برنامه یاد بعضی نفرات
 
گفتگو با نامزد بهترین آهنگساز سال 92 در دومین جشن سالانه «موسیقی ما»؛
علیرضا قرایی منش: جشن «موسیقی ما» در افزایش کیفیت تولیدات موسیقی بسیار اهمیت دارد
موسیقی ما - «علیرضا قرایی منش» پس از مدتها ممنوع الکاری در سال 92 آلبوم رسمی خود به نام «یه حالی دارم این روزا» را به بازار عرضه کرد. او با فعالیت در گروه «ژوان» به شهرت رسید و سپس در کسوت آهنگساز با خواننده های دیگر هم همکاری کرد. اوسال گذشته هم بسیار پرکار بود و در زمینه آهنگسازی هم به شکل جدی فعالیت داشت. علیرضا قرایی منش به عنوان بهترین نامزد بهترین آهنگساز سال 92 در دومین جشن سالانه «موسیقی ما» از دیدگاه کارشناسان انتخاب شد. او در گفتگو با سایت «موسیقی ما» نظرات خود پیرامون این جشن را عنوان کرد که در ادامه می خوانید:


*از اینکه از سوی کارشناسان موسیقی به عنوان نامزد بهترین آهنگساز موسیقی پاپ انتخاب شده اید چه حسی دارید و فکر می کردید که در جمع نامزدهای این بخش حضور داشته باشید؟
سال گذشته اولین دوره جشن «موسیقی ما» بود و اطلاع چندانی از آن نداشتم. حقیقتا به دلیل همین عدم آشنایی با این جشن، به فکر حضور در جمع نامزدها نبودم. وقتی که این خبر را شنیدم بسیار خوشحال شدم و وقتی که اهالی موسیقی به یک اثر رای می دهند قطعا از اهمیت بالایی برخوردار است. احساس دلگرمی می کنم و این نشان می دهد که زحمات ما بی نتیجه نبوده است.


*برگزاری این نظرسنجی و جشن چه تاثیری در روند موسیقی کشور دارد؟
در عرصه موسیقی چنین مراسمی که به شکل تخصصی و موشکافانه به بررسی آثار موسیقی بپردازد و از برترین ها تقدیر کند تا کنون در کشور نداشتیم. نمونه های مشابه این برنامه در اقصی نقاط دنیا وجود دارد ولی فقدان آن در کشور ما احساس می شد. نظرسنجی و جشن «موسیقی ما» در ایجاد انگیزه و افزایش کیفیت تولیدات موسیقی بسیار اهمیت دارد. به دلیل اینکه اهالی موسیقی می دانند که افرادی هستند که کارها آنها را مورد بررسی قرار دهند. در نتیجه کمیت بدون هدف کارها افزایش پیدا نمی کند. همچنین یک فضای سالم در این قضیه وجود دارد و از صمیم قلب آرزو می کنم این فضا پایدار باشد. امیدوارم حاشیه ها و گرایشات سلیقه ای از نظرسنجی و جشن «موسیقی ما» به دور باشد.


*در مورد اینکه این جشن با شعار همدلی اهالی موسیقی برگزار می شود چه نظری دارید؟
متاسفانه اهالی موسیقی یک مقدار از همدیگر دور هستند و مسائلی که باعث ایجاد بیماری در روابط دوستان می شود، زیاد شده است. رقابت خوب است ولی رقابت ناسالم در بین بچه ها زیاد شده است. این شعار برای جشن شما بسیار خوب است و ما به شدت احتیاج داریم که با هم متحد باشیم. این انسجام باید بیشتر شود و کسی به فکر بچه های موسیقی نیست و خودمان باید در کنار هم فعالیت کنیم. این هنر همیشه یک مقدار غریب و در حاشیه بوده است و فقط اهالی موسیقی می توانند به خودشان کمک کنند. جشن «موسیقی ما» هم بهانه ای است که ما در کنار هم حضور داشته باشیم که این اتفاق به نفع همه دوستان است.


*آیا لزوم حضور در این جشن صرفا به نامزد بودن یا برنده شدن افراد ارتباط دارد؟
خوشبختانه یا متاسفانه چنین جشنی نداشتیم و در کشور نداریم و جایی هم وجود ندارد که به این شکل دقیق به بررسی آثار بپردازد. اکنون که چنین فضایی وجود دارد حتی دوستانی که در هیچ بخش نامزد نیستند هم باید در جشن «موسیقی ما» حضور داشته باشند. این مساله نه تنها اشکال ندارد بلکه باعث پررنگ شدن و موجه شدن این اتفاق می شود. به دلیل اینکه این برنامه به نفع موسیقی است. همین مساله باعث می شود تا آن دسته از افرادی که در موسیقی اضافی هستند حذف شوند.


*چه بازخوردها و نظراتی را پیرامون اولین جشن سالانه «موسیقی ما» شنیدید؟
همانطور که گفتم من سال گذشته در جریان این برنامه نبودم و اطلاع رسانی و بازتاب آن هم در رسانه ها تا این حد گسترده نبود. از تماشای عکس های آن جشن بسیار لذت بردم و واقعا خوشحال شدم که این برنامه در ایران هم برگزار می شود. دلیل خوشحالی من هم این بود که یک برنامه ای درخور شأن موزیسین ها برگزار شد.


*مهمترین برنامه های شما برای سال 93 چیست؟
من پس از هفت سال ممنوع الکاری موفق شدم که آلبوم خودم را سال گذشته به بازار عرضه کنم. مشغول تولید آلبوم جدیدم هستم و می خواهم که فعالیت های من در موسیقی بدون وقفه باشد. به کار آهنگسازی هم مشغول هستم و با چند خواننده مطرح همکاری دارم. در زمینه انتشار آثار شخصی و همکاری با سایر خواننده ها بسیار گزیده کار می کنم زیرا به کیفیت قطعات بسیار اهمیت می دهم. 
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 28 شهریور 1393 - 09:42

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علیرضا قرایی منش: جشن «موسیقی ما» در افزایش کیفیت تولیدات موسیقی بسیار اهمیت دارد | موسیقی ما