برنامه یاد بعضی نفرات
 
پنجره دوم - 7 تیر 1394
آنچه مهدی یراحی در این سال‌ها از دست داد و آنچه مهدی یراحی در این سال‌ها به دست آورد
 
[ علی بحرینی - روزنامهنگار ]

موسیقی ما - فضای موسیقی در یک هفته گذشته تحت تاثیر آلبوم مهدی یراحی بود؛ چند روز زمینه چینی برای انتشار «مثل مجسمه» و بعد هم استقبال فوق العاده از آن و تبلیغ جالبش در سایت موسیقی‌ما و به تبع آن پرفروش‌ترین شدنش در سایت بیپ تیونز. به این ترتیب اخبار مربوط به لغو کنسرت ها در صدر رخدادهای موسیقی جایش را به فضای مثبت ناشی از انتشار آلبومی داد که نظر عوام و خواص را به خود جلب کرده است. این اتفاق را باید به فال نیک گرفت و همچنان امیدوار بود تا اخبار ِ خوب به سرتیتر رویدادهای موسیقی تبدیل شوند. در طول روزهای اخیر آمار انتشار «تک قطعه ها» نه تنها با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان پایین نیامده بلکه بیشتر هم شده است. از یکسو آثار مناسبتی ماه رمضان از جمله تیتراژهای جورواجور وارد فضای مجازی شده اند و از طرف دیگر شنونده چند اثر در خصوص ماجرای 175 غواص شهید ایران بوده ایم که البته در میان آنها «برادرم که رفت» با ترانه مهلا سلیمانی، ملودی و تنظیم مهرداد نصرتی و صدای کیوان و مهرداد کاظمیان قطعه حساب شده تری بوده است.

توجه به داستان واقعی غواص ها، برای کلیت موسیقی پاپ ایران یک امتیاز بزرگ به حساب می آید و نشان می دهد جامعه پاپ نسبت به مسائل روز سرزمینمان حساس است و بیکار نمی نشیند.

 
   
 

 
مثل امپراتور!
 
«مثل مجسمه» ادامه منطقی «امپراتور» است. با همان نزدیکی لازم به اثر قبلی و رعایت همان فاصله الزامی نسبت به آن. اینکه بعد از یک اثر موفق، باید اثر بعدی را چگونه «میزان» کرد همواره برای هنرمندان دغدغه بوده و گهگاه به یک بحران تبدیل شده... در موارد بی شماری «کُپی برداری» فرمول رایج قرار گرفته و در بسیاری موارد دیگر، هنرمند از ترس محکوم نشدن به «کُپی برداری از خود» اثری نامتناسب و ناموزون خلق کرده که انگار زاییده ذهن خودش نبوده است.
 
مهدی یراحی که با «امپراتور» درخشان بود، حالا با «مثل مجسمه» از یک گردنه تاریخی مهم به سلامت عبور کرده است. برای این عبور موفق فقط استعداد و توانایی کازساز نشد. آنچه یراحی را پیروز کرد اما بسیاری از خواننده های بااستعداد دیگر را در این گردنه گیر انداخت، تمرکز مثال زدنی او بر همه قسمت های تولید آلبوم بود. در سایه همین تمرکز یراحی ملودی ها، ترانه ها و تنظیم های آلبومش را به درستی میان هرکدام از همکارانش تقسیم کرد و تیزهوشانه در آهنگسازی کمترین سهم را به خودش اختصاص داد. برای من که از گذشته های دور یراحی را یک "آهنگساز" می دانم، این همه "عبور از خود" حس عجیبی به همراه دارد!

یراحی حالا اولین خواننده ای است که برای دو آلبوم پیاپی اش با تحسین عمومی روبرو می شود. (خواهش می کنم کلمه «عمومی» را محکم بخوانید تا حساب یراحی را از خواننده هایی که همیشه تحسین برانگیز هستند اما فقط برای هواداران ِ خاص ِ خودشان جدا کنید) برای رسیدن به این توفیق، او فرصت های فراوانی را از دست داد: فرصت مصاحبه های داغ و جنجالی که به او ویترین تبلیغاتی می داد اما تمرکزش را می گرفت، فرصت خواندن کارهای سطحی که او را به لیست هیت ها می فرستاد اما شاید مسیرش را عوض می کرد، فرصت کنسرت دادن و پولدار شدن، فرصت همکاری با خواننده هایی که عاشقانه دوست دارند یراحی آهنگسازشان باشد و بسیاری فرصت های دیگر. در ازای تمام این از دست دادن ها، به نظر من آنچه امروز یراحی به دست آورده ارزش بیشتری دارد. این موفقیت مبارکش.
 
   
 

 
درباره مهرجویی و چاوشی و هواداران مشترک

داریوش مهرجویی از محسن چاوشی ناراحت است. برای ابراز ناراحتی اش از ادبیات مناسبی استفاده نکرده و اسباب دلخوری طرفداران خواننده "سنتوری" را فراهم آورده... چاوشی هم همه چیز را به عهده هوادارانش که نسبت به طرفداران مهرجویی بسیار باانگیزه تر و پرحرارت تر هستند واگذار کرده و خودش پشت ِ آخرین سنگر (همان سکوت خودمان) پناه گرفته و تماشا می کند. در این میان بلاتکلیف ترین آدم هایی که این غائله را نظاره می کنند کسانی مثل من هستند که هم "سنتوری" را به خاطر قصه، شخصیت پردازی و از همه مهم تر شخص ِ مهرجویی دوست دارند و هم به قطعاتی که چاوشی برای این فیلم خواند علاقه مندند. هواداران مشترک مهرجویی و "سنتوری" دوست ندارند در این بلوا به سوی هیچ کدام از این دو بغلتند. اگر ایرادی ندارد به ما هم احترام بگذارید.

 
   
 

 
با «ربنا» یا بی «ربنا» شجریان برنده است!

گاهی پدیده های اجتماعی به گونه ای جلو می روند که حاصلشان برای آدم های بزرگ (به قول سیاسیون) تحت هر شرایطی بُرد- بُرد است! در ششمین سال تحریم "ربنا"ی استاد محمدرضا شجریان توسط صدا و سیما، حالا بیشتر از گذشته می توان به این نتیجه رسید که در هر وضعیتی همه چیز به سود او تمام می شود:

اگر «ربنا» پخش بشود استاد شجریان و مردمی که شنیدن این صوت را جزو مقدمات افطار خود می دانند بر تفکر سانسورچی گرایانه صدا و سیما غلبه کرده اند. اگر «ربنا» با صدای دیگران پخش شود، عظمت استاد شجریان و بی همتا بودن او به صورت رسانه ای مُهر تایید می خورد!

و اگر هیچ نشانی از «ربنا» چه با صدای استاد و چه بی صدای او در صدا و سیما یافت نشود، رسانه های دیگر و صفحات مجازی آنچنان یادآوری با شکوهی از او به عمل خواهند آورد که تاثیرگذاری اش چه بسا از سالیانی که «ربنا» بدون دردسر روی آنتن می رفت نیز بیشتر می شود! برای رسیدن به موقعیتی که در صورت اتخاذ هر تصمیمی برنده شوی، قبل از هر چیز باید «شجریان» باشی!
 
 
   
 
اصلاح می‌کنم قبل از آنکه اصلاح کنید

در مقدمه "پنجره" یعنی چند خط بالاتر از تیتراژهای جورواجور مناسبتی ماه رمضان نوشتم و الان می خواهم نوشته ام را اصلاح کنم! تیتراژهای ماه رمضان به شدت یکنواخت هستند و در آنها از جورواجور بودن اثری نیست! این یکنواختی،  ماحصل جهان بینی محدود مدیران صدا و سیماست که نگاه به این مقوله را فقط از یک زاویه  می فهمند و تایید می کنند! نگاهی که نتیجه اش می شود استفاده از تعابیر کاملاً تکراری و حتی کلمه های کپی شده مثل "قبله" و "برگشتم" و "ندیدمت" و "تو هوایم را داشتی اما من نه" و...!

چند شب پیش در یک برنامه تلویزیونی یک مصراع بی نظیر از زبان خواننده ای جوان شنیدم که هنوز بابت آن در حیرتم! ترانه سرای محترم و جناب خواننده که گویا می خواستند مراتب بندگی خود را با شدت هرچه تمامتر به پروردگار اعلام کنند، در قسمتی از اثر خود فرمودند: "من از هر عشقی جز عشق تو بیزارم"! خب آخه چرا؟ چرا باید به قیمت خواندن یک آهنگ در صدا و سیما، این همه عشق و محبت روی کره خاکی باید مورد بیزاری قرار بگیرد؟ خیلی دوست دارم بدانم سیستم ممیزی شعر در صدا و سیما که "مو" را از ماست بیرون می کشد چگونه حاضر شده به این مصراع مجوز بدهد؟

 
   
 

 
مازیار فلاحی همپای آرتیست های سینما
 
با دیدن تبلیغات فیلم «اسب سفید پادشاه»  تصور می کنیم مازیار فلاحی یکی از بازیگران این فیلم است. سازندگان "اسب سفید پادشاه" به درستی کشف کرده اند که برای مردم حضور خواننده در یک فیلم، به اندازه نقش آفرینی آرتیست های سینما، جذابیت دارد  و می تواند به گیشه کمک کند. چند ماه پیش نیز صدای بنیامین بهادری روی کلیپی از فیلم "چند متر مکعب عشق" توجه برانگیز شد. در سالهای اخیر موسیقی برای سینما کارساز بوده و سینما موفق نشده با معرفی بازیگرهایی که خواننده شده اند این محبت موسیقی را متقابلاً پاسخ بدهد!
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 تیر 1394 - 18:13

دیدگاه‌ها

یکشنبه 7 تیر 1394 - 19:24

نظر شما واسه خودت محترمه البته ...

دوشنبه 8 تیر 1394 - 02:08
mehrshad SH

یراحی حالا اولین خواننده ای است که برای دو آلبوم پیاپی اش با تحسین عمومی روبرو می شود. (خواهش می کنم کلمه «عمومی» را محکم بخوانید تا حساب یراحی را از خواننده هایی که همیشه تحسین برانگیز هستند اما فقط برای هواداران ِ خاص ِ خودشان جدا کنید)
.
منظورش محسن چاوشی بودا....
تایید کن

145.62.101.1
دوشنبه 8 تیر 1394 - 12:42
سعيد ر

الان اغلب خواننده ها همینجورن جناب مهرشاد.

9.43.43.254
سه شنبه 9 تیر 1394 - 15:44
مجمد

خیلیا تحت تاثیر تبلیغات اغراق آمیز این آلبوم قرار گرفتند.من تو این چند روزه با خیلیا مواجه شدم که اصلا آلبوم رو گوش نکردن ولی ازش تعریف میکنن

143.42.96.55
یکشنبه 7 تیر 1394 - 19:41

حیف ربنای استاد حیف.....
این جمله بسیار زیبا و تامل برانگیز بود ششمین سال تحریم.......

یکشنبه 7 تیر 1394 - 20:36

با سلام خدمت دست اندرکاران موسیقی ما. سایت شما سایت محبوب من است. از آی پی من میتونید میزان سر زدن من به سایتتون رو ببینید.
فقط خواهش میکنم، استدعا دارم این نظر من رو بدون سانسور چاپ کنید. یا اصن حداقل جاهاییش رو چاپ کنید.
از طرف خودم و همه هواداران محسن چاوشی از جناب بحرینی ملتمسانه خواهش میکنم که هیچگاه در مورد محسن چاوشی مطلبی ننویسند. به نام محسن چاوشی که میرسند، یک نفس عمیق بکشند و از کنار او عبور کنند و این همه حسادت و بغض و کینه نسبت به استاد چاوشی رو در مطالبشون بروز ندن. لطفا یکبار دقیق مطلب بالا در مورد چاوشی رو بخونین... گفته محسن چاوشی پشت آخرین سنگر داره تماشا میکنه... یعنی حیا و نجابت چاوشی در پاسخ ندادن به مهرجویی رو به سنگر گرفتن در پشت هوادارها تشبیه کردن، کار اخلاقی هست؟
از سایت موسیقی ما تعجب میکنم که بدون کمترین نظارت بر مطالب، اونها رو چاپ میکنه.
آقای بحرینی، به محسن چاوشی حسادت میکنی و کینه داری، چون بعد از اهنگ غیر معمولی با شعر شما، چاوشی دیگه سراغت رو نگرفت فقط به این دلیل که در مسیر هنری چاوشی جایی نداشتی. اشعاری که چاوشی در ادامه مسیر هنریش استفاده کرد تحسین همه و به خصوص کارشناسان همین سایت موسیقی ما رو بدنبال داشت.
الان بغض داری که چرا چاوشی ازت شعر نگرفته؟ اون مصاحبه ای که انجام دادید و به محسن چاوشی تاختید رو هیچوقت فراموش نمیکنیم. مصاحبه ای که بازهم با سکوت محسن چاوشی همراه بود و همان سنگر به قول شما.

دوشنبه 8 تیر 1394 - 01:39
مهدی

منم این خواهشو دارم...

132.16.175.12
دوشنبه 8 تیر 1394 - 09:53
شایان

ممنون دوست عزیز. امیدوارم جناب بحرینی نظرات رو بخونن و هنگام مواجهه با محسن چاوشی، بیخیال از کنار او عبور کنند

123.127.90.218
دوشنبه 8 تیر 1394 - 10:33
K.t.K

بسه دیگه بابا شورشو درآوردین. این استاد اون استاد آن سلطان... اینارو از کجاتون در میارین. مگه فقط چاوشی و احسان و یگانه خواننده ن که هر کی هر چی میگه ربطش میدین به اینا. والا به خدا اینا هنوز باید درس پس بدن استاد استاد میکنین. هر کی هرچیم میگه حسوده (مثه این بچه دو ساله ها). استاد به گلپا شجریان شهیدی وزیری و... میگن لااقل دو تا شاگرد تعلیم داده باشن. هر چند سایت موسیقی ما سلیقه ای برخورد میکنه هر نظری میدیم تایید نمیکنه ولی بهرحال واقعیت برای همه تلخه. یکبار دیگم کل متن علی بحرینی بخون بعد نظر بده من طرفداش نیستم اتفاقا چاوشیو از صمیم قلبم دوست دارم.

165.141.113.14
دوشنبه 8 تیر 1394 - 17:34
shahre ghan

اومده سیاست مدارانه حرف زده....کلا نظرات اقای بحرینی خیلی به دلم نمیشینه....حالا چه تعریف چه تخریب...به نظرمن هم بهتره ایشون درمورد چاوشی عزیزنظرندن.....

64.73.6.244
دوشنبه 8 تیر 1394 - 23:57
پیمان

دقیقا با نظر بالایی موافقم
چاوشی و خواجه امیری و ال وبل آیا واقعا در حدی ان که بشون بگید استاد؟؟
چرا یک خواننده(که بنظر من سطح اجتماعی شغلشون از پزشک و مهندسین و با سوادای زحمت کش کمتره) رو انقدر بالا نبرید

70.229.236.64
یکشنبه 7 تیر 1394 - 21:46

بابدهکار بودن سینما به موسیقی کاملا موافقم

یکشنبه 7 تیر 1394 - 22:18

درو بر مازیار فلاحی!تازه رشته کارگردانی هم که خوندن باعث میشه فیلم با موسیقی بهتر جور بشه

مهرجویی هم بنظرم بره سراغ خواننده ای که پتانسیل بالایی داره
مث چارتار
اینجوری میتونه چاووشی رو شکست بده
خیلی هم به سبک سنتوری میاد

یراحی هم آلبومش خیلی عالیه!
بنظرم آلبوم یراحی و آلبوم پیام صالحی (گروه آریان) با تیم قوی(فلاحی جهانبخش کوشان حداد مهرزاد امیرخانی یاحا کاشانی اعضای آریام ماهان بهرام خان) بهترین های سال باشن

دوشنبه 8 تیر 1394 - 12:35
شهاب شریف

مازیار فلاحی مهندسی صنایع خونده. صرفا جهت اطلاع

144.186.230.7
سه شنبه 9 تیر 1394 - 00:01
پیمان

مازیار فلاحی متولد ۲۶ مهر۱۳۵۳ در تهران است. نوازندگی گیتار را از سال ۱۳۶۸ آغاز کرد. در سال ۱۳۷۱ در رشته مهندسی صنایع وارد دانشگاه شد و همزمان در مرکز آموزشهای هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره کارگردانی سینما را در سال ۱۳۷۴ به پایان رساند. فیلم کوتاه «مطرود» اولین تجربه کارگردانی وی است. پس از آن در سال ۱۳۷۶ مجموعه داستانهای کوتاهش را با نام " کلاغ - پاییزکودکی " منتشر کرد. این کتاب ریشه قصه‌های ترانه‌های او شد.

173.120.99.74
یکشنبه 7 تیر 1394 - 22:53

سنتوری بدون چاوشی یعنی شکست یعنی هیچ...سنتوری رابدون صدای چاوشی تصورکنید ....هیچی نداره...

سه شنبه 9 تیر 1394 - 19:16
amir.am

چاووشیم بدون سنتوری هیچی نبود
صرفا جهت اطلاع

97.111.208.197
یکشنبه 7 تیر 1394 - 22:56

کجای آلبوم یراحی خوب بود اخه؟؟؟
آلبوم مثل مجسمه مثل مخاطب خاص اول آدمو به خودش جلب میکنه ولی لذتش به همون بار اوله و بس
تو عرض این 6 ماه فقط آلبومای خواجه امیری و یگانه آدم حوصلش میکشه بازم گوششون کنه

اینکه آقای یراحی تو عرض این دوسال آهنگ دندون گیری نتونستن پخش کنن فکر نکنم زیاد جالب باشه چون کار خواننده آهنگ خوندنه نه اینکه بشینه دو سال صبر کنه تا موقیتش پیش بیاد.خواننده ای خوب مثل بنبامین و خواجه امیری و یگانه و ... نبض هوادارشونو تو دستشون نگه داشتن
به قول علی شریعتی بادها می آیند و میروند و صحرا کماکان صحرا باقی میماند.الانم از 12 ماه سال نمیشه همه چی رو به یکروز موکول کرد و انتظار معجزه داشت.خواننده باید بخونه تو بازار باشه تا شناخته شه

کلیتش خواننده تو صفحات مجازی خواننده نیست.شاید یکد درصد افرادی که مشتاق آهنگن حتی به سایتای موسیقی سر نمیزنن چون اگه خواننده خواننده باشه صداش از هندزفری گرفته تا ماشین پخش میشه

دوشنبه 8 تیر 1394 - 09:39
ققنوس

من از وقتی آلبوم آقای یراحی در اومده تا حالا بیشتر از 50 بار گوشش کردم حتی یک بار هم خسته نشدم هر چقدر بیشتر گوش میدم بیشتر بهش علاقه مند میشم 12 ترک متنوع و غیر تکراری من کارهای اون خواننده هایی رو که شما میگین من قبلا گوش می کردم ولی چیز چندان جالبی نه تو صداشون هست نه تو ملودی هاشون در ضمن آقای یراحی دو سال صبر نکرده هیچ آهنگی بیرون نده تا مثل مجسمه بیاد چندین تک آهنگ بعد از آلبوم امپراطور پخش کرده که اونها هم مثل بقیه کارهاشون شنیدنیه در ضمن آقای یراحی نیازی به این نداره تا هر آهنگی بیرون بده تا به اصطلاح شما نبض هواداراشو تو دست بگیره

94.58.12.32
دوشنبه 8 تیر 1394 - 18:07
Armin Sobhkhiz

حامد جان اولا آلبوم و سطح هنری و توانایی مهدی یراحی رو با آلبوم مخاطب خاص مقایسه نکن.به قول ایرج کیرزا این کجا و اون کجا ...
دوما منم قبول دارم آلبوم مجسمه تنها جذابیتش مربوط به آهنگ بهونه میشه و بس.تئوری آهنگ های آلبوم خیلی محافظه کارانه و ایستا در نظر گرفته شده.ولی به هیچ وجه حق نداریم کلاس کاری و هنری مهدی یراحی رو زیر سوال ببریم.زحمت زیادی کشیده شده واسه آلبومش

226.225.219.49
سه شنبه 9 تیر 1394 - 00:05
پیمان

واقعا یگانه و خواجه بهتر بودن؟ یه فقط چون اسم گنده تری دارن میگید؟
خیلی زیبا بود بنظرم آلبوم
بعد از چند تا آلبوم بد(حمید عسگری یگانه عبدالمالکی ) مث آلبوم سینا حجازی خوب بود

243.151.62.100
سه شنبه 9 تیر 1394 - 19:20
amir.am

به قول طرفدارای یگانه و خواجه امیری که به همه میگن برو همونارو گوش بده و در مورد خوانندمون نظر نده
منم به شما میگم برو همونارو گوش بده و در مورد این آلبوم نظری نده
آلبوم خیلی خوبی بود،از تمام آلبومایی ک تو سال 94 تا حالا اومده بهتره بوده،نه تکراری بوده نه ضعف خاصی تو ترانه داشته

120.84.12.128
دوشنبه 8 تیر 1394 - 01:24

اقای یراحی اگه معروف شدن و اهنگاشون مورد استقبال قرار گرفته بخاطر دوستی با اقای علیخانی یا پارتی بازی نیست صرفا بخاطر استعداد و توانایی ایشونه
شما اگه با شنیدن یک بار این البوم از صدای ایشون خسته میشید بهتره اصلا سمت اهنگای ایشون نرید اهنگای اقای یراحی مخاطبای خاص میخواد هرکسی متوجه نمیشه

دوشنبه 8 تیر 1394 - 11:32
parsa.z

اولش با احسان یه پله ی بزرگی رو اومد بالا اما بعدش دیگه جدا شد الان این مهدی خودشه واقعا هم از نظر من البومش قوی بود وقتی با بهترین ها همکاری کنی البوم هم قطعا ضعیف نمیشه

21.152.38.250
دوشنبه 8 تیر 1394 - 16:36
شیدا راد

واقعا احسان علیخانی نقش پررنگی تو موفقیت مهدی یراحی داشت ولی دیگه معجزه که نمیتونه بکنه اقای یراحی اگه به جایی رسیده اول از همه به خاطر تلاش و استعداد خودش بوده و از همه مهمتر شخصیت بسیار دوست داشتنی و دور از حاشیه ای که داره
من هوادار ایشون نیستم ولی دیگه بعضی دوستان حرفاشون دور از انصافه. از کار خوب باید تعریف کرد

6.80.158.229
دوشنبه 8 تیر 1394 - 01:51

با نظر آقا حامد موافقت،آلبوم پر سروصدایی بود،اما بنظرم پیشرفتی برای مهدی یراحی نبوث

دوشنبه 8 تیر 1394 - 01:59

یراحی حالا اولین خواننده ای است که برای دو آلبوم پیاپی اش با تحسین عمومی روبرو می شود. (خواهش می کنم کلمه «عمومی» را محکم بخوانید تا حساب یراحی را از خواننده هایی که همیشه تحسین برانگیز هستند اما فقط برای هواداران ِ خاص ِ خودشان جدا کنید)
ما طرفدارات بهت افتخااااااااااااااااااااااااااااااااار میکنیم امپراطور.......

دوشنبه 8 تیر 1394 - 04:17

واقعاً اونایی که میگن آلبوم یراحی خوب نیست دو حالت دارن
1. هیچی از موسیقی نمیفهمن
2. به خوبی آلبوم حسودیشون شده

سه شنبه 9 تیر 1394 - 00:06
پیمان

موافقم (بدون تعصب)

73.231.46.243
سه شنبه 9 تیر 1394 - 13:41
حجت حیدری

شدیدا موافقم!

45.41.62.179
z.s
دوشنبه 8 تیر 1394 - 04:34

ربنای شجریان از ذهن مردم پاک نمیشود .به هیچ عنوان.

z.s
دوشنبه 8 تیر 1394 - 04:35

فکر میکنم به این حقیقت درست پی نبرده اید که سینما یک هنر کلی است.و تقریبا تمامی هنر ها را در خود جای داده است.و طبیعی است که موسیقی بیشتر به سینما کمک کند تا سینما به موسیقی.استفاده ازهنر ادبیات (فیلمنامه)استفاده از هنر موسیقی (به عنوان موسیقی متن و استفاده در تیتراژ های ابتدایی و پایانی)و...نمونه هایی از استفاده هنر سینما از دیگرهنرهاست. به هر حال سینما یک هنر سمعی بصری است.ولی با این همه تصویر، هم بار ها به کمک موسیقی آمده است.این همه سریال و فیلم های سینمایی که بستر را بری موسیقی باز میکنند و باعث معروفیت خواننده و آهنگساز میشوند چیزی نیست؟ یا حتی به عنوان نمونه کلیپی که برای آهنگ چرا رفتی آقای شجریان ساخته شد و آن را موفق تر کرد چیزی نبود.(درست است که کلیپ خوبی نبود ولی به هر حال باعث معروف تر شدن و هیت شدن آهنگ چرا رفتی شد.)
به هر حال باید گفت هم سینما در موفقیت موسیقی نقش اساسی داشته و هم موسیقی در موفقیت سینما.

z.s
دوشنبه 8 تیر 1394 - 04:35

قطعه ی آخرین اسیر را دوست داشتم.امیدوارم آلبوم ایشان فروش خوبی و خود آقای یراحی موفقیت بیشتری داشته باشند.

z.s
دوشنبه 8 تیر 1394 - 04:37

برای طرفداران آتشین چاووشی.
1.اول از همه بگم نه مهرجویی کلیت سینماست و نه چاووشی کلیت موسیقی.
2.من هم با نظر نویسنده موافقم کاش در سنتوری هم استاد مهرجویی باشد هم آقای چاووشی.
3.این که چاووشی در موفقیت فیلم سنتوری دخیل بوده ،شکی نیست ولی برخی کاربران طوری نظر میدهند که انگار همه کاره ی فیلم سنتوره آقای چاووشی بوده اند.فیلمنامه ی خوب آقای مهرجویی و خانم وحیده محمدی فر،کارگردانی عالی جناب مهرجویی،بازی خوب آقای بهرام رادان هیچ دخالتی نداشته و فقط آقای چاووشی خوب بوده اند.
4.راستی خیلی از طرفداران آتشین آقای چاوووشی اصلا قبل از سنتوری ایشان را می شناختند که حالا مدعی اند.پس باید گفت هم مهرجویی به چاووشی مدیون است هم چاووشی به مهرجویی.
5.چند روز پیش یه مطلبی گذاشته بودید تحت عنوان: چاوشی، چه کرده ای با مهرجویی؟! که گوهر گمشده ی سینما را اخلاق معرفی کرده بود.چرا زمینه را برای کسانی که از آب گل آلود ماهی میگیرند آماده میکنید تا از سینما بدین وسیله عقده گشایی کنند؟چون استاد مهرجویی با ادبیاتی نه چندان صحیح بر علیه آقای چاووشی صحبت کرده اند.کل سینما بی اخلاق میشود.
6.استاد مهرجویی طرفداران خود را دارد و حتی اگر چاووشی در سنتوری نباشد فیلم باز هم به خاطر وجود آقای مهرجویی (البته مهرجویی لیلا و هامون) موفق خواهد بود.(البته موفقیت کمتر).
7.در آخر میخواهم بگویم ای کاش سنتوری2 ساخته نشود.ای کاش علی سنتوری همان جور محبوب در ذهن طرفداران سینما و موسیقی باقی بماند.فقط ای کاش... .

دوشنبه 8 تیر 1394 - 06:49

نوشته ها و منطق آقای بحرینی رو معمولا دوس داشتم ، نگاهشون منصافه ست.

دوشنبه 8 تیر 1394 - 08:58

اقای حامد، مهدی یراحی خواننده هیت نیست که هر روزیه ترک سطحی بده و تو ماشین جوونا شنیده شه.یراحی خواننده ای هست که خیلی از خواننده ها ارزوشونه براشون اهنگسازی کنه اما اون میدونه که اگه بخواد وقتشا برای کنسرتهای بیشمار یا اهنگسازی برای دیگران بزاره البومی به این کیفیت نمیتونه به بازار عرضه کنه.یراحی کسی هست که برای تمام کارهاش وقت میزاره.کسی که سطح کارهاش رو هم کسایی میتونن درک کنند که گوششون با موسیقی خوب پرورش پیدا کرده باشه.

دوشنبه 8 تیر 1394 - 12:30

دقت کردین معمولا تو همه جا ردی از محسن جاوشی هست

دوشنبه 8 تیر 1394 - 12:52
پیاده رو ** ارتش میلیونی هواداران محسن چاوشی **

ما همه جا هستیم دوست من

119.148.210.153
دوشنبه 8 تیر 1394 - 12:55

با این که دل خوشی از جناب بحرینی ندارم اما حرفاش در مورد سنتوری منطقی بود

دوشنبه 8 تیر 1394 - 13:40

از كجا ميدونين البوم يراحي مورد توجه عموم قرار گرفته

دوشنبه 8 تیر 1394 - 16:48
حدیث

چون از فروشی که داشتن و طرفدار های بسیار زیادی که دارم که در کل کشور خرید بسیار بالای دارن وحمایت هایی که مردم درساعت ها میکردن این توجه رو نشون میده

183.198.113.190
دوشنبه 8 تیر 1394 - 15:29

مهدی یراحی همیشه به شنونده کارهاش احترام‌گذاشته،خوشحالم که هستن تا ما بتونیم کارهای خوب و موسیقی‌خوب رو بشنویم،ترانه های که انتخاب میکنن حرف واسه گفتن داره،با فکر کار میکنن،و کیفیت کار براشون مهمه،مهدی یراحی کارش درسته اینو هم‌من طرفدار میگم هم اهالی فن و‌موسیقی هم منتقدان و....امیدوارم شاهد موفقیتهای بعدی ایشون هم باشم

دوشنبه 8 تیر 1394 - 15:39

اسم مهدی یراحی وقتی پای یه اثر باشه یعنی اون کار ارزش داره بشنویش و وقتی بشنوی قطعا دوستش خواهی داشت،این اعتباری که اسمشون داره رو کمتر خواننده ای داره،لااقل برای من اینجور بوده،قبول دارم واقعا صدای مهدی یراحی رو اکثر مردم دوست دارن،کارهاش مختص به یه سن و سبک نیست هر کسی که موسیقی رو دوست داره با خیال راحت اهنگهارو گوش میده و لذت میبره و حالش خوب میشه،مهدی یراحی واقعا بهترین هنرمند و باهوشترین هنرمند مملکتمونه که بهش افتخار میکنم

دوشنبه 8 تیر 1394 - 15:51

زیاد تعصبی برخورد نمیکنم من،اما واقعا بی انصافی و کم لطفیه اگه بگیم مهدی یراحی کارش بد بود،قطعا از البوم فلان خواننده که اسمی ازش نمیارم و صدای اون و نحوه خوندنش هم برای هوادارای خودش خوبهبهتر بوده،تو متن اقای بحرینی هم اشاره شد تحسین عمومی،این یعنی هر کسی که موسیقی خوب گوش میده قطعا تو لیست علاقه مندی هاش اسم مهدی یراحی هم هست.فقط طرفدارهاشون نیستن که تعریف میکنن،و خوششون میاد،همه دوست دارن صداشون و کارشون رو.من هم دوست دارم و البوم رو شنیدم و میگم مهدی یراحی کارش رو خوب بلده خیلی خوب

دوشنبه 8 تیر 1394 - 19:39
حسین 123

همه دوست دارن صداشون رو کارهایشان رو از همه مهمتر اخلاقشون رو

83.124.186.100
دوشنبه 8 تیر 1394 - 15:53

کسی به یراحی و کارهاش نمیرسه همیشه جلوتر از رقیباشه

دوشنبه 8 تیر 1394 - 15:55

تبریک میگم به مهدی یراحی برای انتشار آلبوم مثه مجسمه مخصوصا تو قسمت ترانه که یه تیم خوب و دور هم جمع کرده
متاسفانه تیتراژهای امسال سریال ها مثل خود سریال ها شدیدا ضعیفه کاملا با حرف شما موافقم
من مصاحبه آقای مهرجویی نسبت به محسن چاوشی و اصلا نپسندیدم بنظر من اگه قرار باشه کسی جواب این مصاحبه بده خود محسن چاوشیه نه طرفداراشون ..... آقای مهرجویی شخص مهم و بزرگی برای سیمای ماست احترامشون واجبه
کار روزنامه نگار نوشتن و نقد کردن حمله به آقای بحرینی تو کامنتا کار اصلا درستی نیست همون جوری که محسن چاوشی سکوت کرده شما هم به تبعیت از ایشون سکوت کنید.

دوشنبه 8 تیر 1394 - 16:54

واقعا آقای یراحی کارتون عالی هست و آلبومی ساخت که باهمه کارهاش فرق داشته باشدآقای یراحی سه سال روی این آلبوم کار میکرد واین زحمتشما واقعا دیدیم چه آلبومی برای ما بیرون داده طرفداراش هم زیاد شده مثل همیشه و باید به همچین خواننده افتخار کرد

دوشنبه 8 تیر 1394 - 17:31

مثل مجسمه رو دوست داشتم و به مهدی یراحی تبریک میگم،این کار و اهنگ هاش و ترانه و جنس صداش عالی بود،تکراری نبود هر کدوم از کارها قابل دفاع بود و بسیار شنیدنی،تبریک میگم خیلی خیلی مثل مجسمه رو دوست دارم

دوشنبه 8 تیر 1394 - 17:36

یراحی حالا اولین خواننده ای است که برای دو آلبوم پیاپی اش با تحسین عمومی روبرو می شود. (خواهش می کنم کلمه «عمومی» را محکم بخوانید تا حساب یراحی را از خواننده هایی که همیشه تحسین برانگیز هستند اما فقط برای هواداران ِ خاص ِ خودشان جدا کنید)
منظورتون محسن چاوشی بود؟تابلو بود

دوشنبه 8 تیر 1394 - 17:41

با طاها موافقم مهدی یراحی کار و نحوه ی اجراش عالیه و مونده که حالا حالاها بهش برسن،نویسنده ی متن هم حقیقتی رو گفتن که همه ما دیدیم و شاهد هستیم،منو رها کن،امپراطور و مثل مجسمه رو همه دوست دارن،و البومهای موفقی هستن

دوشنبه 8 تیر 1394 - 18:32

خیلی امیدوارکننده ست برای موسیقی کشورمون اینکه هنوز هم خواننده هایی هستند که برای وقت و گوش مردم ارزش قائلند و اونقدر تمرکز و وقت و انرژی روی تک تک عناصر البوم از جمله ترانه و تنظیم و سایربخش های یک ترک میزارن تا بجای اینکه تو ی مدت محدود کلی طرفدار پیدا کنه ولی بعد ی مدت کوتاه آتیشش بخوابه و حرفه خود شخص خواننده زیر سئوال بره،ی آالبوم با ارزش موسیقیایی بالا بعد مدتها به بازار موسیقی ارائه میدن که مهدی یراحی جزو معدود اون خواننده هاست که هوش موسیقیایی بالایی هم داره و البته سیاست کاری خاص خودشو هم،اینو میگم چون اینبار کارهای متفاوتی ساخته تا تکراری نشه و نمیشه..و نتیجه ش این میشه که من روزی 50 مرتبه ترک به ترک البومشو گوش بدم و خسته نشم..براشون آرزوی موفقیت میکنم و امیدوارم همیشه همینطور تو اوج باشن.

دوشنبه 8 تیر 1394 - 19:20

یراحی حالا اولین خواننده ای است که برای دو آلبوم پیاپی اش با تحسین عمومی روبرو می شود. (خواهش می کنم کلمه «عمومی» را محکم بخوانید تا حساب یراحی را از خواننده هایی که همیشه تحسین برانگیز هستند اما فقط برای هواداران ِ خاص ِ خودشان جدا کنید)
حقیقت محضه. اینقدر کارش رو عالی انجام داده که همه کارشناس ها تعریف میکنند و نیاز نیست که طرفداراش بیان اینجا و گلوی خودشون رو پاره کنن و دعوا کنند سر امتیاز و این چیزا

دوشنبه 8 تیر 1394 - 19:49

مثل مجسمه عالی بود،عالی،بعد مدتها یه البوم خوب شنیدیم و حالمون خوب شد،ممنون اقای یراحی ممنون که بهترینهارو برای مخاطبانتون ارائه میدین

دوشنبه 8 تیر 1394 - 19:55

صحبتای خوبی بود ولی باید آلبوم های بی نام و نشون اما عالی رو نیز در نظر گرفت. در رابطه با موسیقی که باید گفت همه اصناف و سازمان ها به موسیقی بدهکارن به جز مردم.

دوشنبه 8 تیر 1394 - 19:57

من هم موافقم که یراحی داره به راه خودش ادامه میده، و مسیر خاصی رو دنبال می کنه.
با این که طرفدار دوآتیشه ی هیچکس نیستم، اما اکثر کارای یراحی رو دوست داشتم.
همین طور اکثر کارای محسن چاوشی رو. اما این دلیل نمیشه اگه کار ضعیفی دارن ازشون
دفاع بیجا بکنیم و مخالفاشونو حسود و دشمن بدونیم.
آقای بحرینی هم به نظرم در مورد همه چیز نظر میدن. از سیاست بگیرید تا ورزش، موسیقی، هنر،
سینما، روانشناسی، جامعه شناسی ، اخلاق و ...
من با مطرح کردن نظر شخصیشون تو پیج فیسبوکشون اصلا مخالفتی ندارم، ولی این که تو سایت موسیقی ما ازش مطلبی گذاشتن که فقط نظر شخصی ایشون در همه موارد و حوزه هاست،
برام باعث تعجبه!!!
درسته که ایشون روزنامه نگار هستن اما دلیل نمیشه در همه ی رشته ها متخصص باشن.

دوشنبه 8 تیر 1394 - 20:40

ما هوادارا به مهدی یراحی افتخار میکنیم ... همشهری جان من همیشه فوق العاده بوده ... براشون همیشه آرزوی موفقیت میکنم ...
هر کدوم از آهنگ هایی که با صدای مهدی یراحی خلق شده فراموش نشدنیه ... بازم منتظر خلق این حس خوبا هستیم ...

دوشنبه 8 تیر 1394 - 23:22

من ترجیح می دم صرفا بی موضوع و مخاطب فقط چند کلمه حرف بی غرض بنویسم...
دوستان، احسان علیخانی از چه سالی اینهمه سر و صدا کرد؟ از زمانی که فرزاد حسنی کمرنگ شد؟ چه سالی؟ 84 به بعد. چرا؟ خب همه می دونیم. مهدی یراحی که از سال 1379 برای پیگیری حرفه ای موسیقی از اهواز به تهران اومد و نهایتاً بعد از 2 سال بررسی بازار پاپ، بسیاری از آثار نسل اول، دوم و حتی دورهء گذار عزیزان اون ادوار رو ساخت. من، نه بخاطر همشهری یا هم قوم بودن با مهدی یراحی، بلکه به هیچ دلیلی از در حمایت بی چون و چرا از ایشون در نمیام، چرا که نیازی نداره و روند رو به پیشرفتش در هر 4 زمینه اصلی موسیقی پاپ، یعنی ترانه، آهنگسازی، تنظیم، میکس و مسترینگ قابل مشاهدست.
قیاس این خواننده با عزیز دیگری نظیر محسن چاووشی بس مع الفارغ محسوب میشه چرا که اصلا در یک سبک و با رویکرد مشابه فعالیت نمی کنند. هردو محترمند ولی در جای خود.
گزارهء معروفی در حوزه پاپ مدتهاست که تکرار میشه و دلیلش هم تکثر دفعات اتفاق افتادنشه که می گه: "آلبوم سوم یک خواننده می تونه مرگ حرفه ایش باشه." خب برخی از خواننده های ما بواسطه پشتوانه مالی یا مدیریت درستشون انقدر آلبوم می دن تا اون مرگ، در صورت وقوع، کمرنگ بشه و به نوعی زیر بار دهها آهنگی که بعد از اون آلبوم تولید می کنند دفن می شه. مهدی یراحی ولی از این قاعده تا الآن حداقل مستثنا بوده. جسارت این خواننده در سپردن حداقل نیمی از آلبوم بدست ترانه و ملودی جوان مستعدی مثل امیرعلی بهادری و در مقابل، تخصیص دادن همون تعداد و شاید بیشتر از قطعات به تنظیم کننده حاذقی چون هومن نامداری به خوبی گویای شناخت بروزِ یراحی از ترکیب های موثر هست. قطعاتی چون خدا به همرات و فکر من نباش هم با تنظیم جوان مستعدی مثل آرون حسینی روانه بازار پاپ شدند و جایگاه خودشون رو باز کردند، در صورتی که هومن نامداری و سعید زمانی (علی رغم کارهای هیتی که با این سن کم در بازار داره) یا فقط یک قطعه با ایشون داشتند و یا اصلا با ایشون همکاری نداشتند. رستاک و نبض این روزهای موسیقی که کارهای الهام گرفته ایشون از بسیاری از استایل های غربی رو می طلبه از آلبوم پیش معلوم بود که حضور پررنگی خواهند داشت و به نوعی فراتر از سه ترک "ازخودت خبر بیار"، "زمستون" و "مادر" ظاهر خواهند شد. در این بین، روزبه بمانی و دوستی دیرینه او با یراحی و ترکیب حس همیشه متعالی این دو با هنرمندی آرش فتحی که سابقه ای فراتر از چند ترک چارتار نداره در کنار تنظیم فوق العاده احساسی سعید زمانی و میکس و مسترینگ دلنشین ایشون به هیت آلبوم تبدیل شد و شاید استقبال کم نظیر مخاطبان این خواننده از این ترک، به نوعی وی رو به فکر وابداره که چرا آلبوم رو بنام این ترک نزد که بتونه سرآغاز کنسرتهاش رو با این موزیک اتمسفریک و فراگیر سامان ببخشه. هرچند که نباید از حق گذشت که ترک مثل مجسمه با آهنگسازی بدیع ولی دلنشین امیرعلی بهادری بروی ترانه خودش و تنظیم فوق العاده حرفه ای هومن نامداری که سیری روایی به این اثر بخشیده کلاس متفاوتی به آلبوم، اونهم به عنوان سرآلبوم، داده. در این بین هنرمندی بانو برزویی و معین راهبر عزیز هم قابل تقدیره و حس همیشگی معین رو در اورتورهای ویالن، پیانو و گیتار لحاظ کرده. در این بین، شاید (به نظر شخصی من) نارساترین ترکیب، همکاری علیرضا افکاری و روزبه بمانی با صدای یراحی هست که شاید توازن آلبوم رو کمی برهم بزنه، چرا که این دو نفر برای صداهایی مثل احسان خواجه امیری که اخیرا اکثر ترک های آلبومش رو با این دو عزیز کار می کنه مناسب تر باشه...گلایهء عامه مخاطبین به یراحی سوق پیدا کردن آثارش به نوحه و مرثیه بود که همنشینی صدای این خواننده با تک تک قطعات تونست به نوعی اون انتقاد رو مرتفع کنه، ولی قطعه "اشتباه" مجدداً بخشی از هویت آثار قبلی رو با خودش یدک کشید. در پایان، فقط باید عرض کنم که هیچ کدوم از جنبه های مذکور موزیکالیته و تکنیکالیته علیرضا افکاری و روزبه بمانی رو زیر سوال نمی بره، بلکه صرفا یه نگاه گذرا به قالب همکاری این دو هست.

پیشاپیش، ممنون از موسیقی ما که نظر رو تایید می کنه.

سه شنبه 9 تیر 1394 - 22:20
mohsen 5678

با کلیت کامنتتون موافقم به غیر از قسمت همکاری خواجه امیری بمانی و افکاری......
البوم پاییز تنهایی بسیار تکراری بود شاید صدای احسان به سبک کاری این دو بیاد ولی توی پاییز هیچ حرف جدیدی برای گفتن نداشتن...!
کلا هر سه نفرشون نیاز به یک تحول اساسی دارند....!

194.84.120.159
دوشنبه 8 تیر 1394 - 23:23

مهدی یراحی بهترین خواننده ایی که من تا به حال دیدم ،مثل مجسمه خوب بود ،کار کیفیت خوبی داشت،نمیفهمم چرا میگن یه بار شنیدیم خسته شدیم،از هر کی پرسیدم دوست داشتن گفتن کار خوبه و خیلی هم شنیدنیه

سه شنبه 9 تیر 1394 - 00:55

واقعا البوم مــــــــــ‍ـهــــــــــــدی یـــراحـــــــــــی عالی بود من خودم از بعد از البوم امپراطور البومایی که اومد رو زیاد دوست نداشتم تا اینکه مثل مجسمه اومد آلبومی ک از وقتی اومده دلم نمیاد ی لحظه هم ب جای اون چیز دیگه ای رو گوش بدم کارایی ک اصلا تکراری نیستن وآدم از گوش کردنشون خسته نمیشه مرسی امپراطور که هستی تا ما هم موسیقی با کیفیت گوش کنیم
واقعا خیلی با اختلاف بهترین خواننده ی ایرانه
در ضمن تا تلاش و هوش و کیفیتی درکارنباشه هیچ خواننده ای موفق نمیشه حتی با خوندن تیتراژ برنامه ای مثل ماه عسلکسی هم باورش نمیشه از هوادارای خود احسان علیخانی بپرسه چون خیلیاشون طرفدار مهدیم هستن و این اصن اتفاقی نیس

سه شنبه 9 تیر 1394 - 13:45

مهدی یراحی از خواننده های درجه یک این مملکته
آلبومش هم واقعا عالی بود و یه خسته نباشید جانانه باید بهش گفت
بعضیا واقعا کم لطفن! جا داره یادآوری کنم که با شکستن پای بقیه قرار نیست ما راه رفتن یاد بگیریم...!!

چهارشنبه 10 تیر 1394 - 04:36

تعجب میکنم بعضی ها میگن با یکبار گوش دادن خسته شدیم!!!!
بنده بیش از 70 یا 80 بار گوش کردم ولی یک درصد خسته نشدم...
بعضی از همین آلبوم هایی که جدیدا اومده رو ببینید که بعد از 2 بار گوش دادن خسته کننده میشه چون نسب آلبوم های قبلی خواننده هیچ تفاوتی نمیکنه... مخصوصا که بعضی از خواننده ها هم همه کاره آلبوم خودشون هستن ، مهدی بسیار هوشمندانه از بهترین های موسیقی استفاده کرده و یک آلبوم عالی رو منتشر کرده...
انشالله خوب بفروشه که به حقش برسه.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آنچه مهدی یراحی در این سال‌ها از دست داد و آنچه مهدی یراحی در این سال‌ها به دست آورد | موسیقی ما