برنامه یاد بعضی نفرات
 
از سوی موسسه فرهنگی –هنری نغمه حصار؛
آلبوم «سفری تا روشنایی» منتشر شد
موسیقی ما - لی‌لا رضایی: آلبوم موسیقی «سفری تا روشنایی» از سوی شرکت فرهنگی-هنری نغمه حصار منتشر و روانه بازار موسیقی کشور شد. مدیر شرکت فرهنگی-هنری نغمه حصار با اعلام خبر انتشار آلبوم جدید این شرکت با عنوان «سفری تا روشنایی» به موسیقی ما گفت: این آلبوم این هفته منتشر شد و هم اکنون در فروشگاههای موسیقی در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

افشین معصومی اظهار داشت: آلبوم «سفری تا روشنایی» آلبومی بی کلام است که آهنگسازی آن را حمید بهروزی نیا انجام داده است و نوازندگانی همچون کامران منتظری (تمبک) و یاسمین شاه حسینی (بربت) او را در ضبط این آلبوم همراهی کرده‌اند. خود ایشان نیز نوازندگی تار را به عهده دارد.

وی ادامه داد: این آلبوم شامل 8 قطعه است و بر پایه علاقه آهنگساز به سازهای مضرابی ساخته شده است. «ره آواز»، «شوق ره»، «با کاروان»، «سراب»، «شب و تنهایی»، «صبح امید»، «دلتنگی» و «روشنایی» است که از آواز اصفهان آغاز و با دستگاه نوا به اتمام می‌رسد.

 وی تاکید کرد: در این آلبوم، کامران منتظری نوازندگی تنبک و سازهای کوبه ای، یاسمین شاه حسینی نوازندگی بربط و حمید بهروزی نیاز نوازندگی تار را برعهده دارند.

معصومی در پایان گفت: در این آلبوم، دو قطعه به صورت بداهه نوازی اجرا و ضبط شده است و باقی قطعات توسط وی آهنگسازی و تنظیم شده است. تهیه کنندگی «سفری تا روشنایی» را بهزاد شیرمحمدی به عهده داشته است.

حمید بهروزی‌نیا سرپرست گروه لوتوس، تار را از 8 سالگی نزد عموی خود حسین بهروزی نیا آغاز کرده و در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی نزد محمدرضا رحیمی ادامه و سپس در هنرستان موسیقی نزد بهنام شجاعی و محمدرضا ابراهیمی و همچنین در دانشگاه هنر زیر نظر هوشنگ ظریف، موسیقی را ادامه داده است. او همچنین از اساتیدی همچون ارشد تهماسبی، آیدین علیا نسب، سیامک بنایی و داریوش پیرنیاکان نیز بهره برده است.

او در سال 74 مقام دوم جشنواره موسیقی و در سال 75، مقام اول جشنواره را به دست آورد. می‌توان در کارنامه او همکاری با گروههایی همچون جوان، طلوع، سالک، چوپی، قلندر، آونگ، اخوان، خنیا و قمر به عنوان نوازنده و آهنگساز و مجموعه کنسرتهایی در ایران، آسیا، اروپا و کانادا و آلبومهای «همیشه جاویدان»، «خاطره تا خیال» و «فرزند ایران» با صدای سینا سرلک که نامزد بهترین آلبوم موسیقی سنتی سال 89 از طرف خانه موسیقی اشاره کرد.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 آبان 1392 - 22:17

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «سفری تا روشنایی» منتشر شد | موسیقی ما