برنامه یاد بعضی نفرات
 
 سالار عقيلي به یادمن باش
سالار عقیلی در گفت‌و‌گو با موسیقی ما:
اولین باری که «به یاد من باش» را شنیدم گریه کردم
موسیقی ما - سالار عقیلی درباره آلبوم «به یاد من باش» گفت: اولین باری که آهنگهای این آلبوم را شنیدم، گریه کردم. سالار عیقلی؛ خواننده موسیقی سنتی کشورمان درگفت‌و‌گو با سایت موسیقی ما ضمن اعلام انتشار آلبوم جدید خود با عنوان «به یاد من باش» به شرح جزییات آن پرداخت و در این باره گفت: آلبوم «به یاد من باش» دوسال پیش به من پیشنهاد شد و طبق معمول خواستم تا آن را بشنوم و بعد تصمیم بگیرم.

عقیلی در ادامه گفت: پیمان خازنی؛ آهنگساز جوان این آلبوم با وجود سن کمی که دارد، به خوبی این قطعات را ساخته و حس و حال خوبی را در آن‌ها ایجاد کرده است. این قطعات، بسیار تاثیرگذار بودند و با شنیدن‌‌ همان قطعه اول که اتفاقا «به یاد من باش» نام داشت، گریه کردم. چون کار به حدی زیبا بود که تحت تاثیر قرار گرفتم. همین گریه باعث شد که اجرای آلبوم را به عهده بگیرم.

این خواننده همچنین با تاکید بر اینکه آلبوم «به یاد من باش» یک آلبوم ارکسترال است، گفت: ۳-۴ سال بود که من به این صورت کار ارکسترال اجرا نکرده بودم. این آلبوم با سازهای ارکستر ملی و سمفونیک اجرا شده است. با توجه به اینکه اغلب کارهای من طی سالهای اخیر کارهای مضرابی بوده، این آلبوم متمایز با آن‌ها خواهد بود که متفاوت و متنوع‌تر از دیگر کار‌هایم منتشر شده است. چون فکر می‌کنم مردم دهم از کارهای ارکسترال بیشتر استقبال می‌کنند و بیشتر این قبیل آلبوم‌ها تحت توجه آن‌ها قرار می‌گیرد.

خواننده قطعه معروف «وطن» در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به همکاری‌های خود در کارهای غیر ارکسترال افزود: کارهای قبلی من بیشتر با گروه‌های موسیقی بود. خوشحالم که این آلبوم زود منتشر شد چون احساس می‌کنم در آثار ارکسترال موفق هستم و از این پس نیز این قبیل کار‌ها را بیشتر از گذشته انجام خواهم داد و کارهای ارکسترال بیشتری را منتشر و روانه بازار موسیقی خواهم کرد. اجراهای ارکسترال هم تنوعی برای خودم بوده است و هم برای مخاطبانی که طی این سال‌ها همراهم بوده‌اند. به هر حال این آلبوم تحفه‌ای است از طرف من به همه مردم ایران عزیزم. از این به بعد کارهای ارکسترال بیشتری را از من خواهید شنید. هم اکنون نیز یک کار ارکسترال در دست انجام و ضبط دارم.

عقیلی ادامه داد: اشعاری که در این آلبوم استفاده شده است نیز ازمیان اشعار دکتر علی غضنفری انتخاب شده است. یک غزل هم از سعدی با تار و چنگ به صورت ساز و آوازی اجرا کرده‌ام. واقعا در عرض این یک و نیم دوسال که من در مرحله ساخت این آلبوم به سر می‌بردم، با این اشعار زندگی کردم و دائما با ایشان در مراوده بودم. خوشحالم که اشعار ایشان را خواندم و جا دارد که از ایشان بایت زحماتی که کشیدند تشکر کنم.

 «به یاد من باش» آلبومی با صدای سالار عقیلی است که با اشعار دکترعلی غضنفری و آهنگسازی پیمان خازنی ساخته شده است و توسط موسسهٔ آوای باربد منتشر شده است.

 «به یاد من باش» آلبومی ارکسترال است که با نگاهی به ساختار موسیقی ملی تالیف شده است و پنج تصنیف با عنوان‌های «به یاد من باش»، «خیال خوش»، «نگاهی منتظر»، «در نهانخانهٔ دل»، «بی‌باده» و ساز و آواز در دستگاه همایون با غزلی از سعدی عنوان قطعات این آلبوم است.

همایون رحیمیان، رضا عالمی، میثم مروستی، عماد رضا نکویی، پدرام فریوسفی پویا خوش آهنگ، لعیا اعتمادی، میلاد عالمی، سهراب بره‌مندی، کریم قربانی، آتنا اشتیاقی، داوود منادی، مهرداد عالمی، علیرضا خورشید فر، سینا ذکایی، آرمین قیطاسی، پیام سوری، احسان خازنی، رابعه زند، الناز اعلائی، سینا اعلم، می‌رامیر می‌ری، شایان یزدی‌زاده، امیر حاجی نیا، و پیمان خازنی نوازندگان آلبوم «به یاد من باش» هستند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 10 اسفند 1392 - 09:14

دیدگاه‌ها

شنبه 10 اسفند 1392 - 18:56

اشکهای سالار عقیلی را درک میکنم چون خودم هم با شنیدن این اثر این اتفاق را تجربه کردم

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 22:06

بسیار زیبا بود.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اولین باری که «به یاد من باش» را شنیدم گریه کردم | موسیقی ما