برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از ممانعت از حضور «فُرقانه قاسم‌اف» در شب آخر کنسرت «ارکستر بادی تهران»؛
«عالیم قاسم‌اف» بدون دخترش روی صحنه رفت
موسیقی ما - آخرین سانس از اجرای کنسرت «ارکستر بادی تهران» با خوانندگی «عالیم قاسم‌اُف» با بروز اتفاقاتی به حاشیه کشیده شد و در حالی که کنسرت فاصله چندانی با لغو نداشت، با پادرمیانی برخی مسئولین با یک ساعت و نیم تأخیر در تالار وحدت و به شرط حذف «فرقانه قاسم‌اف» (دختر عالیم قاسم‌اف) روی صحنه رفت.

به گزارش «موسیقی ما»، تهیه‌کنندگان این کنسرت که قرار بود امشب (سه‌شنبه 23 دی‌ماه) رأس ساعت 18:00 در تالار وحدت روی صحنه برود، یک ساعت پیش از آغاز کنسرت با حضور مسئولین اداره اماکن نیروی انتظامی و اعتراض آنها مبنی بر حضور دختر «عالیم قاسم‌اف»، تذکراتی را دریافت کردند و برنامه تا آستانه لغو پیش رفت.
 
در حالی که بیش از یک ساعت و نیم از ساعت اعلام‌شده می‌گذشت و مردم زیادی بیرون تالار وحدت پشت درهای بسته حضور داشتند،‌ وساطت برخی چهره‌ها باعث شد مسئولین اداره اماکن نیروی انتظامی به شرط حذف دختر این خواننده نامدار آذربایجانی، اجازه ورود به مردم بدهند تا کنسرت با کنداکتور و شیوه‌ای متفاوت نسبت به دو شب گذشته اجرا شود.

عالیم قاسم‌اف در ابتدای برنامه و بعد از تأخیر طولانی بالاخره روی صحنه آمد و در حالی که هیچ‌یک از نوازنده‌های ارکستر بادی روی صحنه نبودند، به تنهایی و با نوازنده تارش به اجرای برنامه پرداخت.
 
او در ابتدای برنامه با عذرخواهی از همه حاضرین رو به جمعیت حاضر در سالن گفت: «به قوانین ایران احترام می‌گذارم، اما در هیچ کجای دنیا این رفتارها در مورد بانوان هنرمند اعمال نمی‌شود.»
 
استاد آواز آذربایجان ضمن عذرخواهی از همه حاضرین بایت معطلی در سرمای بیرون سالن، از نهایت سعی‌اش برای ساختن شبی پرخاطره خبر داد. در این بین «فرقانه قاسم‌اُف» که در تمام طول برنامه در اتاق بک‌استیج و اطراف صحنه نشسته بود، با لبخند به پدرش انرژی می‌داد و در گفتگوی کوتاه با خبرنگار «موسیقی ما» درباره اتفاقات عجیب این کنسرت گفت: «اجازه بدهید در این مورد اظهار نظری نکنم. فعلاً پدرم روی صحنه است و باید حواسم به او باشد. به‌هرحال این اجرا به صورت بداهه صورت گرفت و او در شرایطی قرار گرفته که اصلاً پیش‌بینی نشده بود.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون در برنامه‌هایی که در اقصی‌نقاط جهان داشته، چنین اتفاقی را مشاهده کرده یا نه گفت: ‌«به‌هیچ‌وجه، این اولین بار است که با چنین فضایی رو‌به‌رو شدم و الان در شرایط روحی خوبی نیستم و باید به پدرم که روی صحنه است کمک و انرژی بدهم. جمله آخرم هم این است که مردمِ مهربانی دارید. دو شب اول برنامه برای من بی‌نظیر بود. قدر این مردم هنردوست را باید بدانید.»
 
در اواخر اجرای «عالیم قاسم‌اف» ارکستر بادی تهران به روی صحنه آمدند و چند قطعه را طبق برنامه قبلی به اتفاق اجرا کردند.
 
نکته حائز اهمیت این بود که «قاسم‌اف» که در نبود دخترش وظیفه سنگین‌تری را به عهده داشت، با انرژی و شوخ‌طبعی تمام سعی در اجرای برنامه‌ای قوی داشت و در بخش‌هایی از برنامه نیز با حاضرین در سالن به زبان آذری شوخی می‌کرد تا به‌هرحال فضای حاکم بر سالن از آن حالت نامناسب ابتدایی خارج شود.
 
«سینا ذکایی» (سرپرست ارکستر بادی تهران) در انتهای برنامه پشت تریبون قرار گرفت و ضمن عذرخواهی از تمام حاضرین در سالن بابت اتفاقات ناخوشایند پیش‌آمده، تأسف و ناراحتی شدید خود و اعضای گروه را به حاضرین در سالن اعلام کرد و بابت مسائل بوجود آمده عذرخواهی کرد.

ذکایی در انتهای برنامه به پاس احترام به حضور «فرقانه قاسم‌اف» در کنار صحنه، هنگامی که کنسرت به اتمام رسیده بود، از این بانوی هنرمند خواست که روی صحنه بیاید و در این لحظه بود که حاضرین در سالن به شدت به تشویق او پرداختند و «عالیم» و دخترش روی صحنه حاضر شدند و ضمن ابراز احساسات به جمعیت حاضر، با لبخندی معنی‌دار صحنه را ترک کردند.
 
علی ترابی، سینا حجازی، آتش تقی‌پور، ‌میترا حجار، امیر عظیمی، سامان احتشامی و... از جمله چهره‌های سرشناس حاضر در سالن بودند.
 
این گزارش می‌افزاید هیچ عکاسی اجازه تصویربرداری از این برنامه را پیدا نکرد تا شب آخر این کنسرت غجیب و ویژه با حاشیه‌هایی تلخ به اتمام برسد.
 
تصاویر زیر را خبرنگار «موسیقی ما» با تلفن همراه خود ثبت کرده است.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 دی 1393 - 23:19

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 24 دی 1393 - 00:38

شرمتان باد...

چهارشنبه 24 دی 1393 - 10:29

واقعا عجیبه

چهارشنبه 24 دی 1393 - 10:32

نیرو انتظامی دیگه شورشو در آورده . من نمیفهمم معنی این کارا چیه؟؟ اخیرا همش داره کنسرت لغو میکنه و این حرکات تاسف انگیز و انجام میده. ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تازه موسیقی دشت سر و سامون میگرفت اینا پیداشون شد!!!!!!!!!!!

چهارشنبه 24 دی 1393 - 14:35
پوریا جلیلی

اونیکه اینکارو میکنه گنده تر از نیروی انتظامیه.شک نکن

84.241.41.22
چهارشنبه 24 دی 1393 - 10:52

آقا چرا مجوز میدین؟
خوب ندین.
یه روز کنسل میکنید.
یه روز دلواپسان شلوغ میکنن.
یه روز همسر سالار عقیلی رو وسط اجرا از صحنه خارج میکنن.
اینم که حرکت جدید.

ندین آقا ، مجوز ندین.

چهارشنبه 24 دی 1393 - 12:14

درهمه جای دنیا گفته میشه موسیقی ربطی به جنسیت،مذهب،نژاد،قوم و ملیت نداره و موسیقی و هنر یعنی آزادی به تمام معنا و بدون حد ومرز اما در اینجا موسیقی به این چیزها همیشه ارتباط پیدا میکنه من نمی دونم با این طرز تفکر میخواییم به کجا برسیم ؟ فقط باید ساکت بود و در گوشه ای نشست و حسرت خورد که چرا بااهنرمندان به ویژه موسیقی اینطور برخورد میشه......

چهارشنبه 24 دی 1393 - 12:35

واقعا که مسولين بايد جواب اين بي احترامي هاشونو به هنرمندان بدن ! يعني چي آخه اون از همسر سالار عقيلي اين از اين ....يعني چي آخه ؟

چهارشنبه 24 دی 1393 - 12:38

عجب آبرو ریزی، کی همچین تصمیم شرم آوری گرفته؟ این وضعیت مضحک قراره تا کی ادامه پیدا کنه؟

چهارشنبه 24 دی 1393 - 16:29

آی شقایق ما جماعت دردمون از خودمونه...!

چهارشنبه 24 دی 1393 - 20:09

با سلام،
چرا سیاستهای چندگانه وجود دارد؟!
چرا برای همیشه تکلیف هنر و هنرمند و مردم شریف ایران را روشن نمی کنید؟!
چرا ما ایرانیان نسبت به تمامی ملل دنیا باید در انزوا و سختی قرار بگیریم؟! بر اساس سیاستهای مختلف در دنیا تحریمیم و بر اساس افکار و خواست برخی جریانات هم در داخل کشورمان از هر گونه دلخوشی و شادی و... محرومیم!
چرا قوانین شفاف و مشخصی نداریم و اگر داریم چرا هر نهاد و سازمانی ساز خود را میزند؟!
ملت شریف ایران تا کی باید تحت فشارهای روحی و روانی زندگی کند؟!
اینجانب هم اکنون تمامی این گله ها را با متن خبر فوق و آبرو ریزی بوجود آمده را برای ریاست محترم جمهوری در صفحه فیسبوک ایشان نیز قرار می دهم.
با آرزوی روزگاران شاد و شادکامی ملت شریف ایران از پیشگاه الهی.
رزمنده گمنام و برادر شهید

پنجشنبه 25 دی 1393 - 10:16

آقای ارجمند که باید اعتراض بکنه صداش در نمیاد.بقیه چی بگن؟
از ممنون الخروج شدن مجید درخشانی یه جورایی دفاع هم کرد!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «عالیم قاسم‌اف» بدون دخترش روی صحنه رفت | موسیقی ما