برنامه یاد بعضی نفرات
 
آخرین اجرای «ترانه های قدیمی» در تهران روی صحنه رفت؛
دغدغه‌های موزیکال در اپیزودهای اجتماعی
موسیقی ما – آخرین اجرای موسیقی – نمایش «ترانه‌های قدیمی» در تهران به کارگردانی «محمد رحمانیان» روی صحنه رفت.

به گزارش «موسیقی ما»، موسیقی – نمایش «ترانه های‌ قدیمی» شنبه 26 مهرماه در تالار وحدت روی صحنه رفت و در حالی که فقط دو روز برای بلیت فروشی این برنامه صرف شده بود، حدود 800 نفر در سالن 700 نفره تالار وحدت به دیدن این برنامه نشستند و بسیاری نیز به صورت ایستاده از طبقه های بالای سالن تالار وحدت این نمایش را نظاره گر بودند. 

«محمد رحمانیان» با دستمایه قرار دادن دغدغه‌های اجتماعی از قبیل «عشق های نافرجام»، «دوستی های دوران خدمت»، «اختلاف های طبقاتی» و... در اپیزودهایی جداگانه و موضوعی، سراغ درگیری‌های ذهنی نسل جدید رفته بود و در لا به لای این اپیزودها بود که «علی زند‌وکیلی» با پیانوی «سامان احتشامی»، پرخاطره ترین قطعات و آثار موسیقی اصیل ایرانی را اجرا می کردند تا «ترانه‌های قدیمی» یکی از بهترین تئاترهای موزیکالی باشد که توانسته خودش و مفاهیم اجتماعی اش را در کنار آثار موسیقی پرخاطره و قدیمی، در ذهن مخاطب بنشاند.

بازیگرانی چون علی عمرانی، مهتاب نصیرپور، حبیب رضایی، افشین هاشمی، اشکان خطیبی، علی سرابی، سحر دولتشاهی، بهاره مشیری. معصومه رحمانی در این نمایش به نقش آفرینی پرداختند و «فردین خلعتبری» نیز مشاور کارگردان بود. در انتهای این اجرا «محمد رحمانیان» روی صحنه آمد و در حالی که همه سالن به صورت ایستاده در حال تشویق وی بودند، رو به حاضرین گفت: «بهار سال 1390 کسی جرات نزدیک شدن به من و گروهم را به دلایل غیر هنری نداشت. در آن سال یکی از دوستان نزد من آمد و از من خواست نمایشی بر اساس ترانه های قدیمی ایرانی بنویسم و ما هم با همکاری فردین خلعتبری این کار را نوشتیم. در آن ساهایی که کسی اسمی از ما نمی برد و حتی نمی توانست به ما نزدیک هم شود، آمدو از ما حمایت کرد وامروز در آخرین اجرای ترانه های قدیمی در بین ماست و من از دیدن اش دنیایی انرژی گرفتم، منوچهر شاهسواری.»

درحالی که موج تشویقها بهاوج خود رسیده بود، گروه با ادای احترام به جمع، صحنه را ترک کردند تا آخرین اجرای «ترانه‌های قدیمی»، اجرایی ویژه و منحصر به فرد شود.

در ادامه چند سکانس از این موسیقی – نمایش را از نگاه دوربین «لیلی شاهوردی» در اجرای برج میلاد این گروه را می بینید:
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 مهر 1393 - 11:35

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود دغدغه‌های موزیکال در اپیزودهای اجتماعی | موسیقی ما