برنامه یاد بعضی نفرات
 
اولین تجربه خواندن در آلبوم تنبور برای خواننده‌ای که به شکل دیگری از آواز شهرت دارد
«سر هزار ساله» با آهنگسازي كيوان كيانيان و صداي سالار عقيلي منتشر شد
موسيقي ما - آلبوم موسيقي «سرّ هزار ساله» كاري از گروه موسيقي «بال‌وشان» با آهنگسازي «كيوان كيانيان» و خوانندگي «سالار عقيلي» امروز چهارشنبه توسط موسسه ایرانگام منتشر مي‌شود.

اين آلبوم شامل 9 قطعه از جمله پرده‌ي بي‌پرده (مولانا)، رندانِ بي‌سامان (حافظ)، عيش مدام (حافظ)، تك‌نوازي عود (شهرام غلامي)، طالع اگر مدد دهد (حافظ)، دوش چه خورده‌اي دلا (مولانا)، تك‌نوازي تنبور (كيوان كيانيان)، بار دگر آن مست (ساز و آواز) و سروش (كيوان كيانيان) است.

كيوان كيانيان -آهنگساز- درباره‌ي اين اثر مي‌گويد: «اين اثر، آلبوم تنبور نيست و تنها بر اساس مقامات تنبور نوشته شده است. در واقع، تنبور ساز اصلي ما است و در كنار آن از چند ساز ديگر از جمله كمانچه و همچنين سازهاي كوبه‌اي نيز براي زيبايي بيشتر قطعات بهره گرفته‌ايم. من اصراري به اجراي اصل مقامات نداشتم و تلفيقي انجام دادم تا به موسيقي تنبور كرمانشاه نزديك شود و در كنارش نيز از سازهاي ملوديك بهره گرفتم تا هم شنونده‌ي خاص و هم شنونده‌ي عام بهتر بتواند با اثر ارتباط برقرار كند. اين اثر در حوزه‌ي موسيقي عرفاني و مقامي است؛ به همين خاطر سازهايي چون كمانچه و عود نيز نزديك به حس تنبور نواخته شده‌اند. البته همان‌طور كه گفتم، اين اثر برگرفته از مقامات اصلي تنبور نيست و تنها برداشتي آزاد از آن به حساب مي‌آيد.»

ضبط «سر هزار ساله» دو سال پيش به پايان رسيده و سال گذشته تمامي مجوزهايش براي نشر را دريافت كرده اما با توجه به ديگر آثاري كه «سالار عقيلي» در دست انتشار داشته، شركت «ايران‌گام» ترجيح داد تا اين آلبوم را در حال حاضر منتشر كند.

طبق آنچه كيانيان مي‌گويد اين آلبوم دو مجموعه است كه مجموعه‌ي اول آن از امروز عرضه مي‌شود و مجموعه‌ي دوم دي يا بهمن سال جاري به انتشار درخواهد آمد. آن اثر «در وادي عشق» نام دارد و هم‌اكنون تمامي مراحل ضبط آن تمام شده و تنها يك قطعه‌ي ساز و آوازش باقی مانده است.

كيانيان درباره‌ي انتخاب «سالار عقيلي» به عنوان خواننده‌ي اين اثر مي‌گويد: «پيش از ايشان چند خواننده‌ي ديگر براي خواندن انتخاب شده بودند و تست‌هايي نيز ازآنها گرفتيم كه به نظرم نتيجه، چندان مطلوب نبود؛ اما آقاي نويد دهقان و شهرام غلامي كه از نوازندگان اين اثر هستند، آقای عقیلی را پيشنهاد دادند. آقاي عقيلي تاكنون  اثري تنبوري و محلي نخوانده و مشتاق بود تا در اين زمينه هم تجربه‌اي كسب كند. به هر حال ايشان خواننده‌ي خوب و مطرحي هستند و جنس صدايشان نيز بسيار خوب است و مردم هم از صدايشان لذت مي‌برند. با اين وجود ماه‌ها براي اين اثر تمرين كردند و ما توانستيم جنس و لحن صدايي كه از او مي‌خواستيم را بگيريم. به همين خاطر است كه شايد مخاطبان غيرحرفه‌اي اصلاً صداي ايشان را در اين اثر نشناسند و شك كنند كه خواننده سالار عقيلي است يا شخص دیگری. او براي خواندن اين اثر از لحن و حال و هواي ديگري استفاده كرده تا نزديك به موسيقي مقامي شود.»

احتمال دارد اواسط تابستان سال جاري تور كنسرت‌هاي اين اثر نيز در ايران برگزار شود. در «سر هزار ساله» شهرام غلامي (عود)، نويد دهقان (كمانچه)، حسين رضايي‌نيا (دف)، همايون نصيري (دوم‌دوم و دايره)، افشين هنرور (كوزه، تنبك) ، فرهاد اسدي (دايره) و كيوان كيانيان (تنبور) نواخته‌اند و كيميا كيانيان، بنفشه فرهمند، امير تفتي و سهراب سپهري نيز به عنوان گروه كر در اين اثر حضور دارند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 - 16:42

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 - 16:59

واقعا زیبا بود با تشکر از آقای کیانیان و سالار عزیز که واقعا زیبا و متفاوت اجرا کرده

چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 - 18:22

صدای تنبور واقعا شور انگیز است

چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 - 18:29

یکی جلوی اینو بگیره
کارخونه البوم دهی
خجالتم خوب چیزیه
یعنی رکورد تاریخی زدی!!!!!!!!با البومهای دسته پنجمت!!

چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 - 20:45

هر چاهار فصل سال با آلبومی از سالــــــــــــــــــــــــــــــــار عقیلــــــــــــــــــــــــــــــی هم راه باشید !!!
طی همین هفته جاری ۲ آلبوم می خانه خاموش و سر هزار ساله پخش شده !!!
۴ فصل ۴ آلبوم از سالار آلبوم نشران ایران ، سالار عقیلی !!!
به امید روزی که ماهی و هفته ای یک بار با آلبومی از سالار هم راه باشیم . . .

چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 - 21:47

شما کار رو گوش کنید و در خصوص کیفیت کار نظر بدید....چه کاری به زمان انتشار دارید؟

چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 - 23:46

سالارعقیلی بسیا خواننده خوبیه الهی هفته ای یک البوم بدهند مخلص سالارعقیلی هستم

پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394 - 08:50

آلبوم فوق العاده زیبایی بود. موسیقی خیلی قوی بود و سالار عقیلی بسیار عالی اجرا کرده

یکشنبه 3 خرداد 1394 - 16:16

خیلی زیبا بود و عالی، متفاوت بود

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «سر هزار ساله» با آهنگسازي كيوان كيانيان و صداي سالار عقيلي منتشر شد | موسیقی ما