنه ایشونم زیر سوال میبرید ، در واقع بعضیا با کامنتایی که میزارن فقط آبرو ریزی میکنن و خودشو به پایین ترین سطح ممکن میکشن??

سه شنبه 6 بهمن 1394 - 12:58

گزارش کنسرت 5 بهمن مهدی احمدوندو بزارید لطفااااا

چهارشنبه 7 بهمن 1394 - 08:31

Seda va ejray aqay yarahi foqoladast

جمعه 9 بهمن 1394 - 21:44

یراحی عالیه من نمیدونم چرا بعضیا نظر بیخودی میدن

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مهدی یراحی در قلب پایتخت از غربت اهواز خواند | موسیقی ما