برنامه یاد بعضی نفرات
 
رحیم شهریاری: همه مردم سرزمین من پارسی اند
رحیم شهریاری خواننده پاپ آذربایجانی سکوتش را شکست:
گفت‌وگو درباره اتفاقات اخیر کنسرت رحیم شهریاری و موضوعات حاشیه‌ای‌اش
موسیقی ما - رحیم شهریاری هنرمند صاحب‌سبک و ترک زبان کشورمان خیلی اهل مصاحبه نیست. اما اتفاقات و حاشیه‌هایی که حول کنسرت اخیرش رخ داد باعث شد تا در گفت و گو با موسیقی ما توضیحاتی درباره این موضوعات و همچنین آلبوم جدید و برنامه‌های آینده‌اش بدهد. این گفت و گو را در ادامه بخوانید:
 
  • کمی درباره فعالیت‌ها و برنامه‌هایتان بگویید؟
مشغول جمع‌آوری آلبوم جدیدم در ترکیه، ایران و آذربایجان هستم و به لطف خدا 10 قطعه جدبد و  فولکلور با تنظیم‌های تازه تا چهار ماه آینده به بازار عرضه خواهم کرد. همچنین در ماه‌های اخیر کنسرت‌هایی در تهران، تبریز، ارومیه و کیش داشتیم که همه به لطف الهی مثل همیشه با استقبال بسیار خوبی همراه بود.
 
  • برای اجرا در خارج از کشور نیز برنامه‌ای دارید؟
برای ماه‌های فصل پاییز در کشور کانادا و آمریکا و 2 کشور اروپا برنامه کنسرت تدارک دیده شده است. برای یک اجرا نیز به عنوان تنها هنرمند ایرانی با ارکستر بین‌المللی سانتا باربارا همکاری دارم که ارکستر 75 نفره هست که 2 قطعه آذربایجانی میخوانم و ساز قارمون می زنم که خبر‌های این اجرا را در روزهای آینده به اطلاع هم‌وطنانم خواهم رساند.
 
  • از شما مصاحبه‌ها و گفت‌وگو‌هایی در جراید و برخی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که گویا برخی از آنها درست نبوده و باعث حاشیه‌هایی شده است.
در دو ماه گذشته تنها با روزنامه جام‌جم گفت‌وگویی داشتم که تیتر آن «تبریز بهترین شهر دنیاست» بود و به غیر آن همه را تکذیب می کنم وهر چه بوده حاشیه‌سازی بوده است.
 
  • شما در کنسرت اخیرتان از تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی حمایت کردید که گویا برخی معترض بودند، نظر شما چیست؟
بله، از تمرینات با ارکستر بین‌المللی برگشته بودم و در آستانه جام جهانی در تهران کنسرت داشتم و چون اهل ورزش و طرفدار فوتبال هستم و همچنین چند تن از بازیکنان تیم ملی فوتبال از دوستان و همشهری بنده هستند، لذا تصمیم گرفتم سرود «ای ایران» را به حمایت از تیم ملی اجرا کنم. پس از آن مثل همیشه که در این 20 سال گذشته است هجمه‌ حمله‌ها به بنده دوباره تکرار شد که باید به شعار تیم ملی اعتراض می‌کردی و حمایت نمی کردی.درست هم می گفتند اما اولا بنده دنبال قضیه رفتم که موضوع چیست و متوجه شدم که فیفا برای هر کشوری یک شعار انتخاب کرده و برای تیم ملی ایران نیز شعار «افتخار پارسی» انتخاب شده است و فدراسیون فوتبال نقشی در انتخاب این شعار نداشته است. به هر حال زبان رسمی کشور طبق قانون اساسی فارسی است و ما هم قبول داریم، ولی شاید مانند جام جهانی قبل انتخاب شعار از سوی بیگانگان یک مسئله هدف‌دار باشد که باید همه ما هوشیار باشم و نگذاریم اقوام ایرانی دل‌آزرده شوند وفدراسیون هم بایستی همه اقوام ایرانی را در نظر بگیرد مخصوصا ملت بزرگ و غیور آذربایجانی که همیشه از نهضت مشروطه و غیره تا به حال چند قدم جلوتراز دیگران بوده است و از هم وطنان هم انتظار می رفت که به جای حمله به تیم ملی و بنده و یا هر شخص دیگری به فکر حمایت از تیم ملی باشند و آگاه و هوشیار فقط به موفقیت کشورمان ایران فکر کنند
 
  • شما زیاد اهال مصاحبه نیستید و بیشتر در سکوت کار می‌کنید، علت خاصی دارد؟
مردم ما فهیم و آگاه هستند و همه چیز را به عینه می‌بینند و با شلوغ کردن در رسانه‌ها و .. نمی‌توان راه چند ساله را یک شبه رفت. من از دوران کودکی موسیقی کار می‌کنم و فارغ‌التحصیل دانشگاه تبریز هستم و تا به حال توانسته‌ام موسیقی آذربایجانی را آنقدر که از دستم بر‌می‌آید معرفی کنم. خدا را شکر که در این چند سال پرطرفدارترین کنسرت‌ها را داشته‌ام و تا به حال 15 آلبوم صوتی و 7 آلبوم تصویری منتشر کرده‌ام که در نوع خود کم‌نظیر است.
 
  • چرا اخبار کذب و حاشیه‌ساز برای خودتان را تکذیب نکردید؟
فرصت ندارم و تنها اخبار رسانه‌های معتبر و موثق را دنبال می‌کنم و البته می دانم که یک سری بیرون و یا داخل کشور دوست دارند چهر‌ه‌های شاخص را به حاشیه ببرند و من همیشه آگاهانه از کنار این مسائل رد می‌شوم و به موسیقی، وطن و زندگی‌خودم فکر می‌کنم و البته این همه طرفداری که از من کارهای جدید می‌خواهند.
 
  • در کنسرت‌های شما همیشه صندوق‌های حمایت از کودکان سرطانی دیده می‌شود درباره این موضوع توضیح می‌دهید؟
خودم اهل تبریز هستم، پدربزرگم مهاجر از کشور جمهوری آذربایجان است ولی زمانی در تهران همسایه بیمارستان «محک» بودیم و می‌دیدم که خانواده‌ها با چه مشکلاتی کودک خود را به تهران رسانده‌اند و دنبال جا برای اقامت و تامین هزینه‌های درمان بودند. و از طرفی از دوستان ارومیه‌ای شنیدم که قرار است در آن شهر بیمارستان محک ساخته شود ولی پروژه نیمه تمام مانده است. از آن روز تصمیم گرفتم هر کنسرتی در تهران داشته باشم از مردم بخواهم مبلغی کمک کنند و دست در دست هم بدهیم تا این بیمارستان تکمیل شود و البته امیدوارم که هیچ خانواده‌ای دچار این درد نشود.
 
  • صحبت پایانی اگر دارید بفرمائید:
از همه عزیزان که همیشه ما را مورد لطف خودشان قرار داده‌اند تشکر می‌کنم و همچنین از دوستانی که با ارسال پیامک در سه‌ماه اول سال در برنامه هفت ترانه بنده را به عنوان پرطرفدارترین خواننده موسیقی انتخاب کردند سپاس‌گزارم. افتخار می‌کنم ایرانی هستم، افتخار می‌کنم ترک آذربایجانی هستم و افتخار می‌کنم که مسلمانم و خدای خود را شاکرم که این هنر را یه من لطف کرده تا هر چند کوتاه ولی دل مردم را شاد کنم. همچنین از حمایت‌های صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از موسیقی فولکلور تشکر می‌کنم
یاشاسین آذربایجان، یاشاسین ایران
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 تیر 1393 - 23:02

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 12 تیر 1393 - 23:49

آقاي شهرياري خيلي پر حاشيه شده واز محبوبيتش كاسته ميشه....

جمعه 13 تیر 1393 - 14:31

استاد شهریاری با قدرت به کارت اداماه بده شما افتخار ایران و آذربایجانی و ما همیشه پشت شما هستیم
زیده باشی
یاشاسین آذزبایجان

شنبه 14 تیر 1393 - 11:10

دوست عزیزی که نشستی پای سیستمت و هی تیک تیک کامنت های منو حذفی می کنی

به شرف کاریت غیرت داشته باش و حإف نکن !

دلیل می خوام چرا کامنتم حإف شده !

یک دلیل ؟؟؟
گوش می کنم

یکشنبه 15 تیر 1393 - 08:01
محمد معماری

آقا سینا کامنته شمارو باز حذف میکنن ماله منو اصلا" نمیزارن ثبت بشه و کسی ببینه.

65.49.2.179
یکشنبه 15 تیر 1393 - 16:24

درسته ما هم ایرانی هستیم ولی باید تو انتخاب شعارواسه تیم ملی یک شعار کلی انتخاب می کردند نه .............

دوشنبه 22 تیر 1394 - 12:58
م.ف

با نظرت موافقم.

100.230.149.127
پنجشنبه 7 اسفند 1393 - 10:21

سلام آقای شهریاری خوبین؟ کی آلبوم جدیدتون رو به بازار عرضه می دهین؟خیلی وقته منتظر آلبوم جدیدتون با آهنگ های شادتون هستیم
ممنونم موفق باشین و سربلند

دوشنبه 22 تیر 1394 - 13:02

به نظرم هر كي كه مي خواد حاشيه درست كنه، بكنه. استاد شهرياري اون قدر طرفدار داره كه با اين حاشيه ها كسي نمي تونه طرفداراشو كم بكنه.
ياشاسين گؤزل آذربايجان، ياشاسين اوستاد رحيم و آراز گروهي

یکشنبه 12 مهر 1394 - 13:53

یاشاسین رحیم شهر یاری. اهل ارومیه هستم دانشگاهی هم هستم.خیلی خیلی دوستتان داریم شاد و سربلند باشید

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گفت‌وگو درباره اتفاقات اخیر کنسرت رحیم شهریاری و موضوعات حاشیه‌ای‌اش | موسیقی ما