برنامه یاد بعضی نفرات
 
علی زارعی: این آلبوم حرفهای زیادی برای گفتن دارد
نخستین آلبوم رسمی خواننده قطعه هم اتاقی سه شنبه منتشر خواهد شد
علی زارعی: این آلبوم حرفهای زیادی برای گفتن دارد
موسیقی ما – وحید لشکری: پیش از رسمی شدن جمع زیادی از خواننده های پاپ که این روزها به شهرت خوبی دست پیدا کرده اند و در سال 87 ، قطعه «هم اتاقی» با صدای «علی زارعی» ناگهان رکوردهای دانلود را زد و با نظرات گوناگون مخاطبان و منتقدان مواجه شد. تا مدتی پس از هم اتاقی باز هم کم و بیش نام علی زارعی را در قالب تک آهنگها می شنیدیم و همه منتظر انتشار آلبوم رسمی اش بودند اما این انتظار پنج سال طول کشید. سرانجام قرار است نخستین آلبوم رسمی علی زارعی به نام«چطور بفهمونم که» منتشر شود. به بهانه این آلبوم با او گفتگو کردیم و خواننده«هم اتاقی» از مشکلات عدیده ای که طی پنج سال گذشته برای حضور در عرصه مجاز سپری کرده است سخن گفت.
 
  • *از قطعه «هم اتاقی» و موفقیتی که داشت کمی برای ما بگویید.
قطعه«هم اتاقی» در سال 87 با ترانه ای از خانم«زینب منصوری» و همکاری من و«شجاعت شفائی» در بخش ملودی و تنظیم تولید شد. فکر میکردیم این کار موفق باشد ولی حقیقتا تا این حد را خیلی انتظار نداشتیم و چند روز پس از انتشار هم اتاقی در محافل گوناگون صحبت آن را می شنیدیم و مورد توجه قشر زیادی قرار گرفت.
 
  • *هم دوره ای های شما مثل«علی عبدالمالکی» و «مجید خراطها» با انتشار آلبوم و برگزاری کنسرت خیلی زود وارد رقابت جدی شدند. شما چرا اینقدر دیر اقدام کردید؟
نکته جالب اینجاست که آقای عبدالمالکی و آقای خراط ها چند ماه پس از انتشار هم اتاقی کارهایشان را به شکل جدی شروع کردند. همان موقع که این کار را خوانده بودم از شهرهای مختلف پیغام هایی را مبنی بر موفقیتش دریافت کرده می کردم و دچار سردرگمی عجیبی شده بودم و حتی به دوستانم می گفتم که الان باید چه کار کنم؟ یعنی هیچ کسی نبود من را به درستی راهنمایی کند. به پیشنهاد برخی از دوستان مدتی بعد کلیپ هم اتاقی را ضبط و پخش کردیم. پیشنهادهای کاری شجاعت زیاد شد و فعالیتهای ما نیز کمتر شد . ما که با هم شروع کرده بودیم و به موفقیتهای خوبی دست پیدا کرده بودیم دیگر به شکل جدی نتوانستیم پیش بریوم . سال 87 وقتی آقای «محسن یگانه» نخستین آلبوم رسمی اش را ارائه کرد ما همزمان کارهای سازی آلبوم «چطور بفهمونم که» را در تهران انجام دادیم و آن موقع متحمل هزینه های زیادی شدیم و با بهترین نوازنده های ایران همکاری کردیم و اگر همان سال منتشر می شد یقینا کارهای بازار را تحت الشعاع قرار می داد. از سوی دیگر به واسطه خانواده مرحوم «ناصر عبداللهی» به یکی از مدیر برنامه های سابق آن مرحوم معرفی شدم و این مدیر برنامه هم دو سال کار من را به تعویق انداخت. با اینکه خانواده مرحوم عبداللهی معرف من بودند ولی او بعد از دو سال و صرف هزینه های زیاد گفت که موفق به اخذ مجوز نشده ام و در واقع بزرگترین ضربه را به من زد. پس از این اتفاق آقای«مسعود دهقان» کارها را شنیدند و تهیه کننده آلبوم شدند و پیش پرداخت هم به من دادند و خودم تمامی مجوزها را گرفتم. آقای دهقان برای پخش کمی وسواس داشتند و من دیدم که دارد فاصله زیادی می افتد به همین جهت قرارداد را فسخ کردم اما هنوز دوستی من و آقای دهقان پا برجا است و از راهنمایی های ایشان استفاده میکنم. خلاصه  در این راه مشکلات زیادی داشتم اما از همان روز اول که خواندن را شروع کردم با انگیزه بودم و هیچ کدام از این اتفاقات نتوانست من را از هدف اصلی ام که ساخت و ارائه کار خوب برای مردم بود دور کند.
 
  • *برسیم به آلبوم«چطور بفهمونم که» و چه کسانی در ساخت آن همراه شما بودند و چند قطعه دارد؟
این آلبوم دوازده قطعه دارد.  ساخت آهنگها توسط خودم و دوستانم آقایان«میلاد کمالی» و «فتاح فتحی» انجام شده است و همچنین ترانه هایی از «مریم ذاکری» و «میلاد کمالی» و چند دوست دیگر را اجرا کرده ام.
 
  • *چقدر به موفقیت این آلبوم امید دارید؟
خیلی ها می گویند تنظیم و حضور تنظیم کننده های معروف خیلی موثر است ولی من خودم به شخصه معتقدم اولین ملاک موفقیت یک آلبوم ترانه ها و ملودی است. اغلب قطعات آلبوم«چطور بفهمونم که» چند سال پیش تولید شده است ولی ما تمامی تنظیم ها را به روز کردیم و تغییرات اساسی در ساختار آن به وجود آوردیم. قصد تعریف ندارم اما به گفته دوستان و اطرافیان که آلبوم را گوش کرده اند سبک کارها و به خصوص ترانه ها به گونه ای نیست که برای یک دوره خاص باشد یا پس از چند بار گوش کردن جذابیت نداشته باشند. مطمئنم که حداقل چهار یا پنج ترک آلبوم را همه جا خواهید شنید و می توانند موفقیت های قبل را تکرار کنند. در کل این آلبوم مظلوم واقع شد اما حرف های زیادی برای گفتن دارد و رقیب جدی سایر آثار پاپ خواهد بود.
 
  • *پس این آلبوم حضور جدی شما خواهد بود.
بله صد در صد. اگر غیر از این بود طی چند سال گذشته به راحتی می توانستم کارها را در اینترنت منتشر کنم و اینقدر برای انتشار رسمی آن منتظر نمی ماندم.
 
  • *چه زمانی منتشر خواهد شد؟
به امید خدا از روز اواخر خرداد ابتدا پخش شهرستانها و سپس پخش تهران آغاز خواهد شد.
 
  • *فکر نمی کنید اگر از همان ابتدا صرفا به دنبال انتشار اینترنتی کارهایتان بودید معروفتر می شدید؟
یک بار دوسال پیش می خواستم آلبوم را پخش کنم و آقای دهقان نگذاشت و غیر از این بارها چنین تصمیمی داشتم چرا که این مقوله دریافت مجوز کم کم داشت انگیزه هایم را از بین می برد. به سادگی می توانستم کار را اینترنتی پخش کنم و معروف تر شوم و نکته ای که متوجه شده ام این است که برای برگزاری کنسرت به مجوز آلبوم نیازی نیست اما با همه این مسائل و مشکلاتی که پشت سر گذاشته ام فعالیتم را در مسیر مجاز و رسمی ادامه می دهم و از الان برای آلبوم بعدی نیز برنامه دارم.
 
  • *برای اجرای زنده و کنسرت فکری دارید؟
پس از انتشار آلبوم قصد دارم به فواصل مشخص تک آهنگهایی را منتشر کنم و حتما در صورت مساعد بودن شرایط دوست دارم که به روی استیج بروم و توانایی هایم را به اثبات برسانم.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 خرداد 1392 - 22:47

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

دوشنبه 20 خرداد 1392 - 14:47

خیلی علی زارعی را دوست دارم الان 8 ماه است که دارم دو را گوش میدم دیگه کلافه شدم کی البوم میاد؟؟؟؟؟

دوشنبه 20 خرداد 1392 - 19:15

یکی نیست ب بنیامین بگه از علی زارعی یاد بگیره ...
چ پشتکاری داره ...!
چ زود زود آلبوم میده ...

جمعه 24 خرداد 1392 - 07:22

تا قبل این مصاحبه دوسش داشتم اما انگار دلش از همه پره!!!خب هم اتاقی ترکوند میگی چیکار کنیم الان؟مجید خراطها بعد هم اتاقی شروع کرد؟!!!واقعا که!!!شما هم مثل بقیه خواننده ها فقط یک آهنگتون خوب بود دیگه هم تکرار نخواهد شد...

جمعه 24 خرداد 1392 - 18:32

اولین آلبوم مجید خراطها سال 84 بود اومد ، هم اتاقی سال 87 اومد علی عزیز...موقه ای که هم اتاقی اومد مجید خراطها البوم سومش رو پخش کرده بود!

سه شنبه 17 تیر 1399 - 04:04

سلام ترانه هم اتاقی سال۸۲اجرای خیابونی شدوترانه اش مال خانم زینب منصوری نیست لااقل اگه کپی میکنین واثرمی دزدین یه کم هم دقت کنید
مرسی

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علی زارعی: این آلبوم حرفهای زیادی برای گفتن دارد | موسیقی ما