برنامه یاد بعضی نفرات
 
اهالی موسیقی برای فرشته ای به نام مادر چه آثاری را تا کنون تولید کرده اند؟
با من بگو وقتی که من درگیر ایثار تو ام*
موسیقی ما – برخی از سوژه ها آنقدر زوایای گسترده ای دارند که همیشه هنرمندان به سراغ آنها می روند.اما شاید گرامیداشت مقام مادر تنها سوژه ای باشد که اگر از هر وجه و با هر هنری به آن نگاه کنیم به یک حرف مشترک می رسیم. نویسنده، کارگردان، نقاش، مجسمه ساز، نگار گر و موزیسین و... هر زمان که خواسته اند روایتی از مادر داشته باشند همگی به یک نقطه رسیده اند. نقطه بی پایان عشق. اما در بین فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر بهانه خوبی بود تا سری آثار قدیمی و جدید موسیقی بزنیم. تا ببینیم موزیسین ها و خواننده های ما برای فرشته ای در کالبد انسان به نام مادر چه پیشکش هایی دارند.
در گزارشی که پیش روی شما قرار دارد به بررسی برخی آثار شاخص موسیقی با موضوع مادر پرداخته ایم:
 
  •  میم مثل مادر
خیلی ها می گویند که زنده یاد «رسول ملاقلی پور» از رفتن خود خبر داشت و به همین دلیل «میم مثل مادر» را ساخت. فیلمی که در آن تلخ ترین تراژدی های دنیای ما آدم ها به تصویر کشیده شد. تراژدی هایی ناجوانمردانه با پس زمینه جنگ که هموطنان زیادی آنها را با پوست و استخوان خود لمس کرده اند. دلیل ماندگاری میم مثل مادر را باید در سکانس پایانی آن جستجو کنید. مادری که از زمان جنگ زخم گازهای شیمیایی رژیم بعث را بر سینه دارد صاحب فرزندی به نام «سعید» با بازی «علی شادمان» می شود و او محکوم به میراث داری از این زخم مادر است. در حالی که مادر سعید روی تخت بیمارستان نفس های آخر را می کشد ، او با جمعی از کودکان معلول  که همانند خودش هستند، در گوشه دیگری از این شهر زخمه بر ساز تنهایی مادرش می زند. سعید ویولن می نوازد و اشک می ریزد زیر لب می خواند: «کاشکی می شد بهت بگم چقد صداتو دوست دارم ... چقد مثل بچگی هام لالایی هاتو دوست دارم». موسیقی کم نظیر «آریا عظیمی نژاد» و ترانه «اهورا ایمان» مهر تثبیتی بودند بر ماندگاری آخرین ساخته زنده یاد رسول ملاقلی پور. ساخته ای که اگر موسیقی آن را شنیدید و یا خودش را دیدید و قطره اشکی در گوشه چشمانتان حلقه نزد باید به احساس خود شک کنید.
 
 
  •  ارسلان کامکار
«مادر مُرد از بس که جان ندارد...» این دیالوگ را به خاطر دارید؟ دیالوگی کودکانه اما پرمعنی که به یکی از شاهکارهای سینمای ایران در دهه شصت باز می گردد. درباره فیلم سینمایی «مادر» اثر مرحوم «علی حاتمی» صحبت می کنیم که تمام بخش های آن به نوعی برای هنردوستان و خصوصا اهالی سینما یک نوستالژی است. در این فیلم داستان مادری روایت می شد که در سرای سالمندان زندگی می کند و برای سپری کردن روزهای پایانی عمر به خانه خود باز می گردد. بازگشت فرزندان این مادر از نقاط مختلف و حضور آنها تا لحظه مرگ مادر باعث رقم خوردن اتفاقات و دیالوگ های جالبی می شود. موسیقی متن این اثر از ساخته های «ارسلان کامکار» بود که توسط گروه «کامکاران» اجرا شد و با کلیت فیلم همخوانی خوبی داشت و به خوبی بر روی سکانس ها نشست. آلبوم موسیقی این فیلم سینمایی در اسفند 1389 و از سوی کانون فرهنگی و هنری «نی داوود» به بازار عرضه شد. این مجموعه شامل 19 قطعه بود.
 
  
  •  زنده یاد خسرو شکیبایی
قطعا یکی از نوستالژی های دختران دهه شصت فیلم سینمایی «خواهران غریب» است! فیلمی که در آن یک درام خانوادگی و روان با زبانی ساده و بعضا کودکانه روایت می شد. به همین دلیل است که هنوز خیلی از دختران دهه شصت با «نرگس» و «نسرین» آن قصه و پدر آهنگسازشان خاطره دارند. نرگس و نسرین الان دیگر بزرگ شده اند و کار بازیگری را ادامه ندادند و زنده یاد «خسرو شکیبایی» که ایفاگر نقش پدرشان بود چهره در نقاب خاک کشیده است. در میان انبوه فیلم های خوش آب و رنگ این روزها هم دیگر خیلی ها از ساخته خوب «کیومرث پوراحمد» یادی نمی کنند. اما شاه بیت قطعه «مادر من» با صدای دلنشین عمو خسرو سینما یعنی «مادر من مادر من تو یاری و یاور من» محال است از یاد ما برود. قطعه ای که زیر صدایش قهقه های دو دختر بود و هر سال در ایام منتهی به روز مادر شاهد انتشار کلیپ هایی هستیم که روی آن ترانه مادر من شنیده می شود. جالب است بدانید که فیلم خواهران غریب در سال 74 که اکران شد رقمی بیش از هشت میلیون تومان فروش داشت!
 
  
  •  زنده یاد ناصر عبداللهی
او یکی دیگر از خواننده های جنوبی بود که تا آخرین روز عمرش از قطعات موسیقایی مذهبی غافل نشد. قطعه «یا فاطمه بنت نبی» با صدای زنده یاد «ناصر عبداللهی» کاری کرد که حتی آنهایی که ارتباط خوبی با موسیقی نداشتند هم مجذوب آن شدند. قطعه ای با شعری از «علی معلم» و ملودی ناصر و تنظیم «بهنام ابطحی» اجرای آن در مشهور شدن او نقش به سزایی داشت. ناصر عبداللهی کنسرت های متعددی را در خارج از کشور برگزار کرده بود و در یکی از مصاحبه هایش پیرامون این کنسرتها گفت:« هنگامی که مراسم تمام شدد، یک خانم خارجی  خود را به من رساند و از یک ایرانی خواست تا از من بپرسد ، این سرود چه بود و برای که بود. این خانم گفت: چون با وجود این ‌که چیزی از محتوای شعر متوجه نشدم، ولی به شدت تحت تأثیر قرار گرفته و در حین اجرای آن گریه کردم.»
 
  
  •  علیرضا افتخاری
در بین آثار موسیقی سنتی کم پیش می آید که شنونده قطعه ای با موضوع مادر باشیم. اما «علیرضا افتخاری» در این زمینه از سایر همکاران خود پیشی دارد. او در آلبوم «قصه شمع» ترانه ای به نام «مادر» خواند که آن مجموعه توسط شرکت «سروش» منتشر شد. او در آلبوم «عشق گمشده» به آهنگسازی «جواد لشگری» هم از مقام مادر خوانده است.
 
  
  •  سعید شهروز
از همان اولین آلبوم «سعید شهروز» در کارهای او می شد سنت شکنی های جالبی را دید. یکی از این سنت شکنی ها که تا امروز کمتر مشابه آن را دیده ایم به قطعه «مادر» از آلبوم «نقره داغ» باز می گردد. این اثر شش و هشت دومین قطعه از آلبوم نقره داغ بود ولی آنقدر ریتم و انرژی مثبت داشت که می توانست سرآلبومی نقره داغ باشد! ترانه «صمد پرویس» و آهنگسازی شهروز و تنظیم «بهنام ابطحی» در قطعه مادر تناسب خوبی داشتند و حرف متفاوتی در آلبوم بود. گفتنی ست سعید شهروز برای این قطعه ویدئوی خوش ساختی را هم تولید کرده بود.
 
  
  •  احسان خواجه امیری
«احسان خواجه امیری» در میان آثاری که برای تلویزیون و به مناسبت های مختلف اجرا کرده قطعه ای به نام «خاتون» دارد. اثری که هنوز نسخه با کیفیتش منتشر نشده و این بخشی از ترانه آن است:« همراه عشق و آرزو خاتون رنج و آبرو/بشکن سکوت صبرتو احساستو با من بگو/با من بگو وقتی که من درگیر ایثار تو ام/وقتی که آزادم ولی بازم گرفتار تو ام/خوابای من طوفانیه از موجهای انفجار/آرامش دریای من قلبمو تا ساحل بیار»
 
  
  •  رضا صادقی
اغلب مخاطبان «رضا صادقی» آلبوم «پیرهن مشکی» را به عنوان مبدا فعالیت های هنری این خواننده مشکی پوش در نظر می گیرند. اما او پیش از این آلبوم هم آثار متعددی را تولید کرده بود. داستان کارهای رضا صادقی زمانی جالب تر می شود که بدانید او از دهه هفتاد فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرد و دو آلبوم او در آن زمان خیلی شنیده شد. البته این شنیده شدن در مقیاس کوچک تری نسبت به آلبوم های پر سر و صدای پاپ آن زمان بود که فروش میلیونی داشتند. آلبوم های «بندر قدیم» و «دو تا قلب» از جمله مجموعه های این خواننده پیش از آلبوم پیرهن مشکی بودند که هنوز هم از آنها گاها یاد می شود. در هر دو این مجموعه ها دو قطعه به اسم «مادر» قرار داشت. کلا رضا صادقی در کارنامه کاری خودش قطعات متعددی در وصف پدر و مادر دارد و البته از بچه های بندر که به خانواده دوستی مشهور هستند انتظاری جز این نمی رود!
 
  
  •  مهدی یراحی
ابتدا قرار بود که آلبوم «امپراطور» در اردیبهشت ماه 92 روانه بازار شود و «مهدی یراحی» این تاریخ را در صفحه شخصی خود اعلام کرده بود. او در همان زمان هم قول انتشار قطعه ای ویژه روز مادر را به هوادارانش داد. مهدی یراحی در عمل به اولین قول خود ناکام ماند و آلبوم امپراطور در  پاییز 92 به بازار عرضه شد اما قطعه «مادر» را در موعد مقرر به مخاطبانش ارائه کرد. بر ترانه ای از «رستاک حلاج» یک ملودی اسلو ساخت و تنظیم کرد و با لحن محزونی که دارد به خوبی توانست غم درون ترانه را بروز دهد.
 
  
  •  محسن چاوشی
در نوروز 1394 قطعه «مادر» را با صدای «محسن چاوشی» شنیدیم. قطعه ای در حال و هوای همان کارهای قدیمی او  پر سوز و گداز بود و به واسطه پخش در تیتراژ برنامه تلویزیونی «مهربانو» بیشتر مورد توجه قرار گرفت. او این بار هم مثل تمام این سال ها با «حسین صفا» در بخش ترانه همکاری داشت و «بهروز صفاریان» هم ملودی چاوشی را تنظیم کرد. البته این خواننده یک ترانه دیگر هم با موضوع مادر دارد. قطعه ای که همه به نام «سر خاک مادر من هیچکسی گریه نکرده» آن را می شناسند. اثری که در آن سالها خیلی مطرح شد و برخی طرفداران چاوشی برایش ویدئوها و فوتوکلیپ هایی ساختند که از طریق بلوتوث در تلفن های همراه دست به دست می شد.
 
  
  •  بابک جهانبخش
اولین حضور «بابک جهانبخش» در عرصه موسیقی پاپ به نه سال قبل و آلبوم «چی شده؟» باز می گردد. جهانبخش بیست و دو ساله برای ششمین قطعه از آن اثر به سراغ قطعه «مادر» رفت. بر خلاف کلیت آلبوم که خیلی اکتیو بود قطعه مادر فضایی آرام و عاطفی داشت. همچنین در وکال آن می شد حس و حال کودکی و نوجوانی خواننده را که خیلی از آن دوران دور نشده بود را یافت.
 
  
  •  سینا حجازی
نوع وکال و ریتم ها و تنظیم های او گاهی همراه با طنز و به دور از جدیت است اما ترانه هایش معمولا به اتفاقات و مسائل از زاویه دیگری نگاه می کنند. «سینا حجازی» در شهریور سال 91 همراه قطعه «ماما» را همراه با این متن در فضای مجازی منتشر کرد:« مهم نیست امروز چه روزیه. من تو مملکتی بزرگ شدم که هر روزش روز مادره. این آهنگ رو تقدیم میکنم به مادرم و روح مادر ایمان قیاسی عزیزم که خیلی زود از بین ما رفت و همه مامانای دنیا ... تو که چشم تمام گریه ها بوده ای...». مثل همیشه هم خودش وظیفه ترانه سرایی، آهنگسازی و تنظیم این قطعه را بر عهده داشت.
 
  
  •  گروه آریان
معمولا اگر بخواهند از گروه موسیقی که فعالیتش به پایان رسیده یاد کنند، خاطرات روزهای پایانی آن مرور می شود. ولی به دلیل اینکه در روزهای پایانی فعالیت گروه «آریان» و آخرین آلبوم آنها هیچ خاطره ماندگاری یافت نمی شود ناچار هستیم این بار به گذشته رجوع کنیم. آریان در اواخر دهه هفتاد شور و هیجان زیادی داشت و با آلبوم «گل آفتابگردون» توانستند نظرات مثبت زیادی را به سمت خود جلب کنند. قطعه ای با ترانه و آهنگسازی «پیام صالحی» و تنظیم «نینف امیرخان» که آن زمان حتی به تلویزیون هم راه پیدا کرد. فضای کلی آن آلبوم ریتمیک و اکتیو بود اما سازبندی و تنظیم قطعه مادر ، سنگین و با فضای ترانه ارتباط خوبی داشت. «یاس کبود» یکی دیگر از قطعات آن آلبوم با صدای «علی پهلوان» و پیام صالحی بود که به زندگی حضرت زهرا (س) مرتبط می شد.
 
  
  •  مجید خراطها
«مجید خراطها» از آن دسته خوانندگانی است که دست روی هر سوژه ای در ترانه های خود بگذارد تا عمق تراژدی آن موضوع پیش می رود. اغلب ترانه های او که توسط خودش نوشته می شود مضمونی عاشقانه و آنلایک و واسوخت دارد اما ترانه «مادر» در میان قطعاتش بحث جداگانه ای دارد. در این قطعه ترانه از عمق وجود با مادر خود درددل می کند و اعتقاد دارد که مادران از جنس نور و ستاره آفریده شده اند. خراطها عادت دارد در همه کنسرت های خود این قطعه را به شکل ویژه ای اجرا کند. معمولا یا کلیپی مرتبط با قطعه مادر در سالن پخش می شود یا خودش پشت پیانو قرار می گیرد و می نوازد و می خواند. البته در اغلب موارد هنگام اجرای این اثر بغض می کند و اشک می ریزد.
 
  
  •  مسعود امامی
در آخرین قطعه از آلبوم «همیشگی» باز هم سوژه اصلی مادر درگذشته بود اما این بار روایت کمی متفاوت تری داشت. «مسعود امامی» در ترانه این اثر ابتدا از یادگاری های مادر صحبت می کند. در ادامه هم به بدی های زمانه اشاره می شود که مادر قبلا به آنها اشاره کرده بود. ملودی این قطعه اثری از «ساناز کریمی» بود و تنظیم هم توسط «محمد خاکزاد» انجام شد. مسعود امامی درباره قطعه مادر از آلبوم همیشگی می گوید:« کار «مادر» را کاملا به خاطر خودم خواندم. آنقدر از این قطعه بازخورد گرفتم که خودم انتظار نداشتم. بارها من و حامد حسینی تصمیم گرفتیم که تنظیم این کار را عوض کنیم ولی یک حسی می گفت که این موضوع را پیگیری نکنم.»
 
  
  •  ایمان قیاسی
«ایمان قیاسی» آنقدر در رسانه ها نبوده است که اغلب مخاطبانش فکر می کنند آلبوم «حساسیت» اولین اثر او بود که سالها از کامینگ سون آن می گذرد و هنوز مهر منتشر شد روی تیزر آن دیده نشده است! این خواننده جوان آلبومی نه قطعه ای به نام «شام آخر» را در کارنامه خود دارد که از سوی شرکت «ایران گام» به بازار عرضه شده بود. آلبومی متنوع با سازبندی و تنظیمی که زمان خودش پیشرو بود و پنجمین قطعه آن یعنی «مادر» بسیار مورد توجه قرار گرفت. ایمان قیاسی از ابتدا پروسه تولید آلبوم حساسیت بارها اعلام کرده که این آلبوم را به مادر مرحومش تقدیم کرده است.
 
  
  •  فرزاد فرزین
آخرین قطعه آلبوم «شلیک» هم به موضوع جایگاه زن اختصاص داشت. «فرزاد فرزین» در این اثر ترانه «حامد رجبی» و «مسعود محمدی» را خواند که در آن به استواری و شکوه مقام زن اشاره شده بود. شاه بیت این قطعه یعنی «یه زن می تونه گاهی مرد باشه» بسیار مورد توجه قرار گرفت و به استتوس‌ها و پیام‌های مخاطبان در فضای مجازی راه پیدا کرد. «عباس لطیفی» تنظیم این اثر را بر عهده داشت و او به همراه فرزاد فرزین کار آهنگسازی را انجام دادند.
 
 
  •  شهاب رمضان
این خواننده و آهنگساز جوان هم تک قطعه ای به نام «دنیا رو با تو دوست دارم» دارد. اثری که در ترانه آن از کلمه مادر استفاده نشده اما به محبت ها و بزرگی‌های مادر اشاره می‌کند. «شهاب رمضان» در حال و هوای عاشقانه های همیشگی خود این کار را خواند و بر روی ترانه «سید محمد کاظمی» ملودی ساخت. تنظیم هم توسط «سیاوش صدری» انجام شده بود.
 
 
  •  علی تفرشی
در نیمه دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد با دو ترانه «خانه سبز» و «مست می عشق» به شهرت رسید و آثار او کم و بیش از تلویزیون شنیده می شود. آخرین مجموعه ای که از «علی تفرشی» در بازار موسیقی منتشر شده به سال 87 باز می گردد. او در آلبوم «تردید» قطعه «مادر» را به مخاطبان ارائه کرد. ترانه این اثر از سروده های «اعظم میرهادی» بود و آهنگسازی و تنظیم آن هم توسط علی تفرشی انجام شد.
 
 
  •  مهراج محمدی
در اوایل دهه هشتاد جوان کم سن و سالی از طریق تلویزیون معرفی شد که تا کنون دو آلبوم منتشر کرده است اما همه او را با دو قطعه معروفش می شناسند. امکان ندارد هر سال روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و میلاد حضرت علی (ع) فرا برسد و قطعات «بانو» و «یا علی» با صدای «مهراج محمدی» از تلویزیون پخش نشود. ترانه قطعه بانو ، از سروده های «فریبا وکیلی» ، در اصل راز و نیازی با بی بی دو عالم بود که مهراج محمدی ملودی آن را ساخت و با تنظیمی از «فرمان فتحعلیان» در آلبوم «ایلا» منتشر شد. آلبوم ایلا کاملا تم مذهبی داشت اما محمدی در دومین اثرش که «بی خیال» نام داشت به سراغ یک فضای جوانانه و عاشقانه رفت.
 
 
  •  علی شوکت
عنوان قطعه «مامان من» از آلبوم «بیست شهریور» در ابتدا تداعی کننده یک فضای فان است اما این سبک آثار در کارهای «علی شوکت» جایی ندارد. این خواننده پاپ – راک ترانه های تمامی قطعات آن آلبوم را خودش نوشته بود. ترانه سرا در قطعه مامان من سختی ها و مشکلات بدون مادر را در یک فضای خودمانی ترسیم کرده بود و با وجود تفاوتی که نسبت به سایر قطعات آلبوم داشت اما مورد توجه قرار گرفت. «شهرام مویدی» آهنگساز و تنظیم کننده این قطعه بود.
 
 
  •  میلاد کیانی
یکی از اولین آلبوم هایی که در سال 92 به بازار عرضه شد ، آلبوم «یه جور دیگه» با صدای «میلاد کیانی» بود. جمعی از چهره های سرشناس پاپ او را در تولید این اثر همراهی کردند و میلاد کیانی حسن ختام آلبوم خود را به قطعه «مادر» اختصاص داد. پانزدهمین قطعه آلبوم یه جور دیگه با تنظیمی از «انوشیروان تقوی» شنیده شد و البته به جای اسم آهنگساز و ترانه سرای این قطعه احساسی فقط یک خط تیره درج شد!
 
 
  •  کیارش حسن زاده
«کیارش حسن زاده» در سال 90 آلبوم «دارم میرم» را به بازار عرضه کرد و پس از آن فعالیت خود را در زمینه انتشار تک قطعات دنبال کرد. بهار سال گذشته که او مراحل پایانی تولید آلبوم «مکث با تو» را پیگیری می کرد ، به مناسبت روز مادر قطعه ای به همین نام را در اختیار مخاطبانش قرار داد. در این قطعه «مهتاب رخصتی» سراینده ترانه بود و «محمد خرمی نژاد» ملودی کیارش حسن زاده را تنظیم کرد. آلبوم مکث با تو در آخرین روزهای سال گذشته به مرحله انتشار رسید.
 
 
  •  سیاوش کاظمی
آلبوم «محتاج» در سال 1390 با صدای «سیاوش کاظمی» به بازار عرضه شد. این خواننده در اولین آلبوم خود یک تیم کاری جمع و جور را برای خود برگزید و آلبوم قابل قبولی را تولید کرد. او بر خلاف اغلب خواننده ها که برای سر آلبومی خود به سراغ قطعات ریتمیک یا هاوس و ترنس می روند ، عمل کرد. کاظمی قطعه «مادر» با ترانه ای از «افشین سیاهپوش» و ملودی و تنظیم «ایمان حجت» را به عنوان قطعه اول از اولین آلبوم خود انتخاب کرد. سیاوش کاظمی یک سال بعد آلبوم «ترس» را منتشر کرد و در آن به سراغ تیم کاری متفاوت تری رفت.
 
 
  •  شهرام فرشید
«شهرام فرشید» در زمینه ترانه سابقه همکاری با خوانندگان داخلی و آنورآبی زیادی را دارد. او به همت شرکت «آوای نکیسا» آلبوم «فقط تو» را با صدای خودش در دهه هشتاد منتشر کرد. هفتمین ترانه آن مجموعه، «مادر» نام داشت که ترانه آن از سروده های فرشید بود. «پویا نیکپور» هم وظیفه تنظیم آن اثر را بر عهده داشت.
 
 
 علیرضا خسرونیا

آلبوم «مبهم» با صدای «علیرضا خسرونیا» در سال 93 روانه بازار شد. این خواننده جوان در آلبوم خود که با ترانه سرایی و مدیریت هنری «بابک صحرایی» تولید شد، قطعه ای را برای گرامیداشت مقام مادر اجرا کرد. آهنگسازی این اثر توسط «امین قباد» انجام شد و «امید حسینی» تنظیم کننده کار بود.
 
 
  •  علی جهانیان
«علی جهانیان» در سال 1390 آلبوم «ستاره» را روانه بازار کرد. او روی یکی از ترانه های خود با مضمون «مادر» ملودی ساخت و با تنظیم «افشین طاهری» و در آلبومش، نهمین قطعه بود. او در ادامه چند تک قطعه را هم در فضای مجازی منتشر کرد تا اینکه نامش با حضوری عجیب در شبکه های ماهواره ای سر زبان ها افتاد. یکی از این شبکه ها تیتراژ یک سریال ترکیه ای که با دوبله فارسی پخش می کرد را تغییر داد و از علی جهانیان به عنوان خواننده استفاده کرد.



-----------
*بخشی از ترانه «خاتون» با صدای «احسان خواجه امیری»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 22 فروردین 1394 - 14:04

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

جمعه 21 فروردین 1394 - 12:49

فقط بابک جهانبخش

جمعه 21 فروردین 1394 - 14:41
یاس احساسی (عشق مجید خراطها و شادمهر )

اصلان هر چی هر کس درباره مادر بخونه عالیه مرسی موسقی ما بابت این گزارش زیبا

توکه دستامو گرفتی یک بار، ای خدا تو هم بگیر دستاشو دلمو نشکن پر از دلشورم، مادرم روزت

عاشق مجید خراطها و شادمهر عقیلی

2.181.107.105
جمعه 21 فروردین 1394 - 13:01

به مادرم بگین هنوز خنده هاش رو سر جهازشن
به مادرم بگین هنوز گریه هاش تو جانمازشن(حسین صفا)
.....................................
گُلای یاس تو باغچه غروبا بونه میگیرن
همشون یه عهدی بستن سر خاک تو بمیرن(یاحا کاشانی)
...........
ممنون از محسن چاوشی
واقعا درگیرم کرده

جمعه 21 فروردین 1394 - 13:02

الان استاد ابوالفضل میان و به چاوشی عرض ارادت میکنن.

جمعه 21 فروردین 1394 - 14:49
(amin.mahdavi (farzad farzin

گل گفتی .... باحال بود :))))))))))))

5.237.187.118
جمعه 21 فروردین 1394 - 13:11

پس قطعه یه زن فرزاد فرزین چی؟

جمعه 21 فروردین 1394 - 13:22

حتما اهنگ پریزاد استاد افتخاری رو بشنوید
و اونایی که مادرشونو از دست دادن مادر از البوم عشق گمشده رو بشنون
درود به همه مادران سرزمینم ایران

جمعه 21 فروردین 1394 - 13:51

منتظر عرض ارادت(بخوانید حسادت)مجدد این پسره ابوالفضل به چاوشی هستیم.
وقتی موسیقی خواننده مورد علاقشون چیزی نداره باید هم از این راه ها برای مطرح شدنش بهره ببرن...

همین که یکی اونقدر بزرگ شده که دشمن داره، اونم دشمنی که شب تا روز با کینه ورزیش زندگی میکنه و در جهت تخریبش میجنگه، نشون دهنده ی اینه که راه و مسیر درستی رو داره میره و حسادت خیلی ها رو برانگیخته...

وگرنه چه کسی پیدا میشه بیاد با احسان خواجه امیری و... دشمنی کنه؟ چون حرف خاصی توی موسیقی این افراد نیست. یه اوج توی کارهاشون میگرفتن که اونم از بس توی کنسرتاشون جیغ کشیدن و خراب کردن و فالش خوندن که دیگه البوم اخرشون کاملا بدون اوج و ملو هست

موسیقی ما تایید کن تا فکر نکنیم همسو با جریان خاصی هستی

جمعه 21 فروردین 1394 - 15:44
ابوالفضل (اسطوره موسيقي ايران : احسان خواجه اميري)

به شما پيشنهاد ميكنم فيلم اولين كنسرت احسان خواجه اميري در سال 94(تالار شهر كيش) رو ببينيد و بعد اونم به آخرين كنسرت تهران در اسفند سال 93 مراجعه كنيد تا ببينيد فالش ميخونن يا نه :)
يه چه چه ميزنه برات كه به كل سابقه ي كاريه كسايي كه با افكت اومدن بالا مي ارزه
لطفا تاييد

2.177.119.216
جمعه 21 فروردین 1394 - 18:31
♥حامد خواجه زاده♥ http://chavoshcover.mihanblog.com//

به خواننده ت بگو
خواهشا تو تعطیلات تابستون این سالن های ورزشی رو از ما نگیرید

93.119.211.109
شنبه 22 فروردین 1394 - 01:28
اسماعيل (هوادار محسن چاووشي)

يني حال كردم حامد با نظرت :)))))))))

5.190.75.112
شنبه 22 فروردین 1394 - 10:41
ققنوس (پاییز تنهایی )

لطفاً خواننده مورد علاقه تون رو اینقدر الکی بزرگ نکنید ... حسادت و دشمنی و ...
اگه به این حرفها باشه که قطعاً احسان خواجه امیری خیلی بالاتر از این هاست ...

37.254.64.248
شنبه 22 فروردین 1394 - 13:09
mohsen 5678

اقا حامد خیلی باحال گفتی قضیه سالن رو............
اما جناب gary moore
من بارها و بارها گفتم طرفدار موسیقی سنتی هستم و بدون تعصب نظراتم رو در مورد موسیقی پاپ میگم اینکه اقا ابولفضل کلا نظرات وحشتناکی رو میاد میذاره شکی نیست ولی شما اگه صفحه البوم پاییز تنهایی رو یه نگاه بندازی میبینی دشمن پیدا میشه یا نه!کلا یه روز هم از انتشار البوم نگذشته میان نظر منفی میدن به نظرتون اینا قابل ارزشه؟؟غیر دشمنی و کینه ورزی چیز دیگه ایه؟؟؟
اما بحث البومی که چیز خاصی نداره........اتفاقا نواوری کم نداشت ترکی مثل پاییز درد عاشق عشق دوم برای کسی که اسلو میخونه میشه نواوری اما کنسرت من کنسرت اکثر خواننده های پاپ رو رفتم از جمله همین اقای خواجه امیری ولی برخلاف انتظار من که فکر میکردم خواننده های پاپ جیغ بکشن و فالش بخونن نبود!شاید فیلم کنسرت 86 اقای خواجه امیری این مسله رو صدق بده یا جایزه اقای فرزین و..............
درضمن قرار نیست هر خواننده ای که البوم میده اوج بخونه چون اونوقت میشه تکرار!
از نظر من اینکه ادم بدونه واقعا صدایی وجود داره که جیغ بکشه بهتر از اونه که اصلا نباشه!

37.254.117.251
جمعه 21 فروردین 1394 - 13:59

خداییش سوتی رو داشتین؟ :))
"«یاس کبود» یکی دیگر از قطعات آن آلبوم با صدای «علی پهلوان» و پیام صالحی بود که به زندگی حضرت زهرا (س) مرتبط می شد."
این قطعه واسه شادمهره از آلبوم مسافر، نه آریان!!

جمعه 21 فروردین 1394 - 19:56
سعید فلاحی

هر گردی که گردو نیست.

2.179.31.201
شنبه 22 فروردین 1394 - 02:36
فرزاد کاظمی

عزیزم برو قطعه آخر آلبوم گل آفتابگردون آریان رو گوش بده بعد اظهار نظر کن.
آریان هم یه کار به نام یاس کبود داره

5.250.37.194
شنبه 22 فروردین 1394 - 06:32
فرزانه

گروه آریان هم در آلبوم اولش آهنگی به اسم گل یاس کبود داشت ولی ارتباطی به حضرت زهرا (س) نداشت. و درسته قطعه زیبای یاس شادمهر عقیلی برای شهادت حضرت زهرا بود که همون زمان بارها از تلویزیون پخش شد. ولی تلویزیون به آهنگ مادر و مولا علی جان گروه آریان توجهی نکرد...

5.232.41.176
شنبه 22 فروردین 1394 - 13:39
بی سرزمین تر از باد

فرزاد کاظمی، خانم فرزانه پاسختو تمام و کمال دادن!
اون قطعه رو از وقتی کاست گل آفتابگردون رو خریدم حفظمش! دیگه گوش کردنش بماند!

46.225.241.61
دوشنبه 24 فروردین 1394 - 16:50
مجید

فعلا که سوتیو شما دادی ! اسم اهنگ شادمهر گل یاس هست نه یاس کبود !!

95.82.37.16
جمعه 21 فروردین 1394 - 14:15

يه لقمه نون يه کاسه ماست یه دل خوش يه حرف راست
يه مادر از تبار نور دار و ندارم هميناست
تو لحظه های تنهایی محرم راز من تویی
تو اوج دل شکستگی تنها پناه من تویی

وقتی حسابی ابريم سر روی شونه ات ميذارم
بازم مثل بچگی هام همش بهونه ميارم
مثل همون بچگی ها که برنمیگرده ديگه
ميشم همون که دردشو جز تو به هیچکی نميگه

ميخوام هميشه اون دعات پشت و پناه من باشه
نگاه مهربون تو گرمی راه من باشه

شادمهر عقیلی - آلبوم آدم و حوا - قطعه مادر

جمعه 21 فروردین 1394 - 14:20

لحظه رفتن تو از خونه، دست و پام لرزیدن و سرد شدند / جلو اشکاما گرفتم آخه، به قول خودت یه پا مرد شدم
تو که رفتی خونمون دلتنگه، سقفمون یواشکی نم میده / طفلی اینمون چقدر پیر شده، از وقتی رفتنتو فهمیده
خونه یک حس عجیبی داره، گلدونا را آب دادم، خشکیده / شاخه هاش قهره با دستام انگار، اونم از نبودنت ترسیده
بیا دستامو بگیرو پاشو، اومدم که با خودت برگردم / اگه برگردی باهام می بینی، کلی شمع تو خونه روشن کردم
توکه دستامو گرفتی یک بار، ای خدا تو هم بگیر دستاشو / دلمو نشکن پر از دلشورم، مادرم روزت مبارک پاشو
"مجید خراطها"

جمعه 21 فروردین 1394 - 14:24

وقتی که دعام میکردی

قطره اشکات دونه دونه

میچکید رو جانمازت

واسه چی خدا میدونه

همش از خدا میخواستی

منو اون بالا ببینی

من کجا و خاک پاهات

ای فرشته زمینی

باورم نمیشه مادر

تورو از خاک آفریدن

تورو از جنس ستاره

ساده و پاک آفریدن

جونم سلطان مجید خراطها

جمعه 21 فروردین 1394 - 14:35

فوق العاده مهدی یراحی،چی بگم نمیدونم

جمعه 21 فروردین 1394 - 14:50

مادر محسن چاوشی و مادر گروه آریان از همه بهترن .....
یه زن فرزاد فرزین هم یادتون رفت

جمعه 21 فروردین 1394 - 15:15

مادر من ٬نور چشمم ٬ هستی من
ساغر خوشبختی من٬ مستی من
آهنگ مادر گروه آریان بسیار زیباست که تلویزیون مثل همیشه در حق آریان کم لطفی کرد و تو این سال ها این آهنگ از تلویزیون خیلی کم پخش شده و بیشتر از رادیو شنیده شده.. حیف...
روز مادران عزیز گرامی

جمعه 21 فروردین 1394 - 15:41

در راس همه ي اين آهنگا قطعه ي معروف خسرو شكيبايي قرار داره كه واقعا بي نظيره و هنوز كه هنوزه هميشه سر زبان ها جاريست و يك گونه شعري است كه به زيبايي هر چه تمام تر مادر رو توصيف كرده.در واقعا بر خلاف مادري كه محسن چاووشي خوند كه يكي از بدترين تنظيماي حسين صفا همراه با صداي غم آلود استاد افكت كه اصلا مناسب با وصف مادر نبود.دوستاني هم كه ميگفتن تيتراژ يعني تبليغ تحويل بگيرن :)))))))) باور كنيد هر جا تو عيد ميرفتم به تيتراژ مادر ميرسيد ميزدند يه شبكه ديگه كه اين چيزيو اصلا تو تيراژاي احسان خواجه اميري نميبينيد.البته اون آهنگ قبليه چاووشي كه براي مادر خونده خوبه.
و در اخر هم آهنگ هاي خود احسان و بابك و مهدي يراحي از نظر من خيلي خوب بودند.
ولي انصافا كاش چاووشي ديگه تيتراژ نخونه.هر كي كه نميتونه اخه تيتراژ هيت شده تحويل صدا و سيما بده كه :)
و در آخر برام هيچ حسي شبيه صداي بي نظيره احسان خواجه اميري نيست

جمعه 21 فروردین 1394 - 18:29
علی-طرفدار آقای خاص

تنظیم حسبن صفا؟صفاریان تنظیم کرده عزیز.
در ضمن با اون حرفت موافقم.(کاش چاووشی دیگه تیتراژ نخونه).نه به خاطر اینکه نمیتونه،نه.حتی از خواجه امیری هم بهتر میخونه.ولی تلویزیون چیزیه که با ما چاوشیست هاسازگار نیست.

5.235.111.13
جمعه 21 فروردین 1394 - 18:45
♥حامد خواجه زاده♥ http://chavoshcover.mihanblog.com//

حسین صفا ترانه سراست نه تنظیم کننده

در واقع لازوم دونستم برای اطلاع بیشتر تفاوت تنظیم و ترانه سرا رو با هم کار کنیم :)))

تنظیم: بعد از مرحله آهنگ سازی، وارد بخشی به نام تنظیم میشیم که در اونجا چیدمان سازها و کنار هم قرار گرفتن سازها مشخص میشه

اوری بادی لسن اند ریپیت: تنظیـــم :)))

93.119.211.109
جمعه 21 فروردین 1394 - 18:57
samane

آقای عزیز احسان رسما خودش بیاد بگه شما نظر نده همه جا راضی میشی؟چرا با نظرای الکی و مسخره دشمن میتراشی واسه احسان من از دست نظرای تو اصلا رغبت نمیکنم بیام تو کامنت همه جا ماشالله گوهرپراکنی میکنی بسه دیگه موزیک ما لطفا تایید کن هوادارای احسان و خود احسان به همچین نظراتی احتیاج ندارن

5.78.37.102
جمعه 21 فروردین 1394 - 19:35
امیرحسین (Chavoshist)

حسابرسی به ماهیت نظرت که به عهده ی حسن و حامد ولی انصافا تنظیم حسین صفا ؟؟!!
احتمالا شعرش رو هم بهروز صفاریان گفته دیگه :))))

5.202.186.92
جمعه 21 فروردین 1394 - 20:41
Gary Moore

نوشته یکی از بدترین تنظیمای حسین صفا :)))))))))
انقدر داره در مورد چاوشی تخریب مینویسه بنده خدا یادش رفته صفا شاعره!!!

صفاریان بوده احتمالا منظورش
صفاریان یه انتقاد از البوم پاییز تنهائی کرد... اینهائی که تا اسمون بالا برده بودنش و میگفتن احسان اعلام کرده ارزوش بوده با صفاریان کار کنه، نشستن دارن تخریبش میکنن

بزرگ شو عمو جان
بعد از البوم ژاکت چاوشی، همین بهروز صفاریان یه نقد بر البوم نوشت که کلی ایراد فنی گرفت

ولی چون مخاطبین محسن چاوشی معمولا از نونهالی و نوجوونی به سر اومدن واقع بینانه نگاه کردن و الانم صفاریان رو دوست دارن
امیدوارم بزرگ شید همین

تایید لطفا موسیقی ما

188.211.101.90
جمعه 21 فروردین 1394 - 21:05
♥حامد خواجه زاده♥ http://chavoshcover.mihanblog.com//

وقت کردی کتاب شعر بهروز صفاریان رو تهیه کن
ولی بنظر من حسین صفا با تنظیمای خوبش تو آلبوم "عشق یعنی فریدون" گل کاشت

آلبوم بعدی محسن امکان اینکه دوباره اکثر اشعار بر دوش صفاریان باشه زیاده :))))

راستی چه خبر از سالن های ورزشی؟

5.201.161.26
شنبه 22 فروردین 1394 - 03:39
حسن عاشق چاوشی

اره دیگه چاوشی یه تیتراژی خونده که به کل تیتراژای خوانندت می ارزه البته در سینما خونده نه تی وی :)

حامد :))))))))))))))))))))))))))))))
حامد دادا از این کامنتا میزاری به فکر ما هم باش از دست میریم با خوندنشون !
بیگ لایک داشت !

البته ما حتما حسین صفا رو سخت تنبیه میکنیم دیگه از این تنظیما ارائه نده :)))
تایید

95.38.174.45
جمعه 21 فروردین 1394 - 15:55

درود بر سلطان احساس مجید خراطها روز مادر بر همه مادرای فداکار را تبریک میگویم

جمعه 21 فروردین 1394 - 16:50

آهنگ خاتون فوق العاده اس. حیف که رسمی منتشر نشده.

جمعه 21 فروردین 1394 - 16:58

آهنگ مادر مهدی یراحی خیلی عاااالیه.

جمعه 21 فروردین 1394 - 17:03

قطعه ی خاتون احسان خواجه امیری خیلی زیباست. حس توی این آهنگ موچ میزنه.

جمعه 21 فروردین 1394 - 18:48
♥حامد خواجه زاده♥ http://chavoshcover.mihanblog.com//

اونکه پایین کامنت گذاشته داداشته؟ :)))

93.119.211.109
جمعه 21 فروردین 1394 - 17:11

تو كه دستامو گرفتي يك عمر... اي خدا تو هم بگير دستاشو

درود برقلب پاك و احساس نابت.

ايشالا با آلبوم جديدش ميتركونه سلطان

ي حسي ميگه اين آلبوم ي چيز ديگس. لطفا از مراحل پاياني آلبوم مجيد گزارشي تهيه كنيد.

جمعه 21 فروردین 1394 - 17:16

آهنگ احسان خواجه امیری بی نظیر بود.

جمعه 21 فروردین 1394 - 17:19

آهنگ خاتون فوق العاده اس.

جمعه 21 فروردین 1394 - 17:26

درسته که با آهنگ گل سر چاوشی خیلی خاطره دارم ولی آهنگ خسرو شکیبایی برای مادر بی نظیره.هیچوقت یادم نمیره.اغلب وقتی این کارو میشنوم گریم میگیره.یه صمیمیت خاصی داره.
مادر مرد از بس که جان نداد...هیچ وقت این دیالوگ از یادم نمیره.به خصوص آهنگش.
مادر یه نعمته.قدرشونو بدونیم.

جمعه 21 فروردین 1394 - 17:53

با اینکه اصلا موسیقی پاپ گوش نمیدم
ولی انصافا تو موسیقی پاپ صدای احسان از همه قدتمند تر و ورزیده تره!
ایشون حتی میخونه اواز سنتی رو عالی بخونه..
بی انصافی نکنید دیگه با احترام به اقای چاووشی
ایشون کلا یه دنگ صدا دارن دیگه!
دیگه این حرفارو نداره

شنبه 22 فروردین 1394 - 17:53
sajjad

کاملا درست گفتین، یه دانگ یعنی نصف یک گام

86.57.9.221
یکشنبه 23 فروردین 1394 - 10:27
Otan Vargas

کسی هم مدعی نشده چاوشی بروس دیکنسون ایرانه! وسعت صدا لزوما به معنای بدی نیست. چاوشی صداش خیلی محدوده درست. از اینکه با همین صدای محدود، خودشو تکرار نمیکنه تحسینش میکنیم. خیلی خواننده ها توی دنیا هستن که صدای محدودی دارن یا حتی تابحال کنسرت نذاشتن(Burzum) ولی اونجا کسی خواننده ها رو با وسعت صداشون رده بندی نمیکنه. اینکه من مثلا از دیکاپریو خوشم میاد، دلیل نمیشه بگم این بزرگترین بازیگر جهانه یا برعکس به بقیه بازیگرا بگم درپیت!
هرکسی سلیقه ای داره و بهترین خواننده بستگی به نظر شخصی هر کس داره(مگه اینکه بخوایم ازلحاظ فروش بررسی کنیم)

5.232.15.56
یکشنبه 23 فروردین 1394 - 12:54
mohsen 5678

جناب otan
به هیچ وجه نمیشه گفت هرکس پرفروش ترینه یا هرکس پرطرفدارترینه بهترینه!بهترین خواننده معیار ها و فاکتور های زیادی داره که اگه یکیش رعایت نشه نمیشه گفت فلانی بهترین خوانندس یکیش اجرای زندست یکیش تحول در البوم هاست(برخلاف اولی جناب چاوشی استاد این کارند)و...............دیگه پس از لحاظ کارشناسی کاملا چهارچوب و معیار مشخصی برای انتخاب بهترین وجود داره و اصلا سلیغه ای نیست

85.159.210.72
یکشنبه 23 فروردین 1394 - 22:34
Otan Vargas

جناب mehdi007 شما از کجای کامنت بنده تشخیص دادین که من موسیقی سنتیمونو از موسیقی راک پایین تر میدونم؟ هیچ انسان عاقلی یه موسیقی با تاریخ چندهزار ساله رو با یه موسیقی عامه پسند حتی مقایسه هم نمیکنه. بنده هم قدرت خوانندگی این دو رو با هم مقایسه نکردم. هردو خواننده ی پاپ هستند و محترم(گرچه قبول دارم احسان به موسیقی سنتی تسلط داره ولی باز هم نمیشه ایشون رو خواننده ی سنتی تلقی کرد) تموم حرف من اینه که باید به سلایق احترام گذاشت.

5.232.13.97
جمعه 21 فروردین 1394 - 18:13

یه زن

جمعه 21 فروردین 1394 - 18:28

قطعه ای که همه به نام «گل سر» آن را می شناسند نه «سر خاک مادر من هیچکسی گریه نکرده» -_- یدفعه میومدی همه ی متن شعر رو می نوشتی دیگه -_-

به مادرم بگین هنوز خنده هاش تو جانمازشن(مادر)
قاب عکس سرد و خالی آخرین خنده ی مادر(گل سر)

مرسی

جمعه 21 فروردین 1394 - 18:35

با تشکر از شما اما باید بگم خیلی کارهای بهتری در زمینه مادر اجرا شده که می تونست تو این لیست قرار بگیره. از جمله 2 تا از کارهای اولیه موسیقی پاپ یکی از مهرداد کاظمی عزیز و دیگری از حمید غلامعلی که تو سالهای 76-77 خیلی شنیده شدن. یادمه خیلی ها با ترانه مادر مهرداد کاظمی اشک ریختند. همینطور آلبوم شب دلتنگی نخستین آلبوم حسین زمان خواننده پیشکسوت موسیقی پاپ که نمیدونم چرا سایت شما هیچگاه از ایشون نمی نویسه 2 ترانه به نام های معنی دست تو و روشن تر از ستاره درباره مادر داشت که هر کدوم زیبایی خاص خودش داشت البته کارهای زیبای دیگه ای هم بودند اما این کارها خیلی دوست داشتنی بودند ضمنا راجع به مادربزرگ هم ترانه ای که محمدرضا عیوضی در سریال کژدم 33 اجرا کردند و در آلبوم دختر شاه پریون عرضه شد خیلی دلنشین بود.
سپاس

جمعه 21 فروردین 1394 - 23:10
مصطفی عظیمی

ممنونم از احمد عزیز بخاطر یادآوری بجایی که کردن
روشن تر از ستاره بسیار زیباست!
علاوه بر این کارها به نظرم جای این دو آهنگ مادرانه؛خیلی خالیه:
ببخشید
و هنوزم همونیم از فریدون
فوق العاده هستن این دو آهنگ

5.234.20.31
جمعه 21 فروردین 1394 - 18:59

دراینکه ترانه ی مادر گروه آریان عالی وماندگارهست هیچ شکی نیست اما این رو که میگید آلبوم آخر گروه آریان هیچ نقطه ی ماندگاری نداره رواصلا قبول ندارم این آلبوم از روز اول برای من خاطره ساز بوده وتا امروز هربار که آهنگ ها رو گوش میدم به نقاط مثبت وجدیدی میرسم توقع شما از یه آلبوم موسیقی بیشترازاین چی میتونه باشه!!!!!!!!!!!!!!!

جمعه 21 فروردین 1394 - 20:20

سلام موسیقی ما،مرسی؛ای ول داش مجید : )
عشق تو نازنینم شبگرد کوچه هام کرد تو میدونی فدات شم ... ; ) ; ) ; ) خیلی خوبی استاد شاید دوست نداشته باشید ولی من با افتخار میگم که استادم یه پاش پیشه مادرانیه که تو خانه سالمندان هستند و آقا مجید جای بچه هاشون بهشون سر میزنند... روز مادر به همه مادران سرزمینم بلعخص مادرانی که به هر دلیلی کسی بهشون تبریک نمیگه ووو مادر بزرگوار جناب خراطها مبارک
همش از خدا میخواستی منو اون بالا ببینی/من کجا مو خاک پاهات ای فرشته زمینی"پرچم بالاست"
سلطان احساس/مجید خراطهاس

جمعه 21 فروردین 1394 - 21:03

عالی بود این قسمت
ممنون .

جمعه 21 فروردین 1394 - 21:54

اول از همه این روز عزیز رو به همه ی مادران خوب این سرزمین مخصوصا مامان گل خودم تبریک میگم
از همه گفتین الا اهنگ فیلم میم مث مادر مرحوم رسول ملا قلی پور
ساخته ی اقای اریا عظیمی نژاد با صدای مهیار فاضلی
که واقعا عالی بود

جمعه 21 فروردین 1394 - 22:48

تو كه دستامو گرفتي يك عمر... اي خدا تو هم بگير دستاشو
زنده باد مجید خراطها.....و روز مادر بر تمامی مادران مبارک....

شنبه 22 فروردین 1394 - 02:02

یکی از خاطره انگیز ترین آهنگ هایی که در ستایش مقام مادر تولید شده، آهنگ روشن تر از ستاره با صدای حسین زمان و موسیقی شادمهر عقیلی هست و بسیار تعجب برانگیزه که در این لیست اشاره ای بهش نشده!!!!!

شنبه 22 فروردین 1394 - 02:38

پکیج کاملی بود از آهنگای روز مادر
مرسی موسیقی ما

شنبه 22 فروردین 1394 - 07:51

مادرم تاج سرم گل نیلوفر من با صدای مهرداد کاظمی بی شک بهترین آهنگی است که من راجع به مادر شنیده ام. راستی مهرداد کاظمی الان کجاست؟

شنبه 22 فروردین 1394 - 10:35

آقای مهدی یراحی فوق العاده است واقعا با احساس میخونه آدم غصه اش می گیره وقتی میگه "چی شده گلدونا رو آب ندادی گل چه بلایی به سرت اومده پاشو عزیز حالا که وقت خواب نیست چشماتو واکن پسرت اومده

شنبه 22 فروردین 1394 - 12:13

زنده یاد خسرو شکیبایی. ناصر عبداللهی و گروه آریان بهترین قطعات رو ساختند و ماندگار شد.
آلبوم آخر گروه آریان بنظرمن کارخوبی بود اگه به موقع منتشر میشد متفاوت بود لطفا یه گزارش در مورد خداحافظی آریان و آلبوم آخرشون بنویسید.

o
شنبه 22 فروردین 1394 - 12:23

کار سعید شهروز

شنبه 22 فروردین 1394 - 13:09

اهنگ روشن ترازستاره هم مگه اهنگسازش شادمهره جالبه هراهنگی قشنگی که تودهه ی هفتاد شنیدم شادمهرتوش نقش داشته واقعا استادمسلمه موسیقیه وسلطان پاپ برازنده اش .برای منم جالبه این اهنگ خاطره سازتوی لیست قرارنداره.

شنبه 22 فروردین 1394 - 13:27

سلام بیزحمت اخبار آلبوم مجید یحیایی رو که اردیبهشت ماه پخش میشه رو بزارید ممنون ♥
امشب منتظر آهنگ فوقالعاده مجید یحیایی به نام محتاج باشید♥ خیلی آهنگ قشنگیه
http://www.majidyahyaei-club3.com

شنبه 22 فروردین 1394 - 16:46

از بین موزیک ها تعداد زیادی رو گوش نکردم متاسفانه
ولی آهنگ خاتون خواجه امیری ملودی فوق العاده ای داره... فکر کنم سال 88 بود که منتشر شد

شنبه 22 فروردین 1394 - 16:48

سلام و خدا قوت اهنگ مادر سلطان احساس مجید خراطها یکی از برترین و اولین قطعات در میون این قعات می باشد چشم حسوداااا هم کور
زنده باد خانواده بزرگ سلطان احساس
سلطان احساس فقط فقط فقط فقط مجید خراطهاااااااااااااا

شنبه 22 فروردین 1394 - 17:04

زنده باااااد سلطااااااان احساااااس استاد مجید خراطها
کسی که در روز مادر در پارک دانشجو اجرای خیابانی داشتن و به دیدار مادران عزیز در اسایشگاه رفتن و تو کنسرتهاشون قطعه ی مادر رو با حس کاملا ویژه ای اجرا میکنن، قطعه زیبای مادر رو تو برنامه ی خوشا شیراز هم به صورت زنده اجرا کردن ، ارزوی سلامتی داریم برای همه مادرا و مادر عزیز و دوس داشتنیه استادمون
وقتی که دعام میکردی قطره اشکات دونه دونه
میچکید رو جانمازت ، واسه چی خدا میدونه
همش از خداااا میخواستی منو اون بالا ببینی
من کجا و خاک پاهات ای فرشته ی زمینی
باورم نمیشه مادذ تو رو از خاک افریدن
تو رو از جنس ستاره ساده و پاک افریدن
سر میزاشتم روی زانوت دست میزاشتی لای موهام
همش از خدا میخواستی برسم به ارزوهاااااام
همش از خدا میخواستی منو این بالا ببینی
من کجامو خاک پاهات ای فرشته ی زمینی
ترسم از اینه که روزی من تو رو نداشته باشم
چجوری اخه من از تو مادرم یه روز جداشم
باورم نمیشه ماااااادر تو رو از خاک افریدن
تو رو از جنس ستاره ساده و پاک افریدن

شنبه 22 فروردین 1394 - 17:28

وقتي كه دعام ميكردي...قطره اشكات دونه دونه میچکید رو جانمازت....واسه چی خدا میدونه همش از خدا میخواستی...منو اون بالا ببینی من کجامو خاک پاهات...ای فرشته ی زمینی باورم نمیشه مادر تو رو از خاک آفریدن....تورو از جنس ستاره ساده و پاک افریدن سر میزاشتم روی زانوت...دست میزاشتی لای موهام همش از خدا میخواستی برسم به آرزوهام ....همش از خدا میخواستی منو این بالا ببینی .....من کجامو خاک پاهات ای فرشته ی زمینی........باورم نمیشه مادر تو رو از خاک افریدن ....سلطان احساس مجید خراطها

شنبه 22 فروردین 1394 - 17:38

وقتی که دعام میکردی

قطره اشکات دونه دونه

میچکید رو جانمازت

واسه چی خدا میدونه

همش از خدا میخواستی

منو اون بالا ببینی
باورم نمیشه مادر
تورو از خاک آفریدن
تورو از جنس ستاره
ساده و پاک آفریدن
سلطان مجید خراطها
فوق العاده بود
ممنون موسیقی ما این کار عالی بود

شنبه 22 فروردین 1394 - 18:07

آهنگ مادر سلطان احساس مجید خراطها فقط

شنبه 22 فروردین 1394 - 19:00

با سلام. بنظر من بهترين قطعه با موضوع مادر از آن مجيد خراطهاست و هيچ قطعه اى بهتر و زيباتراز آن مقام مادر رو توصيف نکرده

شنبه 22 فروردین 1394 - 19:23

واقعت فکر نمیکنم قطعه ای به زیبایی قطعه ی سلطان احساس مجیدخراطها واسه مادر داشته باشیم از صمیم قلبم عاشقتم سلطان شاید که نه حتما قطعه ی سلطان مجید به دل همه ی مادران سرزمینم نشسته ممنون سلطان مجید

شنبه 22 فروردین 1394 - 21:39

هرکاری که در وصف مادر خونده بشه قابل احترامه ولی عزیزان سایت شاهکار استانه ی نور احسانو هم میذاشتید.گواه عصمت مریم.

شنبه 22 فروردین 1394 - 22:06

کار خسرو شکیبایی و احسان خواجه امیری واقعا زیبا هستن.

شنبه 22 فروردین 1394 - 23:42

وقتی که دعام میکردی

قطره اشکات دونه دونه

میچکید رو جانمازت

واسه چی خدا میدونه

فقط آهنگ مادر سلطان.زنده باد سلطان احساس مجید خراطها...

شنبه 22 فروردین 1394 - 23:48

چرا آهنگ آرامش بهنام صفوی رو ننوشتین؟ این آهنگ خیلی آهنگ خوبیه.

یکشنبه 23 فروردین 1394 - 12:31

آهنگ میم مثل مادر عالی بود. آهنگ مادر خسرو شکیبایی و گروه آریان هم پر از خاطره و دلنشینه.

یکشنبه 23 فروردین 1394 - 14:43

جدا از طرفداری کردن از خواننده گان واقعا استاد خراطها یه ترانه سرا و شاعر فوق العاده بی نظیر هستن و یه انسان با معرفت و پر از احساس هستن،با اشعارشون حرف دل همه ما رو میزنه.

بیا دستامو بگیر و پاشو اومدم که با خودت برگردم
اگه برگردی باهام میبینی کلی شمع توخونه روشن کردم
تو که دستامو گرفتی یک عمر ای خدا توهم بگیر دستاشو
دلمو نشکن پراز دلشوره ام مادرم تولدت شد پاشو

واقعا نام سلطان احساس برازنده ایشونه

یکشنبه 23 فروردین 1394 - 23:04

ممممممجیدخراطها. آلبوم چی شد مجید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

یکشنبه 23 فروردین 1394 - 23:18

باورم نمیشه مادر
تورو از خاک آفریدن

تورو از جنس ستاره
ساده و پاک آفریدن

فقط سلطان احساس استاد مجید خراطها

یکشنبه 23 فروردین 1394 - 23:39

یــاشـاسیــن ســلطــان احســاس حــضرت مــجــید روحـــی فـــداه

وقــتــی کــه دعــام مــیــکــردی

قــطــره اشــکــات دونــه دونــه

مــی چــکــیــد رو جــانــمــازت

واســه چــی خــدا مــیــدونــه

هــمــش از خـدا مــیــخــواســتــی

مــنــو اون بــالــا بــبــیــنــی

مــن کــجــا و خــاک پــاهــات

ای فرشــتــه زمــیــنــی

بــاورم نــمــیــشــه مــادر

تــورو از خــاک آفــریــدن

تــورو از جــنــس ســتــاره

ســاده و پــاک آفــریــدن

دوشنبه 24 فروردین 1394 - 07:40

گذشته از صدا و آهنگ و اینا ،بنظر من متن ترانه ی مادر از سلطان احساس خیلی زیبا و قشنگ بود.کاملا عشق مادر به فرزندش و یا تأثیر دعای مادر و مقام بلندش تو این ترانه به تصویر کشیده شده بود. یه ترانه ی کاملا احساسی که از احساس ناب سلطان احساس برمیاد.با احترام ب همه ی گزینه ها آهنگ مادر سلطان احساس یه چیز دیگه ای بود... وقتیکه دعام میکردی، قطره اشکات دونه دونه میچکید رو جانمازت،واسه چی خدا میدونه...باورم نمیشه مادر تو رو از خاک آفریدن،تو رو از جنس ستاره،ساده و پاک آفریدن...خسته نباشی استاد،،زنده باد سلطان احساس استاد مجید خراطها

دوشنبه 24 فروردین 1394 - 12:25

وقتی پای مجید خراطها وسط باشه دیگه هیشکی به چشم نمیاد !!!!

دوشنبه 24 فروردین 1394 - 14:57

بهترین خواننده به نظر من مجید خراطهای عزیز هست ک همه ی شعراش یه حس خاصی توش نهفته هس و یه غم و سوز خاصی داخل شعراش هست در کل مجید بهترینه....

دوشنبه 24 فروردین 1394 - 18:47

استاد عزیز مجیدخراطها
خدایش هر کسی میخواد نظر بده اول به اهنگ گوش بدین ببینین کی اهنگ مادر رو بهتر توصیف کرده بعد نظر بدین

سه شنبه 25 فروردین 1394 - 02:36

آهنگای گل سر و مادر محسن چاوشی خیلی خوب هست
به ویژه اهنگ جدید مادر که با لحن چاوشی خیلی جور هست

چاوشی و دیگر هیچ

سه شنبه 25 فروردین 1394 - 11:46

وقتی که دعام میکردی

قطره اشکات دونه دونه

میچکید رو جانمازت

واسه چی خدا میدونه

همش از خدا میخواستی

منو اون بالا ببینی

من کجا و خاک پاهات

ای فرشته زمینی

باورم نمیشه مادر

تورو از خاک آفریدن

تورو از جنس ستاره

ساده و پاک آفریدن

جونم سلطان مجید خراطها
سلطان احساس فقط مجید خراطهااااااااااااا همه با اهنگ های استاد خاطره داره فداش بشم

چهارشنبه 26 فروردین 1394 - 13:38

صدای پا نبود صدای تق تق شکستن تو بود
غروب خسته بود که من سرم هنوز رو دامن تو بود
صدای پای تو که توی راه رو زبونه میکشید
تمام روحمو برای دیدنت به خونه میکشید

چهارشنبه 26 فروردین 1394 - 17:46

ولادت حضرت فاطمه (س) , روز زن و روز مادر مبارک ...

آرزوی سلامتی و موفقیت برای همه هنرمندانی که حرمت نام مادر را با هنرشان به رخ میکشند...

زنده باد سلطان احساس مجید خراطها

چهارشنبه 26 فروردین 1394 - 21:02

سلطان احساس مجید خراطها همیشه در کنسرت هایشان از مقام "مادر" یاد میکنن و تمام مخاطبانشان را به ارج نهادن به این مقام بزرگ ترغیب و تشویق میکنن.

پنجشنبه 27 فروردین 1394 - 09:26

محسن چاوشی - مادر

فقط همین...

پنجشنبه 27 فروردین 1394 - 14:42

محسن چاوشی مادر

شنبه 12 اردیبهشت 1394 - 09:54

با سلام
مجید خراطها قطعه اجرا شده در کنسرت

وقتی که دعام میکردی

قطره اشکات دونه دونه

میچکید رو جانمازت

واسه چی خدا میدونه

همش از خدا میخواستی

منو اون بالا ببینی

من کجا و خاک پاهات

ای فرشته زمینی

باورم نمیشه مادر

تورو از خاک آفریدن

تورو از جنس ستاره

ساده و پاک آفریدن

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود با من بگو وقتی که من درگیر ایثار تو ام* | موسیقی ما