برنامه یاد بعضی نفرات
 
انتشار آلبومی در حوزه موسیقی مقامی ایران؛
«آوای وصل» با آهنگسازی ارسلان پالیزبان منتشر شد
موسیقی ما- آلبوم موسیقی «آوای وصل» با آهنگسازی ارسلان پالیزبان روانه بازار موسیقی کشور شد. این آلبوم که از سوی انتشارات موسسه فرهنگی موسیقی «نوای ارغنون» منتشر شده سعی دارد اجرای مرکب‌نوازی مقام با ردیف‌های موسیقی در دو آواز ابوعطا و بیات اصفهان را دغام کند. «آوای وصل» پلی میان موسیقی ردیف و موسیقی مقامی ایران است. همچنین این آلبوم با ساز ابداعی آهنگساز به نام «شیدا» نواخته شده که تکمیل‌شده ساز سه تار است.

آوای وصل، شامل ۱۸ قطعه است که: حجاز و بسته نگار، قطعه ساروخانی، گبری، چهارمضراب، قطعه شیخ امیری، ملودی زنگ ش‌تر، عشاق و مثنوی اصفهان بخشی از آن‌ها هستند.

ارسلان پالیزبان خود درباره این اثر می‌گوید: «در موسیقی کهن ایران زمین همیشه یک حلقه گمشده بین آنچه که در حال حاضر موسیقی ملی و یا ردیف نامیده می‌شود و آنچه که موسیقی نواحی و یا مقامی نامیده می‌شود وجود دارد که هرگز به آن پرداخته نشده است. آثاری که طی ۱۵۰ سال گذشته از بزرگان موسیقی ایران به ما رسیده و ثبت شده که ردیف موسیقی ایرانی نامیده می‌شود حاصل گردآوری و تدوین مقامات موسیقایی توسط خانواده بزرگ موسیقی ملی ایران آقای علی اکبر خان فراهانی و دو فرزند نابغه آن یعنی میرزا عبدالله و آقا حسین قلی می‌باشد که توسط اساتید بزرگی همچون استاد صبا و استاد موسی خان معروفی و دیگر بزرگان موسیقی‌دان که اکثرا از شاگردان ممتاز میرزا عبدالله و میرزا آقا حسین قلی بوده حفظ و اشاعه شده است». گفتنی است آزاد خام فروش (دف)، مسیح اصلانی (تنبک) و... به عنوان نوازنده در آلبوم «آوای وصل» حضور دارند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 آبان 1393 - 15:44

دیدگاه‌ها

دوشنبه 5 آبان 1393 - 00:05

با سلام
نام صحیح ناشر آلبوم آوای وصل ، "موسسه فرهنگی موسیقی ارغنون" بوده و ندای ارغنون که در متن فوق ذکر شده اشتباه است. خواهشمند است نسبت به اصلاح آن اقدام فرمائید.
با تشکر

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «آوای وصل» با آهنگسازی ارسلان پالیزبان منتشر شد | موسیقی ما