جشنواره ملی موسیقی خلاق
 
کنسرت قاف - فرهاد فخرالدینی
 
برنامه یاد بعضی نفرات
 
تلویزیون و موسیقی سال تحویل
برای موسیقی یا برای مخاطب بیشتر؟
صدای شلیک توپ که این روز‌ها کمتر در برنامه‌های لحظه تحویل سال تلویزیون‌های ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد روزگاری تنها صدای لحظه سال تحویل در دو شبکه سراسری موجود تلویزیون ایران بودند که بعد‌ها برای دقایقی با ساز و دهل نیز همراه گشت تا برای چندین سال تنها موسیقی سال تحویلهای ایران را رقم زند.

سال‌ها گذشت تا اینکه در سال ۷۴ با حضور محمدرضا شجریان دعای تحویل سال قرائت شد و سپس آواز او در دستگاه ماهور بر روی شعر حافظ «ز کوی یار می‌آید نسیم باد نوروزی» همراه با جواب آواز تار داریوش پیرنیاکان به صورت ضبط شده برای ببینندگان پخش شد تا اولین برنامه موسیقی تدارک دیده شده برای تحویل سال و نوروز تلویزیون جمهوری اسلامی ایران را رقم زده باشد چراکه به غیر از پخش موسیقی مخصوص نوروز، شجریان پس از ۱۷ سال در جلوی دوربین تلویزیون ظاهر شده بود. برنامه‌ای که هنوز هم درخاطر علاقمندان باقیمانده است و از آن به عنوان یکی از حرکت‌های رو به جلوی تلویزیون یاد می‌شود که نشان از ماه‌ها برنامه ریزی مناسب برای رویداد فرخنده‌ای چون نوروز برای تمامی مردم ایران داشت.

با ظهور دوباره موسیقی پاپ و تولد مجدد آن در سالهای بعد از انقلاب که اولین جوانه‌های آن در سال ۷۵ زده شد و بعد از دوم خرداد ۷۶ رشد چشمگیری یافت، این بار صداوسیما پیشرو در ارائه موسیقی پاپ شده بود. لذا سال تحویل نوروز ۷۷ به یک رویداد تاریخی در فعالیت تلویزیون تبدیل شد چراکه برای اولین بار تحویل سال با موسیقی پاپ همراه بود. خشایار اعتمادی شعری از احمد شاملو را با آهنگسازی شادمهر عقیلی خواند: «من زمینم تو باهار» تا بدین گونه نه تنها پس از سال‌ها موسیقی پاپ در تلویزیون رسمیت عام یابد بلکه برای اولین بار در این رسانه سراسری اسمی از شاعر و ترانه سرا، احمد شاملو، نیز برده شود. حرکتی که سنت شکنی تلویزیون نام گرفت و موسیقی که هنوز بهت اولین پخش آن فراموش نشده است.

در سرتاسر دنیا تحویل سال رویداد مهمی محسوب می‌شود که همواره مورد توجه برنامه ریزان تلویزیونی بوده تا این اتفاق خاص با ویژه برنامه‌هایی توام گردد که در عین جذب مخاطب هرچه بیشتر برای شبکه‌ها، مهم‌ترین لحظه سال را نیز با خلاقیت بیشتر فراموش ناشدنی نمایند. لذا انتظار مخاطب برای برنامه‌های خاص، زیاده خواهی و امید بیهوده بستن نیست چراکه شبکه‌ها و علی‌الخصوص در ایران سازمان صداوسیما بودجه متفاوت و ویژه‌ای برای تهیه و تدارک آن لحاظ می‌نمایند. از آنجاییکه رسانه ملی شعار حمایت از هنر و فرهنگ اصیل ایرانی را نیز می‌دهد انتظار می‌رود موسیقی اصیل ایرانی که اتفاقا در یکصد سال اخیر برای بهار تصانیف زیادی ساخته را بیشتر بکار گیرد اما آنچه در این سال‌ها پخش شده، اغلب از جنس موسیقی پاپ بوده است چراکه طیف مخاطبان گسترده‌ای را در بر می‌گیرد و با توجه به حضور شبکه‌های ماهوراه‌ای، برای ارائه آمار به مدیران گزینه‌ای مناسب‌تر از سایر ژانرهای موسیقی است.

امسال نیز برای تحویل سال موسیقی پاپ جایگاه اصلی شبکه‌های تلویزیونی را به خود اختصاص داده بود اما از آن برنامه‌های ویژه که بتوان آنرا حرکتی مهم در تاریخ سی و چند ساله صداوسیمای جهموری اسلامی ایران محسوب کرد دیده نشد. هر چند سعی بر این بود اما آنچه ارائه شد در سطحی نبود که بتوان آنرا در حافظه‌ها نگاه داشت. نوروز ۹۳ در شبکه سوم سیما مهدی یراحی، علی لهراسبی و احسان خواجه امیری حاضر شدند و دقایقی بدون ساز خواندند. شبکه اول نیز به پخش زنده اجرای رضا یزدانی در سالن خالی اریکه ایرانیان پرداخت. هر چند سالن خالی بود اما به نظر می‌رسید خواست رضا یزدانی اینگونه بوده تا تلویزیون با پرهیز از نشان دادن صندلیهای خالی مجبور به فوکوس روی خواننده و سن و در نتیجه نشان دادن سازهای موسیقی گردد که عملا با لانگ شاتهایی که دوربین تلویزیون از انتهای سالن، روی سن را می‌گرفت می‌توان گفت سازی نشان داده نشد و حتی وقتی دوربین روی خواننده می‌رفت از نشان دادن موهای از پشت بسته شده او پرهیز می‌کرد. و اینچنین باز گذشته عملکرد رسانه ملی را در ذهن متبادر می‌ساخت که جایگاه موسیقی را نه به خاطر وجود هنری به نام موسیقی بلکه برای جذب مخاطب بیشتر و نشاندن مردم پای آن به حساب می‌آورد.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 فروردین 1393 - 23:20

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 6 فروردین 1393 - 23:41

احتمالا خانم"بیتا یاری" فقط برنامه شبکه3 رو تماشا کردن چون به غیراز برنامه خوب شبکه یک که فریدون اسرایی.محمد اصفهانی رضا یزدانی و امید حاجیلی رو به صورت زنده از اریکه داشتند شبکه 2 هم اجرایی زنده از حسام نواب صوفی با پیانو داخل استدیو داشتند...
البته اینها دفاع از صدا سیما نبود.

پنجشنبه 7 فروردین 1393 - 00:21

دوباره شادمهر... داغ دلمونو تازه نکن موسیقی ما... حیفه شادمهر که ارزان فروختیمش ! نابغه ایه بخدا... عالیجناب پاپ.

پنجشنبه 7 فروردین 1393 - 21:00
حسینی لقب رضا

شادمهر رفت چون به ماها اهميت نميداد ...
يادمه اقاي چاوشي سال 84 تو مصاحبش گفت من افتخار ميكنم كه تو ايرانم و براي هموطنان خودم
ميخونم ...
به اين ميگن غيرت
درود بر خوانندگان داخلي

2.184.87.221
جمعه 8 فروردین 1393 - 15:31
محمدرضا بهمنی

به نظر من صحبت وبلاگ سعد آباد عزیز درسته. خواننده های زیادی بودند که سختی های بیشتری نسبت به شادمهر کشیدند و پای کشورشون موندند و حتی شده غیر مجاز باشند ولی توی کشور خودشون برای مردمشون خوندند. هرچند این رفتن یا موندن دست خود فرد هست و باید هر تصمیمی که می گیره بهش احترام گذاشت.
به قول وبلاگ سعدآباد عزیز، "درود بر خوانندگان داخلی" که با صبری که توی مشکلات داشتند، بالاخره تونستند موسیقی داخلی را به جایی برسونند که دیگه اکثر مردم کشورمون، موسیقی داخلی گوش می دند حالا چه مجازش چه غیر مجازش

37.255.86.186
جمعه 8 فروردین 1393 - 16:04
Saeed Arbabpour

آقای وبلاگ.......ابن برای چندمین باره که همچین پیامی میذاری...طبق منطق تو اگه اینجا تو ایران امثال چاوشی واسه ما میخونن پس شادمهری که اونوره واسه آمریکن ها میخونه؟!!!! اصلا تو چند سالته؟ چند سالت بود که شادمهر به گریه و التماس افتاده بود واسه گرفتن مجوز؟ کجا بودی اون موقع؟ اقای چاوشی کجا بود اون موقع؟ امثال یگانه ها و خواجه امیری ها کجا بودن؟ اگه اون موقع شادمهری ظهور نمیکرد الان اصلا همچین موسیقی تو ایران بود که تو بخوای واسه چاوشیش غش کنی؟!
هنوز یاد نگرفتی تا وقتی کفش یکی رو نپوشیدی واسه راه رفتنش نباید اظهار فضل کنی...
موسیقی ما خواهشا........

188.136.240.25
جمعه 8 فروردین 1393 - 17:56
بی سرزمین تر از باد

شادمهر به شما اهمیت نداد؟! مثلا چکار کرده که به شما اهمیت نداد؟! یعنی این همه نابغه که هرسال از کشور میرن به شما اهمیت ندادن که رفتن؟! مگه رفته به زبون دیگه داره میخونه که به شما اهمیت نداد؟! از وقتی رفته 6تا آلبوم و N تا تک آهنگ داده اونوقت به شما اهمیت نداد؟! مگه این آهنگا رو به زبون قفقازی خونده که به شما اهمیت نداد؟! حالا مثلا اگه شادمهر میموند ایران چه فرقی به حال شما میکرد که اونوقت به شما اهمیت میداد؟!
خیانتو اون کسی به من و تو میکنه که به جای صدا افکت به خوردمون میده!
الان فیلترینگه؟! یه کاری کن، برو اشعار و آهنگایی که شادمهر و شهروز و اصفهانی و اعتمادی اون زمان روشون کار میکردن رو یا اشعار و آهنگای امروزی مقایسه کن! اونوقت متوجه میشی فیلترینگ یعنی جی!
بعضی از دوستان یه جوری اظهار فضل میکنن که انگار کلمه ی فرار مغزها تا حالا به گوششون نخورده!

188.253.68.194
جمعه 8 فروردین 1393 - 23:37
Saeed Arbabpour

بی سرزمین تر از باد...متاسفانه ایشون بار اولشون نیست که همچین مساله ای رو مطرح میکنن...هر بارم یه چیزی می پرونن و جو رو متشنج میکنن و میرن...بدون اینکه جواب یا دلیل قانع کننده ای واسه این حرف داشته باشن...جناب وبلاگ...تا در مورد چیزی اطلاعات نداری صحبت نکن...شرایط موسیقی پاپ سال 80 یا 81 قابل مقایسه نبود با الان...مثل تابو بودش...اگه میتونی با دلیل و مدرک حرف بزن...
محمدرضا بهمنی... یعنی همه ی آرشیتکت ها و پزشک های این مملکت که به خاطر بی توجهی یا هر چیز دیگه مهاجرت میکنن خاین هستن؟! بیان وایسن تو کشورشون غیر مجاز طبابت کنن؟!!..........

188.136.240.25
شنبه 9 فروردین 1393 - 01:36
behnam 7

دوستان هر بحثی که باهم میکنید بکنید ولی خواهشن دیگه موضوع مسخره افکتی بودن صدای چاوشی رو پیش نکشید که دیگه خیلی تابلو شده و اگرم افکتی هست من با همون افکتیش حال می کنم اگه شما میتونین با افکت صداتو اینطوری کنی و همچین آهنگایی بخونی بخون من سی دی هاتو میخرم!! بعدشم دلیلی نداره طرفدارای 2 تا خواننده با هم کل کل کنن از طرفدارای چاوشی هم میخوام این کارو نکننو درست نیست

188.158.97.235
شنبه 9 فروردین 1393 - 11:04
بی سرزمین تر از باد

سعید ارباب پور یه وقت فکر نکنی به خاطر حسادتشه!!

بهمن! من کجا اسم فرد خاصی رو اوردم؟! تقصیر منه تا اسم افکت میاد ذهن همه (حتی طرفدارانش) میره سمت ایشون؟!

188.253.66.127
شنبه 9 فروردین 1393 - 11:48
شهاب شریف

متاسفانه طرفدارای محسن چاووشی عزیز با لگد زدن به همه مطالب راجع به همه کس و همه چیز فقط باعث لج کردن همه نسبت به او می شند. واقعا اینجا بحث محسن چاووشی است؟؟؟؟چرا باید هر جا می روید دائما اسم اون رو بی دلیل بنویسید؟؟؟
این معنای واقعی دوستی خاله خرسه است.و جالب این که همیشه با نوشتن این مطالب کسی که لطمه خورده محسن چاووشی است.
بهر صورت محسن طرفداران زیادی دارد و صد البته من به عنوان یک دوست ایشون از کسانی که طرفدار واقعی ایشون هستم خواهش می کنم با نوشتن مطالب بی ربط نسبت به مطلب اصلی و ربطش به محسن اینقدر برای اون دشمن تراشی نکنند. کم کم خودم هم دارم با وجود این افراد به دوستیم با محسن شک می کنم

91.99.205.164
شنبه 9 فروردین 1393 - 12:44
یاس احساسی (عشق مجید خراطها و شادمهر )

جناب وبلاگ اول نگاه کن دباره کی حرف میزنی بعد نظر بده تو داری از تک ستاره پاپ ایران یعنی شادمهر عقیلی نظر الکی میدی برو از خدا بترس برو توبه کن آهنگ مسافر شادمهر با کل آلبوم ها چاووشی عوض نمیکنم

2.179.228.197
شنبه 9 فروردین 1393 - 15:12
محمدرضا بهمنی

Saeed Arbabpour عزیز، من از لفظ خیانت استفاده نکردم و در انتهای کامنتم هم گفتم، نظر هر کسی محترمه که می خواد بمونه و با مشکلات بجنگه یا بره و بحثم صرفاً سر شادمهر نبود، چون خودم کارهای شادمهر را گوش می دم و ازش لذت می برم. من می گم باید می موندند و به خاطر مردم کشورشون، با سختی ها مبارزه می کردند تا این مردمی که اینقدر دوستشون دارند، بتونند از همه ویژگی هاشون استفاده کنند. درسته ایشون و خیلی های دیگه دارند به زبان فارسی و برای ما می خونند ولی مردم نمی تونند توی کنسرت هاشون و خیلی چیزهای دیگه ازشون استفاده کنند. اگه یکم تحمل کرده بودند، مسلماً بالاخره مجوزشونا می گرفتند. البته یه سریشون هم به خاطر آزادی هایی که در خارج از ایران هست، از ایران رفته و خواهند رفت و مجوز بهونشونه (منظور من شادمهر نیست و بحثم کلیه). خیلی ها بودند که چند سال ممنوع الفعالیت شدند، مجوز بهشون ندادند و مجبور شدند یه سری محدودیت ها را توی کارشون رعایت کنند ولی با تحملی که کردند، حالا دوباره تونستند کار کنند، مجوز بگیرند، و حتی وقتی جا افتادند دوباره یه سری از محدودیت ها را کنار زدند و رو به پیشرفت هستند. از این موارد زیاد داریم که یه نمونش مهدی مقدمه، زانیار خسروی و ... هم هستند.
درضمن دوستان اگه کسی از حرفای من ناراحت شده و خواست جواب بده، حرفای منا به حساب هوادارای آقای چاوشی نذاره، چون من فقط مثل شادمهر از مخاطبای ایشون هستم و طرفدار فرد دیگه ای هستم و بحث اینجا هم کاری به شادمهر و چاوشی و ... نداره و فقط بحث سر موندن و رفتن و تحمل سختی ها و ... هست که همه این موارد هم چون یه فرد تصمیم به اون کار می گیره محترمه.

37.255.87.100
شنبه 9 فروردین 1393 - 15:56
Saeed Arbabpour

behnam 7 اصلا مگه بحث طرفداریه؟ مگه کسی اسم از کس خاصی آورد که اینجوری جبهه گیری میکنی؟
بی سرزمین تر از یاد......من غلط بکنم از این فکرها بکنم!!!!!!
دیدی گفتم ایشون جو رو متشنج میکنه میره...یکی نیست بهش بگه واقعا اگه به حرفت ایمان داری روش وایسا و با مدرک بیا صحت حرفت رو تایید کن...

188.136.240.25
شنبه 9 فروردین 1393 - 16:58
Saeed Arbabpour

محمدرضا بهمنی عزیز...نمیگم شما از این لفظ استفاده کردی یا نکردی ولی این حرفا از برخی کامنت ها کاملا برداشت میشه...دوستمون چنان میاد میگه درود بر غیرت داخلی انگار شادمهر یه اجنبیه! مگه شادمهر یه روز داخلی نبوده...مگه واسه خدا و حضرت زهرا و .... آهنگ منتشر نکرده؟!
اینکه شما میگی اگه می موند و مبارزه میکرد به خاطر مردمش شما از کجا میگی مبارزه نکرد؟!! شما چقد میدونی که شادمهر مثلا پله های وزارت ارشاد وقت رو n بار بالا پایین نکرده باشه؟!! (این جملم فقط فرض مثال بود) اون زمان شما تا چه حد موسیقی رو دنبال میکردی؟ سال 80-81 رو میگم...از حواشی عدم اعطای مجوز به آلبوم آدم و حوا خبر داری؟ به نظرت شادمهر یه شبه تصمیم گرفت که از ایران بره؟ آیا واقعا از این که کشورشو ترک کنه خوشحال بود؟ اگه خوشحال بود پس آهنگ آدم فروش رو واسه کی و واسه چی خوند؟ محدودیت های موسیقی سال های 79 تا 81 رو با حالا مقایسه نکن...فیلترینگ اون موقع با الان قابل مقایسه نبود...آره هرکس اعتقاداتی داره....الان آقای اعتمادی که که از پایه گذاران پاپ بعد از انقلاب بودن تو ایران موندن...چه چیزی ازش تو خاطر مردم مونده؟ چند بار تا حالا بهش اجازه دادن رو استیج بره؟! چندتا مجوز کنسرت گرفته؟! هر خواننده ی جدیدی که کلی کار غیر مجاز داره بعد از یه آلبوم بهش مجوز میدن ولی امثال سعید شهروز با این همه توانایی رو کدوم طرفدارای نسل جدید ازش چیز زیادی یاد دارن؟ پر و بال همه ی این هارو تو اون سال ها یه جوری بستند منتها هر کدوم رو به یه نحوی...امثال اعتمادی ها منزوین و داستان فیلترینگشون مال اون زمانه و ممیزی الان با اوایل ده ی 80 قابل مقایسه نیست و نخواهد بود...
شادمهر هم اگه میموند داستانش با این عزیزان تفاوت چندانی نمیکرد منتها تصمیم گرفت واسه همین مردم بسازه و بخونه که البته اینور و اونورش فرقی نداره...

188.136.240.25
شنبه 9 فروردین 1393 - 21:36
حسن عاشق چاوشی

افکت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باز هم شاهد این صحبت های بچگانه هستیم در سال جدید
هه

95.38.234.115
شنبه 9 فروردین 1393 - 22:12
بی سرزمین تر از باد

جناب بهمن من متوجه حرف شما هستم، اما شک نکن اگه شادمهر میموند الان دیگه شادمهری وجود نداشت که مردم از هنرش لذت ببرن! شادمهر وقتی ایران بود یه دونه کنسرت هم نداشت!
در ضمن شما یه نکته رو یا نمیدونی یا فراموش کردی! اینکه شادمهر به صورت موقت رفت! و خواست برگرده ولی نذاشتن! خیانت رو کسایی کردن که نذاشتن شادمهر کار کنه و نذاشتن برگرده! در ضمن مقایست بسیار بسیار اشتباهه! شرایط الان اصلا با اون موقع قابل قیاس نیست! اون موقع ورود شادمهر به همه ی استودیو ها ممنوع شده بود! حتی نمیتونست برای دیگران ساز بزنه! بعد شما میگی زانیار؟! به مدل موهاش رو عکس جلد آلبوم دهاتی هم گیر دادن دوست عزیز اونوقت میگی زانیار؟!

188.253.66.127
شنبه 9 فروردین 1393 - 23:13
حمید

شادمهر پل بین خواننده های نسل قدبم و ستاره های پاپ امروزه
هیجکس نمیتونه منکر نقش بزرگ شادمهر تو پیشرفت موسیقی ایران بشه
کلا تو خواننده های اون طرف آب تعداد انگشت شماری خواننده و آهنگساز خوب هست که شادمهر یکی از اوناست در کنار س.ق و م.ن و ...
بی سرزمین تر از باد هر وقت یکی از طرفدارای چاوشی کامنت میذاره تو بحث افکتو میکشی وسط خب ما حق داریم فکرمون بره سمت چاوشی. به قول چاوشیستا محسن سرفه هم بکنه ما خوشمون میاد. افکت هم باشه باز خوشمون میاد

46.62.150.43
یکشنبه 10 فروردین 1393 - 01:42
بی سرزمین تر از باد

مشکل اینجاست که برخی دوستان اینجا.رو با فن کلاب خواننده محبوبشون اشتباه میگیرن و هر چی اونجا میگن اینجا هم میگن! بعد توقع دارن باهاشون منطقی بحث بشه و به این.گیر میدن که چرا جایی که یه طرفدار چاوشی نظر داده گفتی افکت؟:|

188.253.66.127
یکشنبه 10 فروردین 1393 - 14:09
حمید

برای کسی که ... هیچ توضیحی لازم نیست
برای کسی که ... هر توضیحی اضافه است

188.245.53.226
یکشنبه 10 فروردین 1393 - 14:13
Saeed Arbabpour

بی سرزمین تر از باد....بدون جایی که تعصب باشه نباید منتظر واکنش منطقی باشیم....متاسفم واسه خیلیا...

188.136.240.25
یکشنبه 10 فروردین 1393 - 14:22
محمدرضا بهمنی

بی سرزمین تر از باد عزیز و دوستان دیگه من کاری به این ندارم که کی رفت و کی موند و ... چون نظر هرکسی محترمه و داخل ایران بودن و یا خارج ایران بودن یه نفر باعث نمیشه که شما کارشا گوش بدید یا ندید، خیلی ها هستند مثل خود من که تا یه کاری از شادمهر، سیاوش قمیشی، معین، امید بیاد میرند گوش می دند و لذت می برند واین ربطی به این موضوع نداره که داخل ایران باشند یا خارج ایران (چون موضوعش مثل این می مونه که شما بگید چون مثلاً خانواده قوچان نژاد، دژاگه و ... رفتند خارج پس این ها دیگه مردم ایران حساب نمی شند و نباید توی تیم ملی بازی کنند) .شما گفتید که شادمهر موقت رفت و بعد دولتمردان اون زمان نذاشتند برگرده، خوب می تونست (تأکید می کنم می تونست و نمی گم باید، چون شاید به خاطر بلاهایی که اون زمان سرش آوردند، دیگه رغبت به برگشت نداشته باشه) مثل حبیب که سال 88 برگشت ایران و حالا داره یه دوره ای را طی می کنه تا بتونه مجوز بگیره، این کار را بکنه و حتی همه کسایی که رفتند می تونستند این کار را بکنند و حتی هنوز هم می تونند این کار را بکنند. توی زمان حال هم هستند کسایی که دارند می رند ولی یه نفر مثل یاس باوجود این که همه شعرهاش اجتماعی هست و سالهاست دنبال مجوز هست و بهش نمی دند ولی با این وجود مونده تا بتونه بالاخره به هدفش برسه و مسلماً دیر یا زود به هدفش می رسه. درمورد ممیزی های زمان شادمهر هم چون اون موقع هنوز زیاد درگیر موسیقی نبودم و پیگیری نمی کردم، واقعاً نمی دونم که چه بلاهایی سرش آوردند و برای همین اگه همه کامنت هام را نگاه کنید بحثم شادمهر نبوده و یه بحث کلی بوده.
اگه با حرف هام هم که مسلماً همش درست نیست، به کسی توهین شده و یا کسی ناراحت شده از همتون معذرت می خوام. بالاخره انسان جایزالخطاست و همیشه هرچی میگه و هرکاری می کنه درست نیست.

37.255.85.76
یکشنبه 10 فروردین 1393 - 19:32
بی سرزمین تر از باد

" نظر هرکسی محترمه و داخل ایران بودن و یا خارج ایران بودن یه نفر باعث نمیشه که شما کاراش رو گوش بدید یا ندید"
اینو در تایید و تکذیب حرفات خوب اومدی

188.253.71.150
پنجشنبه 7 فروردین 1393 - 00:33

موسیقی ما لطفا تایید کن

اصلا متوجه نشدم از ابتدا تا انتها به دنبال چی بودید؟!
ولی فهمیدم کوهی از اطلاعات مقطعی دارید که سعی کردید بهم متصل کنید تا متنی نوشته باشید...
ولی خدمتتون عارضم که گل کردن موسیقی پاپ هیچ ربطی به دوم خرداد سال 76 نداره.جریان روشنفکری میخواد تموم اتفاقات خوب بعد از انقلاب رو به نام خودش ثبت کنه..
این حرف رو چند جایی خوندم ولی بهتره بدونید اینکه از بهار 77 موسیقی پاپ گل کرد و نتیجه داد حاصل تلاش یک نسل موسیقی دانی بود که در همون سالهای جنگ و دولت سازندگی دونه هاشون رو کاشته بودن و در دولت دوم خرداد ،افرادی مثل شادمهر،اصفهانی،حامی،اعتمادی و...به صورت خودجوش و فارغ از هر گونه حمایتی موسیقی پاپ رو به حد اعلای خودش رسوندن و ثمراتش رو برداشت کردن...
پس خواهشا در حمایت از جریان خاصی صحبت نکنید...

در مورد پخشِ موسیقی پاپ هم واقعیت اینه که صدا و سیما اگر مجبور نبود همین رو هم پخش نمیکرد.
ولی اونوری ها(ماهواره)برنامه های پر و پیمونی برای عید تدارک مییبینن و اگه نباشه امثال برنامه علییخانی،مخاطب جوون پای برنامه ای میشینه که کنار 2 تا خواننده لس انجلسی ،کلی سیاستمدار بازنشسته و افراد متضاد با جمهوری اسلامی سخنرانی میکنن...
و موسیقی سنتی چه قبول کنیم چه نکنیم نمیتونه قشر زیادی رو همراه خودش کنه...مخصوصا قشر جوون
مگر اینکه خودِ شجریان باز هم به تلویزیون بیاد تا توجه این نسل جلب بشه...کس دیگری نمیتونه این کار رو انجام بده...
میبینید پسرِ شجریان برای دیده شدن بیشترش بین نسل جوون، این روزها البومی منتشر کرده که از ساز غربی درش استفاده شده.اونوقت توقع دارید که موسیقی ناب ایرانی بتونه به تنهایی مخاطب جذب کنه؟

به نظرم صدا و سیما برای شب قبل از عید سیاست درستی در پیش گرفته و امیدوارم که این سیاست رو در روزهای غیر از نوروز هم دنبال کنه و انتظار همگیِ ما تاسیس "شبکه موسیقی"

پنجشنبه 7 فروردین 1393 - 21:38
حسن عاشق چاوشی

شبکه موسیقی تو صدا و سیما؟؟؟؟؟؟؟؟
چیزی نزدیک به محال

95.38.184.170
پنجشنبه 7 فروردین 1393 - 23:42
نويد

سلام، ضمن اينكه بيشتر مواردى كه مطرح كرديد را قبول دارم فقط يك نكته را اجازه بديد من ياد آورى كنم: در همه جاى دنيا هر نوع موسيقى مخاطب خودش را دارد و اين مورد تنها به غناى تكنيك و اصالت ارتباطى ندارد؛ استادان مسلم موسيقى أصيل ايران خود بارها به كمبودهاى موسيقى ايرانى و لزوم تعامل بيشتر با ساير ژانر موسيقى بخصوص كلاسيك غربى خاصه در مسائل كانترپوانيك و اركستراسيون تأكيد داشته اند. ولى با اين حال موسيقى أصيل ايرانى خود نكات برجسته مثبت و جذابيتهايى دارد كه مخاطب خود را جذب كرده است (براى مثال تنوع حالات در قالب دستگاهها و بداهه نوازى) هر چند خاص و محدود. شما توجه داشته باشيد كه حتا با وجود غناى موسيقى كلاسيك غربى از هر جهت، اين نوع موسيقى در كشورهاى صاحب سبك و مهد كلاسيك هم آنچنان مخاطب سينه چاك جوان ندارد، چه بسا جوانان آن ديار اين نوع كامل موسيقى را كسل كننده هم بدانند! به عقيده من تلاش صرف با هدف جذب مخاطب كارى بيهوده و غير هنرى بوده كه ميتواند يك نوع موسيقى را به بيراهه ببرد هرچند جذابيتهاى تجاري دارد كه با روح هنر در تضاد است و نه باعث افزايش كيفيت آن نوع موسيقى كه از ياد بردن اصالت را ممكن است موجب شود! شايد بحث من از موضوع أصلى فاصله دارد ولى نتيجه پاسخ من به شما اين است كه در هر صورت حق انتخاب نوع موسيقى و ميزان علاقمندي را بايد به خود مردم واگذار كرد و البته فرصت برابر را در كشور و جامعه براى هر نوع موسيقى مي بايد فرآهم آورد در اين صورت جذب مخاطب ارزش و اهميت پيدا مى كند نه اينكه استاد شجريان بخواهد يا نخواهد!
سال خوبى در پيش داشته باشيد

178.131.152.250
پنجشنبه 7 فروردین 1393 - 01:00

بازم دم احسان علیخانی گرم که همیشه تو برنامه هاش حواسش به موسیقی بوده و موسیقی رو خیلی خوب میفهمه...

پنجشنبه 7 فروردین 1393 - 01:07

بازم دم احسان علیخانی گرم که همیشه تو برنامه هاش حواسش به موسیقی بوده و موسیقی رو خیلی خوب میفهمه...
اذانی هم که نزدیک سال تحویل با صدای مهدی یراحی پخش شد فوق العاده بود!

پنجشنبه 7 فروردین 1393 - 09:42

به نظر من موسیقی رو برای کار خودشون میخان
نمیخام نام ببرم ولی اون برنامه ای که هنوز 3روز از انتشار آلبوم هنرمندی نگذشته اونو تو برنامش پخش میکنه !!
به نظرتون برای ترویج و کمک به موسیقیه؟؟

پنجشنبه 7 فروردین 1393 - 10:22

باشه بابا باشه

پنجشنبه 7 فروردین 1393 - 11:06

واقعا کنسرت رضا یزدانی تو اریکه خالی بود ؟
عجیبه!!!

شنبه 9 فروردین 1393 - 16:46
طرفدار محسن یگانه

عجیب نیست!

107.170.234.72
پنجشنبه 7 فروردین 1393 - 11:48

گزارش خیلی بی محتوا بود ...ااصلا میخواستید راجع به چی حرف بزنید؟؟

جمعه 8 فروردین 1393 - 12:33
هوادار بابک

والا مام نفهمیدیم سر و ته موضوع چی شد؟74؟ 76؟ 77؟شادمهر؟شاملو؟ضرغامی؟علیخانی؟یراحی؟!!!!!
هدف این نوشته دقیقا چیه؟؟؟

37.191.78.217
جمعه 8 فروردین 1393 - 17:54
Saeed Arbabpour

مطلب خوبی بود......دوباره بخونیدش...
منظور نگارنده استفاده ی ابزاری از موسیقی تو رسانه ی ملی بود...نشون دادن الات موسیقی تو صدا و سیمای ما حرومه! ولی همین رسانه در ایامی مثل سال تحویل و ماه رمضان و ... واسه جلب نظر بیشتر بینندگان و پیش گرفتن از شبکه های ماهواره ای از موسیقی اون هم از نوع مدرن و پاپش استفاده میکنه!!
بدون این که به موسیقی و خالقان موسیقی احترام بذاره........

188.136.240.25
جمعه 8 فروردین 1393 - 22:16
mahsan sadeghi

هه اینو که خیلی وقته همه میدونن...ولی وجدانا تلویزیون ایران نسبت به قبل خیلی به این چیزا اهمیت میده..فقط مونده مسئله ساز.................!

37.255.52.3
شنبه 9 فروردین 1393 - 14:01
Saeed Arbabpour

مهسان صادقی...واقعا تی وی ما به چه چیزایی اهمیت میده در مورد موسیقی؟! اگه منظورت دعوت کردن مهمون و ... هستس کامنت پایین خانم الناز و کامنت من رو بخون......

188.136.240.25
جمعه 8 فروردین 1393 - 11:32

با نظر نگارنده موافقم. فقط برای مخاطب بیشتر است

پنجشنبه 7 فروردین 1393 - 13:53

اینکه خانم نویسنده فقط از دوم خرداد76 به عنوان عصر شکوفایی موسیقی یاد می کنن اینطور به ذهن میاد که نقد ایشون فقط برای ضربه زدن به رقبای سیاسی از احزاب دیگره نه دلسوزی برای موسیقی و هنر...خانم منتقد هشت سال از دوران اصلاح طلبی چه گلی به سر هنر زد؟ کدوم فیلممون جهنی شد.کدوم موسیقی مون در دنیا صدا کردو جهان انگشت به دهن موند.هنرمندان همیشه مظلوم بودند و هستند..در تمام دوران اصلاح طلبان و اصولگرایان.پس لطفا اینقدر دوم خرداد نکنید..هشت سال از دوران تصدی اصلاح طلبان عین باد ردشد اما دریغ که دردی از هنرو هنرمند و هنرجو دوا ن شد و

پنجشنبه 7 فروردین 1393 - 13:54

من موندم چرا سازها توی تلوزیون نباید نشون داده بشن؟!
واقعا چرا؟!
نه، واقعا چرا؟؟؟؟؟!!
دلیلشون چیه؟

پنجشنبه 7 فروردین 1393 - 16:26

شک نکنید برای مخاطب بیشتر هست نه برای موسیقی.اگه فکر موسیقی بودن میومدن یکم به اون برنامه بدبخت ساعت25 میرسیدن.یه اونجور برنامه ای رو تو شبکه های اصلی 1 2 و3 نشون بدن.یه شبکه ای رو درست میکردن که کارهای تصویری خواننده هامون رو پخش میکرد(خواسته ی رضا یزدانی تو برنامه ساعت25). ساعت 25 رو میکرد ساعت22 که صددرصد مخاطباش بیشتر میشدن نه اینکه واسه اینکه بتونی یه برنامه مرتبط به موسیقی رو ببینی تا نصف شب بیدار بمونی.تازه آیا بتونی تاآخرش بیدار بمونی یا نه؟؟!!
نه بابا.این صدا سیما کار چندانی واسه موسیقی کشورمون نمیکنه.الآنم اگه کاری میکنه بخاطر جذب مخاطب واسه برنامه هاش هست.
بازم دم علیخانی گرم که آورد خواننده هامون رو تو برنامش و همچنین از حضور زانیار تو برنامه فرزاد حسنی هم خیلی لذت بردم.
کارهای آسرایی و... تو شبکه یک جالب بود.
امیدوارم این کارها ادامه داشته باشه و نه صرفا جهت جذب مخاطب و فقط برای مناسبت های خاص باشه.

جمعه 8 فروردین 1393 - 18:10
Saeed Arbabpour

دعوت کردن مهمون ها هم فقط و فقط واسه بیشتر دیده شدن تلویزیونه...دلیل اصلیش هم رقابت با شبکه های ماهواره ای هستش... اون هم تو روز و ساعات مهمی مثل تحویل سال...وگرنه چرا بقیه ی ایام سال هیچ خبری نیست از این همه مهمون و خواننده.
موسیقی فقط ابزاریه واسه بیشتر دیده شدن تی وی.
همین امثال زانیار و فریدون و رضا یزدانی و ... تو بقیه ایام سال فیلتر هستن و حتما به هیچ برنامه ی دیگه ای دعوت نمیشن(بهتره بگیم اجازه ندارن دعوتشون کنن)
اگه خیلی بخوایم به عمق فاجعه دقت کنیم میبینیم که یکی مثل خود آقای فرزاد حسنی هم فیلتره و فقط شب عید رو انتن بهش میدن!!!
حتی تی وی ما یکی مثل الناز شالکردوست رو هم دعوت میکنه و فقط لانگ شات ازش میگیره.....به هوای همین مهمون ها کلی مخاطب میشینه پای تی وی و اخر سر هم مدیران خوشبخت صدا و سیما جلوی دوربین از دیده شدن چند ده میلیونی برنامه ها در فلان روز به خودشون و مردم تبریک میگن!!!
به این میگن سیاست های صدا و سیما............

188.136.240.25
شنبه 9 فروردین 1393 - 10:53
الناز

آقا سعید کاملا باهت موافقم.
خصوصا درباره ی الناز شاکردوست و فرزاد حسنی.
فقط برای جذب مخاطب هست این کاراشون.

151.238.24.182
شنبه 9 فروردین 1393 - 17:05
Saeed Arbabpour

نظر لطفته...دروغ چرا خود من هم ساعات نزدیک سال تحویل رو پای تلویزیون خودمون نشسته بودم و شبکه های 2 و 3 رو بالا پایین میکردم!!
البته فکر بد نکنید...ما ماهواره نداریما :)

188.136.240.25
شنبه 9 فروردین 1393 - 18:39
الناز

هه هه هه هه!باحال بود! :-) ما هم نداریم ازون چیزایی که اسمش رو بردی.اصلا. :-)
من خودم وقتی زانیار تو اینستاش اعلام کرد تو برنامه شبکه دو میاد نشستم پای شبکه ۲.
بعد دیدم به به بابا النازم دعوت کردن.هرچند که فقط دورنماش رو دیدیم ولی خوب همونشم باحال بود.
از ظهر هم که همش پای برنامه احسان بودم چون میدونستم تنها زمانی هست که میشه از حضور خوانده هامون تو تی وی لذت ببریم.
بعد سال تحویل رفتیم خونه یکی از اقوام کل خواندواده نشسته بودن گل میگفتن و گل میشنیدن من بخاطر فرزاد حسنی و الناز و زانیار نشسته بودم پای تلویزیون.
در حذب مخاطب بی تاثیر نیست.فقطم برای جذب مخاطب هست این کاراشون.
ولی من میگم باید یه بار خواننده هامون تی وی رو تحریم کنن و پاشون رو نذارن و بگن تا یه برنامه مختص موسیقی درست نکنین ما هم تو برنامه هاتون شرکت نمیکنیم.یه اعتصابی چیزی٬بلکه جواب بده.اگه همشون با هم یکی بشن شاید جواب بده.البته امیدوارم وضع بدتر نشه!!!!!!!!که احتمالش کم نیست که دیگه همین سال تحویلی هم دعوتشون نکنن.
نمیدونم واقعا باید یه فکری بکنن به حال موسیقی کشورمون و صداسیما هم سهمی تو پیشرفت موسیقیمون داشته باشه.

151.238.2.208
یکشنبه 10 فروردین 1393 - 00:24
Saeed Arbabpour

اصلا چی هست؟! چه شکلیه؟! چی توش نشون میدن؟!!!
اطمینان داشته باش که خواننده های محترممون هم هیچ وقت فکر تحریم و این چیزا هم به ذهن شون خطور نمیکنه...چه جایی بهتر از تی وی که کاراشون از اون پخش بشه و البته میلیون ها بیننده صداشون رو بشنون؟
این کار درست مثل اینه که یه بازیکن دعوت مربی رو واسه بازی تو تیم ملی کشورش رد کنه!!!

188.136.240.25
یکشنبه 10 فروردین 1393 - 13:47
الناز

والا منم اولین بار بود اسمش رو میشنیدیم.باز خوبه شما گفتی٬اطلاعات عمومی منو یکم بردی بالا!!!!! :-)
خخخخ!

نمیدونم!!!
خودمم گفتم چندان امیدی به به فیدبک مثبت این کار ندارم!ولی گفتم شاید ۱٪ اعتصاب خواننده ها جواب بده و وقتی مسئولی ببینن هیچکدومشون حاضر نیستن به این برنامه ها بیان و درصد مخاطب برنامه هاشون بیاد پایین٬شاید حاضر بشن برای خودشون هم که شده٬یه فکری برای ساخت یه برنامه موسیقی محور بکنن.
نمیدونم٬باید یه فکری بکنن!باید همه جور حمایتی از موسیقی کشورمون بکنن تا هنرمندانمون هم بتونن خودشون رو در سطح جهانی مطرح کنن.
امیدوارم کار به جایی برسه که موسیقی هنرمندای داخل ایران هم تو دنیا حرفی برای گفتن داشته باشه...!!!
روزی برسه که تبلیغ کنسرتای خواننده هامون رو از شبکه های سیما خیلی راحت و بدون سانسور پخش کنن!
روزی برسه که یک شبکه مختص موسیقی کشورمون بسازن!
روزی برسه که هرجای دنیا حرف از موسیقی کشورمون باشه!
به امید روزهای بهتر و بهتر...!!!

151.238.13.147
یکشنبه 10 فروردین 1393 - 14:11
Saeed Arbabpour

lایشالا از این اتفاقای خوبی که شما میگی بیفته واسه موسیقی مون...
ما که بخیل نیستیم!!
بحث خوبی داشتیم...امیدوارم بازم هم صحبت بشیم تو بقیه پست ها.....مررررسی...

188.136.240.25
یکشنبه 10 فروردین 1393 - 15:25
الناز

مرسی از شما.
منم از هم صحبتی با شما راضی بودم.
موفق باشید.

151.238.2.58
پنجشنبه 7 فروردین 1393 - 17:56

یه کمی فقط یه کمی برنامه های امسال صداوسیما از سال گذشته بهتر بود

حالا حالا ها مونده تا صداوسیما یه تکونی به خودش بده

آخه یعنی چی که وقتی رضا یزدانی داره اجرا میکنه فقط لانگ شات میگیرید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پنجشنبه 7 فروردین 1393 - 18:17

من خودم زانیار خسروی رو هم در شبکه 2 دیدم و آهنگ ((تو اگه بخای)) ایشون هم پخش شد . چرا اطلاع رسانی ناقص میکنید ! یا همه رو ذکر کنید یا هیچکی !

پنجشنبه 7 فروردین 1393 - 18:58

ایشون انگار کلا برنامه های سال تحویل رو ندیدن.مثلا برنامه شبکه یک غیر از رضا یزدانی. فریدون آسرایی و مهدی یغمایی و روزبه نعمت الهی و دکتر اصفهانی و امید حاجیلی رو هم داشت که این حجم از اجرای موسیقی زنده توی تلوزیون ایران بی نظیر بود.توی کلیپ سازی هم پیشرفت خوبی داشتن خداییش

پنجشنبه 7 فروردین 1393 - 20:56

ببينم ميتونين جلوي همين هم بگيرين يا نه !!!

جمعه 8 فروردین 1393 - 00:04

یه جوری میگین رویداد مهم تاریخی که انگار موسیقی ما از 0 به100 رسیده باشه .هدف ایجاد این بر نامه ها سرگرم کردن مردم قرارنیست زندگی مردم متحول کنه .اینکه صدا و سیمای ایران با موزیک و پخش تصاویر ساز ها مشکل داره تقصیر بر نامه های شب عید نیست یک موضوع کلی.در ضمن یک چیزی بنویسید ارزش خوندن داشته باشه نه واسه افزایش مخاطب یک موضوع بی سر و ته رو بازگو کنید.

جمعه 8 فروردین 1393 - 12:16

خیلی بهتر بود که اطلاعات بهتری جمع اوری میکردند و بعد در اختیار مردم میذاشتند.
به نظر من هم بی محتوا و بدون ربط بود.

جمعه 8 فروردین 1393 - 13:39

واقعا چرا نباید سازهارو نشون بدن.مگه چه عیبی داره.اگه مثلا مهدی یراحی با گیتار میومد اجرا می کرد چی میشد.یا توی کنسرت رضا یزدانی رضا تاجبخش رو نشون می دادن.بالاخره اونا خیلی زحمت می کشن.امیدوارم دولت جدید این مشکل رو حل کنه.

جمعه 8 فروردین 1393 - 17:56
Saeed Arbabpour

عزیز...سیاست های صدا و سیما هیچ ربطی به دولت نداره...

188.136.240.25
جمعه 8 فروردین 1393 - 17:25

ممنون از نظرات دیگران و ممنونم از خانوم یاری که این مقاله رو نوشتن من کاری با نشان ندادن ساز از تلویزیون ندارم دوستان شما بگید تا حالا برای برنامه های سال تحویل تا حالا چند تا پیشکسوت موسیقی سنتی دعوت کردن ..... دعوت از هنرمندان پاپ هم خوبه اما نیم نگاهی هم به اساتید سنتی بیندازیم بد نیست استاد علیزاده و .... حتی حاضر نیستن هنرمندان جوان سنتی کار رو دعوت کنن چه عیبی داره محمد معتمدی - علیرضا قربانی و .... رو دعوت کنن مگه علیرضا قربانی برای سریال های صدا و سیما نخوانده کیف انگلیسی خاطر انگیزترین کار صدا و سیما بود............. نمیکنن دیگه نمیکنن.

شنبه 9 فروردین 1393 - 17:14
Saeed Arbabpour

پیشکسوت هاو اساتیدی رو که عرض کردین واسه برنامه هایی دعوت میکنن که محور برنامه در مورد موسیقی باشه...نه برای جلب توجه بیشتر بیننده ها و بالا بردن آمارها...
مسلما دعوت از بزرگان موسیقی به موسیفی بیشتر کمک میکنه ولی تو این برنامه ها به کمترین چبزی که توجه میشه استانداردهای موسیقیه!
نسل جوان ما هم که درصد بالای بیننده ها رو تشکیل میده بدون شک بیشتر با دیدن ستاره های چوان پاپ بیشتر ذوق میکنه تا دیدن اسطوره های مجرب موسیقی......

188.136.240.25
شنبه 9 فروردین 1393 - 09:58

سلام..خیلی دلم میخواد دکتراصفهانی رو از نزدیک ببینم و بهش بگم چرا با سکوتت باعث شدی امثال احسان علیخانی دربارت جلوی میلیونها ببیننده اینجوری حرف بزنند..
علی لهراسبی با کمال فروتنی میگه ایکاش دکتر اصفهانی هم تو جمع ما بودند..احسان علیخانی میگه بله استاد اصفهانی فلانو...ولی چون سنش رفته بالا تو نظر سنجی ها رای نمیاره..

خواستم بگم دکتر جان همون استاد س ق که شم رو بهترین خواننده ایران میدونه اگه تو این نظر سنجی بود چه رتبه ای میاورد؟؟
حاضرم قسم بخورم با اختلاف زیاد امثال احسان خواجه امیری و...له میکرد...
شمایی که 5 سال به 5 البوم میدید شمایی که تراکهای سنتی میدید به بازار که مخصوص جونها اصلا نیست..باید شاهد همین صحبتها هم باشید..
دکتر اصفهانی شما وشادمهر نابغه موسیقی داخل بودید و هستید که متاسفانه خودتون با فاصله گرفتن کار کلاس خودتون و پایین اوردید..

دوشنبه 18 فروردین 1393 - 22:44
علی

گویا شما اون قسمتو کامل نگاه نکردید...احسان علیخانی کلی از صدای محمد اضفهانی تعریف کرد و بعد هم گفت نظرسنجی های مردمی فاز اینطوریه چون دکتر یکم سنش بالا رفته ممکنه یکم اون فضای تینیجر رو از دست داده باشه ولی صدائه هنوز فوق العادس...اصن یه صدای بی نظیر داره و سلیقه ی موسیقیایی منه

کامل گوش کنید لطفا

2.178.70.58
شنبه 9 فروردین 1393 - 09:59

استاد س ق 67 سال سن داره
ولی دکتر اصفانی 47 سال

شنبه 9 فروردین 1393 - 18:22

سلام دوستاي گلم اگر منطقي بيايم به قضيه نگاه كنيم ما در موسيقي باب خواننده عالي نداريم غير از چند تايي كه خودتون ميشناسيد واقعا بايد به اينا گفت صدا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بنظرم تنها كسي كه ميشه صداش درك كرد و يچيزي ياد گرفت خواجه اميري اونم بخاطر بعضي تحرير ها و نغمه گرداني كه تو كاراش داره كه نزديك به رديف دستگاهي ماست

دوشنبه 11 فروردین 1393 - 16:35

من نمیدونم خودتون خندتون نمیگیره میگین افکت برین نسخه لایو زخم زبون خاکستر ههه ششادمهر دوران شادمهر مرده سعی کنید اینو بفهمید اون از کلیپای سخیفش رابطه تازه جالبه هارمونیش کپ آهنگ چه خواببهایی برین شادمهر که سهله طرفدارای شجریانم بیاین کلشونو میخوابونیم کی میاد اشعار خیامو ارکسترال میسازه اگه این افکته پس خراطها پاشایی برین بزرگترتونو بیارید چون امسال پرفروشترین آلبوم پاروی بی قایق خواهد بود حالا ببین

سه شنبه 12 فروردین 1393 - 09:58
محمدرضا بهمنی

دوست عزیز اولاً که یه نفر گفت افکته، جواب همون را هم بده. دیگه چه کار به خراطها داری. اون که توی همین سایت چندتا کلیپ زنده ازش هست و فیلم کنسرت هاشم توی سایت های هواداریش موجوده. هرچند ممکنه توی همین فیلم های زنده هم افکت گذاشته باشند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

37.255.56.179
سه شنبه 12 فروردین 1393 - 14:13

تازه همین شجریان ار محسن کلی تعریف کرده البته قدیم تو مجله موسیقی قرن بیست و یک البته مال قدیم محسن چاوشی تو ایران حکم کیمیارو داره کی میاد تو فضای ایران فانک میاره اونم تو پاپی که طرف فکر کرده تمپوی آهنگو بالا پایین میکنه فکرده هنر کرده فقط صدا زخمی

سه شنبه 12 فروردین 1393 - 14:42

به نظرم باید نیمه ی پر لیوان رو نگاه کنیم...بازم خوبه نسبت به سالهای قبل،امسال برنامه ها بهتر بود،به موسیقی بیشتر بها دادن...مثلا حضور زانیار خسروی و مرتضی پاشایی تو تلویزیون خیلی منو خوشحال کرد

پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 11:50

بله یه دستگاه خاصیه تاز ه محسن چاوشی با بزرگترین کارگردان ایران کار کرده فیلمی که بعد از انقلاب چنان ترکوند خدایی الان یه فیلم بگو که اندازه سنتوری و مارمولک بین مردم محبوب باشه بگو جدایی نادر از سیمین زیاد قشنگ نبود

پنجشنبه 21 فروردین 1393 - 16:42

یاس کبود شادمهر می ارزد به هزاران آهنگ چاوشی ها اما قبول کنید وطن فروشی هم کم چیزی نیست.عقیلی شهرت رو با غیرتش تاخت زد.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود برای موسیقی یا برای مخاطب بیشتر؟ | موسیقی ما