برنامه یاد بعضی نفرات
 
حساسیت چین بر دالای‌لاما بار دلیل این اتفاق است
کنسرت گروه پرطرفدار بُن جوی در چین لغو شد
موسیقی ما - طرفداران بُن‌جُوی (Bon Jovi) در چین بعد از شنیدن خبر لغو کنسرت این خواننده امریکایی بسیار ناامید شدند.

قرار بود بنجوی و گروهش دوشنبه هفته آینده در شانگهای و روز بعد از آن در پکن اجرا کنند. بلیت‌های این کنسرت به قیمت 480 تا 3880 ین (معادل 49 تا 395 پوند) به فروش گذاشته شده بودند اما وبسایت فروش بلیت در پیامی رسمی اعلام کرد که فروش بلیت را برای این اجراها متوقف کرده‌است.

به گزارش فایننشال تایمز، باور بر این است که این کنسرت‌ها به دلیل استفاده گروه از عکس دالایلاما در یکی از کنسرت‌هایشان در سال 2010 لغو شده‌اند. این اجرا در تایوان بود و در کنسرت از عکس دالای‌لاما، رهبر معنوی تبتی‌ها به عنوان پرده زمینه‌ی صحنه استفاده شده بود.

این کنسرت قرار  بود اولین اجرای بن‌جوی در چین باشد و اعضای گروه بسیار مشتاق آن بودند. جان بن‌جوی پیش از این در ماه اگوست قطعه‌ی «Moon Represents My Heart» (ماه قلب من را نشان می‌دهد) را به زبان ماندارین (یکی از زبان‌های چینی) خواند و این قطعه عاشقانه را به عنوان «هدیه‌ای ویژه برای طرفداران چینی» ضبط کرد.

جان بن‌جوی اولین خواننده‌ای نیست که کنسترش به دلیل حمایت از دالای‌لاما کنسل می‌شود. در ماه جولای کنسرت گروه مارون فایو در شانگهای کنسل شد که دلیل آن پیام تبریک تولدی بود که یکی از اعضای گروه به مناسبت تولد دالای‌لاما روی حساب توئیتر خود گذاشت.

در سال 2009 نیز گروه اوئیسیز (Oasis) وادار شدند تا اجراهای خود در چین را لغو کنند به خاطر اینکه نوئل گلگر (Noel Gallagher) در یک کنسرت رایگان تبتی در نیویورک برنامه اجرا کرده بود.

حکومت چین پیش از این نسبت به حضور دالای‌لاما در جشنواره گلاستنبری نیز واکنش مخالفت‌آمیز نشان داده بود و حضور او را در این فستیوال هم ردیف این دانست که به او منبری برای فعالیت‌های ضد چینی‌اش داده باشند. همچنین پکن در سال 2012 بعد از اینکه دیوید کامرون تصمیم به ملاقات دالای‌لاما گرفت تمام ارتباطات دیپلماتیک سطح بالای خود را با بریتانیا مسدود کرد.
منبع: 
موسیقی ما

گردآوری و ترجمه:

تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 شهریور 1394 - 09:39

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

جمعه 20 شهریور 1394 - 20:27

تو چین هم مثل ما دلواپس دارن :)

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت گروه پرطرفدار بُن جوی در چین لغو شد | موسیقی ما