برنامه یاد بعضی نفرات
 
آلبوم نفوذ فرید یدالهی
با هنرمندی فرید یدالهی؛
«نفوذ» منتشر می شود

موسیقی ما- لی لا رضایی: آلبوم موسیقی نفوذ کاری از فرید یدالهی از سوی انتشارات رهگذر هفت اقلیم منتشر و روانه بازار موسیقی می شود.

فرید یدالهی در گفت و گو با موسیقی ما با اعلام این خبر گفت: نفوذ آلبومی است بی کلام که عمده قطعات آن به صورت تکنوازی و دونوازی ضبط شده است.

وی ادامه داد: این آلبوم شامل 10 قطعه است که عنوان آنها فریاد، جادو، بارقه، برمودا، شوق، گفتگو، باد، شوکا، فرودمن و برخورد است.

یدالهی خاطر نشان کرد : در قطعه فریاد به تکنوازی تنبک پرداخته ام و در جادو با دلنواز ، اسلاید گیتار ویوگ ساموئل را همراهی کرده ام. در بارقه نیز با سازهای اودُ و جوزدرام سه تار نوازی علی رزمی را همراه بوده ام.

این نوازنده ادامه داد: برمودا را تکنوازی تنبک داشته ام و در قطعه شوق ام.همچنین در قطعات دیگر علاوه بر نوازندگی تنبک به نوازندگی فرودُ دوستانی همچون رشید لاهیجی، امین گلستانی و پیام رونق را همراهی کرده ام. این آلبوم از سوی شرکت فرهنگی-هنری رهگذر هفت اقلیم منتشر و طی یکی دو روز آینده روانه بازار موسیقی خواهد شد.

گفتنی است مقدمه با عنوان « شوکای چالاک و فرودوی در مسیر تندباد» این آلبوم را سید علیرضا میرعلی نقی نگاشته است.

وی در این یادداشت آورده است: این آلبوم فریادی است برای اولین بار در تاریخ یکصدساله ضبط موسیقی ایران که در آن کوبه ای ها و در راس آنها تنبک به عنوان سازی جادویی تکنواز به همراه منتخبی از سازهای ملودی به عنوان همنواز انتخاب شده اند تا نقش بنیادین و در عین حال از چشم افتاده سازهای کوبه ای با توانایی اجرایی بالا را بارقه ای باشند در عرصه آگاهی آگاهی شنونده، در واقع دراین اثرنوازنده سازهای کوبه ای است که همنوازان خود را با وسواس خاص انتخاب می کند.
در بخشی از این مقدمه آمده است: در این آلبوم ریتم از ملودی جنه انتزاعی بیشتری دارد و چندان محدود به جغرافیای فرهنگی نیست و قابلیت خلاقیت در فضای ریتمیک مطلبی است که حداقل در ایران به خاطر ناکافی بودن تکنیک های منطبق و مناسب اجرا فقر ذهنیت هنری و اعتیاد به فرمول های همیشگی در اجر چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

در پایان آمده است: گذشته از تسلط مسلمی که فرید یدالهی بر سبک ها تهموسیقی جهانی در اثر برخورد مداوم با آنها داشته، آشنایی کامل با نوازندگ سازهای ملودیکی چون تار و پیانو به استحکام موسیقایی این اثر افزوده است.
گفتنی است؛ این آلبوم در این هفته منتشر و روانه بازار موسیقی می شود.

منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 مهر 1392 - 18:12

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «نفوذ» منتشر می شود | موسیقی ما