برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حضور نوازندگان برجسته اكراينی؛
اجرای مشترک ارکستر سمفونیک و کر بزرگ بل کانتو با استقبال مواجه شد
موسيقي ما - اجرای مشترک ارکستر سمفونیک و کُر بزرگ بل کانتو به رهبری نیما پناهی ها و نوازندگان برجسته اکراینی  در تهران برگزار شد. هفته گذشته والریا شولگا  (valeriia  shulga) نوازنده حرفه ای پیانو و اندری پاولوف (Andrii Pavlov) نوازنده ویرتوز ویولن از کنسرواتوار چایکوفسکی اکراین همراه با ارکستر و کر بزرگ بل کانتو برای اجرای قطعاتی از وردی (Giuseppe Verdi) به رهبری نیما پناهی ها در تهران هنرنمایی کردند.

در حاشیه این اجرا نیما پناهی ها سرپرست و رهبر این گروه در رابطه با این همکاری به موسيقي ما گفت: اجرای مشترک ارکستر و کر بل کانتو با نوازندگان مهمان بسیار ماهر و جهانی اکراینی یکی دیگر از گام های موفق برای این گروه محسوب می شود. رپرتوآر قطعات این گروه بسیار زیبا، مهیج و از طرفی بسیار دشوار است و جا دارد در همین جا از تمام نوازندگان و کریست های ماهر و مسلط دعوت به همکاری داشته باشیم.

وی افزود: نتیجه  این دوره از همکاری تمرینات بسیار دلچسب و اجرای درخشانی از آثار بزرگ دوره رمانتیک بود که برای من و گروهم بسیار ارزشمند بود . در اين كنسرت یکی از استادان ویولن ایرانی قطعاتی ازموسیقی سنتی ایران را اجرا کردند که بسیار زیبا بود و البته بسیار متفاوت با ویولن کلاسیک بود که برای ما بسیار جای تعجب و تحسین داشت.

وی همچنین کار رهبری را بسیار مشکل عنوان کرد و افزود: این کار بسیار پر مسؤلیت و سنگین است که استاد پناهی ها از عهده آن به خوبی بر آمده است .

در پایان پناهی ها چشم انداز آینده گروه بل کانتو را بسیار روشن و موفق دانست وافزود: در واقع این گروه حال بسیار خوشی هم دارد، بسیاری از کارشناسان بزرگ موسیقی هم در مورد این گروه نظر بسیار مثبتی دارندوچنین اجراهایی را در ایران بسیار نادر، استثنایی و موفق ارزیابی می کنند.

برای همه  ما جای بسی خوشحالی و افتخار دارد که استاد بزرگوار دکتر هما سادات افسری که خود ایشان در زمینه اپرا متخصص هستند چنین اجراهایی را با در نظرگرفتن شرایط موجود غیر ممکن وبسیار مشکل می دانند وهمچنین استاد نادر مشایخی بزرگوار که از بدو تاسیس این گروه مشوق اصلی آن بودند، ابراز می دارند که در این میان راه بسیار دشواری پیموده شده است.  

وي همچنين تاكيد كرد: دراین یکسال ونیم که از تاسیس گروه «بل کانتو » می گذرد تمرینات بسیارمنسجم، جدی و هدفمند واز همه مهمتر ایجاد حس مسؤلیت پذیری این گروه را به یک خانواده قدرتمند، بزرگ ومتحد تبدیل کرده است که به خوبی کارکردن در شرایط سخت را آموخته اند و چنان به اهداف خود مومن هستند که هیچ مانعی را برسر راه خود احساس نمی کنند.

همچنين این ارکستر یک رپرتوآر بسیار غنی، زیبا و البته دشوار از آهنگسازان بزرگ تاریخ آماده اجرا دارد،که در اجراهای شکوهمند آینده در برنامه کاری این گروه خواهد بود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 اسفند 1392 - 18:03

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

شنبه 2 فروردین 1393 - 14:32

سلام
نظر به اینکه شخصا اون روز حضور داشتم و اجرا رو از نزدیک دیدم ، مطلب فوق رو کاملا مغایر با اجرا دیدم و هر گونه از القاب و الفاظ خاص که به خود و دیگران نسبت دادید نمود عینی نداشت.
به همین جهت از سایت موطیک ما به شدت ناراحت هستم که با این مطلب اعتبار خود را از یک سایت اطلاع رسان به یک سایت صرفا تبلیغاتی تبدیل کرد. خواهشا برای رفع هرگونه سو تفاهم ویدئوی اجرای عزیزان را هم به اشتراک بزارید تا همه با این گروه آشنا شوند!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اجرای مشترک ارکستر سمفونیک و کر بزرگ بل کانتو با استقبال مواجه شد | موسیقی ما